Spring naar bijdragen

Steun jij een Nederlandse natuurbeschermingsorganisatie


Vasc0

Nederlandse natuurbeschermingsorganisaties  

143 leden hebben gestemd

  1. 1. Steun jij een Nederlandse natuurbeschermingsorganisatie?

    • Ja, ik steun Natuurmonumenten
      56
    • Ja, ik steun een provinciaal landschap (bijvoorbeeld het Zuid-Hollands Landscap of Het Geldersch Landschap)
      14
    • Ja, ik steun Natuurmonumenten en een provinciaal landschap
      26
    • Nee
      33
    • Overig
      14


Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Ach, wij steunden Natuurmonumenten ook financieel (lidmaatschap), maar inmiddels niet meer. Laten we het houden op een negatieve ervaring met het nakomen van afspraken en intenties.

 

Daarbij heeft men het financieel niet echt nodig als ik zo kijk naar de jaarrekening 2007. Er kwam zo'n 120 miljoen (!) binnen aan fondsen en er werd zo'n 105 miljoen besteed aan de doelstellingen. Hiervan overigens ruim 5 miljoen aan "beinvloeding beleid overheid voor de natuur" (zie pag 120). In totaal blijft er na aftrek van kosten zo'n 4 miljoen hangen.

 

Met een balanstotaal ad circa 270 miljoen, waarvan circa 197 miljoen aan bestemmingsfondsen cq -reserves lijkt het al een financieel errug gezonde club. Daarbij wordt gemakshalve alle natuurgebieden en opstallen (zijnde geen gebouwen) als "p.m." meegenomen. Voor 0 euro gewaardeerd dus! Hebben ze de financiële hulp dan flink nodig? Ik betwijfel het, er wordt redelijk goed opgepot. Indien er om wat voor reden dan ook een stukje grond verkocht zou worden, dan wordt er volgens mij flink gecached gecashed.

 

Fire5

bewerkt door Fire5
Link naar opmerking
Deel via andere websites

We steunen natuurmonumenten.

 

We ook 's een eenmalige donatie (vrijwillig) bij SBB gedaan na goedkeuring voor een cache op hun terrein. Niet gezegd dat het daarvoor was om ze niet op ideeen te brengen..... we waren wat bang een precedent te scheppen daarmee.

bewerkt door De Oliva's
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook hier al Natuurmonumenten sinds 1991, maar daarnaast ook abonnee van SBB, donateur van WWF, Vogelbescherming Nederland en Vereniging Historisch Stedebouwkundig Wijkbehoud Hillegersberg. Daarnaast verontreinigingsheffing, Milieubelasting en nog een hele prak aan andere belastingen.

Ook Postcodeloterij en SponsorBingo.

 

Jeetje..als ik het zo op een rijtje zet....man, je loopt helemaal leeg op dat Cultuur- en Natuurbehoud. :crybaby:

 

Als ik dat nou allemaal eens opzeg.......kan ik volgens mij in een veel grotere auto gaan rijden. Altijd al zo'n Landrover Defender 110 willen hebben om lekker door de bossen te rossen. (met van die rijplaten en zo'n stoere daktent op het dak) :newyear:

 

Mmmmm....toch maar eens over nadenken. :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook hier al Natuurmonumenten sinds 1991, maar daarnaast ook abonnee van SBB, donateur van WWF, Vogelbescherming Nederland en Vereniging Historisch Stedebouwkundig Wijkbehoud Hillegersberg. Daarnaast verontreinigingsheffing, Milieubelasting en nog een hele prak aan andere belastingen.

Ook Postcodeloterij en SponsorBingo.

 

Jeetje..als ik het zo op een rijtje zet....man, je loopt helemaal leeg op dat Cultuur- en Natuurbehoud. :crybaby:

 

Als ik dat nou allemaal eens opzeg.......kan ik volgens mij in een veel grotere auto gaan rijden. Altijd al zo'n Landrover Defender 110 willen hebben om lekker door de bossen te rossen. (met van die rijplaten en zo'n stoere daktent op het dak) :newyear:

 

Mmmmm....toch maar eens over nadenken. :huh:

 

Ik denk dat de door je genoemde stichtingen je dan zo in je nekvel pakken en de donaties niet genoeg zijn om de boetes te betalen. :lol:

bewerkt door Remunj
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Natuurmonumenten, Greenpeace en Landschap Overijssel.

 

De eerste twee ook al voor die tijd. De laatste echt door het cachen gezien medewerking etc.

En dan denk je al gauw: voor wat hoort wat en ook wat ze verder doen.

 

happy caching

 

Montebaldo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...