Spring naar bijdragen

PQ: caches along a route, land gebonden helaas niet mogelijk


Wammus

Aanbevolen berichten

Hi,

 

Via PQ's ontvang ik wekelijks alle caches in Nederland, erg fijn, werkt prima.

Nou komt het wel eens voor dat ik ga cachen in de grensstreek (nog sterker, ik woon dichtbij Duitsland) en dus zou het erg fijn zijn als ik ook automatisch alle caches binnenkrijg die zich net over de grens bevinden.

Ik heb daarvoor een leuke truuk bedacht maar helaas wil dat niet lukken; toch maar een korte beschrijving van mijn poging:

 

- eerst heb ik in GoogleMaps een route gemaakt zo dicht mogelijk langs de grens.

- deze route heb ik opgeslagen als KML en op GC.com geimporteerd

- op GC.com vervolgens een nieuwe PQ willen maken: alle caches langs de route met de beperking dat ze in Duitsland/Belgie liggen. Helaas is de optie om aan te geven in welk land de caches moeten liggen niet aanwezig en daar loopt mijn idee dus de mist in.

 

Heeft er iemand betere/wel werkende ideeen hoe zoiets aan te pakken? Ik heb ook al gedacht om enkele PQs te maken gebaseerd op coordinaten langs de grens maar dat is erg bewerkelijk.

 

Thnx & Grtz, Wammus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik maak zelf pocketqueries met een straal. Daardoor heb ik niet alleen heel nederland, maar ook alles tot een kilometer of 20 over de grens.

 

Wel zo makkelijk.

Dat is wat ik ook doe. Aangezien ik in Delft woon zijn caches in de buurt van Antwerpen voor mij interessanter dan caches in de buurt van Delfzijl.

Overigens sluit ik caches in de UK wel uit... Liggen wel binnen de afstand, maar zijn toch wat lastig te bereiken... :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik maak voor Duitsland ook (not found) queries met een straal van 100 kmvanaf huis. In de praktijk kom ik lang niet zover buiten de grens maar dan heb ik in ieder geval alles wat ik nodig heb.

Dat heb ik zo gedaan:

 

Any type

Any container

 

That: I haven't found

 

Within:

Countries - Germany

 

From origin:

By coordinates - mijn thuis coordinaten invullen

(my home coordinates werkt niet bij mij)

Within radius of - 100 km

 

Dan bij "placed during" datum grenzen instellen omdat het meer dan 500 caches zijn.

 

In totaal kom ik dan aan 6 queries, nog heel goed te behappen samen met de 8 nederlandse not found en 5 belgische.

 

 

En dat caches along a route gebeuren, dat heb ik niet eens geprobeerd. Ziet er veel te ingewikkeld uit, en PQ's zijn veel makkelijker.

 

 

Als je zeker weet dat je niet zover over de grens komt kun je beter 50 km instellen, zeker als je er zo dichtbij woont krijg je met 100km te veel caches want Duitsland ligt erg dicht bezaaid.

bewerkt door Goedweerloper
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het leek me zo'n goed idee om het in een keer (of twee; dwz. per land) te doen. Maar gezien de reacties en de onmogelijkheden bij GC.com zal ik dan toch maar PQs gebaseerd op coordinaten gaan maken.

Het lijkt me zo bewerkelijk omdat (inderdaad Goedweerloper zegt het al) Duitsland zo vol ligt. 500 caches per PQ heb je daar snel te pakken.

 

Ik zal eens een avondje gaan puzzelen.

Bedankt allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een poos terug heb ik ook zoiets in elkaar geknutseld voor een ander en het principe is eenvoudig.

1.Neem een punt ca 100 km noordelijk van je woonplaats en precies op de grens.

2. Selecteer nu een gebied van een tig aantal kilometers rond dat punt zodanig dat er niet meer dan 500 niet-nederlandse (duitse of Belgische) caches in de PQ komen.

3. Neem nu een volgend punt halverwege het vorige (centrum van de cirkel) en het zuidelijke snijpunt op de grens.

Nu weer hetzelfde doen als in punt 2.

 

Zo ga je steeds verder naar het zuiden net zo lang als je maar wilt.

 

Limburg is een lastig iets omdat binnen een cirkel 'gericht' op duitsland ook belgische caches liggen.

Bovendien liggen in dat deel van Duitsland zo'n enorm veel caches. dat je dus langs de oostgrens moet werken en langs de westgrens van Limburg.

 

Veel succes.

 

Ger@ld

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...