Spring naar bijdragen

Is een micro na een multi not done?


Venniper Cache-zoekers

Aanbevolen berichten

Ons team is bezig met een multi maar we twijfelen over het plaatsen van een wat grotere stash. We vinden de locatie daarvoor niet geschikt maar omdat het een cache is die voor kinderen erg leuk moet zijn om te lopen (veel speelgelegenheid) weten we het niet meer. Probleem is ook dat de multi door een woonwijk loopt dus de kans bestaat dat kinderen die daar wonen en gecacht hebben het spannend vinden om hun vriendjes de locatie te laten zien. Of is dat onzin en voeden we onze kinderen niet zo op? De stash komt wel buiten de woonwijk natuurlijk maar toch bereikbaar.

 

Een locatie voor een micro is makkelijk te vinden en ook makkelijk aan te passen als die toch geript wordt. Wij vinden het namelijk nogal vervelend voor de eigenaars van eventuele tb's/coins mocht dat zo zijn.

 

De vraag is dus: wordt het wel gewaardeerd als je een multi loopt van een km of vijf en vervolgens alleen een micro vindt? Of moeten we gewoon een iets grotere micro maken waar nog een coin in kan ofzo?

bewerkt door Venniper Cache-zoekers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik weet wel dat onze kinderen het niet zouden waarderen. Zij gaan altijd voor de cache na een mooie wandeling om te kijken of er wat leuks te ruilen valt. Wij lopen ook tochten tot zo'n 5 a 6 km en onze kinderen zijn 2 en 4. Ik denk dat het moeilijker wordt om ze de tocht te laten uitlopen met een micro zonder ruilmogelijkheden in het vooruitzicht...

 

Groetjes,

 

Paul Schepers

(Team FamSchepers)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De keus is natuurlijk aan jullie zelf , al zou ik voor een iets grotere cache gaan en ik denk dat het merendeel dit leuker vindt na een multi van 5 km. Zeker de kinderen zijn altijd nieuwsgierig wat erin zit. :D

bewerkt door alkie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een multie zonder een kistje of trommel :D:no: je wil tenslotte ook wel eens je TB kwijt dat ruilen verder hoeft van mij niet meer.

Maar vergeet inderdaad zeker de kids niet, en verder maak je de multie nuvoor je zelf of juist voor andere hem leuk gaan vinden. :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een micro als het niet anders kan ivm toestemming of zo, niets mis mee als je maat=r kunt loggen.

Maar als je het over goodies voor kinderen hebt dan is het beter een grotere cachebox te plaatsen.

Zoek dan eventueel een andere eindplek daarvoor.

En bekendheid geven aan kinderen houdt een risico in.

Uit eigen ervaring, een cache 3x geript nadat hij met kinderen uit de buurt was gelopen, daarna maar in voortuin geplaatst en dan krijg ik daar weer gezeik over.

En zo is het altijd wat, dus doe wat je vind wat je moet doen.

 

Maar toch wil nog ff iets kwijt over die opmerking richting Geopatra van isabelle01, zijn slogan;

 

Geocaching is een stiekeme hobby die alleen kan voortbestaan indien de deelnemers zich dt realiseren en zich er naar gedragen: ==> WEES STIEKEM !!

 

Daar heeft hij wel een belangrijk punt en met kinderen is dat vaak wat lastiger en daar ligt dan een verantwoordelijkheid voor bij ouders, zowel bij het zoeken, het loggen als ook het plaatsen van een cache.

Geopatra heeft 153 caches geplaatst waarvan er nog 107 actief zijn, ga die eerst eens allemaal zoeken en vinden dan snap je zijn reacties misschien iets beter. Onder die caches zelfs een cache die Kindvriendelijk heet dus het gaat hem m.i. niet om het kind maar de manier waarop er met kinderen een cache gelopen wordt.

 

 

groetjes van opa Wil.

:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als de eindlocatie niet zo geschikt is voor een iets grotere cache, kun je dan niet beter een iets andere eindlocatie zoeken? Ik denk ook dat kinderen liever een kistje met inhoud zoeken dan een micro.

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De bonus van de vroeger bestaande HGV-serie (serie caches in Hoogeveen) lag in een gebiedje dat de Koeweide heet. De cache is ongeveer drie of vier keer geript, steeds vanaf andere plaasten. Het ging om een grote munitiekist. Deze cache is toen in het archief gegaan. Omdat ik de Koeweide wel een leuk plekje vond (temeer omdat je joekels van runderen tegenkomt onderweg), heb ik daar weer een nieuwe multi van plm 1,5 km geplaatst met op het eind een micro. Die is nog nooit geript. Nou hoeft dat niks te zeggen, maar toch... Nogmaals, ik vin deen micro op het einde van en multi niet erg. het gaat immers om de route, en dat je aan het eind ergens je log kan plaatsen. Dat geruil van die rommel, afschaffen met die hap (of ben ik nu weer te eerlijk :D )

bewerkt door Malyenki
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De bonus van de vroeger bestaande HGV-serie (serie caches in Hoogeveen) lag in een gebiedje dat de Koeweide heet. De cache is ongeveer drie of vier keer geript, steeds vana fandere plaasten. Het ging om een grote munitiekist. Deze cache is toen in het archief gegaan. Omdat ik de Koeweide wel een leuk plekje vond (temeer omdat je joekels van runderen tegenkomt onderweg), heb ik daar weer een nieuwe multi van plm 1,5 km geplaatst met op het eind een micro. Die is nog nooit geript. Nou hoeft dat niks te zeggen, maar toch...
Kan die route gelopen worden! :P

:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De bonus van de vroeger bestaande HGV-serie (serie caches in Hoogeveen) lag in een gebiedje dat de Koeweide heet. De cache is ongeveer drie of vier keer geript, steeds vana fandere plaasten. Het ging om een grote munitiekist. Deze cache is toen in het archief gegaan. Omdat ik de Koeweide wel een leuk plekje vond (temeer omdat je joekels van runderen tegenkomt onderweg), heb ik daar weer een nieuwe multi van plm 1,5 km geplaatst met op het eind een micro. Die is nog nooit geript. Nou hoeft dat niks te zeggen, maar toch...

Kan die route gelopen worden! :P

:D

Ja tuurlijk! Hoezo?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De bonus van de vroeger bestaande HGV-serie (serie caches in Hoogeveen) lag in een gebiedje dat de Koeweide heet. De cache is ongeveer drie of vier keer geript, steeds vana fandere plaasten. Het ging om een grote munitiekist. Deze cache is toen in het archief gegaan. Omdat ik de Koeweide wel een leuk plekje vond (temeer omdat je joekels van runderen tegenkomt onderweg), heb ik daar weer een nieuwe multi van plm 1,5 km geplaatst met op het eind een micro. Die is nog nooit geript. Nou hoeft dat niks te zeggen, maar toch...

kan die route gelopen worden! :no:

:D

Ja tuurlijk! Hoezo?

Ik vulde alleen je zin aan :lol1:

Want daar gaat het toch om

 

:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn mening: Het geeft mij veel voldoening als ik na het lopen van een langere multi een cache vind die op zijn minst small is. Als ik besloten heb om in een bepaald gebied te gaan cachen, ben ik eerder geneigd om multi's over te slaan als ze een micro-cache aan het einde hebben. Ik vind het namelijk leuk om TB's en coins te ruilen, en ik vind het wat vervelend om te zoeken naar een micro (die doorgaans wat moeilijker te vinden zijn).

 

Anderen zullen hier misschien anders over denken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sowieso doen wat je wil, jij bent de legger en vind iemand het niet leuk, dan hoeft ie hem niet te doen.

 

Ik zou zelf zeggen, kind zeur niet, je hebt al kunnen spelen onderweg, maar onze dochter van 5 denkt daar iets anders over. Ze zal niet echt zeuren, maar er komt dan wel een 'hmm' uit als er geen goodies zijn aan het einde van een lange tocht. De weg terug is dan voor ons als ouders heel zwaar, want dan is ze ineens moe en heeft geen zin meer.

Zit er wel iets leuks in, dan is ze binnen 1 sec. de afgelegde kilometers weer vergeten en loopt ze zingend terug naar de auto.

 

Ik zelf vind het leuker om een logboekje aan te treffen dan een kleine logrol. Kan ik toch iets meer in kwijt dan de noodzakelijke gegevens. Ja dat kan ook op internet, maar ik vind op papier gewoon leuker!

 

Dus een micro na een multi kan absoluut, maar wil je hem zo kindvriendelijk mogelijk zou ik hem groter maken.

 

Wat de locatie betreft, je kan ook iets maken, wat de cache onzichtbaar maakt voor de dreuzels. Knutsel iets leuks in elkaar als je kan en zin hebt!

 

Probeer uit te gaan van het goede van de mens, anders kan je niks meer doen.

 

Succes, wat je ook doet!

 

groetjes GeoVlinder

 

ps In een grotere cache kan je een sticker plakken, trade even - trade up - or don't trade!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een stadsmulti van 4 km met een micro aan het eind, en nooit klachten over de grootte gehad. Maar ja ik vermeld dan ook in het begin duidelijk dat het een micro is en dat je deze vooral moet overslaan als je die niet leuk vindt :D

 

Kortom, het kan zeker! Een kleine verklaring op de cachepagina kan wel helpen voor meer begrip voor je keuze. Verder gewoon doen wat je het beste lijkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...