Spring naar bijdragen

elsinga

Leden
  • Aantal bijdragen

    794
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Waardering in de gemeenschap

1 Neutraal

Over elsinga

  • Verjaardag 16-07-1967

Previous Fields

  • GPS of Smartphone Merk / Type
    GPS V en Quest
  • Ik gebruik mijn GPS / Smartphone sinds
    eind 2001

Contact Methods

  • MSN
    net.passport@elsinga.org
  • Website URL
    http://www.elsinga.org/gc
  • ICQ
    273177514
  • Yahoo
    robert_elsinga

Profile Information

  • Woonplaats
    N 52°55.981', E 005°51.058
  • Interesse
    Communicatie in de breedste zin van het woord (zoals computernetwerken, e-mail, internet) en uiteraard GPS/navigatie in al zijn facetten.

Recente profielbezoeken

3631 profielweergaven
  1. Dit is volgens Sailtron nog een aandachtspunt. Zal wel met de firmware te maken hebben.
  2. elsinga

    Colorado 300/400

    Straat prijs in NL zal waarschijnlijk 599,- worden.
  3. elsinga

    Politie aan de lijn

    Grote Smur is in de Ver-enigde Staa-ten al eens in de handen van een stoere agent gevallen... Die was niet zo blij dat ik van het gebaande pad afging. Geen boete, hij was ook tevreden met een lesje geocaching voor dummies.
  4. Als je nog een grote waterdichte ton met schroefdeksel nodig hebt...
  5. elsinga

    GPS uit Duitsland met Ebay

    Hou er even rekening mee dat dit best een US model kan zijn.
  6. Nou, ze hebben in Notter een eigen technische dienst in huis, die ook van Garmin reparaties mag uitvoeren (desnoods met soldeerbout en zo) met behoud van fabrieksgaranties. Ik weet niet hoe vaak een GPS niet naar Sailtron toe hoeft hierdoor, maar alleen een firmware update doen ze uiteraard zelf...
  7. Toen ik het hele verhaal vernam heb ik me ook even heel hard achter het oor gekrabd... Ikzelf zou al eerder even geinformeerd hebben naar de status tenslotte. En met zo'n voorgeschiedenis van uitermate goede service zou ik niet zo extreem reageren. Maar ja, niet iedereen is gelijk. En sommige mensen willen wel service maar er niet voor betalen. Ikzelf heb geen enkele ervaring met Sailtron gelukkig. Wel met Notter. Alleen maar heel goede ervaringen. Overigens, ook Garmin UK doet het best wel prima. Nou ja, ik hoop dat met beide kanten van het verhaal genoemd de oplettende lezer zelf een juiste interpretatie kan geven.
  8. Tja, maar tussen "elke dag bellen" en na 7 weken nog niks weten zit toch ook wel enige ruimte ... Niet echt een goede beurt natuurlijk. Nee, 7 weken wachten is niet leuk. Notter had natuurlijk iets vaker kunnen melden dat ze nog niks terug hebben van Sailtron... maar dat verandert niet zoveel aan de situatie. Ondertussen heb ik even wat geinformeerd in Notter en het ging om een occassion 76cs, die hij (in januari) heeft gekregen omdat hij niet tevreden was met een GPSMAP60, waarvoor hij in maart 2006 van Notter de aankooprijs terugkreeg van een ergens anders gekochte Geko 201. En de ingeleverde 76CS staat pas half oktober in de planning voor reparatie. Nu kun je me gekleurd noemen, maar noem mij 1 andere zaak waar ze keer op keer proberen je zo goed te helpen. En dan ze zo ongeveer vervloeken als een reparatie bij de importeur erg lang duurt, waar Notter niets aan kan doen. Krijgt hij ook nog een vervangend toestel, wat ik bijzonder netjes vind. Maar het zal wel aan mij liggen...
  9. Ik vermoed dat het verhaal iets genuanceerder ligt dan hier verteld wordt... Dat Sailtron (de importeur) erg lang doet over het behandelen van reparaties, dat is bekend. Dat Notter niet elke dag met ze belt om te vragen waar alle reparaties blijven, dat lijkt me logisch. Dat je jouw kapotte GPS (want dat zal'ie nog zijn, als'ie nog niet terug is) om mag ruilen tegen een ander exemplaar... kom daar maar eens om bij een andere winkel. De meeste andere winkels hadden gezegd dat je het hoort als de GPS terug is. Dus eigenlijk ben je bij Notter beter af dan bij een andere winkel.
  10. Mag ik ook www.gps.nl aanprijzen? Ja? Mooi! Inderdaad, de we-ruilen-niet-in policy is vanwege het ontbreken van ruimte in Notter... ze missen een stukje gebouw tijdelijk. Overigens is zelf via marktplaats verkopen vrijwel altijd beter qua opbrengst (maar inruil is wel makkelijk, dat wel). Ze doen ook nog veel reparaties zef, in tegenstelling tot de andere winkels.
  11. Waypoint (inderdaad, van www.gps.nl ) staat bovendien bekend om goede service en veel kennis.
  12. elsinga

    Vacature

    Ron, heel erg bedankt voor je inspanning de afgelopen jaren! Niet heel zichtbaar voor de meeste cachers, wel heel erg belangrijk.
  13. Ik gebruik 'm ook en heb er tot nu toe al 1 travelbug van kunnen kopen... En nee, een hint met het coordinaat is niet leuk. Een hint geeft een aanwijzing als je op de juiste plek bent maar de cache niet kunt vinden. "Onder het bruggetje" of zo. Daar heb je dus niks aan bij een multi waar bij je op de foute plek uitkomt. En ik heb een aantal caches waarbij je juist het coordinaat moet uitdokteren. Men mag mij ook bellen trouwens, maar ik heb niet altijd de GPS bij de hand (of neem in het buitenland de telefoon niet op). Het blijft een eigen keuze, ik doe niet geheimzinnig over de kosten of de bestemming van de opbrengst.
  14. elsinga

    Gratis Mapsource kaarten?

    Sterker nog, het *is* een hobbyproject. De maker struint rond in een Yahoo group waar ik ook wel eens langskom.
  15. Ook Grote Smurf heeft al een tidje een FON draaien, ook met gratis gebruik voor geocachers (wachtwoord op verzoek via de GSMurf).
×
×
  • Nieuwe aanmaken...