smeule Geplaatst 22 juni 2008 Auteur Geplaatst 22 juni 2008 Ontwerpen kan je nog tot vanavond (22-06-08) 23.59 inleveren. Nog een ontwerp van KarelKraak.
De Scheertjes Geplaatst 22 juni 2008 Geplaatst 22 juni 2008 Jongens en meisjes..houd eens op! Straks weten we niet meer wat we moeten kiezen en moeten er meerdere coins uitgebracht gaan worden. Er zitten echt een paar plaatjes tussen hoor!
Team Van Stoffelen Geplaatst 22 juni 2008 Geplaatst 22 juni 2008 De afgelopen week zijn er nogal wat verschillende geocoinontwerpjes van mij langs gekomen. Niet allemaal zijn ze door mijn ballotagecommissie (onder voorzitterschap van mijzelf gekomen). Zo heb ik besloten mij allereerste ontwerp uit post #68 terug te trekken uit de wedstrijd. Blijven de volgende inzendingen over: Luctor et Emergo/NAP geocoin (#118) Willem van Oranje Geocoin (#85) Set van Willem van Oranje Geocoin + Willem van Oranje/Wilhelmus Geocoin (#85, #87)
cachorganic Geplaatst 22 juni 2008 Geplaatst 22 juni 2008 Bij deze nog een nieuwe variatie op een thema. Nu is de voorzijde van de coin dezelfde voorzijde als de oude 'zeelandse' coin. Er zit dus geen ring met tekst om heen. Dit alles onder het motto: more is less. De achterzijde van de coin bevat nu de tekst en verdere verwijzingen naar NAP, peilschaal en het Luctor et Emergo. De kaart van Nederland staat ook op de achterzijde, alleen moet er nog een (ontwerp)technische oplossing bedacht worden om het hoogteverschil aan te geven (en met echt hoogteverschil zou dat het mooiste zijn). Niets meer aan doen Lijkt me vreselijk mooi in tin (pewter)t(w)in peaks?
hrng Geplaatst 23 juni 2008 Geplaatst 23 juni 2008 Vraagje wordt de leeuwkant nog opgefrist en weer netjes strak. Dwz een net tandwielrand die overal even breed is en de slijtage plekken hersteld zodat hij er weer scherp gestoken en als nieuw uitziet. Of is de vers opgegraven look juist de bedoeling. Verder denk ik dat de unieke code beter onderaan op de leeuwkant kan. Zondermeer een
delta123 Geplaatst 23 juni 2008 Geplaatst 23 juni 2008 Ik denk dat de (ruige)stonewash finish heel goed past. Offie net uit een eeuwenoude schatkist komt.
Lepman Geplaatst 23 juni 2008 Geplaatst 23 juni 2008 De inschrijving is gisteravond dus gesloten? Waar komt de stembus?
GeoVlinder Geplaatst 23 juni 2008 Geplaatst 23 juni 2008 Vraagje wordt de leeuwkant nog opgefrist en weer netjes strak. Dwz een net tandwielrand die overal even breed is en de slijtage plekken hersteld zodat hij er weer scherp gestoken en als nieuw uitziet. Of is de vers opgegraven look juist de bedoeling. Verder denk ik dat de unieke code beter onderaan op de leeuwkant kan. Zondermeer een Ik denk dat juist de code precies goed staat waar ie staat en het niet mooi zou zijn op de leeuwenkant. Zo zie je maar weer eens hoe smaken verschillen! groetjes MamaVlinder
getzie family Geplaatst 23 juni 2008 Geplaatst 23 juni 2008 Nog een ontwerp van KarelKraak. Moet ik dus voor mijn coin map 12 coins kopen KK loopt binnen
Team Van Stoffelen Geplaatst 23 juni 2008 Geplaatst 23 juni 2008 Vraagje wordt de leeuwkant nog opgefrist en weer netjes strak. Dwz een net tandwielrand die overal even breed is en de slijtage plekken hersteld zodat hij er weer scherp gestoken en als nieuw uitziet. Of is de vers opgegraven look juist de bedoeling. Verder denk ik dat de unieke code beter onderaan op de leeuwkant kan. Zondermeer een Mijn idee achter de voorzijde van de munt is juist om deze zoveel mogelijk de oude munt te laten zijn, dus juist met zijn onregelmatigheden en zijn grove uiterlijk. Sterker nog, hoe minder ontwerp hier, hoe beter het is. De achterzijde daarentegen is weer veel moderner. Wat mij betreft is deze geheel in metaal uitgevoerd (als het mogelijk is Nederland in licht reliëf) en alleen de NAP peilschaal in de diepblauwe kleur met witte letters en strepen. De tekst op de rand zou wat mij betreft in reliëf, zonder verdere kleur kunnen.
Ilonka1980 Geplaatst 23 juni 2008 Geplaatst 23 juni 2008 (voor het gemak het plaatje weggelaten enzo)Moet ik dus voor mijn coin map 12 coins kopen Dat was ook mijn gedachte!! Ik hoop dat het ook kan met 1 coin en 12 provincies. Dat zou een hoop schelen
KarelKraak Geplaatst 23 juni 2008 Geplaatst 23 juni 2008 Moet ik dus voor mijn coin map 12 coins kopen KK loopt binnen Moeten? Dan heb je volgens mij nog altijd zelf in de hand En binnenlopen op die muntjes? Ik zie het eerder gebeuren dat er veel van overblijven... Als je wil binnenlopen op muntjes dan moet je wekelijks met goedkope, minderwaardige troep aan komen zetten. Vervolgens verkopen tegen veel te hoge prijs (aangedikt met wat extra belastingen en verzendkosten) om uiteindelijk naar eigen inzicht lekker bij te laten maken terwijl je toegezegd hebt dat er geen nieuwe versies meer komen... Oh nee, stom Je moet natuurlijk gewoon de oplage niet vermelden... Het principe is een combinatie van één grote en één kleine. Als je zonodig alles wil hebben... tja. Misschien kan er nog een algemeen kleintje bij met de Nederlandse vlag. Wat de munt van Team van Stoffelen betreft: lekker antiek houden! Productie technisch is dat geen enkel probleem. De achterkant is een stuk moeilijker... Een blauwe peilschaal met witte strepen en letters is niet mogelijk met de standaard methoden. Wel als de tekst en strepen gewoon in metaal uitgevoerd kunnen worden.
smeule Geplaatst 24 juni 2008 Auteur Geplaatst 24 juni 2008 De inschrijving is gisteravond dus gesloten? Waar komt de stembus? Geduld . Zal deze week worden.
GeoVlinder Geplaatst 24 juni 2008 Geplaatst 24 juni 2008 Ik had meteen goed gedacht gelukkig, 1 basiscoin en 1 provinciecoin, leek mij logisch. Maar als we het dan toch over de kosten hebben, zijn die in te schatten voor de gemaakte ontwerpen? Misschien maakt het voor de 1 niet uit, maar voor een ander juist weer wel, wat een muntje kost. Misschien scheelt het elkaar niks, misschien scheelt het enkele euro's. En je kan wel kiezen voor het mooiste ontwerp, maar als die dan onbetaalbaar blijkt te zijn, heb je nog geen nederlandse geocoin van dit jaar. Had je beter voor een goedkoper, iets minder mooi ontwerp kunnen kiezen misschien. En als je er 2 even mooi vind, kan mooi de prijs de doorslag geven. De 1 zal kiezen voor goedkoopst en de ander voor duurder, ieder zijn reden. groetjes GeoVlinder
Team Van Stoffelen Geplaatst 24 juni 2008 Geplaatst 24 juni 2008 Ik had meteen goed gedacht gelukkig, 1 basiscoin en 1 provinciecoin, leek mij logisch. Maar als we het dan toch over de kosten hebben, zijn die in te schatten voor de gemaakte ontwerpen? Misschien maakt het voor de 1 niet uit, maar voor een ander juist weer wel, wat een muntje kost. Misschien scheelt het elkaar niks, misschien scheelt het enkele euro's. En je kan wel kiezen voor het mooiste ontwerp, maar als die dan onbetaalbaar blijkt te zijn, heb je nog geen nederlandse geocoin van dit jaar. Had je beter voor een goedkoper, iets minder mooi ontwerp kunnen kiezen misschien. En als je er 2 even mooi vind, kan mooi de prijs de doorslag geven. De 1 zal kiezen voor goedkoopst en de ander voor duurder, ieder zijn reden. groetjes GeoVlinder Hoi Geovlinder, Ik begrijp je argumenten maar het ging hier om een ontwerpwedstrijd en niet om een 'wat is de mooiste coin tegen de redelijkste prijs' wedstrijd. Als na stemming blijkt dat het ontwerp niet haalbaar is, of veel te duur wordt, dan hebben we dan een geheel nieuwe situatie. Maar ik ga er van uit dat het allemaal wel los zal lopen en dat KarelKraak het wel gemeld zou hebben als een ontwerp geheel onhaalbaar is. Het wordt tijd voor voor een stemming...
Aanbevolen berichten