Spring naar bijdragen

Rekenwerk


A'Tuin

Aanbevolen berichten

Rekensommen waarbij geplot moet worden om figuren op een kaart te toveren, ofwel sommen die te maken hebben met navigeren (snijpunten van cirkels, noem maar op, we hebben bijv. veel lol beleefd aan electrocardiogram en de caches van Reintje) dat vinden we nu net weer wel leuk. :blush:

Electrocardiogram en de caches van Reintje, die ken ik niet maar alle 'opdrachten' die te maken hebben met navigeren kunnen wat mij betreft niet moeilijk genoeg zijn. Daar geniet ik van tijdens multi's (maar daar kom ik ze veel te weinig tegen) maar ook als voorbereiding van een mystery.

Geocaching is een navigatiespel en wat back-to-basic lijkt me een strak plan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Rekensommen waarbij geplot moet worden om figuren op een kaart te toveren, ofwel sommen die te maken hebben met navigeren (snijpunten van cirkels, noem maar op, we hebben bijv. veel lol beleefd aan electrocardiogram en de caches van Reintje) dat vinden we nu net weer wel leuk. :blush:

Electrocardiogram en de caches van Reintje, die ken ik niet maar alle 'opdrachten' die te maken hebben met navigeren kunnen wat mij betreft niet moeilijk genoeg zijn. Daar geniet ik van tijdens multi's (maar daar kom ik ze veel te weinig tegen) maar ook als voorbereiding van een mystery.

Geocaching is een navigatiespel en wat back-to-basic lijkt me een strak plan.

Electrocardiogram

en

Dleeblegeips

zijn twee mooie voorbeelden...

Lord of the rings was ook een mooie, helaas nu gearchiveerd....[:beerchug:]

bewerkt door Kiddooz
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Als ik zo van rekensommetjes oplossen hield dan kocht ik wel van die wegwerprekenboekjes maar ging ik niet in het bos bij elke punt stilstaan om van die waardeloze schoolmeesterachtige rekenzooi uit te reken.

Er zijn legio voorbeelden van cachemakers die waarschijnlijk zo de moeilijkheidsgraad willen opkrikken en het rekenwerk belangrijker vinden dan de tocht opzich en zo het doel ( het niet weggeven van de eindcoords) ruimschoots voorbij schiet.

 

Laten we het gewoonweg eenvoudig houden en zo de hunt het doel zijn.

De prachtigste cache's die ik in het totaal heb gedaan waren simpelweg gemaakt met gewone Jip en Janneke rekensommetjes die er voor zorgde dat de hunt een ontspanen tijdverdrijf is geworden.

 

het enige probleem is dan hoe je bij het laatste punt van een multi of een puzzel komt..

 

 

Daar heeft Barny toch een lijstje van? :blush:

 

de multy's loop, fiets of rijdt ik liever zelf. :lol1:

maar van al die "mooie" pussels is voor mij een ander verhaal daar heb ik een begeerde muggle file van

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

 

 

doe mij een kopietje

De gewone rekensommetjes lukt mij ook wel, en zo maken wij ook onze caches. Maar ook ik snap veel puzzel caches niet. Zou ook graag in aanmerking komen voor een kopie :beerchug:

bewerkt door Tornado Bram
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mother Earth was juist een protestcache tegen puzzels van oa Gpsgek :blush: waar je avonden mee bezig was om dan op een k***plek een micro te graaien en tegen multi's met aan het einde rekensommetjes waarbij de haakjes ontelbaar waren en waarvan naar ons idee de maker ook niet meer wist wat hij bedoelde, kortom de sommetjes waarover je eindeloos kon discussieren wat de maker bedoelde.

:beerchug:

bewerkt door gpsgek
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Als ik zo van rekensommetjes oplossen hield dan kocht ik wel van die wegwerprekenboekjes maar ging ik niet in het bos bij elke punt stilstaan om van die waardeloze schoolmeesterachtige rekenzooi uit te reken.

Er zijn legio voorbeelden van cachemakers die waarschijnlijk zo de moeilijkheidsgraad willen opkrikken en het rekenwerk belangrijker vinden dan de tocht opzich en zo het doel ( het niet weggeven van de eindcoords) ruimschoots voorbij schiet.

 

Laten we het gewoonweg eenvoudig houden en zo de hunt het doel zijn.

De prachtigste cache's die ik in het totaal heb gedaan waren simpelweg gemaakt met gewone Jip en Janneke rekensommetjes die er voor zorgde dat de hunt een ontspanen tijdverdrijf is geworden.

 

het enige probleem is dan hoe je bij het laatste punt van een multi of een puzzel komt..

 

 

Daar heeft Barny toch een lijstje van?

 

de multy's loop, fiets of rijdt ik liever zelf.

maar van al die "mooie" pussels is voor mij een ander verhaal daar heb ik een begeerde muggle file van

 

Barny

 

 

doe mij een kopietje

De gewone rekensommetjes lukt mij ook wel, en zo maken wij ook onze caches. Maar ook ik snap veel puzzel caches niet. Zou ook graag in aanmerking komen voor een kopie

 

 

 

 

 

 

hmmm.. volgens mij ging er iets mis met quoten.. was daar niet een topic over?

 

volgens mij had je het mnl. terug kunnen brengen tot:

 

 

 

 

 

 

 

 

Daar heeft Barny toch een lijstje van?

 

de multy's loop, fiets of rijdt ik liever zelf.

maar van al die "mooie" pussels is voor mij een ander verhaal daar heb ik een begeerde muggle file van

 

Barny

 

 

doe mij een kopietje

De gewone rekensommetjes lukt mij ook wel, en zo maken wij ook onze caches. Maar ook ik snap veel puzzel caches niet. Zou ook graag in aanmerking komen voor een kopie

 

of zelfs tot

 

de multy's loop, fiets of rijdt ik liever zelf.

maar van al die "mooie" pussels is voor mij een ander verhaal daar heb ik een begeerde muggle file van

 

Barny

 

De gewone rekensommetjes lukt mij ook wel, en zo maken wij ook onze caches. Maar ook ik snap veel puzzel caches niet. Zou ook graag in aanmerking komen voor een kopie

 

edit: smileys vermoord

edit2: nu sloop ik zelf de quotes die in het in de preview geweldig doen

bewerkt door ds-polleke
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mother Earth was juist een protestcache tegen puzzels waar je avonden mee bezig was om dan op een k***plek een micro te graaien en tegen multi's met aan het einde rekensommetjes waarbij de haakjes ontelbaar waren en waarvan naar ons idee de maker ook niet meer wist wat hij bedoelde, kortom de sommetjes waarover je eindeloos kon discussieren wat de maker bedoelde.

Oei, word ik er weer bijgehaald. Even mijn horosocoop trekken, hummmm ja .... Mother Earth was gemaakt om aan te geven dat het wel erg makkelijk is een uitermate vervelende puzzel te maken. Neem gewoon een afwijkend en nogal vergezocht en ziek onderwerp, toef daar een beetje teveel fantasie over, en hopla, de hele buurt ligt weer in de mineur. Over Minoer gesproken ... het gaf ook weer eens aardig aan dat een niet leuke cache veel klanten trekt die bepaalt niet de intelligentie hadden om ook maar iets van de vraagstelling te begrijpen, laat staan op te lossen. Maar wel de eindlocaties konden vinden :blush: Kortom: een leuke cache vraagt enig endurance, geduld, intellect, tactiek, is leuk en verrassend van opzet en appeleert aan de veel besproken mooie wandeling in een nog mooiere omgeving, en je wordt er gewoon moe van en niet levensmoe. Een nog beter cache herinner je nog na jaren.

Helaas had ik slechte ervaring met mijn nachtcaches, die werden niet zo gelopen. Blijkbaar gaat het toch om iets anders :beerchug:

 

 

Electrocardiogram

Rekenloze methode voorhanden ontdekt na een uur zwoegen en denken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...