Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Om de eind coordinaten te kunnen krijgen moet ik dus van een woord coordinaten maken heeft iemand tips hoe ik dat het beste kan oplossen.

Ik hoop dat ik het duidelijk uit gelegd heb.

Geplaatst

Vaak moet je de letters omzetten naar cijfers of getallen Bv a=1 b=2 C=3 enz. met die cijfers kun je het coördinaat berekenen. Uit de cache beschrijving moet duidelijk worden hoe.

Geplaatst

Soms wordt er bij gezet dat als je uitkomt op een cijfer met 2 getallen je moet afronden naar 1 getal.

Voorbeeld: "s" =19

1+9=10

1+0=1

Dus uiteindelijk is "s" dan 1.

Geplaatst
Soms wordt er bij gezet dat als je uitkomt op een cijfer met 2 getallen je moet afronden naar 1 getal.

Voorbeeld: "s" =19

1+9=10

1+0=1

Dus uiteindelijk is "s" dan 1.

Ook wel aangegeven met stapeltellen :thumbup: !

Geplaatst

Ik moet van een tien letter woord aabbccc en deefff krijgen, dus dertien cijfers.

A=1 gaat dan niet op.

Geplaatst

...

Jammer dat je bij het uitleggen getallen en cijfers niet goed gebruikt. :thumbup:

Een getal bestaat uit cijfers en niet andersom.

Geplaatst
Ik moet van een tien letter woord aabbccc en deefff krijgen, dus dertien cijfers.

A=1 gaat dan niet op.

Weet je dat zeker? Soms heb je ook alleen maar ab.cde fg.hij nodig, voor N5x en E00x moet je dan gewoon nemen wat je al hebt c.q. waar je al bent.

En misschien moet je nog wel wat anders met dat woord doen. Weet je heel zeker dat je met alleen dat woord het eindcoordinaat moet krijgen?

P.S. Inderdaad wel uitkijken met details over caches hier op het forum publiceren.

Geplaatst

In het engels DIGITAL ROOT, het herhaald toepassen van de DIGIT SUM. En heel eenvoudig uit te rekenen door de rest+1 van een deling van getal-1 met 9 te nemen:

rijsom = mod(getal-1,9)+1

Ja, 9 is leuk!

Geplaatst

A=1 gaat dan niet op.

Weet je dat zeker? Soms heb je ook alleen maar ab.cde fg.hij nodig, voor N5x en E00x moet je dan gewoon nemen wat je al hebt c.q. waar je al bent.

En misschien moet je nog wel wat anders met dat woord doen. Weet je heel zeker dat je met alleen dat woord het eindcoordinaat moet krijgen?

P.S. Inderdaad wel uitkijken met details over caches hier op het forum publiceren.

Als ik het goed begrepen heb wel ,de uitkomst is een woord die moet je omzetten naar NaabbcccEdeefff

en dan moet je de code invoeren.

Als ik teveel vertel over de cache laat het dan even weten.

Geplaatst

Ik heb zo geen idee. Wat natuurlijk altijd kan, is even een mailtje naar de maker. Vertel hem/haar wat je tot nu toe hebt, en waar je op vastloopt, dan kan die je een hint geven hoe nu verder. Over het algemeen zijn makers uiterst bereidwillig om je verder te helpen.

Geplaatst

...

Jammer dat je bij het uitleggen getallen en cijfers niet goed gebruikt. :thumbup:

Een getal bestaat uit cijfers en niet andersom.

Ook wel aangegeven met stapeltellen B) !

:thumbup: Iets met klepel... :blush:

Geplaatst
Ik heb zo geen idee. Wat natuurlijk altijd kan, is even een mailtje naar de maker. Vertel hem/haar wat je tot nu toe hebt, en waar je op vastloopt, dan kan die je een hint geven hoe nu verder. Over het algemeen zijn makers uiterst bereidwillig om je verder te helpen.

Ik denk dat ik dat maar doe want nu loop ik toch vast.

Dank jullie wel.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...