Spring naar bijdragen

Hoe vind ik het juiste beginpunt


mms-team

Aanbevolen berichten

Ik zet de begincoordinaten in mijn TomTom (op de pocketPC) waardoor ik er met de auto naar toe rij. Sterker nog, ik heb dankzij GSAK alle caches er al in staan... Dus cijfertjes intikken hoeft meestal niet eens meer.

En doordat ze in TomTom staan, zie je ook caches die je toevallig passeert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik zet de begincoordinaten in mijn TomTom (op de pocketPC) waardoor ik er met de auto naar toe rij. Sterker nog, ik heb dankzij GSAK alle caches er al in staan... Dus cijfertjes intikken hoeft meestal niet eens meer.

En doordat ze in TomTom staan, zie je ook caches die je toevallig passeert.

 

Kan allemaal :box: Maar wijkt af van de vraag van de topicstarter:

 

Heeft iemand nog een goede tip om eenvoudig het juiste punt voor het begin van de route voor het geocachen te vinden.

Als je een route selecteerd op de kaart krijg je de begincoördinaten van deze tocht. Maar hoe ga ik nu het simpelste naar dit punt toe.

Ik ben in het bezit van een Etrex H.

 

@Nachtbraker: Zo ben ik ook begonnen (2002). Toen waren er nog geen GPSr met routeringsfuncties en geheugen voor kaartmateriaal was volgens mij 1 Mb :D Ik had wel al een PPC en om dat "geklooi" met het pijltje volgen in de toekomst te voorkomen is er al heel snel TomTom software bij gekomen. Een van de eerste versies van TomTom voor PPC .

En wat je post #3 betreft, no problemo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Nachtbraker: Zo ben ik ook begonnen (2002). Toen waren er nog geen GPSr met routeringsfuncties en geheugen voor kaartmateriaal was volgens mij 1 Mb ;) Ik had wel al een PPC en om dat "geklooi" met het pijltje volgen in de toekomst te voorkomen is er al heel snel TomTom software bij gekomen. Een van de eerste versies van TomTom voor PPC .

En wat je post #3 betreft, no problemo.

@Kruimeldief, de boodschap die ik wilde overbrengen was dat geocaching volgens mij een navigatiespel is en dat je je het navigeren eigen zult moeten maken om ergens te komen.

Alleen het pijltje nalopen/rijden is een wat te simplistische gedachte.

 

mms-team, laten jullie aub even weten of je iets aan de posts hebt gehad.

Dan kan dit draadje gesloten worden.

Meer tips als hierboven gepost kunnen volgens mij niet gegeven worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je maakt geen denkfout, maar ziet over het hoofd dat jij een luxe apparaat hebt in vergelijking met de TS.

De eTrex H heeft geen kaartmateriaal, daar is het waypoint een punt in de ruimte; je kunt dus niet zien hoe de wegen lopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik klik, als de mogelijkheid aanwezig is, op het linkje onder: For online maps.... op de cache-pagina.

Ik kijk welke straat het dichtst bij de cache is en daarna gebruik een online routeplanner om een route te generen vanaf mijn vertrek punt en print die uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kunt volgens mij ook in Google maps de coördinaten ingeven en dan vanaf je eigen adres een route laten maken. Let erop dat je het zo in geeft +52° 22' 24.05", +4° 55' 2.68" of 52.141570, 6.191070. Dit zijn maar voorbeelden.

 

Of je eigen coördinaten voor altijd vastleggen in GE als startpositie. Dan kun je altijd met rechtermuisklik op startpositie (te vinden links in de bak) een route maken naar de ingegeven coördinaat die men al dmv copy/paste van de cachepagina heeft gehaald :lol:

 

Je hebt dan immers de optie "routebeschrijving vanaf hier" of "routebeschrijving naar hier"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...