Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik zit met een dillema.

Het gaat om "Bos en Dijk".

Deze ligt nu bijna 1 jaar op zijn plek, maar wordt weinig gevonden.

Toen ik mijn cache maakte vond ik de puzzel lastig maar niet al te moeilijk.

Maar toch blijkt dat menigeen zijn tanden erop stuk bijt.

Aan een kant vind ik dat wel leuk, maar daardoor krijg ik ook niet veel loggers.

Aan de andere kant geeft het ook iets speciaals.

Nu speel ik met de gedachte om wat extra hints toe te voegen.

Maar vind dat gelijk ook niet helemaal eerlijk t.o.v. diegene die hem al gevonden hebben.

Anderszijds FTF etc. zijn al vergeven.

De wandeling is ook niet een van de makkelijkste, dus dat zal ook meespelen.

Zal ik nu wel of niet extra hints geven ?

Of gaat men nu ik dit schrijf wachten op die extra hints ?

happy caching

Geplaatst

Ik zou zeggen, laat ze maar lekker zweten.

Er zit nog niet 1 "couldn't find" log bij.

En als mensen een extra hint willen, dan vragen ze er via een PM wel om.

Ik zou zeggen, niets aan doen...tenzij je het zelf niet leuk vind dat de cache niet zo heel vaak gelogd wordt.

Succes!

Team The Cache Hunters

Geplaatst

Ik zou "ze"ook gewoon laten zweten :blush: Dan komt al dat luie zweet ook eens tevoorschijn. Alleen ben ik bang dat je met de melding dat er misschien way extra tips/hints gaan komen, nu nog langer wacht.

Weet je wat het voordeel is van een cache die niet te vaak gevonden wordt? Je hebt evenredig weing tot geen onderhoud te doen en als het een gevulde cache is, heb je ook nog een tijdje geen gezeur over de schamele inhoud van de cache.

Als jij je eigen cache leuk vind en voor jou hoeft het niet zo nodig dat je elke week tig logjes krijgt, zou ik zeggen, mooi laten liggen zoals het is.

Geplaatst

Heb ook ff gekeken. De cache is nu 29 keer gevonden in 10 maanden, dat betekent 3 keer per maand. Is toch niks mis mee??? Okee, een makkelijke oppikker wordt soms 3 keer per week gevonden, of nog vaker, maar daar krijg je in de meeste gevallen ook flutlogs van. En ik mag toch denken dat je daar ook niet op zit te wachten. Een multi of mysterie met iets langere wandeling wordt nou eenmaal minder vaak gevonden.

Het kan zijn dat de puzzel misschien in eerste instantie afschrikt. Dat mensen denken: "Nou, dat weet ik niet hoor, laat maar." Is toch ook niks mis mee. Dan doen ze een ander. Ik zou het niet al te makkelijk maken, mooi zo laten.

Geplaatst

Net als vorige reactie zeg ook ik, lekker zo laten. Je hebt er vast veel moeite voor gedaan om een mooie en leuke cache te maken. Ik mag dus aannemen dat je alles wel overdacht hebt gemaakt en daarbij de hint hebt gegeven zoals van te voren bedacht. Het is dan toch zonde omdat "weg te gaan "geven. Als iemand geinteresseerd is dan vraagt deze wel om hulp. Lees de log van wilxii maar, trots dan hij het zelfstandig heeft opgelost, dat wil je toch niet verpesten :dribble: Wil je hoge vind scores leg dan een kokertje "in je achtertuin" :thumbup::D

Geplaatst (bewerkt)

Zoals sommigen al weten heb ik zelf een hekel aan ingewikkelde, ondoorzichtige, voor mij onoplosbare mysteries. Dus als je nu zo'n cache zou willen neerleggen en deze vraag had gesteld dan had ik gezegd, maak er een multi van zodat ik ook kan genieten van het gebied, of misschien een eenvoudiger puzzel gecombineerd met een wandeling, of een multi waarbij je onderweg oplosbare puzzeltjes tegenkomt, of iets in die richting.

Maar nu ligt die al, je hebt je keuze een jaar geleden al gemaakt om een ingewikkelde mysterie te maken. Ik zou er niet meer aan gaan lopen sleutelen. En een hint op de cache pagina? Dat is al een beter idee. Natuurlijk niet te expliciet, maar een klein voorzetje.

En mochten ze dan meer willen weten, dan kan dat natuurlijk met een "contacting from geocaching" mailtje of PM. Dan kun je de cachers helpen die de puzzel echt willen oplossen maar niet weten hoe. Als ik in de buurt zou wonen dan had ik dat nog het liefste, en niet dat de puzzel zou worden veranderd of dat er te duidelijke hints op de cache pagina zou staan hoe je de puzzel moet oplossen.

bewerkt door Goedweerloper
Geplaatst
Heb ook ff gekeken. De cache is nu 29 keer gevonden in 10 maanden, dat betekent 3 keer per maand. Is toch niks mis mee???

Tjee, zo vaak? Dat is voor mijn doen veel :thumbdown: Ik heb een cache dat in 5 jaar al 50x gevonden is. En zoals ik al aangaf, dat is wel de cache waar ik ongeveer 1x per jaar even kom kijken :thumbdown: Heerlijk.

Geplaatst

Persoonlijk vind ik het altijd jammer als er na verloop van tijd hints vrijgegeven gaan worden. Een leuke puzzel met weer eens een nieuwe insteek wordt daardoor een simpel puzzeltje voor een verloren uurtje en daarmee haal je ook een stukje van de charme weg om zelfs van een puzzel iets te leren. ( bv. inzicht in getallen)

Er zijn tenslotte altijd mensen die wat verder weg wonen en niet zo snel in de gelegenheid om de cache te komen bezoeken na het oplossen waar ze wel de moeite voor hebben gedaan. Die ontneem je op die manier toch een beetje de lol, omdat het tegen de tijd dat ze dan wel komen loggen een simpel "weggevertje" is geworden.

Mensen die werkelijk ontzettende moeite met de puzzel hebben en hem wel willen scoren, die moeten zelf maar rechtstreeks om een hint vragen.

Zo denk ik er persoonlijk over.

Spirit

Geplaatst
Ik word nu wel nieuwsgierig naar de cache, ga meteen even kijken..... :beerchug:
Ja ik ook, maar met het lopen wacht ik toch even op wat extra hints deuk2.gifclap.gif
Geplaatst

Ik word nu wel nieuwsgierig naar de cache, ga meteen even kijken..... ;)

Ja ik ook, maar met het lopen wacht ik toch even op wat extra hints deuk2.gifclap.gif

Zal je maar uit de droom helpen.

Ik laat hem zoals die is.

groeten en happy caching

Geplaatst

Een cache met z'n eigen charme blijft zijn mensen trekken. :P

Wat dacht je om met bv de (zelfgemaakte) gradenboog door Rotterdam te moeten. Heerlijk toch zoiets te doen waar niemand wat van snapt!!! Je moet er alleen wat meer voor plannen.

Of bakens zoeken in het bos. Moet je eens zien wie daar komen op een heerlijke zondag en daar lekker de tijd voornemen. Dat is ook wat waard. Lekker een verlanglijstje met TO DO CHACHE's. Velen hebben die dus ook. Dat zie je vaak bij een aantal kistjes. Dan zal dit er misschien ook zo 1 zijn of worden. Mooi toch.

Zo'n rustige cachedag heb je echt wel eens in een jaar. Als je er eenmaal aan begint wil je niet verslagen worden door opgave. Terug en opnieuw proberen zal voor de meeste van ons gelden. Zo zijn er meer -zonder kompas en geodriehoek- zonder rekenmachine- zonder uitdraai van de versleutelcode- geen vondst. Gewoon zo laten. Juist dit bericht maakt dan weer nieuwsgierig. Veranderen? Niet doen. Heerlijk als je echt moet zweten en er een van je verlanglijstje kunt strepen. Die slappe langsrijders zijn even leuk maar na 10 keer is daar de lol ook vanaf. (zeker met 1,52 per liter.)

Als je lang moet puzzelen is het genot des te groter. Het juichen luider wanneer je het kistje -eindelijk- boven het maaiveld uithaalt.)

houden zo!!!!! ;):lol1:

Geplaatst

Ik zou het ook zo laten. Niet het vele is goed, maar het goede is veel. Dus liever een leuke log van een prestatiefound, dan 'Gevonden, snel naar de volgende'. En toch: een lastige cache is gevonden, dan hoor je toch bij diegenen die dan dat selecte clubje zijn. En dat heeft ook wat. Een hint verpest dat gevoel meteen.

Waarschijnlijk wordt het wel even drukker, met zoveel aandacht, dussss... Houwe zo!

:P Ik heb me toch een slaap vanavond...Tjonge pff :sleep1:

Geplaatst

Sinds een jaar of twee stop ik geen tijd meer in die pittige puzzels. En dat scheelt een hoop frustraties!

Dat besluit heeft het geocachen voor mij een stuk leuker gemaakt.

Tegenwoordig kijk ik bij nieuwe puzzels een paar minuten of ik een ideetje krijg. Zo niet, dan sla ik hem subiet over.

Als een cachelegger ervoor kiest dat zijn puzzelcache alleen beschikbaar is voor het kleine groepje puzzelfanaten,

respecteer ik dat. Ik erger me niet, maar laat die caches gewoon links liggen.

Ik ga ook niet bedelen om een hint. Als de cachelegger een hint zou willen geven, stond die immers op de cachepagina.

Toen ik samen met Wilxlii in juli een dagje Noord-Holland had gepland, heb ik me thuis zeker een half uur bezig gehouden met Bos en Dijk.

Ook na onderling overleg zonder resultaat.

Knap van Wilxlii dat 't hem uiteindelijk tóch gelukt is! (waarschijnlijk dankzij de lassomethode :lol1: )

Geplaatst (bewerkt)

Ik heb besloten alles zo te laten zo het is, maar toch even een reactie op de post van Biertje.

Toen ik met cachen begon en toe was aan het leggen van een cache, wist ik al waar die moest komen.

Niet dat ik elke dag in dat gebied kom, maar wandelde er toch zeker eens in de maand.

De plek waar die moest komen was dan ook snel gevonden.

Voorop stond eigenlijk dat ik de cachers een leuke wandeling wilde bezorgen, die weliswaar minder geschikt is voor rolstoel e/o buggy, maar toch je kan het niet iedereen naar de zin maken.

Ik dacht ( zie starttopic) een aardige puzzel te hebben, maar toch blijkt dat er velen er behoorlijk moeite mee hebben.

Na een paar maanden nog maar ean paar founds, maar wel lovende logs. ( als ik ze zo mag interpreteren)

Net dat Wilxlii zijn log plaatstte, kwam mij het idee boven om extra hints toe te voegen.

Ik heb Wilxlii nog een email gestuurd met mijn gelukwensen over het vinden.

In zijn antwoord gaf hij aan dat hij plots het licht zag en dat ook nog goed bleek te zijn. :lol1:

Toen begon ik te twijfelen wel of niet. :D

Vandaar de topic.

Ik respecteer Biertje zijn besluit om hem vanwege de puzzel niet te doen, maar hij mist dan wel(in mijn ogen) een leuke wandeling met steeds andere uitzichten. ( bos, dijk, polder, beginnend oerbos).

Iedereen die er echt moeite mee heeft, krijgt van mij steevast twee extra hints.

Maar verder blijft hij zoals die is.

Ik wens iedereen, dat ze plezier in cachen hebben, op hun eigen manier. :D

Groeten

bewerkt door buzzarsdseye
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...