Spring naar bijdragen

Wandelkaarten Luxemburg


Team Professor X

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Voor alle duidelijkheid: ik heb wel degelijk de meest recente versie (v2). (Ik kon die goedkoper aanschaffen, gezien ik de eerste versie reeds in mijn bezit had). De vorige versie had zelfs geen basiskaart, maar was een aaneenschakeling van dikke rode lijnen in Mapsource, als zijnde fietspaden en daartussen nog wat wandelwegetjes.

 

Deze versie heeft een basiskaart van Navteq aan boord en daar zijn dan de wegen en paadjes die fietspaden / wandelpaden zijn extra op gecodeerd om te kunnen gebruiken bij zijn routeberekening. In die zin wel een wereld van verschil door de toegevoegde basiskaart, dat is een feit.

 

Kan dus zijn dat die kaart uitstekend werk levert vb als je in Antwerpen en omgeving wilt gaat fietsen op de bewegwijzerde fietspaden e.d. maar vb boswegen staan er zeker niet in...

 

mvg,

 

Erik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gerucht doet al een tijdje de ronde dat er een nieuwe topo Belgie zit aan te komen (het werd tijd :thumbup: ) en dat Luxemburg daarbij zou gaan zitten. Of het echt zo is en wanneer die kaarten uitkomen is nog maar de vraag.

 

Voorlopig zal het behelpen zijn met fiets-en wandelkaarten.

 

Kris

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...
Is er al meer info.

Ik zit volgend weekend in Luxemburg en heb er keihard 1 nodig

 

Zit je b.v. in vianden of langs de duitse grens dan is Duitsland V2 prima te gebruiken.

Heb ik gedaan bij vianden en obereisenbach...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is er al meer info.

Ik zit volgend weekend in Luxemburg en heb er keihard 1 nodig

 

Zit je b.v. in vianden of langs de duitse grens dan is Duitsland V2 prima te gebruiken.

Heb ik gedaan bij vianden en obereisenbach...

 

Ik zit tegen de Belgische grens aan, Bastogne, rechtdoor oversteken.

Zal eens kijken bij de kaart van belgique, thnx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kom net van de telefoon met het NGI, de kaartenmakers van Belgie, en daar wordt gesproken van een paar weken voor de release. MAAR het ligt niet meer in hun handen, zij hebben alle info doorgespeeld naar Garmin Belgie. Die op hun beurt een 'vergarminisering' doorvoeren, of beter laten doorvoeren door een bedrijf uit Gent. Maar vermoedelijk zal het niet al telang meer duren voor de nieuwe Topo BeLux de markt ziet.

 

Kris

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...