Spring naar bijdragen

Selectie maken uit Premium Membership GPX file?


Binkie

Aanbevolen berichten

Ik heb me deze week getracteerd op een Premium Membership B) bij geocaching.com, om eens met die pocket queries te kunnen stoeien.

Erg handig, dat je met b.v. 1 muisklik alle caches van een land kunt downloaden, inclusief beschijvingen en logs, netjes in 1 GPX bestand (ong. 1.2 Mb).

Op een PocketPC is dat vlot te bekijken met GPXVIEW, maar het openen ervan duurt wel even, omdat het bestand zo groot is.

Bij een poging om een selectie te maken uit die GPX-file met EasyGPS of ExpertGPS, blijkt dat verslepen van de gewenste caches naar een nieuw bestandje wel lukt, maar dat daarin enkel de "gewone" informatie terecht komt (naam, auteur, waypoint e.d.) en dat de beschrijving en de logs verloren gaan :crybaby: .

Bestaat er een mogelijkheid (andere software) om vlot een selectie te kunnen maken met behoud van de beschrijving en logs?

De file te lijf gaan met NotePad is natuurlijk altijd een allerlaatste optie...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Kijk op het volgend url eens bij watcher:

 

Spinner

 

Als EasyGPS en ExpertGPS de logs etc wel hadden kunen lezen, was juist GPX geen optie meer voor Groundspeak. Je hebt de keuze tussen locfiles voor de easyGPS en GPX files foor Watcher etc. De een is juist met logs en de ande juist niet.

 

Trouwens. Alle caches van Nederland is in GPXformaat ruim 5 Mb groot :crybaby:

 

GRTZ

 

Kruimeldief (Chartermember Groundspeak)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk op het volgend url eens bij watcher:

 

Spinner

Spinner en Watcher zijn twee verschillende applicaties. Beide nemen GPX files als basis.

GPXSpinner geeft je de mogelijkheid zelf HTML files te genereren met indexen etc van de caches die jij wilt zien. Specifiek gemaakt om kleine leesbare bestanden te genereren.

Watcher is een viewer en onderhouder van GPX files met caches. Ziet er ook eel mooi uit.

 

Specifiek voor Pocket PC beheer van caches is CacheDragon. Ook hier veel lovende woorden in het .

 

En als laatste, als je een subset van je caches in een GPX file wilt hebben, kan je je GPX file in CacheMaps inlezen, caches selecteren en één van bovengenoemde applicaties starten. Alleen de geselecteerde caches worden dan getoond. Er is dan op de achtergrond een nieuwe GPX file aangemaakt met de subset die je geselecteerd hebt.

 

Mogelijkheden te over dus.

Succes met kiezen welke combinatie nou het beste werkt.

Ikzelf ga vanaf komend weekend met een PPC stoeien om te kijken of ik alles aan het werk krijg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanks Kruimeldief en BigBird. :crybaby:

Ik heb al wat testjes gedaan met Watcher, en dat voldoet prima!

Maar er is blijkbaar nog meer bruikbare software. Werk aan de winkel dus.

Maar voorlopig is m'n initiele vraag al meer dan opgelost.

 

Groetjes,

Binkie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 9 months later...

Premium Member

 

Kan iemand me in het kort vertellen wat de concrete voordelen zijn van het premium membership, behalve dat je snel alle caches in 1 keer kunt downloaden?

Ik gebruik een Etrex Summit en een Ique 3600 om op cachepad te gaan.

 

Groeten.....Wil

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De belangrijkste reden voor Premium Member te worden (naast het feit dat het gezien kan worden als een minimumbijdrage aan de mensen en infrastructuur die je hobby mogelijk maken!!!) is uiteraard de Pocket Query waarmee aan de hand van veelvuldige criteria snel caches gedownload kunnen worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 years later...

Ook ik heb mezelf getracteerd op een premium membership deze week (voor mijn verjaardag :yes: ).

Maar ik loop tegen een heel ander probleem aan.

Nadat een pocket query heb aangemaakt en op aanmaken heb gedrukt.....komt er niets in mijn mailbox.... Geen file met gxp ...niets...Wat doe ik fout?

Op de pocket query lijst staan ze wel als aangemaakt. :eek:

ik snap het niet, mis ik iets??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beetje summiere info om gericht verder te helpen.

Check in ieder geval je instellingen en het e-mail adres dat je eventueel hebt opgegeven in de Query'

Heb je daar niets ingevuld zou de query op het e-mail adres binnen moeten komen wat je hebt opgegeven bij GC.com

 

:yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In de diverse edities van Spoiler (Geozine) staat goed verteld hoe je de PQ kunt en moet aanmaken en daarinboven hoe je ze met GSAK kunt bewerken. De artikelen geven vast wel de gewenste informatie. Zoekbaars.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook ik heb mezelf getracteerd op een premium membership deze week (voor mijn verjaardag :eek: ).

Maar ik loop tegen een heel ander probleem aan.

Nadat een pocket query heb aangemaakt en op aanmaken heb gedrukt.....komt er niets in mijn mailbox.... Geen file met gxp ...niets...Wat doe ik fout?

Op de pocket query lijst staan ze wel als aangemaakt. :nono:

ik snap het niet, mis ik iets??

 

Mijn ervaring is, dat er E-mail servers zijn die de PQ's niet accepteren. Heb met hetzelfde probleem geworsteld.

Na wat leeswerk hier op het forum, heb ik een Gmail account genomen bij Google, is vrij trouwens. Deze werkt prima :yes:.

Suc6 ermee!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...