Spring naar bijdragen

Verplaatste caches


Aanbevolen berichten

Op zich is het niet zo'n ramp natuurlijk, maar hier toch nog maar even een waarschuwing:

In juni van het vorige jaar heb ik om praktische redenen de eindlocate van een van mijn caches, Paddotoer, aangepast. Ik heb die aanpassing een aantal weken vantevoren aangekondigd en tot eind februari op de oude plek een verwijzing naar de nieuwe plek gehad. Ik heb die daarna weggehaald.

Maar nog steeds blijkt dat cachers met oude beschrijvingen op pad gaan en dan de cache niet vinden. "Eigen schuld, dikke bult" :blush: natuurlijk, maar misschien is het toch wel handig om een cachepagina nog even te bekijken op wijzigingen voordat je op stap gaat. :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Het is sowieso altijd beter om zo kort mogelijk voordat je op pad gaat de actuele info te downloaden. Dat voorkomt vaak veel teleurstelling bij zowel de cacher als de legger. :lol:

Wij ervaren dat ook heel vaak bij Rondje Bernheze. Hier vragen wij om zo kort mogelijk voordat je op pad gaat even de Fletsite en de Fletkrant te lezen. Je bent dan op de hoogte van de laatste wijzigingen.

De site wordt niet voor niets steeds weer aangepast.

Wat dat betreft snijdt Peetee hier een goed onderwerp aan. :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tsja, ik heb bij diverse caches wel eens problemen gehad doordat ik een oude beschrijving bij me had :lol: (overigens niet bij de Paddotoer, die ligt iets te ver bij mij uit de buurt). Natuurlijk is dat dan gewoon eigen schuld.

Daardoor (een beetje) wijs geworden kijk ik tegenwoordig (als ik er aan denk :P ) inderdaad even op de site naar de laatste pagina. Maar ik ga dan niet iedere letter/cijfer met elkaar vergelijken.

Handig zou zijn dat je op de cachepagina zelf (bovenaan) duidelijk aangeeft wanneer de beschrijving/lokatie gewijzigd is. Op veel cache-pagina's zie ik dat dat zo opgenomen is.

Ik zie dat dat bij 'Paddotoer' niet is gedaan. Misschien een idee om dat daar ook even te vermelden, daarmee voorkom je mogelijk problemen bij cachers die jouw cache willen aandoen? :blush: Want ook al is het de eigen schuld van de cacher die met oude papieren op stap gaat, voor jou is dat als cachelegger toch ook niet leuk om om die reden not*founds te krijgen?

bewerkt door emiledk
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Handig zou zijn dat je op de cachepagina zelf (bovenaan) duidelijk aangeeft wanneer de beschrijving/lokatie gewijzigd is. Op veel cache-pagina's zie ik dat dat zo opgenomen is.

Ik zie dat dat bij 'Paddotoer' niet is gedaan. Misschien een idee om dat daar ook even te vermelden

Goede tip! Ik heb een regeltje toegevoegd. :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Handig zou zijn dat je op de cachepagina zelf (bovenaan) duidelijk aangeeft wanneer de beschrijving/lokatie gewijzigd is. Op veel cache-pagina's zie ik dat dat zo opgenomen is.

Ik zie dat dat bij 'Paddotoer' niet is gedaan. Misschien een idee om dat daar ook even te vermelden

Goede tip! Ik heb een regeltje toegevoegd. :lol:

 

Ik ga vaak spontaan cachen en dan heb altijd wat stapeltjes caches liggen. Vaak al netjes gesorteerd per regio etc. Dus soms is er gewoon geen tijd om de caches te checken maar wil je gewoon even d'r uit, als je effe tijd hebt.

 

Maar als ik dan toch even snel alle GC nummers open, en ik zie geen regel met "LET OP! Beschrijving is gewijzigd vanaf ..." dan ga ik hem zowieso niet opnieuw printen. Duurt gewoon weer te lang ...

 

Vaak vind ik caches ook niet als ik zo'n stapeltje op het laatste moment meepik, omdat ik ook niet 100% zeker ben dat de beschrijvingen nog kloppen :blush:. En zo heb ik weer een reden om terug te komen, haha. En vaker is het gewoon mijn doorzettingsvermogen dat gefaald heeft dan dat toevallig een cache gewijzigd is (al dan niet met opvallende melding).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als het andere caches betreft dan een Traditional, vergeet dan ook niet de eindcoördinaten te wijzigen in de additional waypoints. Sinds 2006 zijn die dingen verplicht en helpen de reviewers om "te dicht in de buurt" van andere caches te voorkomen. De additional waypoints zijn immers de enige manier waarmee reviewers hierop echt kunnen controleren. Dan ook nog even een mailtje naar de reviewer onder vermelding van het GCnummer en even een uitleg van het hoe en waarom en het eindcoördinaat, zal helemaal top zijn.

 

Vergeet daarbij niet dat je cache goedgekeurd is met de oude coördinaten en dat zelfs 100 meter verderop wel degelijk een verschil kan maken in toegankelijk of verboden gebied.

 

Dat kan weer heel wat problemen helpen voorkomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als het andere caches betreft dan een Traditional, vergeet dan ook niet de eindcoördinaten te wijzigen in de additional waypoints. Sinds 2006 zijn die dingen verplicht en helpen de reviewers om "te dicht in de buurt" van andere caches te voorkomen. De additional waypoints zijn immers de enige manier waarmee reviewers hierop echt kunnen controleren. Dan ook nog even een mailtje naar de reviewer onder vermelding van het GCnummer en even een uitleg van het hoe en waarom en het eindcoördinaat, zal helemaal top zijn.

 

Vergeet daarbij niet dat je cache goedgekeurd is met de oude coördinaten en dat zelfs 100 meter verderop wel degelijk een verschil kan maken in toegankelijk of verboden gebied.

 

Dat kan weer heel wat problemen helpen voorkomen.

 

Hier heb ik dan weer een vraag over:

 

Wij hebben bij onze caches ook deze A.wp's aangemaakt. Nu maken wij sinds kort gebruik van GSAK. We hebben gezien dat bij andere cacheleggers de tussenpunten van een multi mooi in GSAK woden weergegeven. Bij onze caches gebeurt dat echter niet. Wat moet je hiervoor instellen?

Het gaat hier onder andere over Stadscache Ravenstein (GCT9WG) en Nisseroi cache (GCQNZ7)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier heb ik dan weer een vraag over:

 

Wij hebben bij onze caches ook deze A.wp's aangemaakt. Nu maken wij sinds kort gebruik van GSAK. We hebben gezien dat bij andere cacheleggers de tussenpunten van een multi mooi in GSAK woden weergegeven. Bij onze caches gebeurt dat echter niet. Wat moet je hiervoor instellen?

Het gaat hier onder andere over Stadscache Ravenstein (GCT9WG) en Nisseroi cache (GCQNZ7)

 

Als ik bij mij in GSAK kijk, dan staan de additional waypoints keurig vermeld bij Stadscache Ravenstein, maar niet bij Nisseroi cache. Als ik bij de laatste op de webpagina kijk staan ook daar geen Additional waypoints.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alleen de zichtbare additional waypoints worden met een pocket query meegestuurd. Om ze nu wel of niet zichtbaar te maken in GSAK is een kwestie van instellingen.in GSAK als je de file download. Ik heb dat allemaal uitgeschakeld. Ik wil alleen de caches zien :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alleen de zichtbare additional waypoints worden met een pocket query meegestuurd. Om ze nu wel of niet zichtbaar te maken in GSAK is een kwestie van instellingen.in GSAK als je de file download. Ik heb dat allemaal uitgeschakeld. Ik wil alleen de caches zien :)

GSAK zal ook alleen de caches tonen. :)

De Additional Waypoints in GSAK zul je pas zien als je op een cache staat en er dan voor kiest de "child waypoints" (zoals GSAK ze noemt) te tonen.

Dit natuurlijk onder de aanname dat je bij het importeren van de Pocket Query er voor gekozen hebt om de additional waypoints als child waypoints op te slaan... :thumbdown:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De Additional Waypoints in GSAK zul je pas zien als je op een cache staat en er dan voor kiest de "child waypoints" (zoals GSAK ze noemt) te tonen. :thumbdown:

 

Niet alleen GSAK noemt ze Child. In feite geocaching.com ook. Niet voor niets is het coördonaat bovenaan de cachepagina de Parent.

 

En daarom mag het coördinaat bovenaan de cachepagina ook niet toegevoegd zijn aan de Child waypoints.

 

De Child(ren) worden toegevoegd aan de Parent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...