Spring naar bijdragen

logs van gc-site naar userlog in gsak


jojonl

Aanbevolen berichten

is het mogelijk om of vanuit de gc-site of vanuit een gpx je eigen logjes te halen en zo in de lognotes section in gsak te 'plakken', en dat natuurlijk via een macro???

 

de macro zoals ie er nu in zit gaat uit van offline log maken in gsak en dan naar gc copy/pasten. Ik zou het net andersom willen: vanuit gc naar gsak (en dan het liefst automatisch)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

de macro zoals ie er nu in zit gaat uit van offline log maken in gsak en dan naar gc copy/pasten. Ik zou het net andersom willen: vanuit gc naar gsak (en dan het liefst automatisch)

 

Even een correctie, je hoeft alleen maar te 'paste(n)'.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De 'my finds' query van gc.com bevat een lijst met alle caches die je gevonden hebt. Van die caches komt alleen jouw log in de gpx file terecht. Als je een aparte database voor aanmaakt en daar alleen de 'my finds' resultaten inzet heb je al je logjes bij elkaar. Vervolgens kun je daar een macro op loslaten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...

Volgens mij heeft mijn vraag ook betrekking op dit draadje, dus gooi ik hem er maar bij ;)

 

Kan iemand me vertellen of er een mogelijkheid is om van een cache een loc of gpx file te maken waarbij alle logs meegenomen worden zodat deze ook in GSAK komen te staan? Via een pocket Query lukt dit niet.

Bij het maken van statistieken via een macro in GSAK kunnen ook de statistieken van eigen caches toegevoegd worden. Ik heb alleen de laatste 20 logs van deze cache, en om het echt compleet te maken wil ik er dus alle logs in hebben.

Wie o wie komt met het verlossende antwoord? :huh:

 

Wizzys

Link naar opmerking
Deel via andere websites

is het mogelijk om of vanuit de gc-site of vanuit een gpx je eigen logjes te halen en zo in de lognotes section in gsak te 'plakken', en dat natuurlijk via een macro???

 

de macro zoals ie er nu in zit gaat uit van offline log maken in gsak en dan naar gc copy/pasten. Ik zou het net andersom willen: vanuit gc naar gsak (en dan het liefst automatisch)

 

Daar is een macro voor. Ik heb even gekeken en dit is de source:

 

################################################################################

# MacVersion = 0.2

# MacDescription = Fill the "User Logs" section with your logs

# MacAuthor = Bushman4

# MacFileName = FillUserLog.gsk

# MacUrl = http://gsak.net/board/index.php?showtopic=...iew=getlastpost

################################################################################

 

Option Explicit=Yes

 

Declare Var=$Completed Type=Numeric

Declare Var=$strLogs Type=String

Declare Var=$strUserLog Type=String

Declare Var=$strUserNote Type=String

 

$Completed = 0

MFilter Expression=$d_Found

Goto Position=Top

While Not($_eol)

$Completed = $Completed + 1

If Frac($Completed/10) = 0

SHOWSTATUS msg="Processing cache $Completed"

EndIF

$strUserNote = ""

$strUserLog = ""

If $d_UserNote <> ""

$strUserNote = Extract($d_UserNote, "$~", 1)

$strUserLog = Extract($d_UserNote, "$~", 2)

EndIf

Table Active=Logs Scope=Parent

$strLogs = ""

Goto Position=Top

While Not($_EOL)

If IsOwner()

$strLogs = $strLogs + "$d_lDate" + $_NewLine + "$d_lType" + $_NewLine + $_NewLine + "$d_lText" + $_NewLine + "------------------------------------" + $_NewLine + $_NewLine

EndIf

Goto Position=Next

EndWhile

 

Table Active=Caches

If $strLogs <> "" and $strLogs <> $strUserLog

$d_UserNote= $strUserNote + "$~" + $strLogs

EndIf

Goto Position=Next

EndWhile

 

Gewoon even kopieren en in GSAK een nieuwe macro maken: pasten en draaien maar. Alle eigen logjes worden dan in de log-note geplaatst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Om er ee nieuw draadje voor te openen vind ik niet nodig vandaar hierbij gezet:

 

Is het mogelijk om logjes te schrijven in Gsak en dan met 1 knop je caches die je wilt loggen ook daadwerkelijk loggen vanuit gsak??

 

knifemen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om er ee nieuw draadje voor te openen vind ik niet nodig vandaar hierbij gezet:

 

Is het mogelijk om logjes te schrijven in Gsak en dan met 1 knop je caches die je wilt loggen ook daadwerkelijk loggen vanuit gsak??

 

knifemen

 

Jazeker, zo doe ik het altijd. Je schrijft je log in GSAK en in het Notes schermpje druk je op "log cache" je maakt dan direct een verbinding naar de juiste pagina. vervolgens plak je de tekst (rechter muistoets/plakken) in het logscherm en klaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...
Waar precies schrijf je dat logje dan Blazez? Ik kan 'note' wel vinden maar verder kom ik niet.

Beetje oud draadje, maar ja ;-)

 

 

 

selecteer je cache, en druk in: ctrl-T

hier kan je je log in tikken, en via de log cache button op de juiste pagina op geocaching.com terecht komen om daar te loggen.

 

 

De help button rechts onder in de popup die verschijnt nadat je ctrl-T intikte, vertelt je in detail hoe precies te handelen.

bewerkt door Mars Express
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...