Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
Weer gevonden de oprolbare infuusstandaard.

bij de veteraan in Erica.

http://www.deveteraan.nl

E mail: INFO@DEVETERAAN.NL

de prikstokken staan niet op de home page maar heeft ze wel.

(had nu nog ongeveer een stuk of 10)

kosten €5,- ps (exl verz.kosten)

Groeten De Zwiepjes

Ik heb net een mailtje verstuurt, nu maar afwachten. :huh:

Net is er keurig netjes een pakkeltje bezorgt met oprolbare prikstokken :P

Het zijn niet de nieuwste, maar met een klein poetsbeurtje weer pico bello te gebruiken :lol1:

ReizenReizen

• 3 months later...
Geplaatst

hallo

De prikstokken zijn op bij de veteraan.

alles verkocht aan geocachers.

:thumbup::cry:

Geplaatst

Gevonden bij een locatie: een korte tentharing, zo'n dunne ronde.

Werkt prima en ligt nu standaard in de auto.

Nog niet echt nodig gehad, maar volgens mij wel een handig dingetje.

nadeel is wel dat je er bij moet hurken. :P

Geplaatst

Wij gebruiken als stok een rechtgebogen verfroller (zonder het vachtje uiteraard).

We gebruiken dit ook als zoekstok om pijlen te zoeken die niet raak waren bij het boogschieten buiten.

De verfroller rechtbuigen tot het laatste stukje. Hier vormt dan een haakje.

Met het handvat een prima oplossing vinden wij. :yes:

Dit idee hebben we al aan een aantal mede cachers kunnen geven.

succes. :P

Geplaatst

Ik heb nog een paar van die oprolbare infussstandaards van het leger, dat zijn dus de "originele" prikstokken die we al jaren gebruiken, maar heb liever zo'n nordic stalking stok bij me. De punt is aardig en het ding is uitschuifbaar. Dat is wel even prettiger om indien nodig te prikken dan ook de "originele" prikstok. Die is me net te kort en je rug zit net in de verkeerde "knik" als je er mee in de grond wilt prikken. Nu laat ik het prikken meestal aan mijn 'personeel" over, maar toch.... De oprolbare is ook een geinig ding om vervelend ogende boslopers mee op een afstand te houden. Dat klereding wil behoorlijk zwiepen hoor.

Geplaatst
Ik heb nog een paar van die oprolbare infussstandaards van het leger, dat zijn dus de "originele" prikstokken die we al jaren gebruiken, maar heb liever zo'n nordic stalking stok bij me.

Kruimeldief,

Liggen die mooie infuusstandaards bij je thuis ongebruikt??? Anders willen wij je schuurtje wel een keer komen opruimen :beerchug:

Geplaatst
Liggen die mooie infuusstandaards bij je thuis ongebruikt??? Anders willen wij je schuurtje wel een keer komen opruimen :cry:

Ze liggen ongebruikt omdat we bijna niet meer geocachen :cry: "We" hebben dit jaar al 2 caches gevonden.... En voor "we" moet je alleen mij lezen end an samen met een paar jokers van GC.nl na een teambespreking.

vervelend ogende boslopers

Nou maak je me toch nieuwsgierig wat je daar mee bedoelt... toch geen mollen hoop ik :beerchug:

Hehehe, nee, iets grotere mollen richting 2 meter lengte. Door de jaren heen dat we soms aan het cachen zijn hebben we het een paar keer meegemaakt.
En zo'n telescoop-antenne die je wel op auto's ziet ? Gezien vanaf 5 euro op internet.
Ach dat is zo vervelend. Die auto zit er dan aan de andere kant op en steeds die auto omrollen op de plekken waar je eenc ache verwacht? Nee, dat is geen doen.

Maar serieus, ik vermoed dat als je met zo'n antenne een aantal keren gaat prikken in de grond, dat het ding of krom is, of al afgeknapt. En zo'n antenne is duurder dan zo'n infussstandaard, dat echt een super mooi apparaat is hoor, maar voor iemand als mij een 30 a 40 centimeter te kort. nee, die goedkope uitschuifbare zogenaamde nordic stalking sticks die je tegenwoordig ook soms voor een paar cent kunt aanschaffen zijn ook een zeer goede alternatief. Ingeschoven is zoiets vaak ook maar zo'n 40 centimeter lang.

Geplaatst (bewerkt)
hallo

De prikstokken zijn op bij de veteraan.

alles verkocht aan geocachers.

:cry::cry:

Yep, schuldig :clap: . Heb er idd daar ook eentje aangeschaft. Op dat moment (iets van 2 maanden geleden ofzo) hadden ze er nog twee. Waarvan ik er dus eentje heb gekocht.

Idd wel wat roestig maar:

een nacht in de cola doet alles glimmen als nieuw! (op n roestplekje op t handvat na)

Verder heb ik bij de 2e hands even gesnuffeld naar een tasje oid om m in op te bergen (zat geen tasje bij en los opgerold vond ik niet handig in mn rugzak) en kwam uit bij een hoesje voor een discman. Past prima. Ben er heel happy mee. Vind het idd een erg handig ding.

Ik had eerst een NW stok maar gezien ik tijdens het cachen ook veel fotografeer, zat die stok me vaak in de weg. Dit oprolbare exemplaar kan gewoon ongemerkt mee in de rugzak en pak je pas als je m nodig hebt. Yep, vind m ideaal.

:dribble:

bewerkt door walking spirit
Geplaatst

Hmmm de oprolbare in de rugzak en pakken als je het nodig hebt? had je er dan niet zo'n dik vet hard bruin leren tasje bij? Met echt nog zo'n dikke vette lederlucht? :dribble:

Lijkt haast wel zo'n oude pistoolholster. Jammer trouwens dat die van jullie verroest zijn. Ik heb ze al jaren, maar er zit geen spatje roest op. De krul onderaan (eigenlijk bovenaan) afgezaagd en de haring die erbij hoort, om de infussstrandaard in de grond te steken, zit weer gemonteerd aan de kant waar de krul zat (om het infuuszakkie of flessie vast te houden).

Weet je wat trouwens echt prettig is met die oprolbare prikstokken? Als je de veer iets te strak zet en dan de standaard uitrolt en vastklikt... Ha wat een genot als dan het velletje tussen de duim en wijsvinger daar net tussen de handvat en de stok komt te zitten. Dat is me nu al een aantal keren overkomen en dan pas kun je zien hoe snel je huid blauw en paars kan worden. Dat is het al als je de spanning al weer van de veer af hebt.

En in mijn geval weet onze lieve heer dan weer precies waar ik ben, hij heeft dan echt geen coördinaten nodig om mij op te sporen.

Geplaatst
Hmmm de oprolbare in de rugzak en pakken als je het nodig hebt? had je er dan niet zo'n dik vet hard bruin leren tasje bij? Met echt nog zo'n dikke vette lederlucht? :cry:

Lijkt haast wel zo'n oude pistoolholster. Jammer trouwens dat die van jullie verroest zijn. Ik heb ze al jaren, maar er zit geen spatje roest op. De krul onderaan (eigenlijk bovenaan) afgezaagd en de haring die erbij hoort, om de infussstrandaard in de grond te steken, zit weer gemonteerd aan de kant waar de krul zat (om het infuuszakkie of flessie vast te houden).

Weet je wat trouwens echt prettig is met die oprolbare prikstokken? Als je de veer iets te strak zet en dan de standaard uitrolt en vastklikt... Ha wat een genot als dan het velletje tussen de duim en wijsvinger daar net tussen de handvat en de stok komt te zitten. Dat is me nu al een aantal keren overkomen en dan pas kun je zien hoe snel je huid blauw en paars kan worden. Dat is het al als je de spanning al weer van de veer af hebt.

En in mijn geval weet onze lieve heer dan weer precies waar ik ben, hij heeft dan echt geen coördinaten nodig om mij op te sporen.

Kruimeldief,

Heb je geen zin om die infuusstandaard weer een keer te gebruiken? Morgen zou je deze cache misschien kunnen lopen. Heb je ook eens een Werigo gedaan niet zo ver van je thuis-basis :clap:

Wij willen je wel begeleiden :dribble:.

Geplaatst
Hmmm de oprolbare in de rugzak en pakken als je het nodig hebt? had je er dan niet zo'n dik vet hard bruin leren tasje bij? Met echt nog zo'n dikke vette lederlucht? :D

Lijkt haast wel zo'n oude pistoolholster. Jammer trouwens dat die van jullie verroest zijn. Ik heb ze al jaren, maar er zit geen spatje roest op.

Nope, zonder tasje. Lag daar tussen een hele bende legerspullen in een grote schuur. Wellicht vochtig daar? Geen diee. Maar de cola heeft dus zn krachten weer eens getoond.

Heb er dus een discman tasje gedaan. Past prima en eh, 100%geur-vrij ;) .

:beerchug:

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...