Spring naar bijdragen

G.S.A.K. teleurstelling


Mumzle

Aanbevolen berichten

:no: Duizend bommen en granaten

 

Heb nog maals de laatste versie geïnstalleerd na alles te hebben verwijdert. Ik maak altijd een back-up als ik het programma afsluit. De bevindingen zijn:

a) Pokke querie resultaat na inlezen e-mail 0...de log is niets zeggend

:) Terughalen back-up...he dat zijn de gegevens van een jaar geleden! Conclusie: Back-up werkt niet.

c) Macro's doen nog steeds iets met als resultaat niets.

 

Kortom. GSAK wat moet je ermee. Leuk, maar ik denk dat ik over een half jaar nog eens een keer een poging waag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Mopperen is ook een kunst. :).

 

Back-up werkt prima als je tenminste de laatste back-up pakt :no:.

Macro's werken prima maar laat je eventueel adviseren door de experts die hier op het forum zitten ;).

Inlezen PQ gaat bij mij altijd prima, een top programma dat GSAK. :P.

 

Een tevreden gebruiker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:no: Duizend bommen en granaten

 

Heb nog maals de laatste versie geïnstalleerd na alles te hebben verwijdert. Ik maak altijd een back-up als ik het programma afsluit. De bevindingen zijn:

a) Pokke querie resultaat na inlezen e-mail 0...de log is niets zeggend

:) Terughalen back-up...he dat zijn de gegevens van een jaar geleden! Conclusie: Back-up werkt niet.

c) Macro's doen nog steeds iets met als resultaat niets.

 

Kortom. GSAK wat moet je ermee. Leuk, maar ik denk dat ik over een half jaar nog eens een keer een poging waag.

 

kan het ook nog aan een van de Ketelbinkjes zelf liggen?

 

 

Gelukkig werkt GSAK bij mij en heel veel anderen prima. (En voor de Nuvi is overigens ook een schitterende macro aanwezig)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mopperen is ook een kunst. :eek:.

 

Back-up werkt prima als je tenminste de laatste back-up pakt

 

Een tevreden gebruiker.

Yep...dat is zeker een kunst...

 

De back-up ik heb er vijf staanin de back-up folder. Nummer 1 is de laatste nummer 5 is de oudste. De back-up blijkt onvolledig te zijn en na een paar keer experimenteren heb ik nu een schone database. Er staat niets meer in GSAK.

 

De pokke query...ik maak er één dan zou je verwachten dat over een uurtje het ei gelegd zijn...soms blijft het akelig stil bij geocaching.com en soms krijg een paar dagen later opeens een e-mail. He dat is leuk. Eens kijken wat GSAK er mee doet. Van GSAK krijg ik een hele show van enkele minuten en dan het resultaat...(trommelgeroffel :clap: )...NIETS.

 

Ik moet bekennen het inlezen gaat inderdaad foutloos. Ik begrijp dat dat ook de bedoeling is. Alle het andere is bijzaak? :dribble:

 

Hier werkt het ook naar volle tevredenheid. Ik denk dat je je PQ eens na moet kijken. Zie je wel caches als je je PQ bekijkt op internet (Preview PQ)?

Preview laat de correcte selectie zien. Is gecontroleerd.

 

Deze query vanmorgen gemaakt. He...hij staat in de inbox van de e-mail...zie de tekst

1893234.gpx: GPX is an extended GPS exchange format that can be read by both EasyGPS and ExpertGPS, as well as various other software applications. The latest version of EasyGPS for Groundspeak can be downloaded from the links section of Geocaching.com. You will need the latest version to read this format.

1893234-wpts.gpx: This additional GPX file contains supporting waypoints for your Pocket Query.

 

Nu mijn mooie schone GSAK gestart waar nu geen gegevens meer in zitten. Er komt een show....het resultaat is NIETS. De database blijft leeg. HOERA. Het is toch knap want het ZIP bestandje is 1372 KB groot.

bewerkt door Ketelbinkje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ketelbinkje: al een compleet nieuwe installatie geprobeert? Dus alles programmabestanden + registerbestanden van GSAK verwijderen. Opnieuw downloaden van de site en installeren?

 

Zelf heb ik nergens problemen mee met GSAK, behalve dan dat irritante schermpje in het begin omdat ik (nog) geen $25 ga betalen. Vanmorgen een PQ gemaakt en die zat in no-time in m'n mailbox (gmail), inladen met GSAK en alles is bijgewerkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu mijn mooie schone GSAK gestart waar nu geen gegevens meer in zitten. Er komt een show....het resultaat is NIETS. De database blijft leeg. HOERA. Het is toch knap want het ZIP bestandje is 1372 KB groot.
Als het je wil mag je die zipfile met PQ wel naar mij mailen. Als ik hem wel kan importeren, weet je tenminste dat het niet daaraan ligt.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ketelbinkje: al een compleet nieuwe installatie geprobeert? Dus alles programmabestanden + registerbestanden van GSAK verwijderen. Opnieuw downloaden van de site en installeren?

 

Zelf heb ik nergens problemen mee met GSAK, behalve dan dat irritante schermpje in het begin omdat ik (nog) geen $25 ga betalen. Vanmorgen een PQ gemaakt en die zat in no-time in m'n mailbox (gmail), inladen met GSAK en alles is bijgewerkt.

Precies zo gedaan vanmorgen. Met alles resultaat dat ik nu een lege database heb.

 

PQ maak ik aan en verrassend genoeg waren ze nu binnen een half uur per e-mail verstuur. Verrassend!

 

Beste mopperk*nt.

Een back-up moet je wel restoren :clap:.

En wees eens wat vriendelijker :eek:. Blijkt prima te werken.

Klopt. Selecteer File uit het menu en dan restore. De eerste keer een back-up van een jaar geleden en dat terwijl ik altijd een back-up maak bij afsluiten :cry: . De tweede keer ben ik alles kwijt geraak en heb nu een mooie lege database :dribble: . En ik heb een aantal PQ die prima gelezen worden met als resultaat niets.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Selecteer File uit het menu en dan restore. De eerste keer een back-up van een jaar geleden en dat terwijl ik altijd een back-up maak bij afsluiten :D . De tweede keer ben ik alles kwijt geraak en heb nu een mooie lege database :o . En ik heb een aantal PQ die prima gelezen worden met als resultaat niets.

 

Waarschijnlijk heb je hier een backup van je vorige versie en je huidige versie door elkaar gehaald.

Door wijzigingen in de structuur van de database zijn deze onderling niet uitwisselbaar.

M.a.w. maak voor de verschillende versie's van GSAK verschillende mappen aan.

Zelf heb ik recent de versie 7 opgehaald en geinstalleerd.

Daarna de myfinds pocket Query binnen laten komen en vervolgens de overige query's voor de caches in NL.

Hierna staat alles er weer actueel in en kan ik weer info naar de GPS sturen.

Enige minpuntje is het feit dat ik eindcoord's van opgeloste mysteries nog in de oude versie heb staan en die heb ik nu natuurlijk niet in de nieuwere versie staan.

(Misschien is er via een export en vervolgens import functie nog iets aan te doen, maar dat heb ik nog niet uitgezocht.)

 

We wachten af hoe het afloopt met de GSAK perikelen,

 

Groeten Jan-Willem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De eerste keer een back-up van een jaar geleden en dat terwijl ik altijd een back-up maak bij afsluiten :D . De tweede keer ben ik alles kwijt geraak en heb nu een mooie lege database :o .
Let er op dat GSAK alleen de laatste 5 backup's bewaard. Als je dus bij elke keer afsluiten een backup maakt, en er gaat iets fout dan kan het dus zijn dat je na 5 keer afsluiten van GSAK geen zinvolle backup meer hebt. (behalve misschien in je prullenbak) bewerkt door Mars Express
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...