Spring naar bijdragen

Trip & waypoint manager


evelineroos

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Ik wil over niet al te lange tijd een gps aanschaffen. Nu vraag ik mij echter af wat ik met trip & waypoint manager kan... Wie kan mij dat uitleggen?

 

Alvast bedankt!

Met Mapsource (dat is de naam die meestal wordt gebruikt) kun je kaarten bekijken en naar je GPS sturen, routes maken, waypoints vastleggen, tracks bekijken en opslaan. Ook kun je deze informatie uitwisselen met de GPS. Het programma zit bij elke GPS van Garmin die kaarten ondersteunen. Mapsource bevat zelf geen kaartmateriaal. Dat moet je er bij kopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil over niet al te lange tijd een gps aanschaffen. Nu vraag ik mij echter af wat ik met trip & waypoint manager kan... Wie kan mij dat uitleggen?

 

Alvast bedankt!

 

De Trip & WPT is 'n wereldkaart, hetzelfde als de basiskaart die al in de GPS zit,

verder kun je leuk gegevens met de GPS uitwisselen,

door het programma MapSource dat er bij zit.

Later kun je kaarten, zoals Topo-NL bij kopen,

die ook in MapSource werken, en hiermee in de GPS gezet kunnen worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had er eigenlijk een vraag over die er verband mee houdt... Ik ben aan het nadenken of ik Topo NL wil kopen. Nu heb ik ook ontdenkt dat je deze allemaal als XXXXXX kunt downloaden. Ik weet niet of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben... (En ik weet eigenlijk ook niet of je hier daar naar mag vragen...) Maar kan iemand mij hier iets over vertellen?

:rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had er eigenlijk een vraag over die er verband mee houdt... Ik ben aan het nadenken of ik Topo NL wil kopen. Nu heb ik ook ontdenkt dat je deze allemaal als "######" kunt downloaden. Ik weet niet of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben... (En ik weet eigenlijk ook niet of je hier daar naar mag vragen...) Maar kan iemand mij hier iets over vertellen?

:rolleyes:

 

Wat hij dus eigenlijk bedoeld is dat het hier niet is toegestaan om over illegale software te praten. We houden het hier lekker legaal. Iets downloaden via een XXXXXXX en/of ###### is meestal niet legaal.

Het bespreken (of geloof ik zelfs noemen) hiervan is soms al goed om een ban te krijgen hier op het forum.

Dus kijk eens met iemand mee hoe topo werkt en dan lekker zelf kopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had er eigenlijk een vraag over die er verband mee houdt... Ik ben aan het nadenken of ik Topo NL wil kopen. Nu heb ik ook ontdenkt dat je deze allemaal als XXXXXXX kunt downloaden. Ik weet niet of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben... (En ik weet eigenlijk ook niet of je hier daar naar mag vragen...) Maar kan iemand mij hier iets over vertellen?

 

Je bent nieuw, maar wel gewaarschuwd nu. In de forumregels staat duidelijk genoieg beschreven dat dit niet kan/mag, op straffe van een volledige verbanning, for ever.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bovenstaande opmerkingen over MapSource en Track & Waypoint Manager zijn onjuist.

 

T&WM is een uitgeklede versie van MapSource; wat ontbreekt zijn de voorzieningen om kaarten te laden en die om indirecte routes (via wegen) te maken en wijzigen. Je krijgt er wel een grove kaart bij, die MapSource niet heeft.

MapSource wordt met alle Garmin kaarten meegeleverd, zodat je in dat geval T&WM niet nodig hebt, want alles zit ook in MapSource.

 

T&WM wordt meegeleverd met toestellen die zonder detailkaart worden geleverd. Je kunt er tracks, directe routes en waypoints mee beheren, zoals de naam al zegt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

MapSource wordt met alle Garmin kaarten meegeleverd, zodat je in dat geval T&WM niet nodig hebt, want alles zit ook in MapSource.

 

 

 

Ook dit is onjuist, tenminste .......?

 

Juist bij Topo NL wordt duidelijk vermeld dat Mapsource al in bezit moet zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat zou dan veranderd moeten zijn. Ik heb de oorspronkelijke TopoNL, en daar staat MapSource ook op.

 

Het zou trouwens erg onlogisch zijn, want TopoNL is voornamelijk bedoeld voor terreintoestellen, en die hebben veelal geen MapSource.

Ook de Nüvi's worden tegenwoordig zonder MapSource geleverd, dus die zouden dan allemaal ook van TopoNL verstoken zijn?

 

Daarom mijn vraag: waar wordt vermeld dat je al in het bezit van MapSource moet zijn?

bewerkt door Lex
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bovenstaande opmerkingen over MapSource en Track & Waypoint Manager zijn onjuist.

 

T&WM is een uitgeklede versie van MapSource; wat ontbreekt zijn de voorzieningen om kaarten te laden en die om indirecte routes (via wegen) te maken en wijzigen. Je krijgt er wel een grove kaart bij, die MapSource niet heeft.

MapSource wordt met alle Garmin kaarten meegeleverd, zodat je in dat geval T&WM niet nodig hebt, want alles zit ook in MapSource.

 

T&WM wordt meegeleverd met toestellen die zonder detailkaart worden geleverd. Je kunt er tracks, directe routes en waypoints mee beheren, zoals de naam al zegt.

Weet je het zeker ? Bij mijn Vista HCX zit een CD met Trip&waypoint manager / mapsource versie 4 (beide termen worden op de CD genoemd). Daarmee kan ik ook kaarten laden en indirecte routes maken. Er zit inderdaad een grove kaart bij. Het lijkt er toch sterk op dat Mapsource en TWM identiek zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

vraagje

 

 

 

Stel ik koop een 2e 60CSx kan ik die dan met mijn huidige software gebruiken topo nl of navigator

 

 

 

 

 

vraagje

 

 

 

Stel ik koop een 2e 60CSx kan ik die dan met mijn huidige software gebruiken topo nl of navigator ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...