Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hoi sandraak & beamer, weedboer, geo_taz en flatfisher

Alvast hartelijk dank, allen, voor het meedenken :thumbup: , zelf had ik ook al een beetje bedacht om in New York een nieuwe te kopen en de papieren naar huis te sturen, het is nu leuk kopen dacht ik in New York, nu de dollar laag staat :)

Bedankt voor de link met shops, altijd handig! :D

En natuurlijk ga ik daar cachen, en heel graag "the Peter stuyversant cove" doen, maar heb nog vele andere op mijn lijstje staan :D

• 2 weeks later...
Geplaatst

Vandaag een 60CSx uit de US ontvangen, besteld op ebay. Moest wel een naheffing betalen omdat de waarde op de pakbon stond. Had wel gevraagd om een lagere waarde te vermelden maar hier is niet op gereageerd. Niet alle handelaren doen dit dus.

Bij elkaar € 360 kwijt.

Nederlandse taal eropgezet, dat ging handig. Ga nu een miniSD kaartje halen om wat kaarten erop te zetten.

Geplaatst (bewerkt)

Yup, zolang Garmin importeurs extreme prijzen blijven vragen in Europa is het nog steeds de moeite waard, vooral nu de Euro-Dollar koers voor ons Europeanen zeer gunstig staat. Vergelijk maar eens www.gpscity.com voor een garmin 60 Csx 382$ = 276 Euro. Hier komt ca 50 dollar verzendkosten bij en eventueel een importheffing van ca. 40 euro. Voor een bedrag van een kleine 350 euro heb je dus een nieuwe 60 Csx met garantie. Al loopt de garantieprocedure via Engeland (geen ervaring mee, gelukkig nog nooit nodig gehad na 3 eerdere imports). Er zijn nog goedkopere aanbieders, dit was de eerste link die bij me op kwam. Geloof dat we ook nog ooit wat besteld hebben bij tigergps oid.

Voor de vergelijking kijk ik even op een NL site van Notter en zie...

... na van schrik bekomen.. Adviesprijs € 660,-, Bij ons: € 525,-

Nu lees ik wel dat de service ed daar wel goed zit maar voor deze 200 euro kan ik best leuke andere dingen doen. (Ik hoop dat ik met deze tread niet tegen het zere been van wellicht een sponsor van .NL schop) maar het prijsverschil voor deze GPS (EU vs US) blijft mijn inziens belachelijk. Ondanks het eerder gesloten topic waarop hier werd ingegaan.

bewerkt door TeamTobi
Geplaatst
Nederlandse taal eropgezet, dat ging handig. Ga nu een miniSD kaartje halen om wat kaarten erop te zetten.

Mini SD past er niet in, je moet het type micro SD hebben, net nog een slag kleiner. :thumbup:

Zelf gebruik ik het standaard type qua snelheid, de ultra types gaven in het begin problemen.

In een ander draadje vroeg iemand of er al ervaring is met de nieuwe firmware en het ultra kaartje.

Ander draadje

Misschien iets om bij de aanschaf even rekening mee te houden.

Groeten Jan-Willem.

Geplaatst
Nu lees ik wel dat de service ed daar wel goed zit maar voor 125 euro kan ik best leuke andere dingen doen. (Ik hoop dat ik met deze tread niet tegen het zere been van wellicht een sponsor van .NL schop) maar het prijsverschil voor deze GPS (EU vs US) blijft mijn inziens belachelijk. Ondanks het eerder gesloten topic waarop hier werd ingegaan.

Nou ook al zou je iemand tegen het zere been schoppen: geeft hem misschien wat om over na te denken toch :D ? Maar ook al is het verschil 50 euro, dan is het nog rendabel...

Tja, en waarom de prijzen in Nl veel hoger liggen: daar zijn vele oorzaken voor aan te wijzen! Maar goed, uiteindelijk moet het ding betaald worden en ja, dan kun je wel al die oorzaken van dat prijsverschil weten, een voordeel van 125 euro klinkt niet gek :thumbup: !

• 3 weeks later...
Geplaatst (bewerkt)

Ik ben ook een US import aanhanger. Ik heb mijn 76Cx in begin maart bij J en H Products gekocht. Ong. twee weken later ontvangen. Geen invoer of Btw betaald.Zoals jullie misschien gelezen hebben, heb ik hem in Vlissingen achtergelaten op een trappetje en bij terug komst verdwenen. Eergisteren bij de jongens van J&H een nieuwe 76Cx besteld: 306 US dollar + verzenkosten = 353.79 US dollar, omgerekend Euro265

Als je dan nog een City Navigator Europe NT erbij koopt, heb je ook een "TomTom" voor heel Europa en brengt hij je ook nog van cache tot cache. Ik vind het een ideale combinatie.

http://www.jandhproducts.com/showpages.asp?pid=1004

bewerkt door shakewallet
Geplaatst

Hallo

Ik heb 4 maanden geleden ook een amerikaanse versie gekocht via Ebay bij Shopepal.

Prima service.

Heb nu echter een probleempje. De aan/uit knop werkt niet meer goed. GPS schakelt niet meer uit. :)

Reeds de verkoper gemailed en verwacht binnenkort antwoord.

Hier iemand een idee wat het probleem kan zijn ? En hoe de garantie werkt ?

Alvast bedankt.

Marcel

Geplaatst (bewerkt)

Heb hem vorige week ontvangen na een weekje wachten. Even voor de statistieken:

Delivered Abroad NETHERLANDS 08/01/07 10:16pm

Attempted Delivery NETHERLANDS 07/31/07 8:31pm

Abroad

At Foreign Delivery NETHERLANDS 07/31/07 12:36am

Unit

Arrived Abroad NETHERLANDS 07/30/07 1:16pm

International Dispatch MIAMI AMC 07/28/07 1:18pm

Electronic Shipping REX 07/26/07 1:29am

Info Received

Waren we de eerste keer thuis geweest had het nog sneller gekunt

Snel Nederlands geleerd met Garpatch. Het viel mij daarna op dat als je hem aanzet met ENTR ingedrukt je een 'fail' krijgt bij de ROM test. Verder werkt hij gewoon prima; ik nam aan dat het iets met een checksum te maken heeft???

Ik heb er nu net versie 3.50 overheen gezet en nu spreekt hij geen nederlands meer :( .

Ik weet niet zeker of Garpatch ook goed werkt bij 3.50 dus wacht maar even af. Ik moet trouwens zeggen dat engels helemaal niet zo slecht :) is; past ook goed bij de boekjes die je er bij krijgt.

Heb op markplaats een 2 gig (origineel Sandisk met adapter voor SD) kaartje gescoord voor 22,95 en zit nu te wachten op de software (besteld bij futurum; met een beetje korting :lol1: ). De Europese basemap is wel aardig maar je hebt er natuurlijk helemaal niets aan. Op internet heb ik verder alleen maar onzin bestanden kunnen vinden.

Sigmasailor

bewerkt door Sigmasailor
Geplaatst

Helaas kan ik niet delen in de positieve ervaringen. Half juni een GPS besteld

via ebay by myronglobal. Twee dagen later een usps trackingnummer waarin

stond dat een pakketje electronisch was aangemeld. Dit was het enige teken

van leven van myronglobal......

De volgende weken nul komma nul activiteit op het usps nummer, een

paar mails gestuurd waarop geen reactie kwam...

Uiteindelijk begin augustus een claim bij paypal ingediend.

Paypal heeft koper zover weten te krijgen het betaalde geld

terug te storten.... Het is financieel goed afgelopen, maar geen

nieuwe GPS en ik hou er toch een vervelend gevoel aan over...

Geplaatst
Helaas kan ik niet delen in de positieve ervaringen. Half juni een GPS besteld

via ebay by myronglobal. Twee dagen later een usps trackingnummer waarin

stond dat een pakketje electronisch was aangemeld. Dit was het enige teken

van leven van myronglobal......

De volgende weken nul komma nul activiteit op het usps nummer, een

paar mails gestuurd waarop geen reactie kwam...

Uiteindelijk begin augustus een claim bij paypal ingediend.

Paypal heeft koper zover weten te krijgen het betaalde geld

terug te storten.... Het is financieel goed afgelopen, maar geen

nieuwe GPS en ik hou er toch een vervelend gevoel aan over...

Heel vervelend voor je. Ik had ook gelezen dat Myronglobal niet goed op mails reageerde en heb dat vooraf getest. Antwoord binnen 10 minuten en daarom maar besteld met bovenstaan (prima) resultaat.

Garpatch werkt bij mij met versie 3.5 uit de kunst, hij blijft netjes abn. spreken.

Kijk voor de grap eens naar de status van Rom als je de GPS opstart met ENTR ingedrukt? Bij mij stond die met de aangepaste versie 3.30 of fail. Nu met de gewone 3.50 op pass. Verder merk je hier niets van.

Geplaatst (bewerkt)

Iedereen zijn ding. Ik betaal wel wat meer in Nederland.

125 euro is anders best veel geld

Heb er inclusief verzekering en versturen ongeveer 270 euries voor betaald; toch een heel verschil met 520-600 euro wat dat ding hier in NL kost. Voor het verschil heb ik City navigator en Topo NL (keurige officiele versies) aangeschaft. Om het NL handboek hoef je het niet te laten (is heel erg summier). Eventuele problemen worden hier op het forum flitsend uitgelegd.

Ik geef toe, je moet goed engels begrijpen en een beetje van klooien houden.

Overigens is het verschil in prijs ruim het dubbele van 125 euro (dus 250 euro); daar kan je er dus twee voor kopen voor de prijs van één.

bewerkt door Sigmasailor
Geplaatst

Tja, allemaal prima argumenten, maar nogmaals ik betaal wel wat meer. Als ik wat langer gewacht had was ik ook weer wat goedkoper uitgeweest, maar als je iets koopt wat nog niet zolang op de markt is, weet je dat je er behoorlijk veel meer voor betaald. De optie uit Amerika, tja ik hou er niet van en daar heb ik ½125,00 meer voor over.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...