BY Angels Geplaatst 16 mei 2008 Geplaatst 16 mei 2008 <moderator hiertussen niet lezen>je mag bovenstaand hier wel bespreken want het is geen illegale zooi... waar ze wel HEEL giftig van worden is praten over Paulus, David, Peer en andere wezens van beperkt postuur </moderator hiertussen niet lezen> Dit is natuurlijk wel een heel duidelijke vlag waar we juist wel gaan lezen. Maar goed Kruimeldief heeft hier al duidelijk op gereageerd.
pa3fus Geplaatst 16 mei 2008 Geplaatst 16 mei 2008 Probeer de map preview functie eens via de garmin website: City navigator NT 2008 Voor de topo nederland is er een aparte website, op garmin.com kon ik het niet zo snel vinden. http://www.toponederland.nl/ Groeten Jan-Willem.
flatfisher Geplaatst 17 mei 2008 Geplaatst 17 mei 2008 Plopperdeplopperdeplop, Ozi-explorer met (zelf)gescande Topokaarten gebruik ik al een hele tijd niet meer. Heeft ook niet direct iets te maken met software voor een handheld GPS, omdat je die alleen op een ander aparaat kunt gebruiken (pc, laptop of PDA). Dus laat die kabouters maar rustig geBONDen... Voor het geocachen is vooral Topo Nl wel heel handig om op je GPS te hebben. Dat geldt eigenlijk ook voor het buitenland, dus zou Topo Belgie, Topo Duitsland en Topo France (DVD's 1 t/m 10...) ook erg handig zijn. Dit zijn dan voor mij de landen waar ik wel eens aan het cachen ben. Probeer voor de grap eens uit te rekenen hoeveel het zou kosten om die allemaal aan te schaffen. Zoals bij elke hobby moet je ergens een grens trekken wat je nog wel en wat niet meer acceptabel vindt. En ja, lopend of fietsend pik ik nog wel eens een rood licht, met de auto nooit, wat is acceptabel... Pas als je weet welke softwarepakketten je wilt gebruiken kan je bepalen wat voor formaat kaartje je nodig hebt. Als ik het goed heb is je GPS inmiddels met 128 mb geleverd, daar past volgens mij heel Topo Nl op. Als je TomTom gebruikt om met de auto in de buurt te komen, heb je dus niet meer nodig. Ook het nut van Nederlandse menu's en een europese basiskaart ontgaat mij volledig. Immers je hebt dan ook geen Nederlandstalige handleiding, je hebt hem in de VS gekocht dus is je beheersing van het Engels voldoende om je GPS te (leren) bedienen. Maar ja, ieder zijn meug. Wil je meer kaartmateriaal installeren, dan heb je ook een grotere geheugenkaart nodig, maar die kosten staan in geen verhouding tot de kosten van kaartmateriaal en kleiner dan 1 Gb is al bijna niet meer te vinden... Zelf heb ik een kaartje van 2 Gb, uploaden doe ik niet via de USB-kabel, maar via de kaartlezer en van elke kaartset maak ik een backup op de harde schijf (als ik naar Frankrijk ga heb ik andere kaarten 'nodig' dan als ik naar Duitsland ga).
Voortrekkers Geplaatst 17 mei 2008 Geplaatst 17 mei 2008 Ach, we moeten ook niet roomser dan de paus zijn nietwaar... En of je er nu een 1 of 2gieg in doet, die laatste is iets van 3 euro duurder, liever 500 mb te veel, dan 1 kb te weinig zeg ik altijd maar.
ds-polleke Geplaatst 19 mei 2008 Geplaatst 19 mei 2008 <moderator hiertussen niet lezen> je mag bovenstaand hier wel bespreken want het is geen illegale zooi... waar ze wel HEEL giftig van worden is praten over Paulus, David, Peer en andere wezens van beperkt postuur </moderator hiertussen niet lezen> Moderator mag het niet lezen, dus een administrator wel "praten" over kabouterrkaarten is niet het enige waar we HEEL giftig over kunnen worden, maar iedere vorm van illegale software, serialnummers, patches, P2P, ######, Bittorrent, ezels, linkjes naar dit soort sites etc etc. Het is heel simpel, je kunt er vanuit gaan dat er dan een verbanning van het forum tot gevolg heeft, wat ook betekent dat DHZ etc niet meer toegankelijk is. De verbanning is dan niet alleen op het account, maar ook op het IPadres, wat betekent dat eventuele andere accounts vanaf hetzelfde adres ook geen toegang meer hebben. Een en ander staat wel beschreven in de huisregels van het forum. Dus niet alleen "illegale zooi" maar ook twijfelachtige linkjes etc. dus ik deed niets verkeerd toch? ik geef alleen weer dat men met het gebruik van software die de EULA van garmin schendt de garantie om zeep helpt EN dat je ook niet mag praten over zaken die je ook kunt kopen
Peetee Geplaatst 19 mei 2008 Geplaatst 19 mei 2008 dus ik deed niets verkeerd toch? ik geef alleen weer dat men met het gebruik van software die de EULA van garmin schendt de garantie om zeep helpt EN dat je ook niet mag praten over zaken die je ook kunt kopen Klopt. Ik denk dus ook dat Kruimel's reactie niet specifiek aan jou gericht was, maar meer een opmerking in zijn algemeenheid.
Kruimeldief Geplaatst 19 mei 2008 Geplaatst 19 mei 2008 Exact PeeTee, het was een aanvulling geen terechtwijzing. Ach, we moeten ook niet roomser dan de paus zijn nietwaar... Nee, niemand hoeft roomser dan de paus te zijn. Het is een regel van het forum en daar kan men zich maar aan houden. Het forum, de medewerkers, de stichting, ze zullen allemaal niet roomser zijn dan de paus, maar gelegenheid geven op een openbaar forum voor bespreken van illegale software of linkjes of wat dan ook, kan als gevolg hebben dat zo'n site "uit de lucht" gehaald wordt. En als geocaching.nl 'uit de lucht" moet, willen we dat zelf graag beslissen en op eigen initiatief de stekker eruit halen en niet via een of ander gerechtelijk bevel Vandaar de regel en vandaar dat we er echt op toezien en vandaar dat als men zich niet aan die regel houdt, men tegen een definitieve verbanning aan kan lopen. En een ban is niet alleen voor het forum, maar ook voor DHZ, en daar schijnt men niet zonder te willen.
ds-polleke Geplaatst 19 mei 2008 Geplaatst 19 mei 2008 pfeiw.. ik ben VEEEL te protestants om roomser dan de paus te zijn
Tanuki Geplaatst 19 mei 2008 Geplaatst 19 mei 2008 (bewerkt) Exact PeeTee, het was een aanvulling geen terechtwijzing. Ach, we moeten ook niet roomser dan de paus zijn nietwaar... Vandaar de regel en vandaar dat we er echt op toezien en vandaar dat als men zich niet aan die regel houdt, men tegen een definitieve verbanning aan kan lopen. En een ban is niet alleen voor het forum, maar ook voor DHZ, en daar schijnt men niet zonder te willen. Okay, geen links dus naar sites die 'stout' zijn maar..... http://kruimeldief.geocacher.nl/05A_Terschelling.jpg Van wie is deze site en wat voor kaart tref ik hier aan ? 20 mei 2008 bewerkt door Tanuki
Mar+Mar Geplaatst 19 mei 2008 Geplaatst 19 mei 2008 Okay, geen links dus naar sites die 'stout' zijn maar..... http://kruimeldief.geocacher.nl/05A_Terschelling.jpg Van wie is deze site en wat voor kaart tref ik hier aan ? Dat staat toch niet hier op het forum en een linkje ernaartoe wordt hier toch niet gegeven? (ja, nu door jou...)
ds-polleke Geplaatst 20 mei 2008 Geplaatst 20 mei 2008 Okay, geen links dus naar sites die 'stout' zijn maar..... http://kruimeldief.geocacher.nl/05A_Terschelling.jpg Van wie is deze site en wat voor kaart tref ik hier aan ? geen?
Beukenootje Geplaatst 20 mei 2008 Geplaatst 20 mei 2008 geen? Haa..dat had ik gisteravond thuis ook. Maar nu op het werk ( ) zie ik wel een plaatje!
ds-polleke Geplaatst 20 mei 2008 Geplaatst 20 mei 2008 ik zal zelf maar weer on-topic gaan want ik zit zelf ook met een aantal problemen... Ik wil, net als in mijn Explorist, alle geocaches in mijn Garmin zetten. en in ieder geval een europese basemap en misschien ook een OpenSource kaart zetten maar: Hoe zet je die erop.. met het gegeven linkje voor de basemap krijg je een installer die wat gegevens kwijt wil in c:\garmin\basemap\ En dan? als ik mapsource open heb ik geen nieuwe kaart en ik kan hem ook niet op mijn microsd-tje klappen (kan wel maar dat werkt ook niet) Dus: twee vragen -> hoe zet ik zoveel mogelijk caches (die ik nog niet gevonden heb) op mijn garmin? -> hoe krijg een kaart (in mijn geval die europe basemap) op mijn garmin?
flatfisher Geplaatst 20 mei 2008 Geplaatst 20 mei 2008 ik zal zelf maar weer on-topic gaan want ik zit zelf ook met een aantal problemen... Ik wil, net als in mijn Explorist, alle geocaches in mijn Garmin zetten. en in ieder geval een europese basemap en misschien ook een OpenSource kaart zetten maar: Hoe zet je die erop.. met het gegeven linkje voor de basemap krijg je een installer die wat gegevens kwijt wil in c:\garmin\basemap\ En dan? als ik mapsource open heb ik geen nieuwe kaart en ik kan hem ook niet op mijn microsd-tje klappen (kan wel maar dat werkt ook niet) Dus: twee vragen -> hoe zet ik zoveel mogelijk caches (die ik nog niet gevonden heb) op mijn garmin? -> hoe krijg een kaart (in mijn geval die europe basemap) op mijn garmin? Tja, ik denk altijd nogal simpel en dat zal hier misschien niet opgaan. Zo veel mogelijk caches is best een rekbaar begrip. Ik geloof dat je 1000 waypoints kunt laden, bijvoorbeeld via Mapsource of EasyGPS. Dat is al best veel, maar misschien bedoel je nog meer? Dan zou je er een POI-tabel van kunnen maken, bij Garmin de POI-loader downloaden en daarmee de caches als POI in je GPS zetten. Je kunt er dan nog steeds naar toe navigeren en zelfs proximity-alerts aanzetten voor als je in de buurt komt. Ik weet (nog) niet hoe je dat precies moet maken, maar het kán wel! Overigens zou je dan geregeld die POI moeten verversen, omdat je anders reeds door jou gevonden caches blijft lopen zoeken... En die Europese basemap, tja. Ook dan is het weer het makkelijkst om dit via Mapsource te doen. Maar dat werkt dus alleen als je die kaart ook in Mapsource aanmeld, moeten allerlei register-sleutels voor aangemaakt worden. Daarvoor is die installer. Als je kaarten dan niet zichtbaar zijn in Mapsource denk ik dat er iets is misgegaan met de juiste paden. Bijvoorbeeld C- en D-schijf? Probeer je installer eens te openen in Word-pad, mogelijk kan je daar de doel-lokaties veranderen zodat ze overeenkomen met de installatie van Mapsource en het overige kaartmateriaal. In het uiterste geval kan je kaart-bestanden (*.img) ook met Sendmap naar je GPS versturen, moet je wel al de gewenste kaartbestanden in één keer versturen, netzoals met Mapsource. Succes...
Aanbevolen berichten