Walkabout Team Geplaatst 1 februari 2008 Geplaatst 1 februari 2008 Hallo, deze vraag kwam bij mij op naar aanleiding van iemand die idee had om zijn cache bij het loggen als beveiliging in de gaten te kunnen houden, en daarvoor een webcam achter het raam wil plaatsen met zicht op de cache. Mijn mening is: Jammer dat je bij deze mooie hobby door een webcam de privacy van de cachers een beetje ontneemt. We worden al zoveel in de gaten gehouden in winkels, benzinestations, geldautomaten etc; Het is een héél fijne ontspannende hobby voor mij en vele anderen. Zeker in mijn ogen gaat de lol er van af als ik weet dat er iemand constant mee zit te kijken als men de cache logt. Ik denk als je een cache online brengt die beveiligd word door een webcam dit zeker in de omschrijving vermelden moet, dan kunnen cachers zelf de keuze maken of ze het wel willen om bij het loggen gevolgd te worden via een webcam. Ik wordt hier in Nederland al genoeg in de gaten gehouden, dit wil ik ook nog niet eens een keer met één van mijn fijne hobby's geocachen! Voor mij een reden om de cache niet te gaan doen! Maar gelukkig blijven er nog zat caches over waar je niet bij in de gaten gehouden wordt. Bovenstaande is mijn mening hierover, maar ik ben nieuwsgierig hoe medecachers er over denken. En is dit toegestaan om een cache online te brengen die bewaakt wordt door een webcam? Laat aub eens horen hoe jullie hier over denken....
lieuwe Geplaatst 1 februari 2008 Geplaatst 1 februari 2008 Hallo, deze vraag kwam bij mij op naar aanleiding van iemand die idee had om zijn cache bij het loggen als beveiliging in de gaten te kunnen houden, en daarvoor een webcam achter het raam wil plaatsen met zicht op de cache. Mijn mening is: Jammer dat je bij deze mooie hobby door een webcam de privacy van de cachers een beetje ontneemt. We worden al zoveel in de gaten gehouden in winkels, benzinestations, geldautomaten etc; Het is een héél fijne ontspannende hobby voor mij en vele anderen. Zeker in mijn ogen gaat de lol er van af als ik weet dat er iemand constant mee zit te kijken als men de cache logt. Ik denk als je een cache online brengt die beveiligd word door een webcam dit zeker in de omschrijving vermelden moet, dan kunnen cachers zelf de keuze maken of ze het wel willen om bij het loggen gevolgd te worden via een webcam. Ik wordt hier in Nederland al genoeg in de gaten gehouden, dit wil ik ook nog niet eens een keer met één van mijn fijne hobby's geocachen! Voor mij een reden om de cache niet te gaan doen! Maar gelukkig blijven er nog zat caches over waar je niet bij in de gaten gehouden wordt. Bovenstaande is mijn mening hierover, maar ik ben nieuwsgierig hoe medecachers er over denken. En is dit toegestaan om een cache online te brengen die bewaakt wordt door een webcam? Laat aub eens horen hoe jullie hier over denken.... Lijkt me ook alleen maar mogelijk bij de zgn voortuincaches... zowiezo al niet zo aantrekkelijk.... Een webcam in een bos of in de natuur lijkt me onhaalbaar, denk je niet?
TuuronTour Geplaatst 1 februari 2008 Geplaatst 1 februari 2008 Gewoon de cache voor het loggen even meenemen naar een rustiger plekje iets verderop. Lijkt me wel grappig om te zien hoe snel de eigenaar dan zijn huis komt uitstormen
cachorganic Geplaatst 1 februari 2008 Geplaatst 1 februari 2008 Waar zijn die romantische oude tijden van het schatzoeken gebleven.... Niets webcams of moeilijke toestanden; gewoon een doosje op een mooi plaatsje!
Saffier666 Geplaatst 1 februari 2008 Geplaatst 1 februari 2008 Inderdaad, gewoon het lekker ouderwets schatzoeken met 'n schop. En weet je dat je in beeld bent, gewoon in die tuin flink doorgraven !!!
TuuronTour Geplaatst 2 februari 2008 Geplaatst 2 februari 2008 (bewerkt) Wat nou als de webcam ìn de cache zit? Oeps, draadje kapot De eigenaar kan zijn cache ook gewoon met een kettingslot vastmaken als hij bang is voor diefstal. Zeker omdat hij toch niet continu achter de pc kan zitten. Het boeit me verder niet echt als ik word gezien door de legger (kan soms juist leuk zijn even een kort babbeltje te maken), zolang dreuzels het maar niet zien. 2 februari 2008 bewerkt door TuuronTour
dagger38 Geplaatst 2 februari 2008 Geplaatst 2 februari 2008 Ik snap op zich al niet wat de Nederlandse kollega zo op heeft met die voortuin cache's??? Voor mij mogen ze dat rustig verbieden. Het is toch onmogelijk zo een cache te loggen , en dan nog ongezien te blijven! Neen bossen zijn er (nog) genoeg dus daarheen ermee! Dagger38
Ringeling Geplaatst 2 februari 2008 Geplaatst 2 februari 2008 Neen bossen zijn er (nog) genoeg dus daarheen ermee! Dagger38 Yup, bij voorkeur in de bossen - natuur. En tja, het risico van rippen zal altijd blijven bestaan. Is mij ook al eens overkomen. It's all in the game!
gpsgek Geplaatst 2 februari 2008 Geplaatst 2 februari 2008 (bewerkt) Wat nou als de webcam ìn de cache zit? Oeps, draadje kapot En als het nu zonder draadje is? Cachers die hier moeilijk over doen moeten de volgende DigitAll maar overslaan ben ik bang... 2 februari 2008 bewerkt door gpsgek
thex Geplaatst 2 februari 2008 Geplaatst 2 februari 2008 Hallo, deze vraag kwam bij mij op naar aanleiding van iemand die idee had om zijn cache bij het loggen als beveiliging in de gaten te kunnen houden, en daarvoor een webcam achter het raam wil plaatsen met zicht op de cache. Mijn mening is: Jammer dat je bij deze mooie hobby door een webcam de privacy van de cachers een beetje ontneemt. We worden al zoveel in de gaten gehouden in winkels, benzinestations, geldautomaten etc; Het is een héél fijne ontspannende hobby voor mij en vele anderen. Zeker in mijn ogen gaat de lol er van af als ik weet dat er iemand constant mee zit te kijken als men de cache logt. Ik denk als je een cache online brengt die beveiligd word door een webcam dit zeker in de omschrijving vermelden moet, dan kunnen cachers zelf de keuze maken of ze het wel willen om bij het loggen gevolgd te worden via een webcam. Ik wordt hier in Nederland al genoeg in de gaten gehouden, dit wil ik ook nog niet eens een keer met één van mijn fijne hobby's geocachen! Voor mij een reden om de cache niet te gaan doen! Maar gelukkig blijven er nog zat caches over waar je niet bij in de gaten gehouden wordt. Bovenstaande is mijn mening hierover, maar ik ben nieuwsgierig hoe medecachers er over denken. En is dit toegestaan om een cache online te brengen die bewaakt wordt door een webcam? Laat aub eens horen hoe jullie hier over denken.... Nee, dat is niet toegestaan. De wet voorziet in proceudres welke geregistreerd staan en welke gechecked worden op naleving, waarbij anonimiteit gewaarborgt is ... tenzij er spraken is van voor de algemene veiligheid van den burger belangrijke zaken. En dan nog onder duidelijke restricties zoals bij bewakingscamera's gelden (geregistreerd en aantoonbaar vernietiging van het materiaal). Dat je een webcam kunt plaatsen geloof ik wel. Dat je hen gebruikt is al twijvelachtig. Immers portretfoto's mogen ook niet zonder uitdrukkelijke toestemming geplaatst worden. Mij lijkt dat hier geen unaniem ja op gegeven kan worden, dan wel iemand het issue bij de rechter ter spraken kan brengen als persoonlijke belemmering of geleden schade. Kan de legger ook nog eens wat gaan kosten. Aan het idee heb je ook niets, kun je met de beelden naar de politie gaan. En daar blijft het bij ... u zegt .. een doosje ... een waardevol logrolletje ... tot ziens.
Kruimeldief Geplaatst 2 februari 2008 Geplaatst 2 februari 2008 Waarom nu altijd negatief? Onder het motto dat men de cache wil beveligen, om zogenaamd al een soort van reden op te moeten geven, kan het best zo zijn dat deze cache-eigenaar het geweldig spannend vind om te zien wie zijn cache zoekt, hoe er gezocht wordt en hoe het gevonden wordt. Waarom daar nu toch zo'n probleem van maken? Als deze eigenaar dat leuk vind, waarom daar dan op tegen zijn? Privacy? Who cares? Zo gauw je de deur uit bent is je privacy toch al publiekelijk. Ik zie er geen enkele probleem in. maar zoals al gezegd, als het je niet aanstaat, overslaan. Incognito cachen lukt je toch niet, of je zou de cache ook niet moeten loggen als gevonden. Gun de eigenaar zijn/haar pleziertje door mee te kijken. Het is weer eens wat anders dan de "doodschrik" die je soms krijgt omdat de eigenaar schijnbaar de hele dag bij zijn cache rondhangt en je op heterdaad betrafpt. en nee, dat zijn niet altijd voortuincaches. Hebt spijt me al jaren dat webcamcaches niet meer zijn toegestaan en dat ik niet net voor het verdwijnen er van nog snel even 2 had geplaatst. Het hoeft niet in een voortuin te hangen. Zolang je de webcam maar weet te voorzien van voeding (stroom) en zolang er maar een WiFi signaal is dat opgepikt kan worden door jouw netwerk, kun je met een (WiFi) netwerkwebcam een end komen.
gpsgek Geplaatst 2 februari 2008 Geplaatst 2 februari 2008 Waarom nu altijd negatief? Onder het motto dat men de cache wil beveligen, om zogenaamd al een soort van reden op te moeten geven, kan het best zo zijn dat deze cache-eigenaar het geweldig spannend vind om te zien wie zijn cache zoekt, hoe er gezocht wordt en hoe het gevonden wordt. Waarom daar nu toch zo'n probleem van maken? Als deze eigenaar dat leuk vind, waarom daar dan op tegen zijn? Privacy? Who cares? Zo gauw je de deur uit bent is je privacy toch al publiekelijk. Ik zie er geen enkele probleem in. maar zoals al gezegd, als het je niet aanstaat, overslaan. Incognito cachen lukt je toch niet, of je zou de cache ook niet moeten loggen als gevonden. Gun de eigenaar zijn/haar pleziertje door mee te kijken. Het is weer eens wat anders dan de "doodschrik" die je soms krijgt omdat de eigenaar schijnbaar de hele dag bij zijn cache rondhangt en je op heterdaad betrafpt. en nee, dat zijn niet altijd voortuincaches. Hebt spijt me al jaren dat webcamcaches niet meer zijn toegestaan en dat ik niet net voor het verdwijnen er van nog snel even 2 had geplaatst. Het hoeft niet in een voortuin te hangen. Zolang je de webcam maar weet te voorzien van voeding (stroom) en zolang er maar een WiFi signaal is dat opgepikt kan worden door jouw netwerk, kun je met een (WiFi) netwerkwebcam een end komen.
ds-polleke Geplaatst 2 februari 2008 Geplaatst 2 februari 2008 Hebt spijt me al jaren dat webcamcaches niet meer zijn toegestaan en dat ik niet net voor het verdwijnen er van nog snel even 2 had geplaatst. Het hoeft niet in een voortuin te hangen. Zolang je de webcam maar weet te voorzien van voeding (stroom) en zolang er maar een WiFi signaal is dat opgepikt kan worden door jouw netwerk, kun je met een (WiFi) netwerkwebcam een end komen. Wat nou WiFi Een leuke ISDN kabel heeft een langer bereik dan WiFi (in het bos) Netwerk camera's van bijvoorbeeld Mobotix kun je voeden EN aansturen met ISDN. De Webcamfotos moet je dan wel ophalen door er verbinding mee te maken... Het voordeel is.. het ding kan autonoom beelden registreren en opslaan.. Live meekijken danwel capturen is er helaas nie meer bij... --> vraagje: (het is dus geen commentaar) Waarom mogen er geen WebcamCaches meer bijkomen? Is dat vanwege US regels of is het als poep opgekomen in de GroundSpeak regelementen..
gpsgek Geplaatst 2 februari 2008 Geplaatst 2 februari 2008 --> vraagje: (het is dus geen commentaar) Waarom mogen er geen WebcamCaches meer bijkomen? Is dat vanwege US regels of is het als poep opgekomen in de GroundSpeak regelementen.. Een webcamcache heeft geen fysieke einddoos. Daarom zijn ze grandfathered. Als poep dus, in jouw bewoordingen...
Aanbevolen berichten