Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hallo all,

Ik heb een gedeelte van dit draadje gelezen en ben van mening voordat het escaleert

beter is om het te sluiten.

Groetjes Keske27

Geplaatst

Hebben jullie ooit gevraagd in hoeverre het jullie is toegestaan om flutcaches, waar duidelijk geen enkele zorg aan is besteed en die puur en alleen worden geplaatst om puntjesverzamelaars (neppers) te plezieren, af te keuren?

En, beste Vlindertje, wanneer is een cache een flutcache? :ph34r:

Wie gaat dat bepalen?

Groet,

Geopatra.

Een flutcache voldoet niet aan de volgende criteria: "Groot, klein, dik, dun, lang, kort, tradi of multi : het moet mooi, interessant, bijzonder zijn. Een plaats waar je anders nooit zou komen, maar waar je dank zij de cachelegger op eenvoudige of ingewikkelder weg - of wat dan ook - nu toch komt. "

Deze omschrijving is niet van mij, maar ik heb 'm elders op het forum gelezen en vind 'm wel sterk.

Dat is fijn, maar dat zijn geen meetbare criteria die je nodig hebt als jij het voorstel doet dat de reviewer de nieuwe caches beoordeelt op flutcache of niet-flutcache.

Je wilde immers niet dat ze online zouden kunnen komen.

Wie krijgt dan deze taak op zijn bordje wetende dat het een zeer ondankbare, bijna onmogelijke taak is die veel tijd gaat kosten !

Geopatra

Geplaatst (bewerkt)
...

Maar de Cache houder kan toch ook om de zoveel tijd, even het logboek doorkijken of alles klopt.

of bijv om de maand er een nieuwe in te legge, en dan de mensen die dus "fackegelogd"hebben verwijderden.

Groet meaneye

Nou heb ik inmiddels 38 caches. Je denkt toch niet niet ik ALLE logrolletjes ga nakijken of iedereen het spelletje wel eerlijk heeft gespeeld?!! Ik heb ook nog een fulltime baan hoor. Zeker de rolletjes bij de micro's gaan linea recta de afvalbak in. De logboekjes uit de regulars (vaak bij de multi's) vind ik nog wel eens leuk om te lezen, maar ook dat gaat in razend tempo. De mooie (en de vreselijke) logs staan al op internet. En die lees ik allemaal. En dat vind ik eigenlijk wel genoeg. Kom op zeg, we zijn allemaal volwassenen, die ga ik echt niet zitten controleren! (Arme mensen die zelfs 200 hidden caches hebben... die hebben dan flink wat te doen).

bewerkt door Malyenki
Geplaatst

Bij mij zullen jullie nooit een not found vinden, de reden daarvan is dat ik nooit weet of danwel wanneer ik de cache opnieuw probeer te vinden.

Veel caches doe ik samen en in overleg met mijn dochter. Afgelopen weekend ben ik zeker weten langs en cache gekomen, maar waar? We waren in natuurpark lelystad, en aangezien mijn dochter dit keer voor de beesten ging. Laten we deze nog even met rust.

En een not found toch loggen? Nee no way. dat is toch echt mijn eer te na. En al zou ik er voor een tank leeg moeten rijden, het blijft een hobby, en een hobby mag tijd en geld kosten. Het begint tenslotte al met een internet verbinding en een cache uitzoeken. Oftewel tijd en geld. :ph34r:

Geowandelaar

Geplaatst
Maar goed ik zal hem verwijderen!

Tjee, jij bent gek. Ik liet de log mooi staan....... :ph34r:

Nou heb ik inmiddels 38 caches. Je denkt toch niet niet ik ALLE logrolletjes ga nakijken of iedereen het spelletje wel eerlijk heeft gespeeld?!!

Kleine moeite toch met zo weinig caches :beerchug:

Geplaatst

Inkesa staat nu op 1155 gevonden caches, en wil volgens haar handtekening naar de 1000. Ga jij ze nu ook allemaal wissen? :ph34r:

Geplaatst (bewerkt)

ow sorry gaat het even aan passen

zo beter

bewerkt door inkesa
Geplaatst

Geocaching is voor ons ook een manier om op plekjes te komen waar we normaal gesproken niet naar toe zouden gaan en die ons weer laten zien dat er nog veel valt te leren en te genieten.

Dat we dan af en toe onderweg ook een snelle micro meenemen heeft meer te maken met het "zoek en vind" effect dan dat we zonodig puntjes moeten scoren. Want het is vaak een uitdaging om uit te vinden op wat voor plekje de cachelegger zijn fotorolletje zou hebben neergelegd. Een niet-elektronische manier van braintraining dus eigenlijk!

Wat ik echter uit de voorgaande berichten wel opmaak is dat er toh ruwweg twee stromingen zijn te onderscheiden: de "geocachers" en de "ik heb mijn eigen regels". De laatste doen me denken aan mijn neefje die vond dat je met "mens-erger-je-niet" ook moest kunnen terugslaan en hokjes van een kruiswoordraadsel zwart maakte als hij een woord wist dat paste maar minder letters had.

Don't play the game if you don't like the rules!

Als je het wel leuk vindt om een tocht te lopen maar je vindt de regel van loggen in een boekje maar niks, noem het dan geen geocachen want dat doe je dan dus niet! Evengoed kun je er veel plezier aan beleven hoor!

Geplaatst

Hebben jullie ooit gevraagd in hoeverre het jullie is toegestaan om flutcaches, waar duidelijk geen enkele zorg aan is besteed en die puur en alleen worden geplaatst om puntjesverzamelaars (neppers) te plezieren, af te keuren?

En, beste Vlindertje, wanneer is een cache een flutcache? :ph34r:

Wie gaat dat bepalen?

Groet,

Geopatra.

Een flutcache voldoet niet aan de volgende criteria: "Groot, klein, dik, dun, lang, kort, tradi of multi : het moet mooi, interessant, bijzonder zijn. Een plaats waar je anders nooit zou komen, maar waar je dank zij de cachelegger op eenvoudige of ingewikkelder weg - of wat dan ook - nu toch komt. "

Deze omschrijving is niet van mij, maar ik heb 'm elders op het forum gelezen en vind 'm wel sterk.

Dat is fijn, maar dat zijn geen meetbare criteria die je nodig hebt als jij het voorstel doet dat de reviewer de nieuwe caches beoordeelt op flutcache of niet-flutcache.

Je wilde immers niet dat ze online zouden kunnen komen.

Wie krijgt dan deze taak op zijn bordje wetende dat het een zeer ondankbare, bijna onmogelijke taak is die veel tijd gaat kosten !

Geopatra

Geen meetbare criteria, maar wel jouw criteria. En net als iedereen, inclusief de reviewers, herken jij een flutcache als je ‘m ziet. Niet aan wat zich laat meten, maar vooral aan dat wat ontbreekt.

De cache-eigenaar kan bij aanmelding aangeven wat zijn creatie/locatie mooi, interessant of bijzonder maakt. Wat voegt de cache toe? Laat hij zijn bijdrage maar verantwoorden/verdedigen. Kan hij dat niet: afkeuren. Bij twijfel: goedkeuren.

Geplaatst
Ach......

Je lognaam moet in een boekje staan. Wat doe je dan als het boekje te nat is om te loggen en je geen boekje bij je hebt.

Graveren?

Geplaatst

Verder waren er mensen die riepen om multi's want die micro's pfff dat was niks, nou ik heb het gemerkt toen ik mijn quickpicks en picknicks heb weggehaald. Reactie's als: Ik was net van plan om langs te gaan, ik wilde net weer een weekendje jullie kant op komen, waarom haal je ze weg? Er is een mooie multi terug gekomen, want dat wilde men, diezelfde mensen moeten nu nog langs komen.

Ja zeg... moet ik eerst al allerlei multi's in Den Bosch gaan doen, omdat ik anders niets meer mag zeggen van Geopatra, ga jij nou beginnen. Groningen is gewoon te ver weg tenzij ik op vakantie ben, klaar.

:ph34r:

Ik heb hier wel een slaapplek voor je hoor :beerchug:

Geplaatst (bewerkt)
Daarom mijn vraag: hebben de Nederlandse reviewers ooit in Amerika geïnformeerd hoe ver zij mogen gaan bij het afkeuren van caches? Dat iets is toegestaan is niet automatisch een vrijbrief om het te laten gebeuren. Eindeloos gedogen kan ook negatieve effecten hebben. Hebben jullie ooit gevraagd in hoeverre het jullie is toegestaan om flutcaches, waar duidelijk geen enkele zorg aan is besteed en die puur en alleen worden geplaatst om puntjesverzamelaars (neppers) te plezieren, af te keuren?

Oei wat een slecht idee... hoe kan een reviewer nou van achter zijn computertje zien of een cache goed of slecht is? Dan moet je op z'n minst terplekke zijn geweest. Als ik een cache maak met op de cachepagina alleen de regel "zoek de cache en laat je verrassen" lijkt het alsof ik me er makkelijk vanaf heb gemaakt. Het kan ook zijn dat de cache op een mooie plek ligt die je nog niet wilt prijsgeven.

Bovendien heeft de reviewer een hele andere mening over goed of slecht dan ikzelf en alle andere duizenden geocachers in Nederland. Als alleen maar wordt geplubliceerd wat de reviewer denkt dat een goede cache is, krijgen we alleen maar eenheidsworsten. De diversiteit die we nu hebben bezorgd heel veel mensen een leuke hobby, ieder op z'n eigen manier. Bovendien kan je uit de cachepagina, logjes en foto's wel halen of een cache voor jou de moeite waard is.

bewerkt door rhr_nl
Geplaatst

Ik heb hier wel een slaapplek voor je hoor :beerchug:

zal het in mijn gedachten houden :crybaby: wil zeker die kant nog wel een keer op :ph34r::ph34r:

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...