Spring naar bijdragen

aantal km voor caches


De broekies

Aanbevolen berichten

Daarnaast zijn er natuurlijk de afstandsicoontjes op o.a. de site van GPS-gek: die kun je toch ook prima gebruiken? Maar ja: je kunt het (zoals eerder aangegeven) niet afdwingen. het blijft een keuze van de legger...

 

Zoals inmiddels wel duidelijk is heb ik weinig stokpaardjes maar dit is er één van :blush: Ik vind dat de mogelijkheid gemaakt moet worden dat je aan kan vinken of iets 0-1 km 1-3 km 3-6 km 6-10 km 10-15 km en meer is en dan mag van mij ook de optie 'geheim' erbij. Dan weet ik dat het "part of the puzzle" is en dan kan ik me erbij neerleggen. Zo "dwing" je iig dat de cache-legger er over nadenkt.

 

Ik zou zelfs al tevreden zijn als AFSTAND een puntje is bij de checklist voor het leggen van de cache zodat je een cachelegger er iig toe dwingt er over na te denken.

 

En de afstand moet dan natuurlijk van de aan te geven parkeerplaats of wp1 zonodig tot parkeerplaats (of weer wp1) zijn.

De reden waarom ik met dit idee kwam was nu juist dat we geen invloed hebben op gc.com en niet op de cache makers.

Dus dat vinkje zal nooit op het aanmaken van de cache site komen, want dit is puur een .com aangelegenheid. Hoewel ik het wel zou toejuichen.

 

Zoals je hier ook al op het draadje hebt kunnen lezen, vinden sommigen dat deze informatie niet bekend mag worden, want dan is het geen verrassing meer. Blijkbaar bepaald hier de legger wat goed is voor zijn bezoekers.

Ik stel mij iets dienstbaarder op naar mijn bezoekers en geef het wel aan.

Deze dienstbaarheid zou ik dan ook graag uitbreiden naar alle caches (op zeer kleine uitzondering na, waar het de cache niet ten goede komt).

Dit kan naar mijn idee op dit moment alleen door bezoekers. Indien de afstand niet bekend is van een cache en die al 100x gelopen is, hoeft er maar 1 bezoeker te zijn die even de lengte invult op 'de site' voor die cache (dus niet op de cachepagina natuurlijk, wat ook niet zou kunnen). Anderen kunnen dan evt de afstand zien en zoeken op bepaalde afstand etc.

 

Ik geloof dat Team jemar vroeg, ja waar eindigt het dan?

Tja, dat weet ik niet, maar laten we maar eens beginnen met afstand. Als je niet van start gaat weet je zeker waar het eindigt.

bewerkt door De broekies
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Beste Broekies,

 

ik heb in andere discussies al gemerkt dat je nogal gaat voor je eigen zin. :blush:

 

Mij gaat het erom om dat te geven wat de cacher wil.

 

Of bedoel je eigenlijk: mij gaat het erom om dat te krijgen dat ik wil ?! :thumbsup:

 

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Broekies,

 

ik heb in andere discussies al gemerkt dat je nogal gaat voor je eigen zin. :blush:

 

Mij gaat het erom om dat te geven wat de cacher wil.

 

Of bedoel je eigenlijk: mij gaat het erom om dat te krijgen dat ik wil ?! :thumbsup:

 

 

Geopatra.

Ik ben ook geocacher en cache legger.

Ik ga geen standpunten aannemen waar ik niet achter sta.

Ik heb het gevoel dat ik niet alleen in mijn standpunten sta.

 

Het even op deze discussie betrekken; volgens mij hebben veel mensen aangegeven dat ze graag de afstand van een multi vooraf willen weten. Dit is in meerdere topic ter sprake gekomen.

 

Is dit tevens mijn eigen zin? Jazeker!

 

En dan nog iets; als er van de 1000 cachers er 200 baat bij hebben, dan doe ik er moeite voor.

(ik hoop dat ik het even mag verduidelijken met een ander topic: ftf ranglijst was met goud, zilver en brons. Mensen vroegen of het ook alleen op goud kan. Dat heb ik dus gedaan, ondanks dat ik het nut er niet van inzie)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 weeks later...
Het zoeken op lengte van de cache (bv van parkeerplaats tot parkeerplaats) kan beginnen....nou ja, eerst maar eens vullen die hap :crybaby:

 

In een eerder post heb je de volgende zin staan:

Maar ik begrijp jouw punt. Ik zit er dan ook over te denken om 1 ding toe te voegen en dat is dat de cacheeigenaar het kan blokkeren (of niet zichtbaar maken)

 

Heb je deze functionaliteit al ingebouwd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb mijn eerste twee 'bevindingen' ingebracht.

Meestal zet ik bij mijn log van een multi de tijd die ik er over gedaan heb en het aantal kilometer, dat ik heb gelopen.

Ik heb nog geen enkele keer van een cache-eigenaar het verzoek gekregen om die gegevens weer te verwijderen.

Wel een paar keer een bedankje van een medecacher, die dankzij mijn gegevens weten wat ze kunnen verwachten bij een cache.

Ik vind dit dan ook een goed initiatief en ga het zeker zelf ook gebruiken.

Ook hier weer de opmerking; vind je het niks... dan doe je er toch niks mee!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het zoeken op lengte van de cache (bv van parkeerplaats tot parkeerplaats) kan beginnen....nou ja, eerst maar eens vullen die hap :crybaby:

 

In een eerder post heb je de volgende zin staan:

Maar ik begrijp jouw punt. Ik zit er dan ook over te denken om 1 ding toe te voegen en dat is dat de cacheeigenaar het kan blokkeren (of niet zichtbaar maken)

 

Heb je deze functionaliteit al ingebouwd?

Daar heb ik wel aan gedacht. Hoewel het nog nergens staat, daar heb je gelijk in!

De cache eigenaar kan mij via gc.com een berichtje sturen (alleen zo kan ik nagaan of ik met de cache eigenaar te maken heb). Indien er wel een afstand in de cachebeschrijving of logs staat, dan ga ik er vanuit dat het getoond mag worden.

 

Ik zal deze opmerking direkt toevoegen. bedankt!

Staat er nu bij.

bewerkt door De broekies
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Broekies.

Hoe sta je ertegenover om de afstand bij mysteries per definitie niet aan te geven op je site?

Ik weet niet of het technisch mogelijk is om een afstandopgave voor een mystery cache (eigenlijk unknown) gewoon onmogelijk te maken, maar ik kan me zo voorstellen dat menig mystery-maker het niet prettig vind om de (wandel) afstand voor zijn cache gepubliceerd te zien omdat dat de puzzel vaak erg veranderen of vereenvoudigen kan.

Greetz, Bloodwoosj.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helemaal mee eens, Bloodwoosj!

Had net al een snelle PB naar de Broekies gestuurd!

Geen afstanden (of andere info) vermelden voor Mysteries!

PN

Zoals al eerder aangegeven, zal de afstand wel vermeld kunnen worden als het op de cachepagina zelf ook staat, in de cachebeschrijving, dan wel logs.

Heb je dan nog steeds bezwaar tegen het vermelden van de afstand elders, dan vraag ik mij af wat de reden is van het bezwaar.

 

Voorbeeld: cache GC17BYW (Waardeloos!) hier staat in de log XX km. (log van *BaJo* op 16 Nov)

en Thex YY km by the way

Mag dan de lengte niet vermeld worden elders?

bewerkt door De broekies
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helemaal mee eens, Bloodwoosj!

Had net al een snelle PB naar de Broekies gestuurd!

Geen afstanden (of andere info) vermelden voor Mysteries!

PN

Zoals al eerder aangegeven, zal de afstand wel vermeld kunnen worden als het op de cachepagina zelf ook staat, in de cachebeschrijving, dan wel logs.

Heb je dan nog steeds bezwaar tegen het vermelden van de afstand elders, dan vraag ik mij af wat de reden is van het bezwaar.

 

Voorbeeld: cache GC17BYW (Waardeloos!) hier staat in de log XX km. (log van *BaJo* op 16 Nov)

en Thex YY km by the way

Mag dan de lengte niet vermeld worden elders?

 

NEE!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helemaal mee eens, Bloodwoosj!

Had net al een snelle PB naar de Broekies gestuurd!

Geen afstanden (of andere info) vermelden voor Mysteries!

PN

Zoals al eerder aangegeven, zal de afstand wel vermeld kunnen worden als het op de cachepagina zelf ook staat, in de cachebeschrijving, dan wel logs.

Heb je dan nog steeds bezwaar tegen het vermelden van de afstand elders, dan vraag ik mij af wat de reden is van het bezwaar.

 

Voorbeeld: cache GC17BYW (Waardeloos!) hier staat in de log XX km. (log van *BaJo* op 16 Nov)

en Thex YY km by the way

Mag dan de lengte niet vermeld worden elders?

 

Met alle respect, maar ik denk niet dat een cache-eigenaar aan hoeft te geven wat de reden is van het feit dat hij geen andere zaken over zijn eigen cache vermeld wil zien dan datgene wat hij zelf al op de pagina vermeldt.

Het is niet voor niks een mystery?!

Ik zou het zeer prettig vinden als in een database niet meer info wordt verklapt dan de eigenaar zelf ook kwijt wil. Dat houdt dan ook in dat het netjes is geen afstand te vermelden ook al zou een ander zich daar in een log wel schuldig aan maken.

Ik ken inmiddels heel wat mysteries die onbedoeld wel heel erg simpel worden als er een afstandsindicatie bij zou staan en vind het dan ook jammer als sommige loggers hieraan zouden meewerken door in een database afstanden bij te laten schrijven.

Ik ga er tenminste niet van uit dat als een cacher een afstand bij jouw database aanmeldt en jij ze handmatig erin zet, je ook nog eens alle logs gaat doorlezen om te controleren of het inderdaad zo is dat de afstand ergens in een log of in de cachebeschrijving vermeld staat?

 

Vandaar mijn vraag.

 

Greetz, Bloodwoosj.

 

Edit, wat typevautjes hersteld

bewerkt door Bloodwoosj
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helemaal mee eens, Bloodwoosj!

Had net al een snelle PB naar de Broekies gestuurd!

Geen afstanden (of andere info) vermelden voor Mysteries!

PN

Zoals al eerder aangegeven, zal de afstand wel vermeld kunnen worden als het op de cachepagina zelf ook staat, in de cachebeschrijving, dan wel logs.

Heb je dan nog steeds bezwaar tegen het vermelden van de afstand elders, dan vraag ik mij af wat de reden is van het bezwaar.

 

Voorbeeld: cache GC17BYW (Waardeloos!) hier staat in de log XX km. (log van *BaJo* op 16 Nov)

en Thex YY km by the way

Mag dan de lengte niet vermeld worden elders?

 

Met alle respect, maar ik denk niet dat een cache-eigenaar aan hoeft te geven wat de reden is van het feit dat hij andere zaken over zijn eigen cache vermeld wil zien dan degen die hij zelf al op de pagina vermeldt.

Het is niet voor niks een mystery?!

Ikzelf zou het zer prettig vinden als in een database niet meer info wordt verklapt dan de eigenaar zelf ook kwijt wil. Dat houdt dan ook in dat het netjes is geen afstand te vermelden als een ander zich daar in een log wel schuldig aan maakt.

Ik ken inmiddels heel wat mysteries die heel erg simpel worden als er een afstandsindicatie bij zou staan en vind het dan ook jammer als sommige loggers hieraan meewerken.

Ik ga er tenminste niet van uit dat als een cacher een afstand bij jouw database aanmeldt en jij ze handmatig erin zet, je ook nog eens alle logs gaat doorlezen om te controleren of het inderdaad zo is dat de afstand ergens in een log of in de cachebeschrijving vermeld staat?

 

Vandaar mijn vraag.

 

Greetz, Bloodwoosj.

 

Alweer helemaal mee eens!

Stop deze ongein!

PN

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tsjonge, het leuke van het spel is juist geen idee te hebben waar je aan begint. Met name Waardeloos! is een fantastisch voorbeeld. Die is zo magnafiek dat in de logs hooguit waardeloos en misleidend gelogd wordt! En de afstand is erg wisselend per team. De een heeft aan een paar uur genoeg, een ander heeft nog niet genoeg aan een paar weken (sorry Mr B. :beerchug: ). GEEN info AT ALL bij mystories!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...