Spring naar bijdragen

Rekenwerk


A'Tuin

Aanbevolen berichten

Waarom is het nodig om zo ontzettend veel rekenwerk in een heleboel caches te stoppen. We hebben al heel wat caches gelopen die erg leuk zijn om te doen, maar waarbij het dan toch niet lukt om de stash te lichten, omdat er ergens bij het vele rekenwerk toch ergens een klein foutje is gemaakt. Of: een kort tochtje waarbij minstens 5 flinke sommen opgelost moeten worden. De lol van het cachen is toch de mooie plekjes, de mooie natuur of wat dan ook en niet het op peil houden / opkrikken van de rekenvaardigheid?

(Zie bv. Historisch Nijmegen)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Waarom is het nodig om zo ontzettend veel rekenwerk in een heleboel caches te stoppen. We hebben al heel wat caches gelopen die erg leuk zijn om te doen, maar waarbij het dan toch niet lukt om de stash te lichten, omdat er ergens bij het vele rekenwerk toch ergens een klein foutje is gemaakt. Of: een kort tochtje waarbij minstens 5 flinke sommen opgelost moeten worden. De lol van het cachen is toch de mooie plekjes, de mooie natuur of wat dan ook en niet het op peil houden / opkrikken van de rekenvaardigheid?

(Zie bv. Historisch Nijmegen)

De één is gek op pizza en de ander niet. Ieder zijn smaak. We hebben al zo vaak van dit soort discussies gehad, a.u.b. niet weer :P .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom is het nodig om zo ontzettend veel rekenwerk in een heleboel caches te stoppen. We hebben al heel wat caches gelopen die erg leuk zijn om te doen, maar waarbij het dan toch niet lukt om de stash te lichten, omdat er ergens bij het vele rekenwerk toch ergens een klein foutje is gemaakt. Of: een kort tochtje waarbij minstens 5 flinke sommen opgelost moeten worden. De lol van het cachen is toch de mooie plekjes, de mooie natuur of wat dan ook en niet het op peil houden / opkrikken van de rekenvaardigheid?

(Zie bv. Historisch Nijmegen)

 

Het staat je dan ook vrij om caches waarbij je moet rekenen over te slaan...

 

 

het enige probleem is dan hoe je bij het laatste punt van een multi of een puzzel komt..

Een multi is nog op te lossen door kaartjes met co"ordinaten in potjes te stoppen en die te verstoppen...

Coördinaten zijn nou eenmaal getallen..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien een uitleg, ik probeer het. Ik ben net weer een multicache voor mijn vriendin aan het maken. Je wilt de oplossing van een multi niet kado doen want er zijn altijd mensen die het liefst naar het eindpunt gaan zonder de route te lopen (moeten ze trouwens zelf weten). Dus je moet vragen bedenken van punten die men onderweg tegen komt. Maar die cijfers zijn niet altijd de cijfers die je voor je eindcoordinaten nodig hebt. Vandaar de kleine rekensommetjes bij onze caches.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Al kan ik dan wel een beetje rekenen 3 x 3 = 9

Ik ben niet gek op multi's omdat het vaak meer puzzels zijn dan multi's

 

Ik zie een multi meer als zoeken naar steeds weer een cache waarin de coordinaten staan van een volgend punt.

Dan ben ik aan het geocachen en Buitenlandse toeristen Cache colega's) kunnen deze ook doen.

 

Puzzels is voor de liefhebber ik ben echt geen puzzelaar.

 

Een multicache betekent dus ook meerdere cache's ...... Toch ?

 

Maar ik ben bang dat het wel aan deze simpeleziel zal liggen. :)

 

Dus hou ik het maar bij Traditionele cache's en die ik zelf maak voor mijn buitenlandse hobbyisten. :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het staat je dan ook vrij om caches waarbij je moet rekenen over te slaan...

 

Ja natuurlijk hoor, maar deze reactie vind ik zo een dooddoener.

 

Als ik zo van rekensommetjes oplossen hield dan kocht ik wel van die wegwerprekenboekjes maar ging ik niet in het bos bij elke punt stilstaan om van die waardeloze schoolmeesterachtige rekenzooi uit te reken.

Er zijn legio voorbeelden van cachemakers die waarschijnlijk zo de moeilijkheidsgraad willen opkrikken en het rekenwerk belangrijker vinden dan de tocht opzich en zo het doel ( het niet weggeven van de eindcoords) ruimschoots voorbij schiet.

 

Laten we het gewoonweg eenvoudig houden en zo de hunt het doel zijn.

De prachtigste cache’s die ik in het totaal heb gedaan waren simpelweg gemaakt met gewone Jip en Janneke rekensommetjes die er voor zorgde dat de hunt een ontspanen tijdverdrijf is geworden.

 

Dus hou ik het maar bij Traditionele cache's en die ik zelf maak voor mijn buitenlandse hobbyisten. :P

 

maak dan ook caches die op een interessante plek liggen die je aan toristen wil laten zien van je stad

 

 

het enige probleem is dan hoe je bij het laatste punt van een multi of een puzzel komt..

 

Daar heeft Barny toch een lijstje van? :beerchug:

 

de multy's loop, fiets of rijdt ik liever zelf. :yes:

maar van al die "mooie" pussels is voor mij een ander verhaal daar heb ik een begeerde muggle file van

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom is het nodig om zo ontzettend veel rekenwerk in een heleboel caches te stoppen. We hebben al heel wat caches gelopen die erg leuk zijn om te doen, maar waarbij het dan toch niet lukt om de stash te lichten, omdat er ergens bij het vele rekenwerk toch ergens een klein foutje is gemaakt. Of: een kort tochtje waarbij minstens 5 flinke sommen opgelost moeten worden. De lol van het cachen is toch de mooie plekjes, de mooie natuur of wat dan ook en niet het op peil houden / opkrikken van de rekenvaardigheid?

(Zie bv. Historisch Nijmegen)

De één is gek op pizza en de ander niet. Ieder zijn smaak. We hebben al zo vaak van dit soort discussies gehad, a.u.b. niet weer :beerchug: .

mee eens , niet weer deze discussie......

 

soms heb je inderdaad sommen nodig om je eindlocatie niet al te makkelijk weg te geven.. Wij proberen ons te beperken tot de laatste 3 cijfers van het coördinaat maar soms lukt dat niet.

In de Lopikerwaard halen we nu een cache dichtheid van 1 op 5 koeien... Dus als je niet wilt rekenen dan tel je het aantal zwarte vlekken van de zwart witte koeien bij de parkeer locatie en loop je naar de cache. :P

bewerkt door Track_leader
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Het staat je dan ook vrij om caches waarbij je moet rekenen over te slaan...

 

Ja natuurlijk hoor, maar deze reactie vind ik zo een dooddoener.

 

Als ik zo van rekensommetjes oplossen hield dan kocht ik wel van die wegwerprekenboekjes maar ging ik niet in het bos bij elke punt stilstaan om van die waardeloze schoolmeesterachtige rekenzooi uit te reken.

Er zijn legio voorbeelden van cachemakers die waarschijnlijk zo de moeilijkheidsgraad willen opkrikken en het rekenwerk belangrijker vinden dan de tocht opzich en zo het doel ( het niet weggeven van de eindcoords) ruimschoots voorbij schiet.

 

Laten we het gewoonweg eenvoudig houden en zo de hunt het doel zijn.

De prachtigste cache's die ik in het totaal heb gedaan waren simpelweg gemaakt met gewone Jip en Janneke rekensommetjes die er voor zorgde dat de hunt een ontspanen tijdverdrijf is geworden.

 

Dus hou ik het maar bij Traditionele cache's en die ik zelf maak voor mijn buitenlandse hobbyisten. :P

 

maak dan ook caches die op een interessante plek liggen die je aan toristen wil laten zien van je stad

 

 

het enige probleem is dan hoe je bij het laatste punt van een multi of een puzzel komt..

 

Daar heeft Barny toch een lijstje van? :beerchug:

 

de multy's loop, fiets of rijdt ik liever zelf. :yes:

maar van al die "mooie" pussels is voor mij een ander verhaal daar heb ik een begeerde muggle file van

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

 

 

doe mij een kopietje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

om de motjes te ontlasten een grote KNIP om de leesbaarheid te vergroten

 

 

doe mij een kopietje

 

Zelfs ook voor jou, niets voor niets.

 

Je weet mijn nummer, daar heb je helemaal gaan moeilijke rekensommetjes voor hoeven te maken en zodoende hoef je het dan mijn telefoonnummer niet over te slaan omdat je het meest eenvoudig in je gsmmeje kan inkloppen, anders bel ik je zaterdag wel als ik dan ook alweer bij die watertoren sta naar een kokertje te graaien terwijl een hele groep Antilliaanse gasten aan mijn linkerkant een stel Surinamers , type bodybuilder, aan mijn rechterkant het leven zuur maakt.

Maar what the heck, ik ben dan ook geen toerist maar een gewone geocacher op zoek naar het makkelijke puntje die mij steeds hoger op de ranglijst brengt. :beerchug:

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eerlijk gezegd ben ik het wel eens met de reactie van ds-polleke. Vind je ze niet leuk, dan sla je ze over.

 

Ik vind ze wel leuk, als ik zie "Rekencache" denk ik gelijk aan een prachtige dag in de buurt van Wolfheze, waar MacOZ58 en ik in de vrieskou (ja, het was ècht koud) Dürers square hebben opgelost. Een prachtige cache, met lekker wat ouderwets rekenwerk. We hebben na uren zweten in de kou in het pikkedonker de cache gevonden en bergen lol gehad, en daar is het hele spelletje immers om te doen.

 

En wat betreft puzzels met rekenwerk... Ik kan me Mother Earth herinneren... Thex, bedankt voor de avonden zweten... :P Maar, zolang het enigszins deterministisch is, kom maar op... :beerchug: En vind je ze niks? Daar is de "ignore-knop" voor uitgevonden. :yes:

 

En Barny, misschien heeft Professor Barabas nog wel wat puntjes voor je list. Doe je ook aan ruilhandel?

bewerkt door gpsgek
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Reken- danwel puzzelwerk kan leuk zijn als het een uitgewerkt thema is binnen een cache en dus toegevoegde waarde heeft. Bij wandelmulti's is het wel fijn als de rekentijd enigszins in verhouding tot de looptijd staat. Bij grotere afstanden dan 4-5 km kan ik het dus billijken als ik een flinke eindberekening moet doen.

 

En tja, als je een multi met verstopte coordinaten doet heb je evengoed een probleem als je een wp niet kan vinden of een cijfertje verkeerd overneemt :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Het staat je dan ook vrij om caches waarbij je moet rekenen over te slaan...

 

Ja natuurlijk hoor, maar deze reactie vind ik zo een dooddoener.

 

Als ik zo van rekensommetjes oplossen hield dan kocht ik wel van die wegwerprekenboekjes maar ging ik niet in het bos bij elke punt stilstaan om van die waardeloze schoolmeesterachtige rekenzooi uit te reken.

Er zijn legio voorbeelden van cachemakers die waarschijnlijk zo de moeilijkheidsgraad willen opkrikken en het rekenwerk belangrijker vinden dan de tocht opzich en zo het doel ( het niet weggeven van de eindcoords) ruimschoots voorbij schiet.

 

Laten we het gewoonweg eenvoudig houden en zo de hunt het doel zijn.

De prachtigste cache's die ik in het totaal heb gedaan waren simpelweg gemaakt met gewone Jip en Janneke rekensommetjes die er voor zorgde dat de hunt een ontspanen tijdverdrijf is geworden.

 

Dus hou ik het maar bij Traditionele cache's en die ik zelf maak voor mijn buitenlandse hobbyisten. :beerchug:

 

maak dan ook caches die op een interessante plek liggen die je aan toristen wil laten zien van je stad

 

 

het enige probleem is dan hoe je bij het laatste punt van een multi of een puzzel komt..

 

Daar heeft Barny toch een lijstje van? :blush:

 

de multy's loop, fiets of rijdt ik liever zelf. :lol1:

maar van al die "mooie" pussels is voor mij een ander verhaal daar heb ik een begeerde muggle file van

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

 

 

doe mij een kopietje

 

Tja de Watertoren de oudste van Nederland dit jaar 100.

Natuurlijk een druk punt, en ik had geen hint gegeven omdat hij zelfs zichtbaar is.

Maar nu omdat hij moeilijker was dan ik gedacht had, heb ik een hint toegevoegd.

Magneet onder aan het hek paar groene hulst blaadjes, blauwgespoten micro.

Even de tas neerzetten en pakken die cache.

Het spijt mij dus dat ik mij daarin vergist had.

Maar nu een eitje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eerlijk gezegd ben ik het wel eens met de reactie van ds-polleke. Vind je ze niet leuk, dan sla je ze over.

 

Ik vind ze wel leuk, als ik zie "Rekencache" denk ik gelijk aan een prachtige dag in de buurt van Wolfheze, waar MacOZ58 en ik in de vrieskou (ja, het was ècht koud) Dürers square hebben opgelost. Een prachtige cache, met lekker wat ouderwets rekenwerk. We hebben na uren zweten in de kou in het pikkedonker de cache gevonden en bergen lol gehad, en daar is het hele spelletje immers om te doen.

 

En wat betreft puzzels met rekenwerk... Ik kan me Mother Earth herinneren... Thex, bedankt voor de avonden zweten... :P Maar, zolang het enigszins deterministisch is, kom maar op... :lol1: En vind je ze niks? Daar is de "ignore-knop" voor uitgevonden. ;)

 

En Barny, misschien heeft Professor Barabas nog wel wat puntjes voor je list. Doe je ook aan ruilhandel?

 

Ingnore knop heb ik nog nooit gebruikt het is mij et zelfde als savonds de gordijnen dicht doen en dan halsstarrig blijven denken dat de boze buiten wereld dan niet meer bestaat.

 

In de dierenwereld zijn ook beesten die zo doen. :beerchug:

 

Dürers square en nog een stel andere zijn pareltjes en daar heb ik het ook dan niet over ik heb het meer over een gewone standaard multy weet je wel, zo iets van bankjes, plankjes,boompje,bruggetjes tellen en om dan bij elk punt een rekensom moet maken die voor een hunter midden in de mid-live crises staat niet uit het hooft te doen is, en in het allerslechtste geval ook nog geen controle getal meegeeft zodat je dan ook nog op een verkeert punt de cache probeert te zoeken, daar gaat het mij over, de rest los ik wel op mijn manier op. :blush:

 

Barny

 

Waarbij een paar uur geleden nou net een leuk telefoongesprek door de neus is geboord

 

Ik doe alleen maar ruilhandel.

 

Alleen Astrid hoeft niets terug te ruilen, want die is lief

bewerkt door barny
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eerlijk gezegd ben ik het wel eens met de reactie van ds-polleke. Vind je ze niet leuk, dan sla je ze over.

 

Ik vind ze wel leuk, als ik zie "Rekencache" denk ik gelijk aan een prachtige dag in de buurt van Wolfheze, waar MacOZ58 en ik in de vrieskou (ja, het was ècht koud) Dürers square hebben opgelost. Een prachtige cache, met lekker wat ouderwets rekenwerk. We hebben na uren zweten in de kou in het pikkedonker de cache gevonden en bergen lol gehad, en daar is het hele spelletje immers om te doen.

 

En wat betreft puzzels met rekenwerk... Ik kan me Mother Earth herinneren... Thex, bedankt voor de avonden zweten... :lol1: Maar, zolang het enigszins deterministisch is, kom maar op... :blush: En vind je ze niks? Daar is de "ignore-knop" voor uitgevonden. :P

 

En Barny, misschien heeft Professor Barabas nog wel wat puntjes voor je list. Doe je ook aan ruilhandel?

 

 

Mother Earth was juist een protestcache tegen puzzels waar je avonden mee bezig was om dan op een k***plek een micro te graaien en tegen multi's met aan het einde rekensommetjes waarbij de haakjes ontelbaar waren en waarvan naar ons idee de maker ook niet meer wist wat hij bedoelde, kortom de sommetjes waarover je eindeloos kon discussieren wat de maker bedoelde.

 

Rekensommen waarbij geplot moet worden om figuren op een kaart te toveren, ofwel sommen die te maken hebben met navigeren (snijpunten van cirkels, noem maar op, we hebben bijv. veel lol beleefd aan electrocardiogram en de caches van Reintje) dat vinden we nu net weer wel leuk. :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...