Spring naar bijdragen

Wandelkaarten Luxemburg


Team Professor X

Aanbevolen berichten

Voor de aanstaande vakantie ben ik op zoek naar TOPO Luxemburg. Bestaat die wel voor Mapsource en/of waar te verkrijgen? Belgie en Duitsland heb ik, maar die laten een mooi gat achter op de plek van Luxemburg.

Ik ben bang voor het antwoord, maar niet geschoten is altijd mis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Voor de aanstaande vakantie ben ik op zoek naar TOPO Luxemburg. Bestaat die wel voor Mapsource en/of waar te verkrijgen? Belgie en Duitsland heb ik, maar die laten een mooi gat achter op de plek van Luxemburg.

Ik ben bang voor het antwoord, maar niet geschoten is altijd mis.

 

nee helaas, is er niet.........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet iemand wat dit voor kaarten zijn?

Site van NGI

Er staat een cd onderaan de pagina met de topokaarten van Luxemburg 1:20.000, serie TC (21 kaarten, Topo/Carto)

Ik zou ze wel willen bestellen als ik ze bv in OZICE kan gebruiken, of ernaartoe kan converteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het zijn rasterkaarten. De prijs is gering maar mijn versie (oud) heeft een minkukelige viewsoftware voor Windows PC. Het file format van de pictures is geheim dus zomaar Ozi Explorer gebruiken is er niet bij.
hmm, jammer :ph34r:, vond ze al zo goedkoop.

Bedankt voor je antwoord.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Omdat ik de gelukkige bezitter ben van een dual-head grafische kaart en ook 2 monitoren, kan ik screendumps maken van 2 x 1280 x 1024. Maar ja, al dat plakken daarna (en dan heb ik het nog niet over ijken in LUREF mapdatum) ; op een schaal van 1:20.000 loop je binnen een mum van tijd van de kaart af namelijk. :ph34r:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...
Voor de aanstaande vakantie ben ik op zoek naar TOPO Luxemburg. Bestaat die wel voor Mapsource en/of waar te verkrijgen? Belgie en Duitsland heb ik, maar die laten een mooi gat achter op de plek van Luxemburg.

Ik ben bang voor het antwoord, maar niet geschoten is altijd mis.

 

Ik kom net terug uit Luxemburg en lees pas nu je berichtje.

 

**** Bericht door moderator aangepast. Verwijzen naar illegale kaarten is niet toegstaan en leidt tot een verbanning van het forum. *****

groet, Arie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk eens op

 

Mapcenter

 

Hier vind je een detailkaart van luxemburg. weet niet hoe je hem moet laden maar is in ieder geval iets.

 

Als je de [binary IMG - 635k] download dan zit er in de zip-file een "img"-file. MapSource werkt met deze files, maar ik weet niet hoe je die in MapSourse kan zetten?? Iemand een idee??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een CD van Luxenbourg schaal 1:20 000

 

de site er van is:

http://www.act.etat.lu/

Daar is het tevinden ik heb editio van 2002

 

 

Co

 

Even dat ik het goed begrijp is deze in je Garmin GPS te zetten net zoals bijvoorbeeld je topo NL?

Zo ja, dan bestel ik deze gelijk. We gaan er binnenkort naartoe en kan die dan gelijk uitproberen.

 

Groetjes,

rob - Langzaam :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij ACT vind ik een nieuwe set op DVD, Mijn 1:20k set op CD (waar ik het in een vorige post over had) is al vele jaren oud en vele nieuwe autosnelwegen ontbreken.

dvd1.gif

De coördinatenweergave kan nu in LUREF of WGS84. Er is 3D weergave mogelijk. De kaarten kunnen nu ook op een PDA geladen worden. De prijs is 40 euro en dat is peanuts! Doen!

Dus even voor de duidelijkheid: dit is raster-spul geen vector-spul inlaadbaar in Garmin GPS!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij ACT vind ik een nieuwe set op DVD, Mijn 1:20k set op CD (waar ik het in een vorige post over had) is al vele jaren oud en vele nieuwe autosnelwegen ontbreken.

dvd1.gif

De coördinatenweergave kan nu in LUREF of WGS84. Er is 3D weergave mogelijk. De kaarten kunnen nu ook op een PDA geladen worden. De prijs is 40 euro en dat is peanuts! Doen!

Dus even voor de duidelijkheid: dit is raster-spul geen vector-spul inlaadbaar in Garmin GPS!

 

Dank voor duideljke antwoord. Geen Garmin topo map. Helaas Pindakaas zeggen ze dan.

;);)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 months later...

Komende zomer willen we met de kinders gaan cachen in Luxemburg.

Nadat mijn zoektocht op internet naar “wandelkaart van Luxemburg die ik in mijn GPSMAP60CSx zou kunnen zetten” op niets was uitgelopen, heb ik een paar papieren wandelkaarten van Luxemburg gekocht. Het gaat hier om de kaarten met een schaal van 1:20000 die zijn uitgeven door de topografische dienst van Luxemburg. Op deze kaarten staat aangegeven dat ze “GPS Compatible” zijn. Kan iemand mij vertellen wat dit wil zeggen en hoe ik hier mijn voordeel mee kan doen?

 

Natuurlijk zijn ook deze kaarten ingedeeld in hokjes. Bij de horizontale liinen staan getallen als 5525, 5524, enz. en bij de verticale lijnen staan getallen als 304, 305, enz.. (Kaart R6). Kun je uit deze getallen coördinaten herleiden?

 

Edwin..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...