Spring naar bijdragen

Foto's Op Je Gps


The Travel Fairy

Aanbevolen berichten

Ik heb nu een Garmin Etrex Legend HCx en op zich gaat dat prima, maar extra info moeten we altijd in geprinte vorm meenemen. Niet handig, dus het wordt tijd voor Paperless cachen.

 

Oplossing 1 is aankoop van een duurdere GPS zoals Garmin Dakota of Oregon.

Ik heb hier 2 vragen over:

- Ik heb begrepen dat je de extra info op een Dakota of Oregon kan zien, maar kun ook de foto's zien die bij de cache horen (zoals je die in GSAK ziet) ?

- Kan je op een Dakota / Oregon ook spoiler foto's zien?

 

 

Oplossing 2. Ik houd mijn Etrex Legend, maar ik koop een 2 de hands Iphone, Palm of iets dergelijks

En dan heb ik dezelfde 2 vragen:

- Kun je op dit soort apparaten ook de foto's zien die bij de cache horen (zoals je die in GSAK ziet) ?

- Kan je hiermee spoiler foto's zien?

 

The Travel Fairy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Optie 2 zou mijn voorkeur zijn. Op de smartphone kun je App van geocaching kopen die je alles van de cache laat zien. Tekst, hint, spoiler foto,s en de overige foto,s die de maker op de cachepagina plaatst. T.a.v. de smartphone moet ik nog toevoegen dat dit volgens mij alleen mogelijk is voor een Android of iPhone.

Maar je zult lezen dat er meerdere oplossingen beschreven worden. Lees al die oplossingen rustig door en neem de voor jullie meest ideale oplossing.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@rend, bedankt voor je advies.

Wanneer ik een IPhone zou kopen, ga ik die in feite alleen gebruiken als off-line database (ik zet alles er thuis al in).

Klopt het dan dat ik daar geen internet of ander abonnement voor nodig heb?

 

NB: ik wil de Iphone niet als vervanging van mijn GSM, want die is aangenaam klein en past in iedere jas.

 

The Travel Fairy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

<knip>

Wanneer ik een IPhone zou kopen,

<knip>

Het beste kan je een (2e hand) iPod Touch kopen.

Wel van de 2e generatie of hoger (iOS 4), want anders kan je de app niet gebruiken ;( Ik heb er nog 1 van de 1e gen.

 

Het is nog beter om er 1 van de 3e generatie te kopen met iOS 5, dan ben je helemaal bij.

 

Het grote voordeel van een iPod is dat je er geen abbo voor nodig hebt en thuis je WiFi kan gebruiken.

 

Succes met de keuze.

 

Frans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je GSAK al gebruikt, zou een android-tablet of android-telefoon ook een goede optie zijn icm GDAK. Daar kun je namelijk je GSAK database gewoon voor gebruiken, en hij is ontworpen om offline te kunnen werken. De ontwikkelaar heeft namelijk geen mobiel internet op z'n telefoon en is dus ook afhankelijk van wifi en de info die in z'n telefoon is opgeslagen

Ik heb nu een etrex 30 (sinds kort) en heb gemerkt dat ik toch liever een los apparaat voor de beschrijving enzo meeneem, dan de paperless optie in de etrex te gebruiken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met iets als http://tweakers.net/pricewatch/264207/archos-43-internet-tablet-zwart.html heb je een telefoon-formaat, zonder bellen en zonder mobiel internet, maar met wifi en android (2.2). Zou ook snel zat moeten zijn. Wel resitief scherm en geen capacitief scherm. Dus druk gevoelig. Voelt minder soepel aan als capacitief, maar je kunt er wel een stylus (of desnoods een pen) op gebruiken. Je hebt dan ook ruimte zat om alle Nederlandse caches incl plaatjes, foto's en spoilers erop te zetten en met GDAK te gebruiken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

- Kan je op een Oregon ook spoiler foto's zien?

Ja en nee. De Oregon (ik weet dit niet voor Dakota) heeft een fotoviewer erin zitten en je kunt er dus foto's op zetten, maar dit gaat niet standaard bij het inladen. Zie deze pagina voor info over mogelijkheden.

 

sinds de laatste update van Garmin kan je op de nieuwe versie de spoilerfoto in een bepaalde map zetten

in het menu kan je dan de afbeeldingen laten zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zeer bedankt voor jullie commentaren en adviezen!

 

Als ik een foto of teksten wil bekijken dan is een Ipod volgens mij beter dan een Garmin Oregon:

Ipod: Resolutie van 960 x 640 pixels bij 326 pixels per inch

Oregon: Resolutie 240 x 400 pixels

Dus dat scheelt toch behoorlijk inhet voordeel van de Ipod.

 

Anderzijds is de suggestie van Gravinnetje ook interessant, want het apparaat dat zij noemt heeft een display van 4,3 inch terwijl de Ipod er 3,5 heeft en de Garmin maar 3 inch. Bovendien is de Archos ook scherp geprijsd (zelfs een nieuwe is maar Eur 125,-)

 

Een Ipod touch heeft dezelfde display als een Iphone, maar met een Ipod kun je niet bellen (maar dat heb ik ook niet nodig)

In feite is de off-line Ipod meer dan voldoende.

En volgens mij is een Ipod (Eur 200,=) goedkoper dan een nieuwe Oregon (Eur 350,=)

Of toch een Archos? (Eur 125,=)

 

The Travel fairy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...