Spring naar bijdragen

Wandelkaarten Luxemburg


Team Professor X

Aanbevolen berichten

Als de vier genoemde lijnen rond Beaufort staan is het UTM, met datum WGS 84.

De getallen staan bij hele km-lijnen; je GPS geeft ook de meters daartussen. Als je de laatste drie cijfers weglaat krijg je de getallen die bij de km-lijnen staan.

 

Ergens op de kaart moet vermeld staan dat het zone 32 U is. West-Luxemburg ligt in zone 31 U.

 

Met een kaarthoekmeter, of gewoon een lineaaltje, kun je op de kaart precies uitmeten waar je staat. Je meet dan de meters naar rechts en naar boven vanaf de naastlagere km-lijnen.

bewerkt door Lex
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Op de kaart ontwaar ik nou inderdaad:

“Les chiffraissons bleues en regard du quadrillage kilometrique sont des coordonnees Mercator Transverse Universel (UMT) du fuseau 32 rapportees au systeme geodesique mondial WGS84 permettant de se localiser sur la carte a partir d’une position donnee par une recepteur GPS.”

 

Nou is mijn Frans niet zo goed (zeg maar slecht..), maar je hebt dus inderdaad gelijk.

Al schrijvende gaat er een kwartje vallen..

In de buurt van het kasteel van Beaufort ligt de cache GCP3W8, de opgegeven UTM coordinaten zijn: UTM: 32U E 304895 N 5523580.

Volgens mijn kaart ligt het kasteel van Beaufort iets links van de kilometerlijn 305 en iets onder de kilometer lijn “5524”. Dat lijkt dus te kloppen.

Ik ga er nou eerst maar eens een nachtje over slapen en eea morgen nog eens nalezen.

Er daagt iets in het oosten…

Dank voor de reactie!

 

Edwin..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor de plaatsbepaling gebruiken wij dus over het algemeen “Minuten” en de kaart in kwestie gebuikt hiervoor "UTM". Ik weet niet of ik me zo helemaal goed verwoord..

De opdrachten voor de multi’s gaan ook uit van de “Minuten” variant voor het bepalen van het volgende waypoint (indien van toepassing). Om de plaats op de kaart te kunnen duiden moet je in het veld dus elke keer de vertaalslag maken van “Minuten” naar “UTM”. Dat lijkt me telkens maar een heel gedoe, of is hier een eenvoudig trucje voor?

 

Edwin..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Prof. Y. Lupardi, dank voor je bericht. Ik ga meteen een even uitzoeken hoe dat op mijn gps’je in te stellen is.

 

De Roode Looper, ik ben het met je eens dat het achter een pijltje aanlopen zijn charmes heeft. Zouden wij ook het liefste doen. Wij cachen met onze, nog kleine, kinderen. Als een wandeling van een kilometertje of vijf (nu nog echt de limiet) uitdraait op een wandeling van een kiometertje of acht, dan is cachen met kindjes ineens helemaal zo leuk niet meer. Dat is onze ervaring tenminste. Vandaar dat ik graag een beetje zekerheid inbouw.

Het draadje waar jij naar verwijst heb ik uiteraard ook gelezen. Het gaf echter geen antwoord op de door mij gestelde vragen….

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Prof. Y. Lupardi, dank voor je bericht. Ik ga meteen een even uitzoeken hoe dat op mijn gps’je in te stellen is.

 

De Roode Looper, ik ben het met je eens dat het achter een pijltje aanlopen zijn charmes heeft. Zouden wij ook het liefste doen. Wij cachen met onze, nog kleine, kinderen. Als een wandeling van een kilometertje of vijf (nu nog echt de limiet) uitdraait op een wandeling van een kiometertje of acht, dan is cachen met kindjes ineens helemaal zo leuk niet meer. Dat is onze ervaring tenminste. Vandaar dat ik graag een beetje zekerheid inbouw.

Het draadje waar jij naar verwijst heb ik uiteraard ook gelezen. Het gaf echter geen antwoord op de door mij gestelde vragen….

Ik had achter mijn opmerking voor het pijltje een :thumbup: moeten neerzetten i.p.v. :thumbup: .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...
Ik ga hem kopen

 

Gisteren stuitte ik ook op deze kaart, maar het enige 'commentaar' dat ik erover heb kunnen vinden is dat het een verbetering is ten opzichte van versie 1.

 

Ben benieuwd naar jouw oordeel als je de kaart binnen hebt. Of het inderdaad te vergelijken is met Topo NL.

bewerkt door zanaboza
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb futurum het volgende gevraagd:

 

ReeJ

2008-06-09 00:29:42

Kan ik luxemburg qua detail vergelijken met b.v. een topo nl met wandelen?

 

Futurum

2008-06-10 09:55:56

Luxemburg is qua detail te vergelijken met Topo Nederland. Claudia - Futurumshop.nl :oops:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mmm, ben even gaan zien en ik heb deze kaart blijkbaar al :-).

 

Eergisteren op GPS gezet en vond op eerste zicht toch niet zo'n een gedetailleerde kaart als vb Topo België, Duitsland of Nederland hoor: stonden maar verdacht weinig wegjes op, in ieder geval al geen hoogtelijnen en van die zaken ! Ik zie vb zelfs weinig verschil als ik Metroguide vergelijk met die kaart, dus betwijfel tenzeerste of dat mbt detail ook maar in de buurt komt van een TOPO-kaart.

 

Ik ga dit weekend naar Vianden (Luxemburg) en zal dan aan den lijve kunnen ondervinden of deze kaart gedetailleerd is mbt wandelweggetjes, dan wel eerder enkel grote wegen / paden weergeeft.

 

Erik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

net terug van Luxemburg: die kaart is dus grote brol mbt detail, zeker in Luxemburg. Dat dat ding zijn werk misschien goed doet mbt routes berekenen specifiek voor wandelaars / fietsers heb ik nog niet uitgeprobeerd, maar mbt gewoon paadjes weergeven en dergelijke, nou niet echt hoor.

 

We zaten in de buurt van Vianden en hebben daar een papieren wandelkaart gekocht met uitgestippelde en aangeduide wandelingen. Wel, zelfs die wandelingen (en dus de paadjes / wegen) stonden er gewoon niet op, tenzij je toevallig een stukje verharde weg moest nemen, maar meer ook niet.

 

Het contrast wanneer we Duitsland inwandelden kon niet groter: vanaf dat moment liep ik op TOPO Duitsland met netjes hoogtelijnen, alle paadjes die je maar kunt voorstellen etc...

 

Kortom: ben je op zoek naar een detailkaart van Luxemburg, dan is dit het NIET.

 

mvg,

 

Erik

 

PS: misschien kan iemand Futurum laten weten dat dit helemaal geen TOPO-map is (heeft er zelfs in de verte niet langs gelegen) en dat ze dus verkeerde informatie verschaffen aan hun klanten...

bewerkt door Oppie_GPS
Link naar opmerking
Deel via andere websites

net terug van Luxemburg: die kaart is dus grote brol mbt detail, zeker in Luxemburg. Dat dat ding zijn werk misschien goed doet mbt routes berekenen specifiek voor wandelaars / fietsers heb ik nog niet uitgeprobeerd, maar mbt gewoon paadjes weergeven en dergelijke, nou niet echt hoor.

 

We zaten in de buurt van Vianden en hebben daar een papieren wandelkaart gekocht met uitgestippelde en aangeduide wandelingen. Wel, zelfs die wandelingen (en dus de paadjes / wegen) stonden er gewoon niet op, tenzij je toevallig een stukje verharde weg moest nemen, maar meer ook niet.

 

Het contrast wanneer we Duitsland inwandelden kon niet groter: vanaf dat moment liep ik op TOPO Duitsland met netjes hoogtelijnen, alle paadjes die je maar kunt voorstellen etc...

 

Kortom: ben je op zoek naar een detailkaart van Luxemburg, dan is dit het NIET.

 

mvg,

 

Erik

 

PS: misschien kan iemand Futurum laten weten dat dit helemaal geen TOPO-map is (heeft er zelfs in de verte niet langs gelegen) en dat ze dus verkeerde informatie verschaffen aan hun klanten...

 

Die info kregen wij dus ook door! Helaas, het "mooiste" klim- en klauterland heeft nog geen TOPOkaart :thumbdown:. Tenminste nog niet voor de Garmin. Die Heinzelmannchen zijn tenminste al verder :yucky:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...