Spring naar bijdragen

Nederlandse iconen code-generator


Aanbevolen berichten

In een draadje over terreinsterren (bij algemene vragen) hadden wij al eerder onze collectie informatieve iconen voor in cachebeschrijvingen aangeboden. BigBird wees erop, dat er in Engeland en de VS al mogelijkheden zijn om met behulp van een online formuliertje extra routegegevens te generen, terwijl daarin voor Nederlandse caches (i.e. in het Nederlands) nog niet voorzien was.

Wij hebben nu voor Nederlandse caches een vergelijkbaar systeem ontwikkeld, waarmee geocachers kunnen aangeven of hun route te doen is met bv. skeelers, of bereikbaar is met het openbaar vervoer. De code-generator maakt de HTML-code aan die je kunt naar je cachebeschrijving kunt kopieren zodat daar een serie iconen in komen te staan.

 

Een ieder die eens wil kijken hoe dit werkt kan onze cachebeschrijvingen bekijken op geocaching.com, of de iconen en de code-generator bezoeken op onze website. Wij houden ons aanbevolen voor suggesties!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

We hebben je cachebeschrijving bekeken, leuk dat je het hebt uitgeprobeerd! Het is ook mogelijk de iconen nog een slag kleiner te maken.

 

We beseffen dat niet bij iedere cachebeschrijving een 'niet geschikt voor rollator' icoon hoeft, dus we zullen nog wat experimenteren met de nu nog standaard aanwezigheid van bijna iedere optie. m.a.w. we willen het mogelijk maken dat je iconen die je niet wilt, ook daadwerkelijk kunt weglaten. Als je dat nu al wilt, kan je natuurlijk gaan snoeien in de code.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren een beschrijving opgehaald en zowaar werden daar vele nuttige iconen getoond met betrekking tot de (on)mogelijkheden van de cache. Het betreft hier De Wieden (GCE8DA) van Femke & Sandor.

 

Ik vind het zeer nuttige informatie welke eigenlijk bij iedere cachebeschrijving moet komen te staan. Wel moet er voor gezorgd worden dat het geen wirwar wordt van tientallen iconen met wellicht bruikbare maar niet direct relevante informatie.

 

De bereikbaarheid kan bijvoorbeeld ook als één icoon aangegeven worden waarbij alle reisvormen gecombineerd getoond worden, zoals wel met trein / niet met auto / wel op de fiets.

 

Voor de rest hoop ik dat vooral de lengte van een cache door iedereen gebruikt gaat worden en eventueel dat er ook nog een icoon kan komen voor verwachte tijd die er voor een cache nodig is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

>Kipjes: Verrekijker en spiegel iconen zijn toegevoegd.

 

>Zebravinkjes: de code-generator op onze site voorziet nu in de mogelijkheid iconen weg te laten indien deze niet gewenst zijn. Op deze manier kunnen plaatsers zelf beslissen welke iconen ze wel of niet willen.

1 icoon voor alle reisvormen zal de duidelijkheid niet verhogen als mensen kiezen voor iconen van 40x40.

De tijd die men over een cache doet hangt erg af van het vervoermiddel, de samenstelling van de route, het weer, etc. Wij hebben laatst op de fiets twee middagen besteed aan 'Geen haast' terwijl de makers van de cache twee tot drie uur inschatten voor cachers te voet. Overigens bedankt voor jullie positieve feedback.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is het de geest van deze tijd dat we op alles voorbereid willen zijn?

We niet meer tegen verrassingen kunnen? De techniek van het improviseren

verleerd zijn? We ons niet meer kunnen schikken in onverwachte situaties?

We moeten alles weten, alles plannen, overal bereikbaar zijn, niets aan het toeval

overlaten. Hoe lang duurt het, hoe komen we er, wat kunnen we verwachten, waartegen moeten we ons beschermen, met wat en hoe.

Wie wil nog avontuur? Wie wil nog naar het onbekende? Zullen we de cache maar laten thuisbezorgen?

Ik vind het allemaal best,als ik die iconen maar niet hoef te zien. Dus als

er een mogelijkheid is om ze te verbergen en pas zichtbaar te maken op afroep, dan graag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien is een antagonisten icoon een goed idee!

 

Het enige wat wij doen is de geocaching gemeenschap iets aanbieden waar best behoefte aan is, getuige de draadjes over welke routes geskeelerd kunnen worden, en of het terrein geschikt is voor buggies. Plaatsers van caches zijn vrij om de iconen in hun cachebeschrijving op te nemen, en cachers zijn vrij om ze wel of niet te negeren. Maar een discussie over avontuur gaan we niet aan, alhoewel het thuisbezorgen van caches wel aanlokkelijk klinkt, ware het niet dat de GPS ontvangst in huis nogal slecht is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
Is het de geest van deze tijd dat we op alles voorbereid willen zijn?

We niet meer tegen verrassingen kunnen? De techniek van het improviseren

verleerd zijn? We ons niet meer kunnen schikken in onverwachte situaties?

We moeten alles weten, alles plannen, overal bereikbaar zijn, niets aan het toeval

overlaten. Hoe lang duurt het, hoe komen we er, wat kunnen we verwachten, waartegen moeten we ons beschermen, met wat en hoe.

Wie wil nog avontuur? Wie wil nog naar het onbekende? Zullen we de cache maar laten thuisbezorgen?

Ik vind het allemaal best,als ik die iconen maar niet hoef te zien. Dus als

er een mogelijkheid is om ze te verbergen en pas zichtbaar te maken op afroep, dan graag.

Nah Rovel, wat onaardig. Men moet toch zelf weten of men icoontjes op hun eigen cachepagina plaatst? Nu wil je de mogelijkheid om ze niet te hoeven te zien? Wat doe je dan met de hints, logs en foto's bij de op de cachepagina's? Als je die wel wilt zien vind ik dat hypocriet. Of vraag je op iedere cache pagina of de eigenaar van de cache de logs wel wil deleten?

 

Weet je wat echt avontuur is? De gehele cache pagina niet lezen en gewoon premium member worden en dan alle files van Nederland of alle nieuwe files per week als loc file downloaden en zo alleen maar coördinaten hebben. Niet wetende of het de start coördinaten zijn of de cache coördinaten. Je schrijft over de techniek van het improviseren. Hiermee zeg jij eigenlijk dat je het een avontuur vind om zonder voorbereidingen te gaan cachen. Het kan ook een vorm van luiheid of laksheid zijn.

 

Het is wel een avontuur om met een GPS op stap te gaan waarvan de batterijen bijna leeg zijn. Of nog mooier, te gaan cachen zonder GPS. Het gaat toch om de techniek van het improviseren?

 

Jij neemt zeker ook geen voedsel of drinken mee als je een dag gaat cachen? Het gaat om de techniek van het improviseren toch? Het avontuur. Of laat jij je honger en dorst niet afhangen van het onbekende, van het avontuur, van de techniek van het improviseren? Als jij wel een dag gaat cachen en drinken en eten meeneemt vind ik dat wel hypocriet. Toch voorbereidingen treffen past niet ik jouw reply.

 

Je vergeet dat er mensen zijn die daar wel belang bij hebben. Ik vind het een beetje egoïstisch en sarcastisch als je schrijft: "Wie wil nog avontuur? Wie wil nog naar het onbekende? Zullen we de cache maar laten thuisbezorgen?"

 

De iconen waren in het geheel niet nodig als iedereen maar genoeg info in zijn tekst geeft. Niks geen avontuur.

 

Wat is er nu avontuurlijk aan om 200 kilometer te reizen naar en cache en je hebt een hond bij je en dan blijkt dat het voor honden verboden is. Leuk cachen. Wat is dan op dat moment jouw avontuur?

Stiekem de hond meenemen? De hond in de auto laten? Dat zijn pas avonturen......

 

Wat is er nu avontuurlijk aan om 200 kilometer te reizen naar een cache en je gezondheid laat niet meer toe dan een wandeling van 3 a 4 kilometer en dan blijkt ineens dat de cache een route heeft van meer dan de kilometers die je kunt afleggen. Leuk cachen. Wat is dan op dat moment jouw avontuur? Over de grens van je kunnen gaan en dan het risico lopen dat je niet meer in huis komt of een aantal dagen plat moet? Dat zijn pas avonturen.......

 

Hier maar 2 voorbeelden waarbij het goed zou zijn dat men zulke dingen eens goed formuleerde in de cache beschrijving. Omdat men zoiets vaak vergeet of niet van belang vind omdat men er zelf niets mee van doen heeft, is het gemakkelijker om een icoontje te plaatsen met een afbeelding van wel of geen honden of een afbeelding van plm. zoveel kilometer.

 

En zo kun je nog een lading voorbeelden bedenken.

 

Keep on smiling

 

GRTZ

 

Kruimeldief ;)

 

 

Geen nood als de wereld vandaag vergaat, want het is al morgen in Australië.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

Inmiddels hebben wij onze iconen code-generator (NB: die staat los van de DHZ-iconen van geocaching.nl) grondig bijgewerkt. Er zijn een aantal nieuwe iconen bijgekomen (zoals "neem een potlood mee", "de cache is te doen op een mountainbike" en "pas op voor adders"), maar de belangrijkste vernieuwing is wel een icoon, waarin de coordinaten van een parkeerplaats kunnen worden ingevoerd.

 

zie voor de iconen code-generator:

http://femke-en-sandor.geocacher.nl/iconcodenl.php

 

zie voor een voorbeeld van het gebruik van de iconen:

http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?ID=59610

 

We hopen dat we hiermee weer een aantal geocachers van dienst zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het allemaal best,als ik die iconen maar niet hoef te zien. Dus als

er een mogelijkheid is om ze te verbergen en pas zichtbaar te maken op afroep, dan graag.

Hier kan ik wel in meegaan. Voor sommige caches en iconen maakt het niet zoveel uit, maar optioneel opvragen is veeeeeel leuker.

Overigens, persoonlijk zou ik ze er wel elke keer vrij snel bijhalen, net als dat ik altijd de hint meteen ontcijfer. Dat gedoe om dat te doen in het veld vind ik ook niks. Overigens kan ik me wel prima inhouden om de hint dan niet te lezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inmiddels hebben wij onze iconen code-generator (NB: die staat los van de DHZ-iconen van geocaching.nl) grondig bijgewerkt. We hopen dat we hiermee weer een aantal geocachers van dienst zijn.

Ik dank jullie van harte. Jullie verdienen eigenlijk dat dit bericht wordt vastgezet op het forum. Lekker bovenaan en altijd vindbaar ;)

Ik vind het allemaal best,als ik die iconen maar niet hoef te zien. Dus als

er een mogelijkheid is om ze te verbergen en pas zichtbaar te maken op afroep, dan graag.

Hier kan ik wel in meegaan. Voor sommige caches en iconen maakt het niet zoveel uit, maar optioneel opvragen is veeeeeel leuker.

Ben ik het niet mee eens, maar daar zal ik niet verder op ingaan. Dat heb ik bijna 2 jaar geleden al gedaan toen Rovel het schreef.. :blush:

 

Kruimel_tr_2.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goh nu hebben ze het ook officieel bij .com

en oude pictogrammen bij de founds lijkt het.

en er zal nog meer nieuws zijn

Kijk maar:"Waar? Daar!": De Uithof

-->direkt al m'n caches maar even aangepast ;)

 

Groetjes Quaerens :rolleyes:

 

--->

 

Welke moeten er nu bij twee kerkjes staan? ;)

bewerkt door Quaerens
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...