Spring naar bijdragen

Cache locaties meenemen op vakantie


jethro

Aanbevolen berichten

Beste lezers,

 

Van de zomer ga ik op vakantie naar Ierland, we zullen hier een rondreis doen met onze eigen auto. Op dit moment weet ik niet precies van te voren waar ik iedere dag zal zijn en welke caches ik wil gaan doen. Wat ik eigenlijk graag zou willen hebben is een manier om alle caches in Ierland (dus zowel de startcoordinaten en de hele omschrijving) te downloaden zodat ik ze kan meenemen op mijn laptop. Eventueel wil ik alle startcoordinaten in mijn TomTom plaatsen, zodat ik ze daarin kan bekijken als ik onderweg ben.

 

Mijn vraag is dus eigenlijk deze: hoe kan ik op de beste manier een grote hoeveelheid caches meenemen op vakantie. Ik heb de beschikking over een laptop, een TomTom en een Garmin eTrex Legend met mini SD kaart.

 

Groetjes,

Jethro

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Beste lezers,

 

Van de zomer ga ik op vakantie naar Ierland, we zullen hier een rondreis doen met onze eigen auto. Op dit moment weet ik niet precies van te voren waar ik iedere dag zal zijn en welke caches ik wil gaan doen. Wat ik eigenlijk graag zou willen hebben is een manier om alle caches in Ierland (dus zowel de startcoordinaten en de hele omschrijving) te downloaden zodat ik ze kan meenemen op mijn laptop. Eventueel wil ik alle startcoordinaten in mijn TomTom plaatsen, zodat ik ze daarin kan bekijken als ik onderweg ben.

 

Mijn vraag is dus eigenlijk deze: hoe kan ik op de beste manier een grote hoeveelheid caches meenemen op vakantie. Ik heb de beschikking over een laptop, een TomTom en een Garmin eTrex Legend met mini SD kaart.

 

Groetjes,

Jethro

 

 

GSAK en PocketQueries voldoen helemaal aan je vraag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je moet overigens wel Premium Member zijn bij Geocaching.com om alle cache informatie te kunnen downloaden.

Daarna is het een kwestie van wat PQs maken en die laden in GSAK. Vanuit GSAK kun je dan prachtig POIs maken voor de TomTom en de GPSr bijwerken met alle waypoints.

Als je dan een cache gedaan hebt, schrijf dan in GSAK de log. Zodra je dan weer internet toegang hebt, kun je snel alle logjes vanuit GSAK weer loggen. Het grote voordeel daarvan is dat je ervaringen nog vers in het geheugen liggen. Levert betere logjes op... :cry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn op het ogenblik trouwens 1090 caches in Ierland (exclusief Noord-Ierland), dus je zou 3 Pocket Queries nodig hebben om ze allemaal in GSAk in te kunnen lezen. Ik gebruik daarvoor de volgende placed dates:

3-6-2000 tot 19-11-2006 (490)

20-11-2006 tot 23-1-2008 (489)

24-1-2008 tot maximum datum (111)

Of gewoon langs de huizen er is altijd wel een onbeveiligd netwerk ook in Ierland. Of internet cafe
In de grotere steden misschien wel, maar daarbuiten valt dat heel erg tegen.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de snelle reacties, top! Ik ga me maar eens verdiepen in dat PocketQuery, want daar weet ik nog helemaal niets van. GSAK was me al wel bekend, maar tot nu toe lukte het me alleen maar om daarin een x aantal caches tegelijk te krijgen: dwz het maximum aantal resultaten op 1 pagina als je een simpele zoekopdracht doet op www.geocaching.com. Ik begrijp dat als ik premium lid ben ik een grotere hoeveelheid caches tegelijkertijd kan downloaden.

 

Verder zal ik me goed moeten inlezen in de handleiding van GSAK, omdat het programma me nog niet helemaal duidelijk is. Het heeft een hoop mogelijkheden en niet alles is altijd even makkelijk vindbaar.

 

Groetjes,

Jethro

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Afgelopen zomer naar familie in zuid-ierland. Prima cachen daarzo, al moet je wel goed uitkijken waar je loopt in de kustgebieden.

Een paar stapjes door de heide, en je ligt 2 meter lager.

Ook is de juiste weg naar een cache soms een heel gepuzzel.

 

Verder is het een prachtig land om te cachen en te genieten van de natuur en de bevolking.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de snelle reacties, top! Ik ga me maar eens verdiepen in dat PocketQuery, want daar weet ik nog helemaal niets van. GSAK was me al wel bekend, maar tot nu toe lukte het me alleen maar om daarin een x aantal caches tegelijk te krijgen: dwz het maximum aantal resultaten op 1 pagina als je een simpele zoekopdracht doet op www.geocaching.com. Ik begrijp dat als ik premium lid ben ik een grotere hoeveelheid caches tegelijkertijd kan downloaden.

 

Verder zal ik me goed moeten inlezen in de handleiding van GSAK, omdat het programma me nog niet helemaal duidelijk is. Het heeft een hoop mogelijkheden en niet alles is altijd even makkelijk vindbaar.

 

Groetjes,

Jethro

 

Er is binnenkort nog een GSAK mini event in Rijswijk... :cry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is binnenkort nog een GSAK mini event in Rijswijk... :beerchug:

 

Oh ja? Tell me more!!!

 

Ontopic: ik download alle gpx-en van de cache die wil doen (dus heb die dan al gecontroleerd op leukheid en haalbaarheid) en importeer ze in GSAK. Vanuit GSAK maak ik een xport naar html.

 

En die html zet ik op mn telefoon om vervolgens lekker offline door de volledige cachebeschrijvingen heen te lezen.

 

Moet je maar eens proberen, werkt uitmuntend!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...