Spring naar bijdragen

Hoe laad ik een word file in mijn cache listing?


De Wijngemachtigde

Aanbevolen berichten

Ik vroeg me af hoe ik een word file in een cache listing upload?!?

 

Het laden van een foto is geen probleem, en het vervolgens tonen van die foto in de listing dmv html is ook geen probleem, maar ik zie nergens hoe ik een ander soort document (in dit geval een word doc met password om te openen) in mijn listing krijg.

 

Kan iemand mij dat vertellen?

Graag! Bedankt alvast!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hmm, dan moet ik dus een eigen website ergens lanceren om een word document op te plaatsen zodat ik er een link naar toe kan maken?

 

Ik heb geen websites en er ook nog nooit een gemaakt. Is er een andere manier?

 

Overigens...Het Amelander Wapen: die ga ik volgende week lopen, maar dit terzijde.

 

Iemand een idee hoe ik snel een link naar zo'n stukje webspace kan maken, is dat lastig?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij het abonnement van mijn provider (planet.nl) kreeg ik een "gratis" stukje webspace waar je dit soort dingetjes kunt parkeren. Misschien kan een bevriende cacher je uit de brand helpen. Ik heb dat gedaan met een mp3tje, gewoon bij een bevriende cacher op zijn server.

bewerkt door De Roode Loper
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmm, dan moet ik dus een eigen website ergens lanceren om een word document op te plaatsen zodat ik er een link naar toe kan maken?

 

Ik heb geen websites en er ook nog nooit een gemaakt. Is er een andere manier?

 

Overigens...Het Amelander Wapen: die ga ik volgende week lopen, maar dit terzijde.

 

Iemand een idee hoe ik snel een link naar zo'n stukje webspace kan maken, is dat lastig?

Weet iemand niet hoe het zit met Gmail ?! Ik heb zelf gmail en daar kun je ook excell bestanden en word bestanden on line maken/bewerken, maar ook delen !

 

Dit laatste heb ik zelf nog nooit gedaan, maar is wel een optie, misschien op die manier.

 

Anders staat hier misschien nog iets voor je tussen ??

 

Succes !

 

***

 

Edit: De gmail functie krijg je door Google Docs te gebruiken : docs.google.com

bewerkt door IkbenMamma
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Of gebruik een file-hosting site, b.v. Mediafire (Geen reclame intended, maar het is de enige die ik ken waarvan ik dus weet dat er meer dan alleen plaatjes worden gehost)

 

(Noot: behalve met foto's heb ik geen ervaring met dit soort sites. Maar op de inlog-pagina van deze staat meerdere keren: "Share your files and images", dus ik ga ervan uit dat je ook je doc-file vandaar kunt hosten).

bewerkt door Nemelis
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mag ik een verzoek doen? Geef extra informatie niet in een Microsoft Word-file, maar in een PDF! Er zijn mensen die geen Microsoft Word hebben of kunnen draaien, en zo maak je het voor hen onmogelijk om die extra informatie te zien! OK, er is OpenOffice.org, maar dat kan niet alle documenten correct weergeven -- vooral die met een kolommen-layout gaan fout.

PDFs zijn op elk platform (Windows, Linux, MacOS, whatever) te openen met een gratis reader, en wat er in de PDF staat komt ook precies zo uit de printer rollen. Kan dus niet fout gaan!

 

Er zijn gratis programma's te downloaden die zich installeren als een printer. Je print dan gewoon naar die speciale printer, en er komt een PDF uit rollen. Namens iedereen die geen Microsoft Word op zijn computer heeft staan: bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Op mijn cache Fietsrondje Brielse Meer heb ik een linkje staan naar een pdf-bestand die op een openbare Google Sites staat die ik speciaal hiervoor heb aangemaakt.

Op zo'n manier kan je in principe ieder document gebruiken die je wilt zolang je op Google Sites aangeeft dat iedereen de files mag gebruiken. Je zou er zelfs voor kunnen kiezen om zowel doc als pdf er op te zetten.

Overigens is de nieuwste versie van openoffice.org (3.0.0) flink verbeterd ten aanzien van importeren van MS Office documenten. Ook docx en xlsx worden ondersteund.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vroeg me af hoe ik een word file in een cache listing upload?!?

 

Het laden van een foto is geen probleem, en het vervolgens tonen van die foto in de listing dmv html is ook geen probleem, maar ik zie nergens hoe ik een ander soort document (in dit geval een word doc met password om te openen) in mijn listing krijg.

 

Kan iemand mij dat vertellen?

Graag! Bedankt alvast!

Als je wilt, maak ik er een pdf van en zet het op mijn server.

 

Oeps, zie net dat je het ook met wachtwoord protectie wilt hebben.

Ok, dan zijn er twee opties:

1. je zet het word document zoals het is op de server

2. je maakt een pdf van het word bestand, zip dit bestand met wachtwoord protectie en zet dat op de server.

 

Met beide opties heb ik geen problemen. Maar houd er even rekening mee dat niet iedereen word documenten kan lezen. Indien je geen bezwaar hebt met optie 2, dan heeft dit de voorkeur (denk ik).

bewerkt door De broekies
Link naar opmerking
Deel via andere websites

PDFs zijn op elk platform (Windows, Linux, MacOS, whatever) te openen met een gratis reader, en wat er in de PDF staat komt ook precies zo uit de printer rollen. Kan dus niet fout gaan!

 

Ik ben het met je eens dat PDF een betere keus is. Maar kom je een keer bij mij op het werk kijken, wat we allemaal voor PDF-printproblemen hebben; het komt dus meestal precies zo uit de printer rollen. :wub:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om een bestand (Word of .pdf of ander) aan je cachelisting toe te voegen kun je ook gebruik maken van een gratis weblog.

 

Je kunt een gratis weblog aanmaken, b.v. via Web-log.nl

 

Daar kun je naar hartelust Word of pdf-documenten aan toevoegen en dan de koppelinglocatie van deze link kopiëren en plakken in je cachebeschrijving.

 

1. Maak een weblog account aan

2. Plaats een nieuw bericht

3. Plaats in dat bericht - via de knop 'Bestand invoegen' - het betreffende bestand (Word, .pdf of ander formaat)

4. Klik dan onderaan op de knop 'bericht opslaan'

5. Klik in het berichtenscherm op de knop 'HTML bewerken'

6. Kopieer de volledige HTML van de betreffende link

7. Ga naar je cachelisting en plak deze HTML in je cachebeschrijving

Klaar!

 

Hier is een voorbeeld: De Zes van Tilburg - Wandelroutes

 

De HTML van deze link ziet er dan als volgt uit:

<p>Zie: <a href="http://hiker.web-log.nl/hiker/files/de_zes_van_tilburg_wandelroutes.pdf">Download de_zes_van_tilburg_wandelroutes.pdf</a></p>

bewerkt door Ringeling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klinkt goed, zal ik eens proberen.

 

Ik vraag me af hoeveel % van de geocachers geen word files kunnen openen, maar het opslaan als pdf en vervolgens als zip file om met een wachtwoord te kunnen beveiligen vind ik ook wel weer omslachtig, omdat dan iedereen weer moet kunnen un-zippen, en dat is ook niet altijd mogelijk (bv ik op mijn werk niet, thuis wel).

 

Ik heb van KarelKraak al een aanbieding gehad om wat docs via zijn webspace te plaatsen, dus genoeg mogelijkheden.

 

De cachebeschrijving is echter pas klaar als ik de serie van 4 mysteries + bonus die ik in gedachten heb, allemaal op orde zijn, dus ik knoei verder.

 

Maar het gaat lukken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...