Spring naar bijdragen

Suprises voor Sinterklaasavond


florabora

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Het is alweer bijna Sinterklaasavond. Ik ben heel erg benieuwd naar alle leuke dingen die men hier als surprises heeft gemaakt voor een mede-cacher met Sinterklaas...

 

Ik heb wel een idee wat ik wil maken (iets verstoppen en coordinaat geven etc) maar wil graag inspiratie opdoen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hallo allemaal,

 

Het is alweer bijna Sinterklaasavond. Ik ben heel erg benieuwd naar alle leuke dingen die men hier als surprises heeft gemaakt voor een mede-cacher met Sinterklaas...

 

Ik heb wel een idee wat ik wil maken (iets verstoppen en coordinaat geven etc) maar wil graag inspiratie opdoen.

 

Ik ga natuurlijk geen al te duidelijke dingen op het forum zetten die ik zelf ga doen.

Maar ik kan wel algemeen een tip geven:

 

Doe iets waarvoor je normaal misschien geen toestemming zou krijgen, bijvoorbeeld tussencaches verstoppen, dingen met punaises achteraan bomen hangen, nachtcache, MEGA XL cache, maar doe het wel met respect voor de natuur dus niet in een kwetsbaar gebied (waar dat duidelijk met bordjes staat) iets maken of in een ander gebied waar dat duidelijk niet kan. En zorg dat het weer wordt opgeruimd.

Zo kun je iets veel leukers doen dan alleen maar 1 coordinaat geven en daar iets verstoppen, je kunt er dus een multi van maken maar dan echt leuk.

bewerkt door Goedweerloper
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe iets waarvoor je normaal misschien geen toestemming zou krijgen, bijvoorbeeld tussencaches verstoppen, dingen met punaises achteraan bomen hangen, nachtcache, MEGA XL cache, maar doe het wel met respect voor de natuur dus niet in een kwetsbaar gebied (waar dat duidelijk met bordjes staat) iets maken of in een ander gebied waar dat duidelijk niet kan. En zorg dat het weer wordt opgeruimd.

Zo kun je iets veel leukers doen dan alleen maar 1 coordinaat geven en daar iets verstoppen, je kunt er dus een multi van maken maar dan echt leuk.

 

Een multi in een natuurgebied tijdens een supriseavond is natuurlijk helemaal te gek, maar neemt misschien wel iets te veel tijd in beslag. Daarom hebben wij een serie opgezet die zich helemaal in huis afspeelt. De eerste vijf caches zijn allemaal micro's of nano's waar zich een hint in bevindt om de bonuscache (een mystery) te vinden.

 

Met het maken van deze micro's kun je jezelf helemaal uitleven. Zo hebben wij bv een USB-stick omgebouwd tot cachecontainer.

Zo zijn er legio dingen te bedenken die in veel huizen aanwezig zijn en geschikt zijn om om te bouwen naar een cachecontainer. De bonuscache kun je in huis ook heel vaak op een simpele plaats verstoppen. Bijvoorbeeld in een keukenkastje of in de wasmachine (dan is het natuurlijk wel hopen dat er niet gewassen hoeft te worden.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daarom hebben wij een serie opgezet die zich helemaal in huis afspeelt. De eerste vijf caches zijn allemaal micro's of nano's waar zich een hint in bevindt om de bonuscache (een mystery) te vinden.

 

Met het maken van deze micro's kun je jezelf helemaal uitleven. Zo hebben wij bv een USB-stick omgebouwd tot cachecontainer.

Zo zijn er legio dingen te bedenken die in veel huizen aanwezig zijn en geschikt zijn om om te bouwen naar een cachecontainer. De bonuscache kun je in huis ook heel vaak op een simpele plaats verstoppen. Bijvoorbeeld in een keukenkastje of in de wasmachine (dan is het natuurlijk wel hopen dat er niet gewassen hoeft te worden.)

 

Ga de die dingen in het huis van de ontvanger verstoppen dan? :eek:

 

Of laat je een vreemde cacher in jouw huis komen zoeken? Jij durft! :P

 

Of ken je de ontvanger toevallig heel erg goed?

 

Ik zie het al helemaal voor me. :eek:

 

groetjes GeoVlinder

 

ps Je ziet dat ik niet goed snap hoe je het nou helemaal bedoeld. :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wji hebben voor het event een bosje gevonden waar nog geen enkele geo- of terracache ligt (dat is vrij uniek). Verder houden wij het, gezien de doelgroep, kinderen, het erg simpel. Gewoon een kleine wandeling door de modder met aan het eind het hoogtepunt, de cache. Verstopt door ons jongste teamlid voor het jongste teamlid van een ander, hier niet te noemen, team.

 

Hierbij dus ook mijn oproep om bij het plaatsen van de surprisecache rekening te houden met de doelgroep. Er zullen waarschijnlijk veel kinderen mee doen met dit event. En moet je de cache toch redelijk simpel houden. Het doel van dit event is het bezorgen van een hoop plezier bij het ontvangende team.

 

Dit alles geldt natuurlijk niet als je Barny hebt getrokken. Dan kan je alle ellende opentrekken. :)

 

tot cache,

team Wij Drie :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

inderdaad er lopen hier twee discussielijnen door elkaar heen.

Ik bedoel de surprise op sinterklaasavond, ik bedoel niet het event.

 

Ik ben dan ook nog steeds erg benieuwd naar leuke ideeen om een suprise te maken rondom geocaching. Wie weet iets leuks, wat hebben jullie wel eens gemaakt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

inderdaad er lopen hier twee discussielijnen door elkaar heen.

Ik bedoel de surprise op sinterklaasavond, ik bedoel niet het event.

 

Ik ben dan ook nog steeds erg benieuwd naar leuke ideeen om een suprise te maken rondom geocaching. Wie weet iets leuks, wat hebben jullie wel eens gemaakt?

 

O, dan had ik het verkeerd begrepen.

Maar.... je kunt gewoon hetzelfde doen wat maakt het uit, zolang degene voor wie de surprise is ook een geocacher is of op z'n minst de GPS een paar keer heeft vastgehouden.

Anders wordt het een beetje moeilijk.

 

En @ Wijdrie: de surprise cache die ik ga leggen is heel geschikt voor mijn "doelgroep" :lol1::beerchug::P

bewerkt door Goedweerloper
Link naar opmerking
Deel via andere websites

kga inderdaad iets met een munitiekistje doen die ik vastketen met een stuk ketting en een cijferslot. De oplossing zit dan in een nog niet gevonden mysterie cache! haha, dan snijdt het mes aan twee kanten omdat we die cache dan gelijk kunnen oppakken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...