Spring naar bijdragen

Second To Find; Wanneer loggen op de cachepagina


amyenemiel

Aanbevolen berichten

Ojee ojee, dan hebs ik, denk ik iets tegen de ongeschreven regels gedaan :beerchug:

 

Heel in het begin, toen die vermaledijde FTF ranking nog maar net bestond, plaatste ik inderdaad een note als ik geen eerste was, om aan te geven dat er al gelogd was, enkel met een simpel regeltje. Omdat een eerste logje voor de ontmaagders wel leuk is, werd dat inderdaad een note. Inmiddels is dat hier in de omgeving een beetje (MET NADRUK OP EEN BEETJE!!) traditie geworden. Absoluut geen regel.

 

Komen we vanmiddag bij een cache waarbij er twee cachers voor ons zijn geweest... (toevallig de hier genoemde cache) en oké, bij thuiskomst wacht ik wel even met loggen hoor.

 

Maar nu, later op de avond, zie ik enkel een hele rits notes met uitgebreide logs en nog steeds maar één enkel found-logje. Ja daaaaag, je denkt toch zeker niet dat ik steeds in de gaten ga zitten houden wie op de juiste volgorde dan zijn foundlog plaatst. Het moet niet gekker worden......

 

Dus nu (foei toch meisje Pentagram) als tweede gelogd. Sorry hoor Amyenemiel.

 

Spirit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik begrijp de topicstarter hééél goed, maar is het mogelijk dat je mij laat zien waar die regel geschreven is dat ik moet wachten tot diegene die er voor mij was eerst gelogd heeft. Een cache gevonden is een cache loggen of niet, iets wat je als cacher zelf bepaald.

Wij in Nederland zijn er namelijk meester in om onze eigen regeltjes te verzinnen en dit is er weer één van :angry:

Ruud :beerchug:

 

Het gaat niet om regeltjes. Het gaat er om of je de cache-legger tegemoet wil komen en of je zo vriendelijk wilt zijn. Het is geen verplichting...

 

Proost :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gaat niet om regeltjes. Het gaat er om of je de cache-legger tegemoet wil komen en of je zo vriendelijk wilt zijn. Het is geen verplichting...

Proost :beerchug:

Het is inderdaad geen verplichting en er is ook geen beginnen aan. Er zijn dagen bij dat we tientallen caches doen en dan is het ondoenlijk om te wachten op je beurt met loggen.

Ruud :thumbup:Weg met alle rankings, maar dat had ik al gezegd.

 

Dus nu (foei toch meisje Pentagram) als tweede gelogd. Sorry hoor Amyenemiel.

 

Spirit

Dit wetend moet ik er nog eens goed over nadenken of ik nog wel een keer met je naar een eiland wil :o

Ruud :angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik ergens 2e ben, en ik kom weer thiuis, dan log ik een STF. Mensen die nog bezig zijn met de cache, weten dat er dan hooguit nog brons in zit. Ik ga niet eerst een note plaatsen, om die vervolgens later weer te verwijderen en een found plaatsen. Ik heb wel wat beters te doen. Lekker belangrijk ook of de logjes in de juiste volgorde op de cachepagina staan. Als ze maar op de goede volgorde in het logboekje staan.

bewerkt door Malyenki
Link naar opmerking
Deel via andere websites

En wat als wij nu die FTF waren en gezellig op vakantie zijn? Toevallig hadden wij 2 weken geen kans om te loggen. Geen internetbereik is ook geen log!! Wachten jullie dan 2 weken?

 

Hoe kon je weten dat die cache online was gegaan als je geen internetverbinding had? :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik ergens 2e ben, en ik kom weer thiuis, dan log ik een STF. Mensen die nog bezig zijn met de cache, weten dat er dan hooguit nog brons in zit. Ik ga niet eerst een note plaatsen, om die vervolgens later weer te verwijderen en een found plaatsen. Ik heb wel wat beters te doen. Lekker belangrijk ook of de logjes in de juiste volgorde op de cachepagina staan. Als ze maar op de goede volgorde in het logboekje staan.

 

 

Wat als die eerste vinder nou iemand is die alleen in het logboekje logt en niet op internet? Want zulke cachers zijn er ook. Daar zijn al andere topics over geschreven.

 

 

En wat als wij nu die FTF waren en gezellig op vakantie zijn? Toevallig hadden wij 2 weken geen kans om te loggen. Geen internetbereik is ook geen log!! Wachten jullie dan 2 weken?

 

Als, als, als....

 

Als de cache-legger mij er vriendelijk om zou vragen (ik denk trouwens niet dat ik ooit een cache zal ontmaagden) dan zou ik een note plaatsen en even wachten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@topicstarter: Gewoon loggen als het je uitkomt. Of het nu direct na het vinden van de cache is, of over een jaar. De cachelegger heeft daar niets mee te maken, en ook de forumleden niet :beerchug:

 

De cache die je gevonden hebt, staat op de site van geocaching.com, is gepubliceerd door geocaching.com en de vinder logt op geocaching.com

 

Geocaching.com kent geen FTF, geen STF, geen TTF, geen ranking waar dan ook voor. Het enige dat ze doen is jouw aantal gevonden caches optellen, niets meer, niets minder.

 

Wat lokale clubjes er allemaalv an maken is prima, maar heeft dus niets met de cache te maken.

 

Doet me denken aan een geocacher die me eens een mailtje stuurde met de vraag wat er nu weer aan de hand was. Hij werd door een cache-eigenaar gefelicteerd met het feit dat hij goud had gehaald. Hij vroeg me wat dat betekende en waar je dat dan kunt krijgen. Toen ik hem uitlegde wat er mee werd bedoeld, was zijn reactie dat het allemaal maar flauwekul was en hij die onzin niet snapte.

 

Het goud, zilver en brons gebeuren, dus FTF, SFT en TTF, is een verzinsel van een aantal cachers en ik weet echt niet of buiten geocaching.nl er ook maar iemand is die daar aan meedoet.

 

Hetzelfde met het geo d'or gebeuren, het is alleen maar leuk voor de bezoekers van deze site en verder niemand. En niet iedere geocacher komt hier.

 

Vroeguh was alles beter zal er nu wel weer gezegd worden, maar tot voor een paar jaar terug hadden ook de oldies nog nooit gehoord van een goud ziver of brons gebeuren. Het enige wat men wel eens deed was een cache ontmaagden.

 

Aangezien een ontmaagding normaal gesproken, zonder chirurgische ingrepen, maar een keer kan gebeuren, was het dus gewoon leuk om te melden dat je de cache ontmaagd had, dat je de cache als eerste gevonden had. Niets bijzonders verder, werd ook verder nergens genoteerd. Het is geen wedstrijd.

Maar vroeguh heette dat dus ontmaagden en van mij mag dat direct terug komen en dan dus ook weer nergens genoteerd.

 

Het was leuk om een cache als eerste te vinden. Je had de (twijfelachtige) eer om als eerste te zijn, maar daar stond dan tegenover dat je het als eerste ook best wel eens moeilijk kon hebben want je kwam ook als eerste de gemaakte fouten van de cachelegger tegen. En een ontmaagder is geen proefloper en is meestal ook niet door de eigenaar van de cache geïnformeerd. Wie was dan de ontmaagder? Dat was dan meestal de geocacher die het dichtst bij de cache in de buurt woonde en toevallig vrij was die dag en ook nog eens toevallig de cache online zag komen. Soms kon een cache ook best wel een week er liggen als maagd. Niet omdat het te moeilijk was, maar omdat de geocacher het te ver rijden was of nog geen tijd heeft gehad.

 

Gewoon loggen wanneer je de zin en de tijd er voor hebt. Wil je met alle geweld de honneurs hebben van een STFer dan is een mailtje aan de heer Carotte genoeg die dat gaat noteren. Die gaat namelijk handmatig iedere cache bekijken de probeert uit de logjes te halen wie de eerste,d e tweede en de derde is.

 

En met al "ons" bijna gesmeek om weer going back in the time te gaan lijkt het erop dat onze Willen dan wel eens werkloos kan worden :thumbup:

 

FTF, STF, TTF, Goud zilver brons, het is niets en het stelt geen zak voor. laat je niet gek maken door dit soort totaal nietszeggende frutsels. Gewoon lekker gaan cachen.

 

En op de keeper beschouwt, als we dan toch een ranking list willen bijhouden van wie de cache als eerste heeft gelogd, dus online heeft gelogd, dan sta ik mijlenver bovenaan :angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

<knip>....Vroeguh was alles beter zal er nu wel weer gezegd worden, maar tot voor een paar jaar terug hadden ook de oldies nog nooit gehoord van een goud ziver of brons gebeuren. Het enige wat men wel eens deed was een cache ontmaagden......

.....Maar vroeguh heette dat dus ontmaagden en van mij mag dat direct terug komen en dan dus ook weer nergens genoteerd....

....En met al "ons" bijna gesmeek om weer going back in the time te gaan lijkt het erop dat onze Willen dan wel eens werkloos kan worden....</knip>

Wat heerlijk te lezen dat een administrator het met mee eens is, of hij dat ook geweest zou zijn toen hij nog moderator was... :lol1:

En voor die peenvogel is er vast nog wel een ander klusje :yes:

Ruud :blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...