Spring naar bijdragen

aantal km voor caches


De broekies

Aanbevolen berichten

Geachte Broekies,

Voor het geval dat je het nog niet begrijpt zal ik nog 1 keer proberen je mijn standpunt duidelijk te maken.

Een aantal keren heb ik zeer positief gereageerd op je initiatieven op het gebied van allerlei handige tabelletjes.

Ik vond dat je goed bezig was.

Maar nu vind ik dat je echt doordraaft als een kip zonder kop.

Je wilt afstanden vermelden van caches, OK, dat is je goed recht.

Je geeft ook aan dat als cache-eigenaren dit niet willen, ze je een PB moeten sturen.

Dat heb ik onmiddellijk gedaan!

 

Daarna moet ik me tegenover jou verantwoorden waarom ik dat niet wil!

Mijn cache wordt met naam en toenaam genoemd, als voorbeeld waarbij iemand ooit in een log een willekeurige afstand genoemd heeft.

En dus vind jij dat je dat op mag nemen in je systeem ……………

 

Het moge duidelijk zijn: ik wil geen afstanden, geen informatie vermeld zien!!

 

EN DAT HEB IK JE HEEL DUIDELIJK IN EEN PB GEMELD!!!

 

Straks ga je nog lijsten met eindcoords ergens op je site zetten!

Verzamel alle spoilers en zet die op een rijtje ………………

Laat het spelletje alsjeblieft leuk blijven!

Respecteer andermans mening!

Ga je eigen caches verzieken en niet die van mij!

PN

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Geachte Broekies,

Voor het geval dat je het nog niet begrijpt zal ik nog 1 keer proberen je mijn standpunt duidelijk te maken.

Een aantal keren heb ik zeer positief gereageerd op je initiatieven op het gebied van allerlei handige tabelletjes.

Ik vond dat je goed bezig was.

Maar nu vind ik dat je echt doordraaft als een kip zonder kop.

Je wilt afstanden vermelden van caches, OK, dat is je goed recht.

Je geeft ook aan dat als cache-eigenaren dit niet willen, ze je een PB moeten sturen.

Dat heb ik onmiddellijk gedaan!

 

Daarna moet ik me tegenover jou verantwoorden waarom ik dat niet wil!

Mijn cache wordt met naam en toenaam genoemd, als voorbeeld waarbij iemand ooit in een log een willekeurige afstand genoemd heeft.

En dus vind jij dat je dat op mag nemen in je systeem ……………

 

Het moge duidelijk zijn: ik wil geen afstanden, geen informatie vermeld zien!!

 

EN DAT HEB IK JE HEEL DUIDELIJK IN EEN PB GEMELD!!!

 

Straks ga je nog lijsten met eindcoords ergens op je site zetten!

Verzamel alle spoilers en zet die op een rijtje ………………

Laat het spelletje alsjeblieft leuk blijven!

Respecteer andermans mening!

Ga je eigen caches verzieken en niet die van mij!

PN

 

 

Sluit me compleet hierbij aan! Heb niet voor niets de volgende foto op mijn cache serie gezet:

http://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LU...f5-5231a024830d (rood = mijn, geel = Barny)

Coordinaten, afstanden etc. vermelden is dodelijk. Mijn cache is niet eens met afstanden te bepalen. Je zult zelfs meerdere keren terug het bos in moeten en heel wat heen en weer moeten lopen. Hoeveel? Dat hangt van je intelligentie af. Laat dat ook eens meegenomen worden in je overwegingen. Niet alles is meetbaar.

 

GEEN OPENBAAR SPOILER REGISTRATIE AUB.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tsjonge, het leuke van het spel is juist geen idee te hebben waar je aan begint. Met name Waardeloos! is een fantastisch voorbeeld. Die is zo magnafiek dat in de logs hooguit waardeloos en misleidend gelogd wordt! En de afstand is erg wisselend per team. De een heeft aan een paar uur genoeg, een ander heeft nog niet genoeg aan een paar weken (sorry Mr B. :beerchug: ). GEEN info AT ALL bij mystories!

Dit is (hopelijk) mijn laatste opmerking omtrent wel of niet melden van afstand.

 

1.) je kunt aangeven via gc.com (staat erbij) indien je de afstand niet vermeld wil hebben. Indien het in de cachebeschrijving staat gaat dit niet op.

2.) Dat de 1 er langer over doet als een ander is een rare reden om geen afstand te melden. Dan kan de tomtom, routenet.nl etc ook geen afstand geven van groningen naar amsterdam, want de 1 rijdt nog verder om of verkeerd dan de andere. Het gaat erom hoe lang de route is, niet dat je 10km fout kunt lopen.

 

Een algemene regel voor mysteries wil ik niet instellen, want wat is eigenlijk een mysterie? Het enige verschil tussen een mysterie en een multi/traditional etc is dat je thuis voorwerk moet doen.

 

Ik stel dan het volgende voor:

- mensen die het als een verrassing willen houden, kijken niet naar de afstand

- mensen die het wel willen weten vanwege lichamelijke beperking, interesse etc kunnen kijken

- cacheeigenaren kunnen aangeven dat het geheim moet blijven (even rekening houdend dat ze evt cachers hiermee uitsluiten), maar dan niet via dit forum.

 

Lijkt mij dat hier aan ieders wens voldaan wordt. Mooi toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tsjonge, het leuke van het spel is juist geen idee te hebben waar je aan begint. Met name Waardeloos! is een fantastisch voorbeeld. Die is zo magnafiek dat in de logs hooguit waardeloos en misleidend gelogd wordt! En de afstand is erg wisselend per team. De een heeft aan een paar uur genoeg, een ander heeft nog niet genoeg aan een paar weken (sorry Mr B. :beerchug: ). GEEN info AT ALL bij mystories!

Dit is (hopelijk) mijn laatste opmerking omtrent wel of niet melden van afstand.

 

1.) je kunt aangeven via gc.com (staat erbij) indien je de afstand niet vermeld wil hebben. Indien het in de cachebeschrijving staat gaat dit niet op.

2.) Dat de 1 er langer over doet als een ander is een rare reden om geen afstand te melden. Dan kan de tomtom, routenet.nl etc ook geen afstand geven van groningen naar amsterdam, want de 1 rijdt nog verder om of verkeerd dan de andere. Het gaat erom hoe lang de route is, niet dat je 10km fout kunt lopen.

 

Een algemene regel voor mysteries wil ik niet instellen, want wat is eigenlijk een mysterie? Het enige verschil tussen een mysterie en een multi/traditional etc is dat je thuis voorwerk moet doen.

 

Ik stel dan het volgende voor:

- mensen die het als een verrassing willen houden, kijken niet naar de afstand

- mensen die het wel willen weten vanwege lichamelijke beperking, interesse etc kunnen kijken

- cacheeigenaren kunnen aangeven dat het geheim moet blijven (even rekening houdend dat ze evt cachers hiermee uitsluiten), maar dan niet via dit forum.

 

Lijkt mij dat hier aan ieders wens voldaan wordt. Mooi toch?

 

FF Duidelijk: Bijvoorbeeld al voor mijn eigen (gezamelijk met 3 andere teams gelegde) cache IS ER GEEN AFSTAND TE BEPALEN! STOPPEN MET DIE ONZIN DUS! Geen van je argumenten gaan door voor een serieus debat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Broekies,

Ik heb je site even bezocht en zie daar dat de gegevens over mijn cache in de wachtrij staan.

Vervelend, want hierover heb ik je onmiddellijk een PB gestuurd met het vriendelijke verzoek mijn cache daar uit te laten.

Is het echt zo moeilijk andermans opvattingen te respecteren?

PN

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tsjonge, het leuke van het spel is juist geen idee te hebben waar je aan begint. Met name Waardeloos! is een fantastisch voorbeeld. Die is zo magnafiek dat in de logs hooguit waardeloos en misleidend gelogd wordt! En de afstand is erg wisselend per team. De een heeft aan een paar uur genoeg, een ander heeft nog niet genoeg aan een paar weken (sorry Mr B. :beerchug: ). GEEN info AT ALL bij mystories!

Dit is (hopelijk) mijn laatste opmerking omtrent wel of niet melden van afstand.

 

1.) je kunt aangeven via gc.com (staat erbij) indien je de afstand niet vermeld wil hebben. Indien het in de cachebeschrijving staat gaat dit niet op.

2.) Dat de 1 er langer over doet als een ander is een rare reden om geen afstand te melden. Dan kan de tomtom, routenet.nl etc ook geen afstand geven van groningen naar amsterdam, want de 1 rijdt nog verder om of verkeerd dan de andere. Het gaat erom hoe lang de route is, niet dat je 10km fout kunt lopen.

 

Een algemene regel voor mysteries wil ik niet instellen, want wat is eigenlijk een mysterie? Het enige verschil tussen een mysterie en een multi/traditional etc is dat je thuis voorwerk moet doen.

 

Ik stel dan het volgende voor:

- mensen die het als een verrassing willen houden, kijken niet naar de afstand

- mensen die het wel willen weten vanwege lichamelijke beperking, interesse etc kunnen kijken

- cacheeigenaren kunnen aangeven dat het geheim moet blijven (even rekening houdend dat ze evt cachers hiermee uitsluiten), maar dan niet via dit forum.

 

Lijkt mij dat hier aan ieders wens voldaan wordt. Mooi toch?

 

Helaas, hiermee wordt niet aan ieders wens voldaan.

Er zijn nog veel meer cacheleggers dan degenen die dit forum of jouw site kennen.

Er zijn talloze cacheleggers die jouw site (waar overigens best een paar leuke en interessante zaken op staan) niet kennen, maar waarvan op die manier wel ongewild informatie van gepubliceerd kan worden.

Daarom heeft gc.com misschien ook wel gekozen voor de optie dat de cache-eigenaar zelf op zijn eigen pagina die informatie kan aangeven of niet.

Als de cache-eigenaar bewust ervoor kiest bepaalde info niet te tonen, en de cachezoeker wil dat dan toch weten om te kijken of ie de cache wil/kan doen, bv om afstandsredenen, dan kan de cachezoeker de eiegnaar altijd nog een mailtje sturen met een dito vraag.

 

Daarom lijkt het me verstandiger het principe om te draaien:

niet de cachelegger moet jou een mailtje sturen om deze info niet bij jou gepubliceerd te zien, maar in principe wordt die info nergens gepubliceerd tenzijde cachelegger bereid is dat aan jou en/of gc.com te melden.

 

Greetz, Bloodwoosj

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geachte Broekies,

Het privacy beginsel overwegende verzoek ik u hierbij in het openbaar, op het gc.nl forum, alle verwijzingen naar mijn cache (http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?wp=GC17BYW) uit uw systeem te verwijderen.

Hieronder wordt verstaan dat cachers op generlei wijze in staat zijn via uw site informatie of verwijzingen te kunnen vinden naar: http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?wp=GC17BYW

Ik ga ervan uit dat u dit verzoek respecteert!

PN

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tsjonge, het leuke van het spel is juist geen idee te hebben waar je aan begint. Met name Waardeloos! is een fantastisch voorbeeld. Die is zo magnafiek dat in de logs hooguit waardeloos en misleidend gelogd wordt! En de afstand is erg wisselend per team. De een heeft aan een paar uur genoeg, een ander heeft nog niet genoeg aan een paar weken (sorry Mr B. :beerchug: ). GEEN info AT ALL bij mystories!

Dit is (hopelijk) mijn laatste opmerking omtrent wel of niet melden van afstand.

 

1.) je kunt aangeven via gc.com (staat erbij) indien je de afstand niet vermeld wil hebben. Indien het in de cachebeschrijving staat gaat dit niet op.

2.) Dat de 1 er langer over doet als een ander is een rare reden om geen afstand te melden. Dan kan de tomtom, routenet.nl etc ook geen afstand geven van groningen naar amsterdam, want de 1 rijdt nog verder om of verkeerd dan de andere. Het gaat erom hoe lang de route is, niet dat je 10km fout kunt lopen.

 

Een algemene regel voor mysteries wil ik niet instellen, want wat is eigenlijk een mysterie? Het enige verschil tussen een mysterie en een multi/traditional etc is dat je thuis voorwerk moet doen.

 

Ik stel dan het volgende voor:

- mensen die het als een verrassing willen houden, kijken niet naar de afstand

- mensen die het wel willen weten vanwege lichamelijke beperking, interesse etc kunnen kijken

- cacheeigenaren kunnen aangeven dat het geheim moet blijven (even rekening houdend dat ze evt cachers hiermee uitsluiten), maar dan niet via dit forum.

 

Lijkt mij dat hier aan ieders wens voldaan wordt. Mooi toch?

 

Helaas, hiermee wordt niet aan ieders wens voldaan.

Er zijn nog veel meer cacheleggers dan degenen die dit forum of jouw site kennen.

Er zijn talloze cacheleggers die jouw site (waar overigens best een paar leuke en interessante zaken op staan) niet kennen, maar waarvan op die manier wel ongewild informatie van gepubliceerd kan worden.

Daarom heeft gc.com misschien ook wel gekozen voor de optie dat de cache-eigenaar zelf op zijn eigen pagina die informatie kan aangeven of niet.

Als de cache-eigenaar bewust ervoor kiest bepaalde info niet te tonen, en de cachezoeker wil dat dan toch weten om te kijken of ie de cache wil/kan doen, bv om afstandsredenen, dan kan de cachezoeker de eiegnaar altijd nog een mailtje sturen met een dito vraag.

 

Daarom lijkt het me verstandiger het principe om te draaien:

niet de cachelegger moet jou een mailtje sturen om deze info niet bij jou gepubliceerd te zien, maar in principe wordt die info nergens gepubliceerd tenzijde cachelegger bereid is dat aan jou en/of gc.com te melden.

 

Greetz, Bloodwoosj

 

Compleet mee eens. Maar dan nog. Maar hoe ga je om met een cache zoals die van mijzelf waarvoor je meerdere keren naar huis en weer terug moet?

Er is niemand die mijn cache in 1 keer zal kunnen doen....

gemiddeld ongeveer 3 keer het bos in denk ik

 

Onderwerp is dus daarmee compleet zinloos!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach joh. Onder het motto het moet leuk blijven.

 

Ik vind dat dit best moet kunnen. Er zijn genoeg mensen die wel een beetje een beeld willen hebben van de afstand van de cache. Een ieder met zijn eigen reden. (En dus NIET compleet zinloos)

 

Heb je genoeg info aan de cache pagina, mooi, good for you. Heb je dat niet en je kan ergens anders meer info vinden, bijv dus de afstand in km, ook mooi. Naar mijn idee beter.

 

Vind je dat de afstand een spoiler is (ieder zijn mening, ik vind van niet) dan kijk je domweg niet verder dan de cache pagina toch? Zo moeilijk hoeft dat niet te zijn.

 

Om nu met privacy beginsels te gaan dreigen vind ik een beetje lame. (En ik denk dat je daar ook niet zo ver mee komt gezien het om het internet gaat :beerchug:)

 

Nogmaals, dit is MIJN mening.

bewerkt door roderick_schmitz
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De cachemaker kan dat al enige tijd (enkele jaren) opgeven op de gc.nl site. Vervolgens kun je met 'mijn kaart' (http://www.geocaching.nl/maps/DefineIUserMap.php) daar een selectie op maken.

 

De cachemaker moet daarvoor op http://www.geocaching.nl/diy/CacheProperties.php 'even' de eigenschappen van de cache invullen. Vroeger werd daar expliciet op gewezen door de reviewer, maar ik heb het idee dat dat tegenwoordig niet meer het geval is en dus zullen we dat zelf moeten doen.

Nogmaals, het afhankelijk zijn van de cachemakers werkt domweg niet.

 

Mijn voorstel is dan ook dat iedereen dit kan invullen.

 

De optie die geocaching.nl biedt is voldoende. Andere lijsten of databases die voor iedereen toegankelijk zijn hoeft van mij ook niet.

En het idee van de zogenaamde "negatieve optie" staat mij ook niet aan (indien men NIET reageert dan is het een feit).

Er zijn inderdaad caches waarbij het niet leuk is om te weten wat je staat te w88. Kijk naar het aantal sterren, lees hoelang geschat wordt dat men erover doet en trek je conclusies. Nogmaals, de mogelijkheden die geocaching.com en .nl bieden zijn ruim voldoende. Ik ken trouwens een cache die hemelsbreed een kilometer is en je toch ruim 8 uur onder de grond kruipt, loopt, klimt en abseilt :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De optie die geocaching.nl biedt is voldoende. Andere lijsten of databases die voor iedereen toegankelijk zijn hoeft van mij ook niet.

Hoeft van jou niet, maar voor andere is het mischien wel fijn.

 

Er zijn inderdaad caches waarbij het niet leuk is om te weten wat je staat te w88.

Dus dan kijk jij dus niet op de andere pagina's waar extra info op staat. Wie verplicht jou om die pagina's te bekijken?

 

In dit geval neem ik dus jou als voorbeeld, maar dit is niet specifiek naar jou gericht. Ik neem dit wel als voorbeeld voor alle anderen die met de reden komen; de afstand in km erbij is voor mij mogelijk een spoiler.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De optie die geocaching.nl biedt is voldoende. Andere lijsten of databases die voor iedereen toegankelijk zijn hoeft van mij ook niet.

Hoeft van jou niet, maar voor andere is het mischien wel fijn.

 

Er zijn inderdaad caches waarbij het niet leuk is om te weten wat je staat te w88.

Dus dan kijk jij dus niet op de andere pagina's waar extra info op staat. Wie verplicht jou om die pagina's te bekijken?

 

In dit geval neem ik dus jou als voorbeeld, maar dit is niet specifiek naar jou gericht. Ik neem dit wel als voorbeeld voor alle anderen die met de reden komen; de afstand in km erbij is voor mij mogelijk een spoiler.

Misschien bedoeld men het vanuit het oogpunt van een cachelegger?

 

Bijv. vanaf gegeven punt moet je informatie verzamelen en dan een berekening maken en dan weet je de afstand en richting naar de cache. Als de afstand dan gegeven wordt, hoeft met alleen maar een cirkel om het punt heen te lopen. Dan zou de afstand een spoiler voor de cache kunnen zijn.

 

Het is maar een idee, misschien zelfs met een slecht voorbeeld, maar probeer het eens te bekijken vd andere kant.

 

groetjes GeoVlinder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn voorstel zou zijn om het om te draaien. Als een cachelegger wil dat er meer info over zijn cache beschikbaar komt, of dat de bestaande info via meer bronnen te verkrijgen is geeft hij dat ZELF aan bij de webmaster van de desbetreffende bron.

 

Ik vind het goed dat er initiatief is om zaken te ontwikkelen danwel te verbeteren maar ga daarin niet te ver.

Het motto `ik zet alles erop en men kan zelf beslissen of men kijkt of niet´ is niet aan de initiatiefnemer maar aan de cachelegger. Die heeft een bepaald idee en doel voor ogen en geeft daar inhoud aan via zijn cache en cachepagina.

 

Daar heeft verder NIEMAND iets mee te maken zolang het conform de regels van .com is. Dat we hier regelmatig de discussie voeren over kwaliteitsverbetering staat daar mijns inziens buiten. Dat is een ander onderwerp.

 

Ook het argument dat het enige verschil tussen een multi en mystery is dat je bij een mystery eerst huiswerk moet doen is niet waar. Er zijn voldoende mystery´s waar juist in het veld het mystery-gedeelte tot uiting komt en dan is het volstrekt ongewenst dat er ergens afstanden o.i.d. vermeld staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...