Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Tsja nu we dan toch allemaal afvragen wat de regeltjes zijn... Wij vinden een cache loggen waar je WEL geweest bent maar die overduidelijk verdwenen was (iom de legger) veeeel minder erg dan een cache loggen waar je helemaal niet geweest bent!! Neem nou de cache GC6EC1 in Liberia... Wij zien hier toch een heleboel (bekende) namen op staan van mensen waarvan we eigenlijk wel 100% zeker weten dat ze daar nog NOOIT geweest zijn, en dat dat ook nooit zal gebeuren... Vooral de opmerking van de reviewer bij archivering van deze cache zegt al genoeg ;-) Zoals al eerder geroepen: Wie houdt wie nou voor de gek??

Geplaatst (bewerkt)

Is dat een excuus om ze wel te mogen loggen?? Of staat dat ook in die veelgenoemde 'regeltjes' Zo zou de eigenaar het toch ook niet bedoeld hebben? Voor ons gelukkig geen reden om zo de puntjes te vergaren...

bewerkt door Team MenM
Geplaatst
Is dat een excuus om ze wel te mogen loggen?? Of staat dat ook in die veelgenoemde 'regeltjes' Zo zou de eigenaar het toch ook niet bedoeld hebben? Voor ons gelukkig geen reden om zo de puntjes te vergaren...

Klik eens op deze link, misschien wordt e.e.a. dan wat duidelijker over dit soort caches.

Geplaatst (bewerkt)

Klik eens op deze link, misschien wordt e.e.a. dan wat duidelijker over dit soort caches.

Jammer dat je zo reageert, alsof je tegen een paar newbies praat... In het geval van DEZE cache waar wij het over hebben word vlg mij toch echt bedoeld dat je de info van het monument moet halen, en staat er niet dat je de code van het word bestand moet kraken. Maar speel het spel gewoon gerust zoals je het zelf wil hoor... Doen wij immers ook! Happy 'hunting' :thumbup:

Oh ja, wat betekent dit eigenlijk?? : Because of the nature of these geocaches, you must actually visit the location and acquire the coordinates there before you can post

Gevonden bij virtual caches bij dat linkje van jullie... Misschien is jullie engels wat beter als dat van ons...

bewerkt door Team MenM
Geplaatst

Op de pagina van die virtual in Liberia staat ergens:

You should also return to the Geocaching.com web site at least once a month to show you are still active. Caches posted and "abandoned" may be archived by the site.

Oftewel een maandje niet inloggen op .com en je hebt kans dat je caches het archief in gaan :thumbup:

Geplaatst

Ja dat lazen wij ook bij de archief-note! Je zou maar een maand naar Liberia op vakantie zijn! Ze hebben daar vast niet overal internet! :thumbup: Volgens mij zijn ze hier niet zo streng met die regel, toch?? Misschien dat kruimel hier duidelijkheid over kan verschaffen??

Geplaatst (bewerkt)

...Er komen steeds meer oppikkers en die trekken steeds meer puntenjagers aan. Het effect versterkt zichzelf. Maar strooien met snelle caches is hetzelfde als het ongelimiteerd bijdrukken van geld: er is toch nooit genoeg en het wordt steeds minder waard...

Geocaching gaat niet ten gronde door de mentaliteit van geocachers, maar door de kwaliteit van de caches. Als die verbetert, verbetert ook de kwaliteit van de logjes. Verdwijnen de oppikkers, dan is het spel voor de puntjesverzamelaars niet langer interessant en zullen zij een andere hobby gaan zoeken. De 'echte' geocachers met de juiste mentaliteit blijven over.

Klopt! Schijnbaar wordt hierin ook aan een vraag voldaan...Het cachen is de laatste jaren enorm gegroeid met daarbij ook het aantal caches. Tja, en dan zitten hier natuurlijk ook meer 'flutcaches' bij.

Persoonlijk denk ik dat het zichzelf wel uitkristalliseert. Mensen die cachen zien als een modegril worden er op den duur flauw van (of ze raken verslaafd :) ) en met hun verdwijnen waarschijnlijk ook de door hen gelegde 'flutcaches'...Nou ja, ik hoop het tenminste :thumbup: !

Helaas werkt het niet zo. Het gaat van kwaad tot erger, zoals de praktijk uitwijst. Plaatsers en rapers van flutcaches raken weliswaar snel uitgekeken op geocaching, omdat hun manier van spelen weinig inhoudt en spoedig gaat vervelen, maar voor elke nepper die verdwijnt komen er twee terug. Het verloop is enorm. Blader op het forum eens een paar maanden terug in de tijd en verbaas je over de vele namen die slechts korte tijd de 'boventoon' voeren om vervolgens nooit meer op te duiken. De meeste neppers zijn als meeuwen. Ze komen binnenfladderen, schijten de boel onder (met flutcaches voor de puntjes) en zijn weer vertrokken.

Verloop is er altijd geweest en hoort bij een forum, maar het is nog nooit zo groot geweest als nu, en dat ligt niet alleen aan het feit dat er tegenwoordig in verhouding ook veel meer geocachers zijn. Het ergste is evenwel dat ook de 'blijvers', soms gerenommeerde plaatsers die hun sporen hebben verdiend met topcaches, zich geroepen voelen om mee te gaan in de trend van 'veel en snel' en met oppikkers gaan strooien. In plaats van het goede voorbeeld te geven aan nieuwkomers, bevestigen zij de indruk dat het bij geocaching toch vooral om statistieken (puntjes) gaat. Het spel wordt alleen maar oppervlakkiger en vluchtiger. Een zorgelijke ontwikkeling.

bewerkt door Vlindertje
Geplaatst
In plaats van het goede voorbeeld te geven aan nieuwkomers, bevestigen zij de indruk dat het bij geocaching toch vooral om statistieken (puntjes) gaat. Het spel wordt alleen maar oppervlakkiger en vluchtiger. Een zorgelijke ontwikkeling.

Och, dat heb je in iedere "tak van sport". Uiteindelijk blijven de echte cachers over. Zeker gezien de manier waarop caches "geruimd" worden in Nederland blijven de mooie liggen.

Niets is blijvend.

Verwacht een indamming van cachers en caches, en daarna nog een keer of 2 een opleving....

Daarna is het langzaam uitbranden of overleven.

Geplaatst

Ik wil geen beerput opentrekken, maar probeer eens eerlijk te loggen op een cache die tegenvalt. Ook al wil je het nog zo netjes houden, reken maar van yes dat er commentaar op komt.

Spirit

En wat betreft die leunstoelcaches, dat is toch niet de toekomst :thumbup: . Dat was toch het verleden? :)

Geplaatst
Ik wil geen beerput opentrekken, maar probeer eens eerlijk te loggen op een cache die tegenvalt. Ook al wil je het nog zo netjes houden, reken maar van yes dat er commentaar op komt.

Kom maar op met die beerput. :thumbup:

Geplaatst

Ik doelde er alleen maar op om niet weer een discussie te krijgen over de flutcaches. Maar je zou zeggen dat een eerlijke log zelfregulerend zou moeten werken. Toch blijkt vaak een eerlijke log dan nog knap lastig te zijn.

Overigens ga ik hiermee off topic.

Geplaatst (bewerkt)
name='Team MenM' date='January 29 2008, 16:25:48 ' post='161686']

Jammer dat je zo reageert, alsof je tegen een paar newbies praat... In het geval van DEZE cache waar wij het over hebben word vlg mij toch echt bedoeld dat je de info van het monument moet halen, en staat er niet dat je de code van het word bestand moet kraken. Maar speel het spel gewoon gerust zoals je het zelf wil hoor... Doen wij immers ook! Happy 'hunting' :)

Oh ja, wat betekent dit eigenlijk?? : Because of the nature of these geocaches, you must actually visit the location and acquire the coordinates there before you can post

Gevonden bij virtual caches bij dat linkje van jullie... Misschien is jullie engels wat beter als dat van ons...

Hmmm, jammer dat je zo reageert. Item dito, het was niet persoonlijk bedoeld maar meer als algemene info waar je wat over de spookjes kunt vinden. Overigens worden newbies ook wel lekker te kijk gezet zo :thumbup:. Toch weer het nadeel van wat bedoelt de schrijver nu eigenlijk.

OK, weer ontopic:

.......niet alleen degene die logt is raar bezig, ook de cachelegger die met zijn ogen dicht de mail doorneemt. Ik zou elke fake log eruit gooien. Het is ook niet voor niets dat oa de spookjes lekker bij waymarking zijn ondergebracht.

Ja, in den beginne heb ik wel eens een cache gelogd waarvan ik alleen nog een gat en sticker heb gevonden. Dat kwam door het enthousiasme en mijn beleving/bewijs dat ik de juiste plek had gevonden. Wel duidelijk gemaakt dat de cache geript was om teleurstellingen bij volgende bezoekers te voorkomen. Ook heb ik een cache gelogd waarvan de kist vol stond met urine en te smerig was om vast te pakken, dus niet in het logboek kunnen schrijven. Ook heb ik ooit een micro neergelegd op een grieks eiland waarvan duidelijk was dat de micro pleitte was en de eigenaar al in geen maanden wat van zich had laten horen. Uiteraard stond onze naam op de nieuwe logrol.

Maar tegenwoordig is een leeg gat gewoon leeg en geldt het als een NOT FOUND. Die functie bestaat niet voor niets. Bovendien als er geen kist ligt is het een virtual en die kan je lekker bij waymarking loggen B)

bewerkt door Team Professor X
Geplaatst

Is het niet zo:

Vroeger ( voor mijn tijd) lagen er minder caches.

Dus deed je er ook zoveel niet.

Laten we zeggen 1x maand ( kan iets meer, kan iets minder zijn).

Daar deed je dan moeite voor in de vorm van een puzzel e/o wandeling door een meer of minder intressant gebied. Vaak leuke eindplek. Tenminste zo stel ik het mij voor.

Nu liggen er véél meer oprapers die je tussendoor kunt doen.

De multi's moeten vaak wachten op een geschikt moment.

Er zijn caches, waar je de tijd voor moet nemen.

Óf dat je daar min of meer toevallig in de buurt bent. Óf omdat je daar speciaal naar toe gaat en onderweg nog wat oprapers meeneemt, al dan niet voor de punten.

Regelmatig ga ik speciaal op pad om wat caches te doen.

En op zo,n dag zijn er vaak meerdere die, achteraf, de moeite niet waard waren.

Maar zo,n dag heeft wel zijn waarde in de vorm van ontspanning.

En ja, zoals een voorganger al opmerkte.

probeer eens een log te schrijven als: "wat een flutcache!" oid.

Geplaatst

Ik hoop dat de opraperige flutcaches niet verdwijnen, want een dagje bij onze oosterburen crossen en veel loggen geeft altijd een hoop plezier en gezelligheid. Jullie noemen maar wat jullie willen, ik vind het vooral gezellig. Ook hier kun je tijdens een regenachtige dag lekker een paar micro's rapen, wat is er mis mee? Elke cacher die de moeite neemt om te plaatsen krijgt van mij altijd een TFTC! en zeggen mij meer dan al die mensen die al aan het cachen waren toen de romeinen nog in ons land waren, klagen over micro's, maar zelf geen enkele cache plaatsen. Uit de logjes krijg je vanzelf een beeld wat wel en wat niets is. Neem nu de caches van Soekeloekie. Het zijn traditionals maar op een geweldige manier verstopt. De caches van Uneswido? Zit altijd een stuk geschiednis aan vast wat ik graag mag lezen en dan kijk je heel anders naar een bepaalde plaats. Dat kan ook met micro's. Micro's zijn niet per defenitie niets zeggende caches.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...