jacobthomas Geplaatst 6 november 2007 Geplaatst 6 november 2007 Doe anders mijn cache: los escondrijos divertidos Half multi half mystery.
kipchen Geplaatst 6 november 2007 Geplaatst 6 november 2007 Ideeën genoeg.....nu nog tijd! Pffff ik kom niet eens meer aan cachen toe vanwege de drukte. Tja, kunstig verstoppen vind ik ook leuk om te doen. De Roodborst en Vuursalamander in het Valtherbos hebben al menig geocacher flink weten te frustreren. Het liefst gebruik ik een handig plekje in de natuur zelf. Holtes genoeg te vinden voor een leuke cache. Tja en de ideeën die er zijn geef ik ook hier niet prijs. En ja.....een leuke met water......daar zit ik ook nog steeds op te broeden. Wie weet volgend seizoen?
Kruimeldief Geplaatst 6 november 2007 Geplaatst 6 november 2007 @kruimel -> een cache waarvan de startlocatie alleen met behulp van een tweetal TB's is te verkrijgen moet als ik de definitie goed begrijp dus ook als een 'mystery cache'aangemeld worden. Dat is helemaal correct. De bedoeling van deze multi is dat je alleen een startpunt hebt, alwaar je het volgende punt kunt vinden. Deze punten hebben dan niet alleen maar een coordinaat, maar steeds een andere vorm van versleuteling. Je zou bijvoorbeeld 5 punten kunnen nemen, met op ieder punt een moeilijkere versleuteling, gelijk de sterren van de moeilijkheidsgraad van een cache. Gezien je opmerking dat je voor ieder punt eigenlijk toestemming nodig bent, mag ik er dan van uit gaan dat iedere punt een soort tussencache of misschien wel een eindcache is? Dat idee ben ik al eens eerder tegengekomen. Als je toestemming hebt dan zie ik geen probleem, als ik tenminste een beetje begrijp wat je wilt. - Je zult (als cacher) langer bezig zijn met ontcijferen, en dus terug naar huis moeten om het volgende punt te kunnen berekenen (tenzij je een IQ van 250 hebt). Nou, voordat je alles prijsgeeft, ik zie het dan wel als reviewer verschijnen. Bovenstaande begrijp ik namelijk niet. Je zal maar 100 kilometer verderop wnen en dan 5x heen en weer moeten. En waarom naar huis? Wat kan ik thuis wat ik niet ter plekke kan doen? (als in mobiele inet bij me zou hebben). Ook vraag ik me af of dit wel helemaal goedgekeurd zou worden door de reviewers, maar aangezien dit alleen maar een ideetje was, ben ik nog niet aan dit stadium gekomen. Als je echt twijfelt is het misschien verstandig alles eens op "kladpapier" te zetten, inclusief een zo volledig mogelijke uitleg en dat naar me mailen. Dat lijkt misschien extra werk, maar het zou jammer zijn als je alles al in kannen en kruiken hebt, cachepagina volledig aangemaakt hebt en een reviewer gaat er niet mee accoord omdat het niet aan de guidelines voldoet.
Wammus Geplaatst 6 november 2007 Geplaatst 6 november 2007 De bedoeling van deze multi is dat je alleen een startpunt hebt, alwaar je het volgende punt kunt vinden.Deze punten hebben dan niet alleen maar een coordinaat, maar steeds een andere vorm van versleuteling. Je zou bijvoorbeeld 5 punten kunnen nemen, met op ieder punt een moeilijkere versleuteling, gelijk de sterren van de moeilijkheidsgraad van een cache. - Je zult (als cacher) langer bezig zijn met ontcijferen, en dus terug naar huis moeten om het volgende punt te kunnen berekenen (tenzij je een IQ van 250 hebt). Zoiets als de Ixies Saga dus? Kijk eens hoe vaak de laatste van de saga serie gevonden wordt 3 keer vorig jaar... in 2007 nog helemaal niet
Pentagram Geplaatst 6 november 2007 Geplaatst 6 november 2007 Even een correctie Wammus; de laatste van de Ixie Saga is nummer 6 en die is maar twee keer gevonden
26 december Geplaatst 6 november 2007 Geplaatst 6 november 2007 een multi in zundert, met als thema Vincent van Gogh komt er mogelijk aan. heb onlangs een team gesproken dat hiermee aan de slag wil gaan.
Vinnie1 Geplaatst 6 november 2007 Geplaatst 6 november 2007 Tuitje PB is onderweg. En Dalamot heeft inderdaad veel ideeen en nog gouden handjes bovendien. We hebben er dankbaar gebruik van mogen maken. Alleen qua ideeen is het nog maar mager hoor. Ik kan er nog geen GOTH of SPOILER mee vullen
Wammus Geplaatst 6 november 2007 Geplaatst 6 november 2007 de laatste van de Ixie Saga is nummer 6 en die is maar twee keer gevonden Hu? Die nummer 6 heb ik nog niet ontdekt Heb je een linkje? Niet dat ik er ooit aan toe zal komen waarschijnlijk
BigFurryMonster Geplaatst 6 november 2007 Geplaatst 6 november 2007 Is het een idee om de code van een cache aan een aantal travelbugs te hangen? Ja, dat is een idee, maar of het een goed idee is betwijfel ik. Het is in elk geval al eens gedaan: http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?wp=GC9186
TuuronTour Geplaatst 6 november 2007 Geplaatst 6 november 2007 Is het een idee om de code van een cache aan een aantal travelbugs te hangen? Ja, dat is een idee, maar of het een goed idee is betwijfel ik. Het is in elk geval al eens gedaan: http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?wp=GC9186 En vergeet Wizards Keep niet. Een van de handen is inmiddels weer terug in NL
Ketelbinkje Geplaatst 7 november 2007 Auteur Geplaatst 7 november 2007 (bewerkt) Doe anders mijn cache: los escondrijos divertidos Half multi half mystery. ¡Hola! Desafortunadamente tengo poca tiempo libre. Sin embargo esto es un escondrijo que intentaré visitar. Ik denk dat de grammatica klopt. Een grappige schuilplaats kan ik niet aan mijn neus voorbij laten gaan. Maar het gaat ook om ideeën hoe bepaalde aspecten van de cache aan te pakken. Bijvoorbeeld voor een waypoint je kan een plaatje ergens opschroeven. Het is een veelvoorkomende aanpak van de cache eigenaren. Het zou leuk zijn als we een andere manier zouden kunnen verzinnen om die punten kenbaar te maken. En zo kan ik nog even door gaan. Ik zie dat het draadje een beetje van koers raakt en begint te slingeren. Laat is het nog maar eens anders samenvatten: Het draadje is bedoeld om een vergaarbak van ideeën te krijgen, zodat cache eigenaren inspiratie kunnen opdoen. We kunnen wel mopperen over de kwaliteit van bepaalde caches, maar dat zet geen zoden aan de dijk. Dus het is tijd om de lieden die bereid zijn om zo'n doosje ergens te verstoppen een bron van inspiratie te verstrekken. Is het een idee om de code van een cache aan een aantal travelbugs te hangen? Ja, dat is een idee, maar of het een goed idee is betwijfel ik. Het is in elk geval al eens gedaan: http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?wp=GC9186 En vergeet Wizards Keep niet. Een van de handen is inmiddels weer terug in NL Het is inderdaad waar dat je over TB's geen controle hebt en dat de kans om de cache te vinden zéér klein wordt. Dat is voor niemand leuk. Je kan de kans vergroten door het aantal TB's te vergroten, maar dan heb je erzoveel nodig dat dit ook niet meer grappig is. Het is tijd om we weer terug te trekken in mijn cel om eens te mijmeren over een andere oplossing. 7 november 2007 bewerkt door Ketelbinkje
hesselannema Geplaatst 7 november 2007 Geplaatst 7 november 2007 (bewerkt) Een grappige schuilplaats kan ik niet aan mijn neus voorbij laten gaan. Maar het gaat ook om ideeën hoe bepaalde aspecten van de cache aan te pakken. Bijvoorbeeld voor een waypoint je kan een plaatje ergens opschroeven. Het is een veelvoorkomende aanpak van de cache eigenaren. Het zou leuk zijn als we een andere manier zouden kunnen verzinnen om die punten kenbaar te maken. En zo kan ik nog even door gaan. Laat ik dat nu net gedaan hebben met Wit Grijs Zwart GC15XKM url fix *** Edited by Moderator *** Ook na de url fix werkte de link niet. Als het goed is, nu wel 7 november 2007 bewerkt door Kruimeldief
De Haelder Geplaatst 7 november 2007 Geplaatst 7 november 2007 Misschien is het een idee om in andere caches een aanwijzing achter te laten??? Larinagu
Aanbevolen berichten