Spring naar bijdragen

Inlog Op Forum


Fantasties

Aanbevolen berichten

Ik lees sinds een tijdje ook het nederlandse forum. De reden dat ik pas sinds een tijdje op het forum zit is de inlog.

Ik vond het erg lastig om een inlog te krijgen als je mail-adres hebt dat niet aan de voorwaarden voldoet. Ik snap de reden enigszins wel. Anders kan iedereen makkelijke meerdere inlogs aanmaken. Ikzelf heb uiteindelijk mijn werkadres op moeten geven om aan de voorwaarden te voldoen. Dit was eigenlijk tegen mijn principes in.

 

Het gevolg is alleen erg jammer. Mensen om mij heen hebben veel moeite om een inlog te krijgen en kunnen daardoor niet posten op het forum, niet stemmen en ook niet bij hun geo d'or beheer.

Dat kan toch niet de bedoeling zijn? Is er geen andere methode te verzinnen om te voorkomen dat men meerdere inlog kan aanmaken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hhmmm: alle personen, die zich aanmelden op dit forum worden manueel goedgekeurd. Bepaalde email-adressen zijn niet toegestaan. Wil je een account met het door jouw gewenst email-adres, dan is de oplossing om via de Contact Us een ticket aan te maken met dat verzoek en dan moet het vast wel goed komen :)!

 

Maar meerdere accounts vanaf één ip-adres geniet niet onze voorkeur...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik lees sinds een tijdje ook het nederlandse forum. De reden dat ik pas sinds een tijdje op het forum zit is de inlog.

Ik vond het erg lastig om een inlog te krijgen als je mail-adres hebt dat niet aan de voorwaarden voldoet. Ik snap de reden enigszins wel. Anders kan iedereen makkelijke meerdere inlogs aanmaken. Ikzelf heb uiteindelijk mijn werkadres op moeten geven om aan de voorwaarden te voldoen. Dit was eigenlijk tegen mijn principes in.

 

Het gevolg is alleen erg jammer. Mensen om mij heen hebben veel moeite om een inlog te krijgen en kunnen daardoor niet posten op het forum, niet stemmen en ook niet bij hun geo d'or beheer.

Dat kan toch niet de bedoeling zijn? Is er geen andere methode te verzinnen om te voorkomen dat men meerdere inlog kan aanmaken?

Je kunt middels een ticket een verzoek indienen om je emailadres om te zetten van je werkadres in een privé-adres.

Wellicht is daarmee je probleem verholpen.

Greetz, Bloodwoosj.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat zal te maken hebben met de basisregel dat gratis e-mail adressen in princiepe niet toegestaan worden. Dit omdat het verleden heeft geleerd, dat er veel spammers op die manier probeerden binnen te komen. Er is dus een escape, door manueel een gratis adres te laten goedkeuren via het ticketsysteem. Meerdere inlogadressen vanaf 1 IP-adres heeft te maken met de activiteiten van spammers zoals al genoemd. Deze werken vaak/soms met meerdere inlognamen vanaf uiteindelijk 1 IP-adres. De gemiddelde cacher zal toch toekunnen met 1 inlog vanaf 1 IP-adres. ( OK, er zullen altijd uitzonderingen zijn die de regel bevestigen). Vandaar dat het niet de voorkeur heeft, maar geheel onmogelijk is het niet. Het vergt alleen veel manueel controle werk door de admins, om er zeker van te zijn dat de aanvraag "legitiem" is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je geen fixed ip hebt of niet thuis bent zal je steeds met een ander ip-address inloggen. Daar waar meerderde pc's via één gateway internet opgaan (werk, icafé, etc) kunnen er vele verschillende account's gelijktijdig actief zijn. Vandaar dat ik het een wat vage stelling vind, dat meerdere account vanaf één ip-adres niet de voorkeur geniet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je geen fixed ip hebt of niet thuis bent zal je steeds met een ander ip-address inloggen. Daar waar meerderde pc's via één gateway internet opgaan (werk, icafé, etc) kunnen er vele verschillende account's gelijktijdig actief zijn. Vandaar dat ik het een wat vage stelling vind, dat meerdere account vanaf één ip-adres niet de voorkeur geniet.

Komt ook nog eens bij dat ip-adressen relatief makkelijk te spoofen zijn.

 

Maar ik ben het er wel mee eens dat het in ieder geval een makkelijk op te werpen drempel is om misbruik toch weer net iets moeilijker te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je geen fixed ip hebt of niet thuis bent zal je steeds met een ander ip-address inloggen. Daar waar meerderde pc's via één gateway internet opgaan (werk, icafé, etc) kunnen er vele verschillende account's gelijktijdig actief zijn. Vandaar dat ik het een wat vage stelling vind, dat meerdere account vanaf één ip-adres niet de voorkeur geniet.

Komt ook nog eens bij dat ip-adressen relatief makkelijk te spoofen zijn.

Voor het zenden van een enkel netwerk pakketje vanuit een ongecontroleerd netwerk misschien wel, maar voor het opzetten van een TCP verbinding (om op het forum binnen te komen), moeten er wel wat pakketjes heen en weer voordat de verbinding er is. Dan is het ip-adres vrijwel onmogelijk te spoofen, want dan krijg je de response niet en kun je de conversatie niet voortzetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik lees sinds een tijdje ook het nederlandse forum. De reden dat ik pas sinds een tijdje op het forum zit is de inlog.

Ik vond het erg lastig om een inlog te krijgen als je mail-adres hebt dat niet aan de voorwaarden voldoet. Ik snap de reden enigszins wel. Anders kan iedereen makkelijke meerdere inlogs aanmaken. Ikzelf heb uiteindelijk mijn werkadres op moeten geven om aan de voorwaarden te voldoen. Dit was eigenlijk tegen mijn principes in.

 

Het gevolg is alleen erg jammer. Mensen om mij heen hebben veel moeite om een inlog te krijgen en kunnen daardoor niet posten op het forum, niet stemmen en ook niet bij hun geo d'or beheer.

Dat kan toch niet de bedoeling zijn? Is er geen andere methode te verzinnen om te voorkomen dat men meerdere inlog kan aanmaken?

Je kunt middels een ticket een verzoek indienen om je emailadres om te zetten van je werkadres in een privé-adres.

Wellicht is daarmee je probleem verholpen.

Greetz, Bloodwoosj.

 

 

Voor alle duidelijkheid: Ik heb geen probleem (meer). Maar de hoogdrempeligheid van het verkrijgen van een inlog vind ik jammer.

Ik wilde stemmen op een ontwerp op het forum maar heb dat niet kunnen doen. Later heb ik alsnog mijn werkmail maar opgegeven om bij mijn geo d'or beheer te kunnen.

En; Ticket... was is dat?

 

Ik heb een PM gestuurd naar een moderator om mijn email om te kunnen zetten naar mijn persoonlijke (en inderdaad gratis) account.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...