Spring naar bijdragen

Nieuw soort cache


MacDD

Aanbevolen berichten

Hoi

 

Ik weet van het bestaan van TB's dus daar zoek ik geen verwijzing naar. Maar ik loop met het idee van een (mogelijk) nieuw soort cache; de travelcache. Laat me even uitleggen.

 

Je neemt een fotorolhoudertje of zoiets kleins, rolletje papier erin en potlood. Klaar. Je gaat aan de wandel of fietsen en komt vervolgens op een heel mooi punt waarvan je denkt; goh dat zou een ander ook eens moeten zien. Je laat hem daar achter, geeft de coordinaten op. De volgende pikt hem op en doet precies hetzelfde maar dan op een andere plek.

Je kunt er ms nog grenzen aan stellen ; mag land niet uit, streek, continent, enz.

 

Reden, somd kom je op plekken waarvan je zo iets hebt, goh, dat zou een ander moeten zien.

 

Zou dit wat zijn?

Bestaat dit al?

Hoe is zoiets te realizeren?

 

Mocht het doorgaan, ik heb er ergens 1 neergelegd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

vraagje:

 

Als je een leuk plekje ergens tegen komt waarvan je vindt dat anderen dit plekje ook eens zouden moeten zien, zou er dan niet ergens een webpagina o.i.d. zijn waar je dit plekje ergens zou kunnen vermelden en dat je dit b.v. niet beperkt tot geocaching... het gaat hier om het plekje, niet om het navigeren met gps of een cache.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi

 

Ik weet van het bestaan van TB's dus daar zoek ik geen verwijzing naar. Maar ik loop met het idee van een (mogelijk) nieuw soort cache; de travelcache. Laat me even uitleggen.

 

Je neemt een fotorolhoudertje of zoiets kleins, rolletje papier erin en potlood. Klaar. Je gaat aan de wandel of fietsen en komt vervolgens op een heel mooi punt waarvan je denkt; goh dat zou een ander ook eens moeten zien. Je laat hem daar achter, geeft de coordinaten op. De volgende pikt hem op en doet precies hetzelfde maar dan op een andere plek.

Je kunt er ms nog grenzen aan stellen ; mag land niet uit, streek, continent, enz.

 

Reden, somd kom je op plekken waarvan je zo iets hebt, goh, dat zou een ander moeten zien.

 

Zou dit wat zijn?

Bestaat dit al?

Hoe is zoiets te realizeren?

 

Mocht het doorgaan, ik heb er ergens 1 neergelegd.

 

 

Zoals Wammes al aangaf niet meer toegestaan.

Maar wat let je, als die plek inderdaad zo bijzonder/mooi is, om er een raditionel van te maken, of nog beter dat punt als waypoint van een multi te gebruiken.

 

:crybaby:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi

 

Ik weet van het bestaan van TB's dus daar zoek ik geen verwijzing naar. Maar ik loop met het idee van een (mogelijk) nieuw soort cache; de travelcache. Laat me even uitleggen.

 

Je neemt een fotorolhoudertje of zoiets kleins, rolletje papier erin en potlood. Klaar. Je gaat aan de wandel of fietsen en komt vervolgens op een heel mooi punt waarvan je denkt; goh dat zou een ander ook eens moeten zien. Je laat hem daar achter, geeft de coordinaten op. De volgende pikt hem op en doet precies hetzelfde maar dan op een andere plek.

Je kunt er ms nog grenzen aan stellen ; mag land niet uit, streek, continent, enz.

 

Reden, somd kom je op plekken waarvan je zo iets hebt, goh, dat zou een ander moeten zien.

 

Zou dit wat zijn?

Bestaat dit al?

Hoe is zoiets te realizeren?

 

Mocht het doorgaan, ik heb er ergens 1 neergelegd.

 

Ik zie het nut er niet van in.

Alleen de eerste die na jou komt , dus de eerste vinder van je 'travelcache' ziet het mooie plekje dan, maar verder niemand.

Als je een plek vind waarvan je vind dat je dat met andere wilt delen zou ik er een normale cache neer leggen, dat is toch veel effectiever?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je een plek vind waarvan je vind dat je dat met andere wilt delen zou ik er een normale cache neer leggen, dat is toch veel effectiever?

 

Mag niet als het niet in de buurt van mijn woonplaats is. Ik moet de cache kunnen onderhouden. Ik heb dit wel eens geprobeerd, maar die cache is geweigerd.

 

 

Ik zie het nut er niet van in.

 

Kun je me uberhaubt het nut van geocachen uitleggen? Sorry, maar vind ik een andere discussie.

Ik persoonlijk kan me er iets bij voorstellen.

bewerkt door maartenhd
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Als je een plek vind waarvan je vind dat je dat met andere wilt delen zou ik er een normale cache neer leggen, dat is toch veel effectiever?

 

Mag niet als het niet in de buurt van mijn woonplaats is. Ik moet de cache kunnen onderhouden. Ik heb dit wel eens geprobeerd, maar die cache is geweigerd.

 

 

Ik zie het nut er niet van in.

 

Kun je me uberhaubt het nut van geocachen uitleggen? Sorry, maar vind ik een andere discussie.

Ik persoonlijk kan me er iets bij voorstellen.

 

Tja de discussie start je zelf.

Bottomline is: wil je graag dat vele anderen op een plek komen waarvan jij vindt dat ze die plek gezien moeten hebben, heeft een cache die direct bij de eerste vondst al weer wordt meegenomen om ergens anders neergelegd te worden totaal geen zin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

vraagje:

 

Als je een leuk plekje ergens tegen komt waarvan je vindt dat anderen dit plekje ook eens zouden moeten zien, zou er dan niet ergens een webpagina o.i.d. zijn waar je dit plekje ergens zou kunnen vermelden en dat je dit b.v. niet beperkt tot geocaching... het gaat hier om het plekje, niet om het navigeren met gps of een cache.

 

Het gaat me niet enkel om het plekje, het gaat me om de combinatie.

En de plekjes die ik bedoel zou je wel met GPS moeten bereiken, net zoals een traditional cache invoeren; 1 punt, enkel dat punt veranderd elke keer.

 

 

Tja de discussie start je zelf.

Bottomline is: wil je graag dat vele anderen op een plek komen waarvan jij vindt dat ze die plek gezien moeten hebben, heeft een cache die direct bij de eerste vondst al weer wordt meegenomen om ergens anders neergelegd te worden totaal geen zin.

 

Oke heb je gelijk in. Maar zoals gezegd, het gaat me niet enkel om het plekje, het gaat me om een combinatie. cache en plekjes. Bijna een soort TB, maar je bepaald nu zelf waar je hem neerlegd.

 

 

Maar ja, eigenlijk is de discussie niet nodig, want ze hebben bestaan, de Hitchhikers en die mogen niet meer.

 

Jammer, maar helaas. Kan iiemand me aangeven waarom ze niet meer mogen?

bewerkt door maartenhd
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is nog eens een goede vraag. Ik vermoed omdat je voor elke plek op voorhand toestemming moet hebben, en dat een zich verplaatsende cache dat niet heeft?

 

Maar vermoedelijk kan een van de moderators uitsluitsel geven.

 

Edit, ik stel het wel erg op prijs als mensen nadenken over nieuwe cache mogelijkheden. Daar komen soms verassende dingen uit tevoorschijn.

bewerkt door De Oliva's
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jammer, maar helaas. Kan iiemand me aangeven waarom ze niet meer mogen?

Kort door de bocht: Omdat Groundspeak dan niks meer verdiend aan de verkoop van Travelbugs en Geocoin-nummers. Die zijn als vervanger van Hitchhikers ontwikkeld.

 

De officiële reden (destijds): Omdat zo'n hitchhiker geplaatst kan worden op plekken waar geen toestemming voor is gevraagd.

 

tot cache,

team Wij Drie :crybaby:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar ja, eigenlijk is de discussie niet nodig, want ze hebben bestaan, de Hitchhikers en die mogen niet meer.

 

Jammer, maar helaas. Kan iiemand me aangeven waarom ze niet meer mogen?

 

Eigenlijk is de uitleg van Wammus niet helemaal juist.

 

Een Hitchhiker is niet hetzelfde als een Trave (ling) Cache.

Beide zijn "Moving caches" , dat wel maar er is een verschil.

 

Hitchhikers liften met cachers mee, van event naar event, van cache naar cache, of anderszins, vandaar de naam Hitchhiker.

 

Deze worden dus in bestaande caches of events achtergelaten of tref je aan als je eeen cacher tegenkomt die er een bij zich heeft..

 

Een Travelcache is een ander fenomeen.

 

Daar reist de cache zoals de topicstarter voorstelt en wordt steeds op een andere lokatie verstopt (dus niet in een cache) een soort "locationless cache" dus.

 

Ook deze zijn overigens niet meer toegestaan.

 

Nederland had/heeft zo'n cache (of meer?) die langs het Pieterpad reisde.

Ik weet niet of die nog actief is.

 

Maar zoals gezegd. De regels zijn destijds aangepast en deze mogen dus niet meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jammer, maar helaas. Kan iiemand me aangeven waarom ze niet meer mogen?

Kort door de bocht: Omdat Groundspeak dan niks meer verdiend aan de verkoop van Travelbugs en Geocoin-nummers. Die zijn als vervanger van Hitchhikers ontwikkeld.

 

De officiële reden (destijds): Omdat zo'n hitchhiker geplaatst kan worden op plekken waar geen toestemming voor is gevraagd.

 

 

Als de officieuze reden zo is, dan vind ik dat persoonlijk belachelijk. Ik zelf voel echt wel het verschil tussen een TB/TC en een HH.

 

Offieciele reden ; kan ik me iets bij voorstellen. Ben ik het niet echt mee eens, maar dat is net als met kitesurfen; mag op veel plaatsen niet, wordt oogluikend toegestaan, maar juist door de boom hierin komen er nu veel mensen op die plaatsen die dingen doen die echt niet kunnen en dreigen die spots te verdwijnen.

 

Nogmaals, wel jammer.

 

Oke, hoe zou ik dat kunnen opvangen, dat er toch stiekem zoiets ontstaat weer?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oke, hoe zou ik dat kunnen opvangen, dat er toch stiekem zoiets ontstaat weer?

 

Op zoek gaan naar een corrupte reviewer, die je in ruil voor een ezel, een doos Cohiba's en 3 blanke maagden wel wil helpen die cache goed te keuren (ergens in Sierra Leone ofzo) en die cache dan gewoon deze kant op laten reizen? :crybaby:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je een leuk plekje ergens tegen komt waarvan je vindt dat anderen dit plekje ook eens zouden moeten zien, zou er dan niet ergens een webpagina o.i.d. zijn waar je dit plekje ergens zou kunnen vermelden en dat je dit b.v. niet beperkt tot geocaching... het gaat hier om het plekje, niet om het navigeren met gps of een cache.

 

Dan moet je eens gaan kijken op www.waymarking.com

 

@Twinpeaks; jazeker; Pieterpad estafette bestaat nog (onlangs zelf verplaatst) en je hebt natuurlijk helemaal gelijk; er is een verschil tussen Hitchhikers en Travelcaches.. en ze mogen inderdaad beide niet meer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...