Spring naar bijdragen

Mag je een cache verstoppen op een begraafplaats  

129 leden hebben gestemd

1. 1. Mag je een cache verstoppen op een begraafplaats

• - Nee nooit.
      59
    • - Geen cache maar wel hints zoeken bij niet meer in gebruik zijnde begraafplaatsen.
      16
    • - Cache en hints zoeken bij niet meer in gebruik zijnde begraafplaatsen.
      9
    • - Geen cache maar wel hints zoeken bij in gebruik zijnde begraafplaatsen.
      2
    • - Cache en hints zoeken bij in gebruik zijnde begraafplaatsen.
      4
    • - Alleen hints zoeken: Zowel op niet, als wel, in gebruik zijnde begraafplaatsen.
      11
    • - Ja, alles mag, geen probleem.
      19

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Een begraafplaats kan ook een stuk geschiedenis weergeven.

Zo zijn er in Apeldoorn meerdere caches, op een begraafplaats, die je een stukje geschiedenis laten zien van de tweede wereldoorlog.

Op een mooie manier en in mijn ogen en beleving respectvol gemaakt.

Om deze te lopen en op te lossen is geen enkel bezwaar.

Een begraafplaats kan ook ff een rustpunt zijn in ons jachtige bestaan en ook dat is, vind ik, geen bezwaar allen maar mooi.

Geplaatst

Net of geocachers de enigen zijn die overal overheen stampen en lawaai schoppen. Hoe je je gedraagt heb je zelf in de hand, in elke bevolkingsgroep heb je aso's, idioten, debielen en weet ik veel wat nog meer die nergens naar kijken en alleen aan zichzelf denken.

Moet vanwege die enkeling die dat bij het geocachen doet dan elke cache maar van een begraafplaats af?

• Top! 1
Geplaatst (bewerkt)

Je antwoord geeft al aan dat het barbarisme al in een ver gevorderd stadium is ontwikkeld. Het straalt een hoog gehalte van ik-ik-ik uit. Dat is al een basis probleem.

bewerkt door thex
  • Top! 2
Geplaatst

Gewoon goedpraten wat de halve wereld in allerlei kulturen als normaal ziet: je voorouders met rust laten en eren. Maar nee, hier moeten er iets anders van maken. Wij zijn immers belangrijker. Ik-ik-ik dus.

• Top! 1
Geplaatst

... en als we "begraafplaats" nu eens vervangen door "voortuin"? Of oorlogsmonument? Of zandduin? Of brug? Of op twintig meter hoogte in een boom?

Als er toestemming voor het plaatsen van de cache is gegeven en jij wilt / kunt hem doen ... be my guest!

Geplaatst (bewerkt)

Eerlijk gezegd vond ik deze cache (GC1GX2E ), waarvan de route over een groot deel van de begraafplaats loopt een zeer indrukwekkende en leerzame cache en ik was waarschijnlijk aan de hele oorlogsbegraafplaats voorbij gegaan als er geen cache had gelegen.

Het voegde wat toe aan mijn gedachten over "oorlogsslachtoffers", met name door de opzet om er een paar persoonlijke verhalen uit te lichten en die graven ook, via de waypoints, te (be)zoeken.

bewerkt door Sivota
Geplaatst

Sluit mij helemaal aan bij Audicien. Hoe ze hier in Apeldoorn zijn gemaakt, vind ik dat het erg leerzaam en mooi kan zijn. Zolang het respectvol blijft kan het geen kwaad denk ik.

Geplaatst

Nu vraag ik me af: Hoe heeft iemand een 9 jaar oud draadje opgegraven?

Uiterste verveling? :P

On-topic: Kwestie van smaak/voorkeur/toestemming.

Met zoeken op 'begraafplaats' kom je een eind. Anders gewoon met lezen langs gekomen, denk ik.

Er is echter ook een nieuw draadje (Link), dus kennelijk is het een actueel onderwerp waarbij (nieuwe) forumbezoekers vragen, opmerkingen en aanvullingen hebben.

Dat kan, er komt wel meer in de herhaling voorbij en roept opnieuw discussie op.

Aansluiten in een bestaand draadje is dan m.i. niet zo heel erg raar.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...