Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Product Name Software Version Compatible with Versions Date

eMap 2.80 All July 30, 2003

eTrex Camo 2.20 All July 30, 2003

eTrex European 2.20 All July 30, 2003

eTrex Legend 3.40 All July 31, 2003

eTrex Summit 2.50 All July 30, 2003

eTrex Venture/Mariner 2.50 All July 31, 2003

eTrex Vista 3.40 All July 31, 2003

Fishfinder 100 2.10 All July 31, 2003

Fishfinder 100 Blue 2.20 All July 31, 2003

Fishfinder 160 2.40 All July 31, 2003

Fishfinder 160 Blue 2.10 All July 31, 2003

Fishfinder 240 2.40 All July 31, 2003

Fishfinder 240 Blue 2.10 All July 31, 2003

FishFinder 320C 2.30 All July 31, 2003

En dat is nog maar een kleine greep uit de MEGA update....

Check zelf maar ff MEGA update Garmin GPS's ;):thumbup::D

ReizenReizen

Geplaatst

Ik heb de e trex legend laten updaten. Het gekke is dat het programma aangeeft dat hij de legend update naar 3.20 (welke er al inzat), maar als ik later in de legend kijk, zit nu inderdaad software versie 3.40 erin. eind goed al goed, of zoiets. :thumbup:

Geplaatst

Normaal doe ik niet zo snel aan firmware upgrades voor wat voor aparaat dan ook. Mijn stelregel is dat wanneer je geen merkbare problemen hebt met de de huidige firmware versie je ook niet moet upgraden wanneer je over minimaal de 1 na nieuwste versie beschikt. Dit omdat er toch altijd een bepaald risico aan een upgrade zit en een upgrade zelf ook weer onbekende fouten kan bevatten. Dit keer heb ik de regel maar laten varen en heb mijn legend geupgrade. Bij mij gaf die gewoon versie 3.40 aan

Geplaatst

Volgens de eerste ervaringsberichten in de newsgroups doet de WAAS het beter. Misschien onze EGNOS ook.

De vloed aan updates beperkt zich dan ook tot 'Waas-voorbereide' modellen. Mijn GPS12 hoort daar niet bij :thumbup:

Ook bij ons is geklaagd over 'verkeerde' EGNOS satellieten pakken en ze niet allemaal afzoeken zodat de 'goede' niet gevonden werd. Dat zou nu voorbij zijn.

Geplaatst

Evenals Robin-w ben ik huiverig voor upgraden in het algemeen.

Nu dit zo eenvoudig blijkt te gaan zal ik de stap ook maar eens wagen.

Heb ik één vraagje: moet ik de basismap die in de Legend zit veilig stellen en

zo ja, hoe doe ik dat. Of kan ik er gewoon overheen?

Geplaatst
Heb ik één vraagje: moet ik de basismap die in de Legend zit veilig stellen en

zo ja, hoe doe ik dat. Of kan ik er gewoon overheen?

In het algemeen blijven bij de updates alle kaarten en ook de instellingen behouden.

Alleen als je teruggaat naar een oudere versie moet je je voorkeuren opnieuw instellen.

++ Lex ++

Geplaatst

Nou, ik heb die nieuwe versie 2.30 in mijn GPS V geladen.

Het belangrijkste verschil met de vorige versie is het zoeken naar de WAAS-satellieten.

En ik moet zeggen, dat doet hij. Hij blijft zoeken :huh:

Alle satellieten van 33 tot 51 komen langs op het display, en zelfs als er ontvangst is van 33 en 44, die we hier moeten hebben, gaat hij even later weer vrolijk door met zoeken waarbij de 'D'-s weer verdwijnen.

Ter controle heb ik versie 2.20 weer geladen, met als resultaat snel een 2m fix.

Na opnieuw vervanging door 2.30 was het weer permanent zoeken.

Het ligt dus niet aan de signalen, maar echt aan de software.

Teleurstellend!

N.B. Ik heb hier op Malta een betere ontvangst van de geostationaire satellieten dan in Nederland, omdat ze hoger boven de horizon staan.

++ Lex ++

Geplaatst

Ook ik heb het idee dat het zoeken naar satellieten veel langer duurt, met name bij het opstarten.

Betreft MAP 76S van 3.21 naar 3.30

Danny

Geplaatst
...blijft zoeken :huh: ...

Als je wilt dat het zoeken stopt moet je instellen dat je gps niet zoekt naar waas satellieten!!

Groeten remco

:thumbdown::thumbup::cry:

Geplaatst
Als je wilt dat het zoeken stopt moet je instellen dat je gps niet zoekt naar waas satellieten!!

Ja, op deze manier heb ik een nog beter idee............ Zet je GPS uit! Dat spaart bovendien batterijen. :huh:

Het probleem is dat hij naar WAAS blijft zoeken, en zelfs als hij toevallig de juiste satellieten heeft gevonden hij daarna weer vrolijk doorgaat met naar andere te zoeken.

Intussen is er wel normale ontvangst, dus is er een fix, maar zonder de verhoogde nauwkeurigheid van WAAS.

++ Lex ++

• 2 months later...
Geplaatst

Er is nieuwe firmware uit voor de Garmin GPS V, versie 2.50.

Enige, maar zeer belangrijk, verschil met 2.40 is de verbetering van de WAAS-ondersteuning op het oostelijk halfrond, en daar bevinden wij ons dus.

En inderdaad, terwijl in de versies van de laatste maanden 'onze' satellieten 33 en 44 slechts vluchtig voorbijkwamen, volhardt hij nu onmiddelijk in het ontvangen van deze twee satellieten, hij gaat niet meer op zoek naar andere WAAS-satellieten.

Helaas willen de 'D'-tjes die differentiële ontvangst aangeven maar niet verschijnen. Ondanks een goede ontvangst van 33 en 44 geen 'D'-s, en trouwens ook geen lock van deze satellieten. En dat was sinds februari, maar met de oudere software, vrijwel altijd wel het geval hier op Malta. (Hier staan deze satellieten beduidend hoger boven de horizon dan in Nederland, daardoor is de ontvangst hier beter.)

++ Lex ++

Geplaatst
Ja, op deze manier heb ik een nog beter idee............ Zet je GPS uit! Dat spaart bovendien batterijen.  :dribble:

valt wel mee..

WAAS in europa is nog steeds in testmode..

zolang je daar dus mee speelt kan je daar tijdelijk problemen mee hebben..

maak je niet te druk..

er zijn genoeg andere leuke zaken in de wereld :-)

Geplaatst
WAAS in europa is nog steeds in testmode..

zolang je daar dus mee speelt kan je daar tijdelijk problemen mee hebben..

maak je niet te druk..

Ja, maar ik vind het gewoon leuk om met WAAS te spelen. Het is gelukkig niet zo dat ik per sé die betere ontvangst moet hebben. :dribble:

Overigens is de EGNOS-ontvangst nu terug. De nieuwe firmware 2.50 doet het kennelijk goed, het ontbreken van differentiële fix was dus kennelijk een hikje van de (nog een beetje in test-mode zijnde) EGNOS-satelliet. :)

++ Lex ++

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...