Spring naar bijdragen
  • 0

Mapsource 6.14.1

Vraag

Geplaatst

Gisteren een up-date uitgevoerd van Mapsource :eek:. Ik had draaien 6.13.7 en mapsource gaf aan dat er een nieuwe beschikbaar was namelijk 6.14.1. :thumbup:.

Het bestand opgehaald en geïnstalleerd, zoals Garmin het aangeeft. Bestand ophalen en ergens opslaan, daarna installeren.

Maar daarna wilde mapsource even niet meer :crybaby:. Even paniek en op het forum naar een antwoord gezocht, daar lees je dat je in het register moet rommelen :dribble:. Dat vind ik een beetje lastig en via een ander forum lees ik dat het meest eenvoudig is om een terug te gaan naar de oude 6.13.7 versie.

Dit terug gaan moet op de volgende wijze. Haal de versie 6.13.7 bij Garmin op en installeer deze 2 keer achter elkaar en dan is alles gelukkig weer normaal.

Via deze link vind je alle up-dates http://www.gpsinformation.org/perry/msource/.

Zomaar een ervaring en Peetee nog bedankt voor het even willen meedenken :thumbup:

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst (bewerkt)
Ik heb de MapSource Maps Compatibility_v0.2_Beta.rar gekopieerd en in C:\Garmin gezet. Maar wat bedoel je met "starten"? Als ik dubbelklik zegt Windows dat hij het bestand nite kan openen omdat hij de .rar extensie niet kent.

Het is een ingepakt bestand. Om dit bestand uit te pakken heb je het programma WinRar nodig. Ik heb hier even een ZIP.versie neergezet.

Ik heb het pakket net ook even geinstalleerd en ook bij mij was één van de kaarten in Mapsource verkeerd geinstalleerd. Dit pakketje heeft de fout keurig hersteld!

Hierna heb ik de nieuwe Mapsource geinstalleerd en ik moet zeggen dat ik het beslist een verbetering vind. Ik vind de kaarten er qua kleur beslist mooier uitzien. :D Voor de rest heb ik het qua mogelijkheden nog niet bekeken.

bewerkt door Peetee
  • 0
Geplaatst

Ik heb de MapSource Maps Compatibility_v0.2_Beta.rar gekopieerd en in C:\Garmin gezet. Maar wat bedoel je met "starten"? Als ik dubbelklik zegt Windows dat hij het bestand nite kan openen omdat hij de .rar extensie niet kent.

Het is een ingepakt bestand. Om dit bestand uit te pakken heb je het programma WinRar nodig. Ik heb hier even een ZIP.versie neergezet.

Ik was er ondertussen ook achter dat je hiervoor WinRAR nodig hebt.

Ik vond een shareware versie (40 dagen geldig), waarmee ik het programma kon uitpakken. :thumbup:

Fijn dat er nu ook een ZIP versie is, waarvoor geen extra software nodig is om uit te pakken! :D

Hiermee kon ik de gratis OpenStreetMap van Nederland aan de praat krijgen. :D

Alleen valt de OpenStreetMap me tegen. De wegen staan er wel op, maar kunnen niet gebruikt worden om routes te berekenen. :blush:

• 0
Geplaatst

Bij mij gaf de update naar 6.14.1 ook problemen.

Met naspeuren wat de oorzaak zou kunnen zijn zag ik bij "Software - Geïnstalleerde programma's" op mijn PC dat naast "Microsoft .NET Compact Framework 3.5" meerdere oude versies van .NET waren achtergebleven.

Na het verwijderen van deze oudere versies werkte Mapsource 6.14.1 ineens correct. (Wel erg traag op mijn oude PC).

• 0
Geplaatst

Naar aanleiding van jouw opmerking heb ik ook de oude versies van .NET verwijderd en 6.14.1 opnieuw geïnstalleerd. Het ziet er nu inderdaad goed uit. Maar kun jij ook de kaartletterypes wijzigen in Voorkeuren -> scherm zonder dat dit problemen geeft?

Bij mij gaf de update naar 6.14.1 ook problemen.

Met naspeuren wat de oorzaak zou kunnen zijn zag ik bij "Software - Geïnstalleerde programma's" op mijn PC dat naast "Microsoft .NET Compact Framework 3.5" meerdere oude versies van .NET waren achtergebleven.

Na het verwijderen van deze oudere versies werkte Mapsource 6.14.1 ineens correct. (Wel erg traag op mijn oude PC).

• 0
Geplaatst

Ja ik kan gewoon het lettertype wijzigen.

Naar aanleiding van jouw opmerking heb ik ook de oude versies van .NET verwijderd en 6.14.1 opnieuw geïnstalleerd. Het ziet er nu inderdaad goed uit. Maar kun jij ook de kaartletterypes wijzigen in Voorkeuren -> scherm zonder dat dit problemen geeft?
  • 0
Geplaatst

Vreemd, zodra ik het kaartlettertype wijzig is de tekst bij de waypoints verdwenen.

• 0
Geplaatst

Inderdaad de tekst bij "diensten" waaronde de waypoints is dan verdwenen.

Ik had bij de eerste test nog geen waypoint geladen :birthday:

Dat wordt nog even verder zoeken dus.

Vreemd, zodra ik het kaartlettertype wijzig is de tekst bij de waypoints verdwenen.

[

• 0
Geplaatst

Ik heb ook de stommiteit begaan 6.14.1 als update te installeren. Het is werkelijk een drama. er zit stroop in de schermopbouw die zo vertragend werkt dat er eigenlijk niet meer fatsoenlijk mee te werken valt, maar wat nog erger is, het kaartmateriaal wordt nu vertekend weergegeven. Dat heb je eerst niet in de gaten totdat je een nabijheidscirkel om een waypoint laat tekenen: mapsource maakt daar een keurige ellips van.........?????? Ik ga dus zo snel mogelijk terug naar de vorige versie, tenminste als dat gaat lukken gezien de geweldige installatie perikelen die ik her en der hoor en laat de updates in de toekomst voor wat ze zijn want het lijkt erop dat garmin denkt dat er alleen high-end pc's in de wereld zijn.

• 0
Geplaatst (bewerkt)
Ik heb ook de stommiteit begaan 6.14.1 als update te installeren. Het is werkelijk een drama. er zit stroop in de schermopbouw die zo vertragend werkt dat er eigenlijk niet meer fatsoenlijk mee te werken valt, maar wat nog erger is, het kaartmateriaal wordt nu vertekend weergegeven. Dat heb je eerst niet in de gaten totdat je een nabijheidscirkel om een waypoint laat tekenen: mapsource maakt daar een keurige ellips van.........?????? Ik ga dus zo snel mogelijk terug naar de vorige versie, tenminste als dat gaat lukken gezien de geweldige installatie perikelen die ik her en der hoor en laat de updates in de toekomst voor wat ze zijn want het lijkt erop dat garmin denkt dat er alleen high-end pc's in de wereld zijn.
Je kan de vorige versie (6.13.7) er gewoon over heen installeren. De eerste keer lukt dat niet, maar als je het daarna nog een keer doet, werkt het wel. bewerkt door Mars Express
  • 0
Geplaatst
Hiermee kon ik de gratis OpenStreetMap van Nederland aan de praat krijgen. :blush:

Alleen valt de OpenStreetMap me tegen. De wegen staan er wel op, maar kunnen niet gebruikt worden om routes te berekenen. :blink:

De standaard OpenStreetMap kaarten zijn topo-achtige kaarten waarbij routering niet werkt. Er zijn echter uitvoeringen van OSM kaarten die wel voor route navigatie doeleinden gebruikt kunnen worden.

• 0
Geplaatst
Dat programma werkt inderdaad perfect! Het kaartmateriaal ziet er heel anders uit en ik weet nog niet of ik daar zo gelukkig mee ben. In ieder geval niet met de trage opbouw. Toch wil ik het even uitproberen. Als het niet bevalt ga ik weer terug naar een vorige versie.

Heb het nu een tijdje aan de draai. De kaartopbouw is wel iets langzamer maar ziet er wel veel mooier uit. Op mijn niet al te snelle laptop van de Aldi met een AMD Turion maar wel met 2 Gb intern geheugen draait het best soepel. Het enige echte nadeel wat ik heb gemerkt is dat het lastig is om gemaakte routes met het "elastiekje" op te pakken en te verleggen.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...