Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

wat een gezeur allemaal,

Ik kan het niet beter zeggen! Bladzijdenlang wordt er hier geëmmerd over hoe het NIET moet. Doe iets nuttig! Ga cachen!

Als de topic je niets doet moet je er gewoon uitblijven en je niet met de discussie bemoeien.

Geplaatst

Soms, heel soms is het gewoon ook een uitdaging om nog een keer terug te moeten naar een gevonden gat. Ook een gat maakt het cachen leuk, zeker als het gevonden gat enorm veel problemen geeft.

Onze Knarf is gewoon streng, ook al heb je hem terplekke aan de telefoon en heb je de resten van de plek in handen. Geen boekje is geen log! En daar heb ik geen probleem mee. Ook al ben je daarna nog wel een uur bezig om van dat pokkeeiland af te komen. Want over 10 jaar kunnen we allemaal virtueel loggen. Dan is dit nog iets van vroeguuh. Heffun. Ik niet destijds. :P

logje van het gevonden gat :thumbup:

Geplaatst

:thumbup: Soms denk ik wel eens aan welke hobby ben ik nu begonnen.

Volle pagina's forum discussies over een wel of niet founds loggen.

Meningsverschillen over wellus of niettus.

Wel leuk niet leuk.Wel mooi niet mooi.stom niet stom.FTF TTF STF etcTF. 100 1000 10000.

De regeltjes staan toch op .com ?

Wel leuk zo de meningen van iedereen te lezen.en ook iedereen weet het beter.

:P

ik ga maar eens slapen :lol1: over een cache dromen

Geplaatst (bewerkt)

Bij voetbal liggen ook alle regels vast maar iedereen legt ze weer anders uit. En er wordt ook eindeloos over door geemmert. Wat dat betreft kan het nog wel erger. Ik moedig deze discussie alleen maar aan.

Houd wel in het achterhoofd dat het maar een spelletje is en dat je er zelf gewoon plezier aan moet beleven. Ga je dus niet lopen ergeren aan anderen.

Op het grote .com forum heb je deze discussies ook. Wel grappig om daar eens te lezen. Wat dacht je van het 50 x loggen van hetzelfde event. Er lag een logrolletje op de ontbijtafel, er hing een logrolletje bij de WC [ :thumbup: ] enz..

Allemaal niet officiele caches. Maar ze worden rustig allemaal gelogd (door het veelvuldig loggen van het event). Die Amerikanen doen daar niet moeilijk over. Speel het spelletje zoals je het zelf leuk vind.

bewerkt door delta123
Geplaatst

Ach......

Je lognaam moet in een boekje staan. Wat doe je dan als het boekje te nat is om te loggen en je geen boekje bij je hebt.

Graveren?

Ik kwam eens een logrol tegen waar een Q in gezet was met prikkeldraad omdat de cacher vergeten was een pen mee te nemen.

Vond ik wel creatief :thumbup:

Geplaatst

Wat kan een mens zich druk maken om niets.

Laat iedereen cachen zoals hij/zij zelf wil!

Ik word hier echt "dieptriest" van.

Zo geef je iemand die cached voor zijn plezier een rot gevoel en dat had ik niet toen ik deze als found logde.

Ik had in alle onschuld het idee om te loggen, omdat er duidelijk op het event gezegd werd dat deze als found gelogd kon worden. En als je dan 's avonds je logjes schrijft, denk je dat er nog meer cachers zullen volgen.

Niet dus...

Zullen we het draadje nu maar sluiten?

Geplaatst (bewerkt)

Heerlijk zo'n discussie.... (mensen die zich eraan ergeren: LEES HET DAN NIET!! Ik lees ook meer dan de helft van het forum niet omdat het me niet interesseert!).

Ik vind het leuke aan geocachen dat iedereen het op zijn eigen manier doet :thumbup:. Ik doe het echt helemaal niet voor de puntjes (anders had ik er in 4 jaar cachen wel wat meer gevonden waarschijnlijk :P), maar echt voor het wandelen, puzzelen en plezier hebben. Maar ik vind het wèl leuk dat anderen het weer wel voor de punten doen. Fantastisch toch om te lezen dat een groep mensen samen geprobeerd heeft het record aantal caches op een dag te vinden. Ik moet er niet aan denken mee te moeten, maar als ik lees hoeveel plezier anderen daar wel aan beleven: leuk toch!

Tja, het loggen van een gat: ik zou het niet doen. Ik log keurig een not found. Soms zelfs 5 in een weekend (die Belgen kan ik toch niet helemaal volgen geloof ik :lol1: ). Maar als je 'm wel logt omdat je al zover hebt gereden en de cachelegger vindt het ook oké: prima toch?

Er is één ding dat ik wel belangrijk vind: àls de cache weg is en jij ontdekt het, dan vind ik dat je dat wel moet melden. Die verantwoordelijkheid hebben wij als geocachers naar elkaar toe. Ik vind het dan ook belachelijk dat het "je eer te na" is, om een not-found te loggen! Dat betekent dus dat je de volgende misschien ook wel voor niets naar dat punt laat komen! Dus als je een "gat" vindt, maakt het me niet uit of het een "found" of "not found" is, maar je bent het mijns inziens aan je medecachers verplicht te melden dat de cache weg is! Zo voorkomen we dat de kaart van Nederland vol ligt met geripte caches (dan wordt het wel een frustie-hobby ben ik bang :lol1: )

Zo gelukkig, toch nog een mening erbij in dit draadje :lol:

bewerkt door Tjeempie
Geplaatst

Bij enkele van mijn caches heb ik hunters toegestaan toch als found te loggen, hoewel er voor hen geen cache aanwezig was. De reden? Ik heb om uiteenlopende redenen die caches nadat ze geript waren, gearchiveerd. Deze "doodongelukkige" cachers die constateerden dat de cache niet meer aanwezig was, hadden dus geen kans meer op een revanche. Overigens vroegen ze er zelf meestal niet eens om om te mogen loggen. Maar met mijn overbekende watjes-inborst vond ik het zo zielig, dat ik hun aanbood toch te loggen. De meeste hebben dat dankbaar gedaan. Ze hadden namelijk ook nogal wat moeite gehad lastige puzzeltjes te moeten oplossen alvorens de cache-plek te bezoeken.

Geplaatst
...Er komen steeds meer oppikkers en die trekken steeds meer puntenjagers aan. Het effect versterkt zichzelf. Maar strooien met snelle caches is hetzelfde als het ongelimiteerd bijdrukken van geld: er is toch nooit genoeg en het wordt steeds minder waard...

Geocaching gaat niet ten gronde door de mentaliteit van geocachers, maar door de kwaliteit van de caches. Als die verbetert, verbetert ook de kwaliteit van de logjes. Verdwijnen de oppikkers, dan is het spel voor de puntjesverzamelaars niet langer interessant en zullen zij een andere hobby gaan zoeken. De 'echte' geocachers met de juiste mentaliteit blijven over.

Klopt! Schijnbaar wordt hierin ook aan een vraag voldaan...Het cachen is de laatste jaren enorm gegroeid met daarbij ook het aantal caches. Tja, en dan zitten hier natuurlijk ook meer 'flutcaches' bij.

Persoonlijk denk ik dat het zichzelf wel uitkristalliseert. Mensen die cachen zien als een modegril worden er op den duur flauw van (of ze raken verslaafd B) ) en met hun verdwijnen waarschijnlijk ook de door hen gelegde 'flutcaches'...Nou ja, ik hoop het tenminste :thumbup: !

Dmace sprak over drie regels: simpel, duidelijk; hoeft niet over gediscussieerd te worden. Meer regels om 'flutcaches' tegen te gaan? Ik hoop het niet: dan begint het steeds meer op Nederland te lijken met al zijn regels: U roept meneer/mevrouw; prima, wij maken regels voor U...En waar zouden die regels uit moeten bestaan?

Ik zou meer voelen voor een waarderingsysteem voor caches in de vorm van te verdienen sterren op diverse punten. Ik denk dat dit een objectievere methode is...Zo ziet iedereen (legger en logger) hoe gedacht wordt over een cache.

Het loggen van een cache: daar zijn de regels van .com duidelijk over en daar sluit ik mij bij aan. Ligt de cache er niet, dan treedt je in contact met de eigenaar. Mag je hem loggen: prima. Mag het niet: mijn inziens ook prima: er blijven genoeg over :) !

Natuurlijk moet je een ieder in zijn waarde laten en natuurlijk zijn er veel belangrijker dingen om je druk over te maken. Maar dat betekent toch niet, dat je deze discussie niet mag/kunt voeren. Als je er aan deel mee wil nemen: prima! Zegt het niets: voel je dan vrij om andere forumonderdelen te bezoeken. Ik zie geen reden om deze discussie te sluiten (mits er natuurlijk met modder gegooid gaat worden ;) ).

Geplaatst

Over smaak valt niet te twisten: ieder heeft immers zijn eigen voorkeur. Daar kun je over van gedachten wisselen, maar verder dan dat kom je niet. Hoeft voor mij ook niet, ik hoef een ander niet van mijn smaak te overtuigen.

Maar bij de ontwikkelingen van de laatste jaren heb ik wel mijn twijfels gekregen bij de indeling in categoreën caches.

In den beginne ... werd vooral een indeling gemaakt naar grootte van het kistje. Daarna werd ook ingedeeld op type cache (trad, multi, earth, event, enz).

Allemaal heel handig, maar ik merk bij mezelf de laatste tijd de behoefte aan een andere indeling, nl. een indeling naar omgeving waarin de cache is verstopt, of eigenlijk meer: de omgeving waar de wandeling plaatsvindt.

Ikzelf heb een duidelijke voorkeur voor de mooie natuurwandeling. Stadscaches en carpoolcaches zoek ik relatief weinig. Ik zou het dus mooi vinden als ik op dit type cache zou kunnen selecteren, dus bv. op carpoolcache, stadscache of natuurwandeling. Die indeling is voor mij bv. veel zinvoller dan op de grootte van het kistje.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...