Spring naar bijdragen

Verdwenen cache?


Team WilP

Aanbevolen berichten

Vandaag op pad geweest om wat caches te doen o.a. de traditionel cache XB-17.

Ik heb er geen uitdraai van, ik had de coords in de GPS gezet.

Deze cache heeft (of had) het nummer GC1B49V.

Nu kan ik hem echter niet meer terug vinden op GC.com

Wat is er met deze cache gebeurd, als ik hem opzoek krijg ik het bericht, not published.

Hij is echter al door minstens 7 teams gevonden en gelogd.

:eek:

 

edit; 02:14

Ik kijk ff nog wat verder en ga nog eens naar GC.nl en zie dat als ik via de kaart optie kijk, bij not founds, het stipje er nog wel staat.

Daarop klikkend verschijnt de cache omschrijving op gc.nl :o

Doorklikken naar GC.com gaat dan weer niet :no:

bewerkt door Team WilP
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Als een cache opeens niet meer vindbaar is dan is deze door de reviewer weer teruggetrokken. Die doet dit omdat de cache bij nader inzien toch niet geheel voldoet aan de richtlijnen voor het plaatsen van de cache.

In de meeste (maar gelukkig erg weinig) gevallen is dat:

- (nog) geen toestemming voor plaatsen

- geen echte cache/logboek te vinden

Na het terugtrekken kan de cachelegger de 'fouten' weer in orde maken en de cache opnieuw laten publiceren.

 

In dit geval zou ik dus gokken op het ontbreken / niet goed doorgeven van de toestemming. Maar het zou natuurlijk ook iets geheel anders kunnen zijn :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag een mailtje gehad van de plaatser van deze cache.

Hij is idd door de reviewer terug getrokken omdat de toestemming niet goed was afgeregeld.

Als dat gebeurt is zal hij weer ter review aangeboden worden lieten zij weten.

 

:thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag een mailtje gehad van de plaatser van deze cache.

Hij is idd door de reviewer terug getrokken omdat de toestemming niet goed was afgeregeld.

Als dat gebeurt is zal hij weer ter review aangeboden worden lieten zij weten.

 

:thumbsup:

Sterker nog, vanmiddag om 12.30 uur een print gemaakt van de cache, wat dus ook gelukt is. Gelopen en nu blijkt dus dat de cache is teruggetrokken. Ik vind dit wel een slordigheidje, alhoewel het was een mooie wandeling.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tsja, bij het plaatsen van de cache had het betreffende team slechts 0 founds. Wellicht nog niet helemaal op de hoogte over alle regeltjes voor het plaatsen van een cache. Laten we hopen dat alle zaken toch nog geregeld worden, want het is natuurlijk wel een heel mooie omgeving!

 

0 founds?! Ik weet niet om welk team het gaat en dat maakt ook niet uit, maar zouden ze niet onder een andere naam hun founds loggen? Ik kan me namelijk niet goed voorstellen dat als je er zelf nog nooit 1 gevonden hebt dat je er dan wel 1 gaat plaatsen :thumbsup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

0 founds?! Ik weet niet om welk team het gaat en dat maakt ook niet uit, maar zouden ze niet onder een andere naam hun founds loggen?

 

Het kan ook een cacher zijn die niet op internet logt, en zijn account alleen gebruikt voor het opzoeken en maken van caches.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en ook voor het vinden van caches. De persoon is deze maand begonnen met cachen en als eerste maar eens een cache geplaatst zonder zich aan de regels te houden. :no:

 

Niet echt verstandig :) lijkt me en daarom ook goed dat Kruimel deze terug getrokken heeft.

 

Als we willen dat we vrienden blijven/worden met de natuurorganisaties is het denk ik wel zaak om van te voren alles netjes te regelen.

 

Misschien is het toch verstandig om eerst een aantal caches gelopen te hebben voordat je er een mag plaatsen. :angry:

 

Ach, het is maar een ideetje.

 

Purk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...