Spring naar bijdragen
  • 0

Mapsource 6.14.1

Vraag

Geplaatst

Gisteren een up-date uitgevoerd van Mapsource :eek:. Ik had draaien 6.13.7 en mapsource gaf aan dat er een nieuwe beschikbaar was namelijk 6.14.1. :thumbup:.

Het bestand opgehaald en geïnstalleerd, zoals Garmin het aangeeft. Bestand ophalen en ergens opslaan, daarna installeren.

Maar daarna wilde mapsource even niet meer :crybaby:. Even paniek en op het forum naar een antwoord gezocht, daar lees je dat je in het register moet rommelen :dribble:. Dat vind ik een beetje lastig en via een ander forum lees ik dat het meest eenvoudig is om een terug te gaan naar de oude 6.13.7 versie.

Dit terug gaan moet op de volgende wijze. Haal de versie 6.13.7 bij Garmin op en installeer deze 2 keer achter elkaar en dan is alles gelukkig weer normaal.

Via deze link vind je alle up-dates http://www.gpsinformation.org/perry/msource/.

Zomaar een ervaring en Peetee nog bedankt voor het even willen meedenken :thumbup:

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst (bewerkt)

Waarschijnlijk krijg je een runtime error, dit is een bekend probleem bij deze laatste versie waar Garmin nog niks aan gedaan heeft.

MS_RuntimeErr.jpg

HIER kun je het programma MapSource Maps Compatibility_v0.2_Beta.rar downloaden.

Deze in de Garmin directory kopiëren en starten. Als hij aangeeft dat er een map niet correct is kun je deze met 1 druk op de knop fixen. Hij past het register aan en Mapsource 6.14.1 werkt perfect.

Succes,

Jos

bewerkt door jos.vanzetten
  • 0
Geplaatst
Jammer dat ze dit niet in 1 x goed kunnen doen :crybaby: .

De vraag is of ze, Garmin, in dit geval iets fout doen.

Ik had hetzelfde probleem. Bij mij kreeg ik ook die fout.

Ergens gelezen dat geïnstalleerde kaarten het probleem zou veroorzaken. Dus heb ik de topo's van UK en US zowel MetroGuide (of hoe heet die) gedeinstalleerd. Nou loopt het programma goed.

Let wel, voor deze kaarten had ik niet betaald, maar alleen even 'geprobeerd'. Ik wil wel eens weten of mensen die alleen legale kaarten geïnstalleerd hebben ook deze fout krijgen.

• 0
Geplaatst
Gisteren een up-date uitgevoerd van Mapsource :eek:. Ik had draaien 6.13.7 en mapsource gaf aan dat er een nieuwe beschikbaar was namelijk 6.14.1. :no:.

Het bestand opgehaald en geïnstalleerd, zoals Garmin het aangeeft. Bestand ophalen en ergens opslaan, daarna installeren.

Maar daarna wilde mapsource even niet meer ;). Even paniek en op het forum naar een antwoord gezocht, daar lees je dat je in het register moet rommelen ;). Dat vind ik een beetje lastig en via een ander forum lees ik dat het meest eenvoudig is om een terug te gaan naar de oude 6.13.7 versie.

Dit terug gaan moet op de volgende wijze. Haal de versie 6.13.7 bij Garmin op en installeer deze 2 keer achter elkaar en dan is alles gelukkig weer normaal.

Via deze link vind je alle up-dates http://www.gpsinformation.org/perry/msource/.

Zomaar een ervaring en Peetee nog bedankt voor het even willen meedenken :crybaby:

Waarom zou je een goed werkend stuk software updaten? (if it ain't broken don't fix it); heb net even gekeken wat de verbeteringen zijn en zie wat geneuzel over iets Zweeds en nog wat zaken waar ik niets aan heb. Ik laat hem lekker nog even staan. Op zich hou ik er ook wel van om actueel te zijn; diverse (harde) lessen hebben mij geleerd soms maar tevreden te zijn met een iets oudere maar wel werkende versie.

Het is jammer dat fabrikanten er niet voor zorgen dat updates gewoon probleemloos verlopen; hoe vaak ik al niet de boel (in het algemeen) terug heb moeten zetten weet ik niet eens meer. Ik heb me voorgenomen updates wat uit te stellen.

• 0
Geplaatst

Jammer dat ze dit niet in 1 x goed kunnen doen :) .

Let wel, voor deze kaarten had ik niet betaald, maar alleen even 'geprobeerd'. Ik wil wel eens weten of mensen die alleen legale kaarten geïnstalleerd hebben ook deze fout krijgen.

Daar heb je wel een punt!

Ik heb geen illegale software.

Bij mij liep hij, na het runnen van het progje, vast op de (unoficial) map van Tsjechie & Slowakije.

Deze kaart is niet illegaal, en is ook niet van Garmin, het is een Topokaart die door een ieder vrij te gebruiken is.

Maar het feit dat deze niet van Garmin is verklaart al een hoop.

Jos

• 0
Geplaatst
Op het forum van Waypoint Forum is hierover al veel te vinden. Je moet voor deze versie een SUPERSNELLE PC hebben, anders krijg je problemen!!!

Nou, nou, nou...het is bekend dat een laptopje vaak niet de snelste is.

Ik draai hem op mijn laptopje en geen problemen hoor. Dus dit kun je niet zo algemeen zeggen.

Wat een belangrijke or belangrijkste factor is weet ik niet; geheugen? video kaart?

Zeker niet de harde schijf.

• 0
Geplaatst

Op het forum van Waypoint Forum is hierover al veel te vinden. Je moet voor deze versie een SUPERSNELLE PC hebben, anders krijg je problemen!!!

Ik draai hem op mijn laptopje en geen problemen hoor. Dus dit kun je niet zo algemeen zeggen.

Wat een belangrijke or belangrijkste factor is weet ik niet; geheugen? video kaart?

bedoel je dat jij geen substantieel verschil in snelheid merkt bij het tekenen van de kaarten met de nu laatste versie 6.14.1 en versie 6.13.7?

wat is dat voor laptop dan?

• 0
Geplaatst

Ik heb nu versie 6.14.1 geinstalleerd op mijn computer en ik ben geen problemen

tegen gekomen. Alleen is de kaart opbouw wel een stuk langzamer dan in

versie 6.13.7 , wel is het oversturen van kaarten naar de gps een stuk sneller

geworden.

Op mijn usb-stick had ik met behulp van mojopac ook mapsource draaien.

Ook deze heb ik geupdate naar 6.14.1 en ook hier heb ik, tot nu toe, geen

problemen ondervonden. Maar ook hier is de kaart opbouw langzaam.

• 0
Geplaatst (bewerkt)

bedoel je dat jij geen substantieel verschil in snelheid merkt bij het tekenen van de kaarten met de nu laatste versie 6.14.1 en versie 6.13.7?

Wat is substantieel? Ja, het tekenen is iets langzamer. Stond de kaart er voorheen in een fractie van een seconde, zie je nu de vierkanten opbouwen. Nog steeds binnen een seconde dat dan wel weer. Zeker niet hinderlijk.

mij laptop spec:

Dell Inspiron 9400

Intel Dual Core T7200 @ 2GHz 2GHz

2GB RAM

Harde schijf op 5200 toeren, dus dat is niet snel voor het inlezen van de data.

Verder als instelling: op maximale snelheid. Dus alle grafische meuk als animaties in vensters en menus etc. uitgeschakeld. Draai met Windows 2000 look.

Maar ik denk niet dat dit laatste effect heeft op het tekenen van de kaart.

bewerkt door De broekies
  • 0
Geplaatst

Wat is substantieel? Ja, het tekenen is iets langzamer. Stond de kaart er voorheen in een fractie van een seconde, zie je nu de vierkanten opbouwen. Nog steeds binnen een seconde dat dan wel weer. Zeker niet hinderlijk.
Hmm, tsja, de beleving van snelheid is natuurlijk iets subjectiefs. Voor mij is het verschil in snelheid tussen beide versies dusdanig groot dat ik terug ben gegaan naar 6.13.7. Hoewel ik het kaartje an sich wel fraaier vind, is de vervorming van het kaartje een andere reden om 6.14.1 niet te gaan gebruiken.
  • 0
Geplaatst
HIER kun je het programma MapSource Maps Compatibility_v0.2_Beta.rar downloaden.

Deze in de Garmin directory kopiëren en starten. Als hij aangeeft dat er een map niet correct is kun je deze met 1 druk op de knop fixen. Hij past het register aan en Mapsource 6.14.1 werkt perfect.

Succes,

Jos

Dat programma werkt inderdaad perfect! Het kaartmateriaal ziet er heel anders uit en ik weet nog niet of ik daar zo gelukkig mee ben. In ieder geval niet met de trage opbouw. Toch wil ik het even uitproberen. Als het niet bevalt ga ik weer terug naar een vorige versie.

• 0
Geplaatst

Ik heb Mapsource 6.14.1 gedownload en geïnstalleerd, maar ik zie nu geen namen van waypoints meer op mijn scherm. Alleen als je met de cursor over een waypoint gaat zie je namen verschijnen. Volgens de instellingen in Mapsource zou hij de namen wel moeten tonen. Ik maak, voor ik ga geocachen, vaak een kaartje van de caches , maar dat heeft nu weinig zin aangezien de namen (waypoint code)s er niet op staat. Hebben meer mensen dit probleem en weet iemand wat er aan te doen is?

• 0
Geplaatst

Ik heb de MapSource Maps Compatibility_v0.2_Beta.rar gekopieerd en in C:\Garmin gezet. Maar wat bedoel je met "starten"? Als ik dubbelklik zegt Windows dat hij het bestand nite kan openen omdat hij de .rar extensie niet kent.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...