Spring naar bijdragen

Foto's Op Je Gps


The Travel Fairy

Aanbevolen berichten

Met de binnenkort uitkomende versie van GDAK heb je niet eens meer GSAK nodig. Daarmee kun je rechtstreeks van de geocaching site de caches halen voor offline gebruik. Thuis rustig alles voorbereiden via WiFi op je telefoon, en in het veld heb je de boel gewoon bij...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Een Archos leest heel slecht in de zon, want het maakt niet gebruik van bepaalde inkt.

Zelf heb ik sinds kort een ander e-book, nl. bebook en dat leest wel goed in de zon.

Ik wil nog eens kijken of ik daar ook pocketqueries naar toe kan schrijven en hoe dat dan in de praktijk werk.

Op zich leest het bebook heel veel formaten en ook foto's kunnen erop, dus het zou moeten kunnen werken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gebruik de Sony e reader en daar zet ik de caches in met alles erop en eraan.

Onderweg kan ik er eventueel aantekeningen bijzetten maar dat is niet echt handig.

 

Ik doe dit als volgt:

In GSAK de caches selecteren.

Macro export e-reader draaien. Vergeet niet de current database te veranderen in de database waar de caches in staan, even op restore klikken en dan apply.

 

Calibre openen, Boek toevoegen, scrol tot je de titel ziet.Openen, de titel selecteren op het scherm, boek converteren. Als je de sleutel voor lettergrootte aanklikt en de basiswaarde op bv. 12 zet en daarna standaardletterwaarde aanklikt kun je later op je e reader de lettergrootte veranderen. Anders is de letter erg klein . E raeder aansluiten, naar apparaat sturen en voila, klaar is kees.

Ik controleer het document wel want ik heb wel eens dat niet alles erop staat en dan mis ik in het veld ineens belangrijke informatie.

Misschien kun je hier wat mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je GSAK hebt dan is de procedure voor GDAK wel heel simpel...

 

Gebruik GSAK om al je caches en photo's offline te hebben. Kopieer dan je database en photo's naar je telefon en: Klaar. Geen moeilijke conversie's of macros. Gewoon een stuk of 20000 caches offline op je telefoon... (afhankelijk van de grootte van je SD card natuurlijk)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had nog niet gedacht aan een E-reader, maar deze hebben natuurlijk wel een groter scherm dan smartphones.

En dat is natuurlijk wel handig als je logs wil lezen of foto's kijken.

Anderzijds is een Sony E-reader natuurlijk wel een stukje duurder dan een Archos.

Ik zal ook eens kijken naar Bebook.

 

The Travel Fairy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zeer bedankt voor jullie commentaren en adviezen!

 

Als ik een foto of teksten wil bekijken dan is een Ipod volgens mij beter dan een Garmin Oregon:

Ipod: Resolutie van 960 x 640 pixels bij 326 pixels per inch

Oregon: Resolutie 240 x 400 pixels

Dus dat scheelt toch behoorlijk inhet voordeel van de Ipod.

 

 

Voordeel van gps is dat ze waterdicht zijn en een ipod volgens mij niet

tis maar wat je belangrijk vindt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een i-pod is niet waterdicht en volgens mij een e-reader ook niet.

Van de week gezien hoe iemand met een tablet aan het cachen was, maar ik vond het toch eng om die daar op de kletsnatte grond te zien liggen.

Ik ga dat toch eens proberen met een e-reader, ook al zal ik die alleen gebruiken als het echt droog en goed weer is.

Maar het zou alleen al handig zijn als je een cache hebt met foto's of voor het nakijken van spoilerfoto's.

Ik print zelf nooit wat uit, want de pocketqueries zet ik op een mda en tot nu toe red ik me daar eigenlijk altijd mee.

Bedankt voor de uitleg van de e-reader trouwens!

(Een e-reader van Sony is net 30 euro duurder geworden omdat er overstromingen zijn in ..... Nadeel van Sony is dat je dan ook een aparte adapter erbij moet hebben en alles van Sony en dat maakt hem nog duurder. Bebook bevalt tot nu toe goed en de gangbare adapters passen erop, maar de batterij of wat het dan ook maar is, gaat echt superlang mee)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb bij de aanschaf van m'n laatste smartphone niet helemaal voor niets voor de motorola defy (android-telefoon) gekozen: die kan tenminste tegen een stootje, al is hij niet zo waterdicht als een etrex. Hij kan er op zich wel tegen om eens in de modder of een sloot te vallen. Heb zelfs wel gehoord van iemand die hem in z'n broekzak had laten zitten die in de wasmachine ging, en dat de defy zelfs DAT overleefde zonder krasje of waterschade of wat voor schade dan ook! Dus ik loop met in m'n ene hand de defy en in de de andere hand de etrex 30 en dat bevalt me uitstekend. De paperless-functie op de etrex is misschien leuk voor opgeloste mysteries en tradi's, maar niet geschikt voor multi's heb ik gemerkt. Dus dan lekker de defy erbij. Daar passen nog meer caches in ook ;) Coords overnemen in de gps is niet zoveel werk, dus als ik onverwachts ergens ga cachen kan ik dat ook zonder voorbereiding prima doen met die combinatie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

<knip>

en android (2.2).

<knip>

Android 2.2 is al redelijk oud, en voor dat je het weet komt er een app die alleen op Android 3 (of hoger) draait.

 

Ik heb zelf een iPod 1e gen. en kan bv. de app. Geo Bucket niet gebruiken want die heeft iOS 4 of hoger nodig.

Het gaat de laatste tijd zo snel wat dit betreft, dat ik er ook niet blij van wordt.

 

Ik kan je dus geen advies geven, alleen maar opmerkingen maken waar je aan zou kunnen denken.

 

Nogmaals succes met de zoektocht.

 

Frans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op basis van jullie tips heb ik mij vandaag wat verder verdiept in Tablets.

Gravinnetje zette mij op het Archos spoor en nadat ik het verschil had geleerd tussen een resistief scherm (bediening met stift) en een capacitief scherm (met je vinger), besloot ik voor een capacitief scherm te gaan.(dat pennetje raakt gegarandeerd weg tijdens het cachen).

Omdat ik mijn apparaat uitsluitend ga gebruiken als off-line data-drager (voor hints, clues, logs en foto's die ik er thuis al in zet), is een basis apparaat voor mij voldoende. En verder wil ik ook niet meer dan Eur 200,= hier aan uitgeven.

En het apparaat moet natuurlijk Android (minimaal versie 2.1) ondersteunen voor die fantastische GDAK applicatie van Wolojoli :yes:

Na het nodige speurwerk ben ik uitgekomen op een Archos Arnova 7 G2 die Android 2.3 heeft op een capacitief scherm van 7 inch.

En de prijs van dit apparaat is rond de Eur 150,= (zie ook http://tweakers.net/pricewatch/288933/archos-arnova-7-g2-4gb-zwart.html

Ik denk dat ik op deze tablet de hints en foto's aanzienlijk duidelijker zal kunnen lezen dan op een Garmin Oberon en deze oplossing is bovendien een stuk goedkoper dan een nieuwe Oberon.

 

The Travel Fairy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...