De Roode Loper Geplaatst 12 februari 2008 Geplaatst 12 februari 2008 Volgens de richtlijnen van gc.com zijn caches waarvoor software geinstalleerd moet worden om deze te kunnen oplossen niet toegestaan. Dan zijn er verschillende (mysterie)caches die opgedoekt kunnen worden .
WBKWADRAAT Geplaatst 12 februari 2008 Geplaatst 12 februari 2008 Volgens de richtlijnen van gc.com zijn caches waarvoor software geinstalleerd moet worden om deze te kunnen oplossen niet toegestaan. Dan zijn er verschillende (mysterie)caches die opgedoekt kunnen worden . ik dacht dat je geen hints zou geven
jowi Geplaatst 12 februari 2008 Geplaatst 12 februari 2008 Dan zijn er verschillende (mysterie)caches die opgedoekt kunnen worden .Je bedoelt natuurlijk alle caches, ik heb toch echt een browser geinstalleerd
TuuronTour Geplaatst 12 februari 2008 Geplaatst 12 februari 2008 @ Maju, het staat in het gedeelte "Guidelines that Apply to all Cache Types": In the interest of file security, caches that require the downloading, installing or running of data and/or executables may not be published. @ Roode Loper: Dat geldt alleen voor caches die sinds deze toevoeging worden gepubliceerd. Eerdere caches zijn 'grandfathered'. Het wordt er idd niet overzichtelijker op door de talloze wijzigingen in de richtlijnen.
De Roode Loper Geplaatst 12 februari 2008 Geplaatst 12 februari 2008 @ Roode Loper:Dat geldt alleen voor caches die sinds deze toevoeging worden gepubliceerd. Eerdere caches zijn 'grandfathered'. Het wordt er idd niet overzichtelijker op door de talloze wijzigingen in de richtlijnen. Het betreft een vrij nieuwe cache, dus niet grandfathered . Het maakt mij niets uit hoor, vind het zelfs een onzinnige regel.
dmace Geplaatst 12 februari 2008 Geplaatst 12 februari 2008 400 ASA was er ook zo een. Heel makkelijk op te lossen door een gratis programmaatje dat van je webcam een barcodescanner maakt. Hoefde er niet eens voor te printen, maar kon zo van het computerscherm vertaald worden.
Team Luchtloper Geplaatst 12 februari 2008 Auteur Geplaatst 12 februari 2008 (bewerkt) Ik ga hem maar gewoon maken en i.p.v. software aan te bieden (zoals dat in de regels staat) zet ik er de telefoons waarvan ik weet dat ze het hebben neer (dus de Nokia N95 en de Nokia N82) eventueel een link naar de nokia website waar je voor andere nokia's het programma kan downloaden (kans op virussen of andere dingen bij een nokia site is nul). Eventueel met een vermelding dat het voor andere telefoons ook mogelijk is en dat ze daarvoor even zelf onderzoek moeten doen. Het is net iets meer moeite voor een mystery cache die je moet doen, maar dan totaal iets anders. Bij de plaatsing zal er wel naar gevraagd worden door een modje, dan leg ik het verhaal uit en dan kan hij mij wel precies vertellen wat wel en niet kan. Als het niet lukt dan is het jammer, haal ik hem gewoon weer weg. 12 februari 2008 bewerkt door Team Luchtloper
De Roode Loper Geplaatst 12 februari 2008 Geplaatst 12 februari 2008 Ik ga hem maar gewoon maken en i.p.v. software aan te bieden (zoals dat in de regels staat) zet ik er de telefoons waarvan ik weet dat ze het hebben neer (dus de Nokia N95 en de Nokia N82) eventueel een link naar de nokia website waar je voor andere nokia's het programma kan downloaden (kans op virussen of andere dingen bij een nokia site is nul). Eventueel met een vermelding dat het voor andere telefoons ook mogelijk is en dat ze daarvoor even zelf onderzoek moeten doen. Het is net iets meer moeite voor een mystery cache die je moet doen, maar dan totaal iets anders. Bij de plaatsing zal er wel naar gevraagd worden door een modje, dan leg ik het verhaal uit en dan kan hij mij wel precies vertellen wat wel en niet kan. Als het niet lukt dan is het jammer, haal ik hem gewoon weer weg. Een modje (moderator) hoort bij het forum van .nl. Een reviewer zal eerder contact met je opnemen. Commerciële linkjes zijn volgens mij niet toegestaan. Neem eerst eens contact op met de reviewer de heer K. Ruimeldief via het emailadres van de reviewer en niet via het forum. Het is toch veel gemakkelijker dat een cache in 1 x wordt goedgekeurd .
GeoGerard Geplaatst 13 februari 2008 Geplaatst 13 februari 2008 Nokia Barcode Creator Dit werkt idd erg goed, in een oogwenk een tekst of een URL of een telefoonnummer gescanned. Dit is goed toepasbaar.
Ringeling Geplaatst 13 februari 2008 Geplaatst 13 februari 2008 Hier is het eerder gebruikt: http://www.geocaching.com/seek/cache_detai...49-627d807eea87 Tja, als je de barcode kunt scannen van het scherm of van papier, dan is het te doen. Dan kun je op verschillende plaatsen terecht. Maar ja, barcodes in het veld is een ander verhaal. Ik heb een (simpele) Nokia van de baas en daar zit geen camera op.
gpsgek Geplaatst 13 februari 2008 Geplaatst 13 februari 2008 Hier is het eerder gebruikt: http://www.geocaching.com/seek/cache_detai...49-627d807eea87 Tja, als je de barcode kunt scannen van het scherm of van papier, dan is het te doen. Dan kun je op verschillende plaatsen terecht. Maar ja, barcodes in het veld is een ander verhaal. Ik heb een (simpele) Nokia van de baas en daar zit geen camera op. Barcodes ontcijferen in het veld is niet te doen, tenzij je bij de start een apparaat meeleverd dat de barcodes wel kan scannen en kan vertalen naar leesbare tekens. Andersom zou wel tof zijn. Je verbergt in het veld op elk waypoint een barcodescanner gekoppeld aan een GSM-toestel of chip. De opdracht is dan; koop jouw lekkerste eten in een supermarkt (bijvoorbeeld een pak vruchtenhagel in mijn geval) en neem dat mee als je deze cache gaat doen. Bij elk waypoint laat je de streepjescode van de verpakking scannen, en afhankelijk van de vraag of de waypoints op de juiste volgorde bezocht zijn door het pak vruchtenhagel laat je de scanner een aanwijzing voor het volgende punt tonen.
kipchen Geplaatst 13 februari 2008 Geplaatst 13 februari 2008 De opdracht is dan; koop jouw lekkerste eten in een supermarkt (bijvoorbeeld een pak vruchtenhagel in mijn geval) en neem dat mee als je deze cache gaat doen. Bij elk waypoint laat je de streepjescode van de verpakking scannen, en afhankelijk van de vraag of de waypoints op de juiste volgorde bezocht zijn door het pak vruchtenhagel laat je de scanner een aanwijzing voor het volgende punt tonen. Dat wordt dan een "lekkere trektocht".
gpsgek Geplaatst 13 februari 2008 Geplaatst 13 februari 2008 Dat wordt dan een "lekkere trektocht". Kijk, daar heb je ook al de naam van je cache...
Aanbevolen berichten