coteam Geplaatst 16 april 2008 Geplaatst 16 april 2008 Ik ben sinds kort in het bezit van de nieuwe colorado 300. De Topo erop zetten was geen probleem. Maar nu wil ik natuurlijk ook de City navigator V9 kaarten erop zetten. Bij een telefoontje naar Sailtron (de importeur van Garmin) werd mij medegedeeld dat ik nu ook een nieuwe versie van City navigator V9 moest aanschaffen. Dit lijkt mij niet echt normaal. Ik heb dit programma amper een jaar geleden aangeschaft, en op mijn 60 Csx geinstalleerd. Hier zal toch zeker wel een andere oplossing voor zijn? Wie heeft hier ervaring mee, of een oplossing voor dit probleem? Groeten, Jan (Coteam)
LTeunis Geplaatst 16 april 2008 Geplaatst 16 april 2008 Ik ben sinds kort in het bezit van de nieuwe colorado 300. De Topo erop zetten was geen probleem. Maar nu wil ik natuurlijk ook de City navigator V9 kaarten erop zetten. Bij een telefoontje naar Sailtron (de importeur van Garmin) werd mij medegedeeld dat ik nu ook een nieuwe versie van City navigator V9 moest aanschaffen. Dit lijkt mij niet echt normaal. Ik heb dit programma amper een jaar geleden aangeschaft, en op mijn 60 Csx geinstalleerd. Hier zal toch zeker wel een andere oplossing voor zijn? Wie heeft hier ervaring mee, of een oplossing voor dit probleem? Groeten, Jan (Coteam) Voor dit soort vragen moet je echt bij het forum van notter zijn. Zij weten van de hoed en de rand.
smeule Geplaatst 16 april 2008 Geplaatst 16 april 2008 Ik ben sinds kort in het bezit van de nieuwe colorado 300. De Topo erop zetten was geen probleem. Maar nu wil ik natuurlijk ook de City navigator V9 kaarten erop zetten. Bij een telefoontje naar Sailtron (de importeur van Garmin) werd mij medegedeeld dat ik nu ook een nieuwe versie van City navigator V9 moest aanschaffen. Dit lijkt mij niet echt normaal. Ik heb dit programma amper een jaar geleden aangeschaft, en op mijn 60 Csx geinstalleerd. Hier zal toch zeker wel een andere oplossing voor zijn? Wie heeft hier ervaring mee, of een oplossing voor dit probleem? Groeten, Jan (Coteam) Wij hadden dezelfde uitdaging. Toen wij de 60CSX kochten met CN V9 konden wij 2 GPS'n laden met CN. De 60CSX hadden we geladen dus de "oude" 60CS ook maar updaten met de CN V9. Dit lukte niet omdat dit de NT-versie was. Maar de 2e unlockcode waren we kwijt. Een mailtje naar GARMIN was voldoende om het probleem uit te leggen. We kregen een mailtje terug met de mededeling dat als we een nieuwe GPS kochten en registreerden wij gratis een nieuwe (2e) unlockcode kregen. Sinds enkele weken hebben wij de Colorado en het mailtje van meer dan een jaar geleden was voldoende om binnen 30 min antwoord te krijgen van GARMIN met een nieuwe unlockcode . Echt super van GARMIN. Nu hebben we weer 2 x GPS (Colorado en 60CSX) met ieder de CN V9.
Mars Express Geplaatst 16 april 2008 Geplaatst 16 april 2008 Sinds enkele weken hebben wij de Colorado en het mailtje van meer dan een jaar geleden was voldoende om binnen 30 min antwoord te krijgen van GARMIN met een nieuwe unlockcode . Misschien kan je dat mailtje hier even posten?
smeule Geplaatst 16 april 2008 Geplaatst 16 april 2008 1e e-mail dd 28-01-2007 Hello, I have bought a GPSmap 60CSX with the new City Navigator NT Europe v9. I had already a GPSmap 60CS. Now I wanted to install this on both GPS. I unlocked the navigator for both GPS but know I heard that this version doesn't work for the GPSmap60CS. Is it possible to give me back the second license so I can use it in the future for another GPS? My code of the v9 is: XXXXXXXXX.. With regards, Smeule Antwoord op 1e mail dd 01-02-2007 Smeule, Thank you for contacting Garmin Cartography. Normally we are not allowed to replace unlocked units with a different unit. However, you are obviously a loyal customer and we appreciate that. If you purchase a new NT compatible Garmin unit I will go ahead and replace your 60cs with your new unit and generate the new unlock code for you. After you have your new unit please reply back with the serial number and I will send you the new unlock code. Please let me know if you have any other questions and thank you for your interest in Garmin. Regards, GARMIN 2e Email dd 04-04-2008 (11:38 AM) Hello GARMIN, I just bought a new Garmin Colorado 300 (serial nr 123456789). I have it now in my possession. Can I become a new unlock code for NT Europe V9?? Regards, Smeule Antwoord op 2e Email dd 04-04-2008 (11:59 AM) GARMIN is out today so I grabbed your email. Here you go: XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX Thank you again for your interest in Garmin GPS. Have you seen our online Map Viewer? Preview the basic data in many of the MapSource products firsthand. http://www8.garmin.com/cartography/ Best regards, Mailto:cartography@garmin.com Garmin International 1200 E. 151st Street Olathe, KS (USA) 66062 http://www.garmin.com
ruud38 Geplaatst 19 april 2008 Geplaatst 19 april 2008 (bewerkt) Toch een vreemde filosofie van Garmin je koopt een nieuwe GPS en je zou dan ook nieuwe software moeten kopen. Had ook een email gestuurd naar garmin maar kreeg het antwoord dat ik een extra unlockcode moest kopen met de tip om maar meteen de nieuwe versie te kopen. Toch maar anders opgelost Als je een nieuwe computer koopt hoef je toch ook geen nieuwe software te kopen! Laat Neelie Smit Kroes dit maar niet horen want dan wordt het voor Garmin. Nee geen goed woord over voor de "service" van garmin 19 april 2008 bewerkt door ruud38
papillonphoto Geplaatst 19 april 2008 Geplaatst 19 april 2008 Je CN word gekoppelt aan je gps, en je kan een tweede code kopen. De Nederlandse afdeling van Garmin doet moeilijker als de mensen in UK of de US. Gewoon mailtje naar de support sturen in de states, krijg je vaak wel nieuwe code, er is immers nieuwe versie uit. Er zijn meer mogelijkheden om aan die code's te komen overigens hoor.
ruud38 Geplaatst 19 april 2008 Geplaatst 19 april 2008 Had mijn email ook gericht aan garmin USA. City Navigator had ik immers via Ebay gekocht in de USA. Kreeg pas na 2 weken antwoord! En voor mij geen code maar een koop advies voor een nieuwe unlock code of een nieuwe versie!
Team Krabbegat Geplaatst 24 juni 2008 Geplaatst 24 juni 2008 Gisteren mijn in de vs bestelde colorado binnen gekregen! Erg fijn eindelijk een gps. TOPO NL erop en CN9(werkt prima). Ook een gpx file eropgezet zodat ik altijd de beschrijvng bij de hand heb erg gemakkelijk! Alleen nu komt het probleem: Als ik naar een geocaches wil gaan met de fiets of auto zou ik natuurlijk graag over de weg gaan geleid door CN9. Maar als ik een geocache selecteer dan wil CN9 geen berekening maken van de route. Naar een normaal zelf gemaakt wp is dat geen probleem maar naar een geocache uit een gpx wil hij dat niet doen. Weet iemand waarom en hoe ik dit kan oplossen? Alvast bedankt.
TheRaven Geplaatst 27 juni 2008 Geplaatst 27 juni 2008 Maak twee profielen (een voor in auto en een voor het wandelen) met andere instellingen voor het routeren. Succes!
Team Krabbegat Geplaatst 27 juni 2008 Geplaatst 27 juni 2008 Maak twee profielen (een voor in auto en een voor het wandelen) met andere instellingen voor het routeren. Succes! Dat heb ik natuurlijk. Maar bij de automoive profiel kan hij niet naar een geocache navigeren over de weg. Het lijkt er op dat hij niet naar de punten van de gpx file wil navigeren. Dus als je dan naar die geocache wil dien je een waypoint te maken om er te komen. Lijkt me erg dubbel op want de gegevens staan al in je gps in de gpx file.... wie weet word het nog veranderd met een firmware update.
LTeunis Geplaatst 27 juni 2008 Geplaatst 27 juni 2008 (bewerkt) linkse softbutton indrukken en kiezen voor ga naar. kijk ook hier: http://garmincolorado.wikispaces.com/ 27 juni 2008 bewerkt door LTeunis
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 29 juni 2008 Geplaatst 29 juni 2008 Ik kreeg het verzoek dit onder de aandacht te brengen. Na de Auto-Travel Bug nu de GPSr Travel Bug? Garmin Colorado 300 - Geocaching.com Trackable Special Limited Edition We are proud to launch the Limited Special Edition of Garmin Colorado 300 - trackable at geocaching.com! Now you have an opportunity to buy a special Garmin Colorado equipped with a Geocaching.com tracking code, which turns the device from a state of the art GPSr into a cool Geocaching.com Trackable as well - with an unique icon (image) at www.geocaching.com. Het was aan de goodiesshop gevraagd om mee te helpen aan een groepsbestelling met ietwat korting, maar de 'policy' van de goodiesshop is om zich verre te houden van de verkoop van alles wat met hardware/electronica zoals GPSr's van doen heeft.
Woven Geplaatst 29 juni 2008 Geplaatst 29 juni 2008 Ik ben sinds kort in het bezit van de nieuwe colorado 300. De Topo erop zetten was geen probleem. Maar nu wil ik natuurlijk ook de City navigator V9 kaarten erop zetten. Bij een telefoontje naar Sailtron (de importeur van Garmin) werd mij medegedeeld dat ik nu ook een nieuwe versie van City navigator V9 moest aanschaffen. Dit lijkt mij niet echt normaal. Ik heb dit programma amper een jaar geleden aangeschaft, en op mijn 60 Csx geinstalleerd. Hier zal toch zeker wel een andere oplossing voor zijn? Wie heeft hier ervaring mee, of een oplossing voor dit probleem? Groeten, Jan (Coteam) In de loop van 2007 heeft Garmin de policy rondom de 2e unlockcode veranderd. Dat betekent vanaf een bepaalde versie van CN V9 mogelijk maar 1 unlockcode, zoals dat nu ook bij versie 2008 het geval is. Hier lijkt het bij jou dus op. Dat is wel een ander geval dan bij Smeule (want die had er gewoon 2 maar was er 1 kwijt geraakt). Op het Notterforum is hier ongetwijfeld meer over te vinden en je leverancier weet hier natuurlijk van. Succes met je poging, 'nee' heb je en 'ja' kun je misschien krijgen.
Aanbevolen berichten