Spring naar bijdragen

Inlog Op Forum


Fantasties

Aanbevolen berichten

Ik heb een PM gestuurd naar een moderator om mijn email om te kunnen zetten naar mijn persoonlijke (en inderdaad gratis) account.

 

Forum-moderators kunnen geen forum-accounts valideren of een emailadres koppelen aan een forum-account.

Hiervoor moet je toch echt een ticket aanmaken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Waarom mag je geen hotmail.com, live.nl of gmail.com adres gebruiken? Want dit zijn volgens mij de meest gerbuikte e-mails. :blush:

 

 

Het is een beschermende maatregel vanwege de enorme hoeveelheid (bulk)spammers en ik dacht ook virus-verzenders die via deze adressen probeert binnen te komen.

Die is eh.... nogal overweldigend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom mag je geen hotmail.com, live.nl of gmail.com adres gebruiken? Want dit zijn volgens mij de meest gerbuikte e-mails. :blush:

Het is een beetje naar de bekende weg vragen. Maar er zijn meerder reden

1 daar van het voorkomt flamen: snel een nieuw account aanmaken en daar vervolgens iemand de huid mee vol schelden. Zonder dat jouw echte naam in beeld komt en geband word.

2 het voor komt spam op het forum ... Botjes hebben nu een legetiem email adress nodig om een account te maken. Dit zal nu minder snel lukken. Kijk maar eens hoeveel troep je in je mailbox ontvangt met nep domein namen. ps ongeveer 90% van alle vertuurde mail is spam

3 tevens zorg het er voor dat de wat seriuse colega cachers op het forum komen, ivm met de hindernis van legitieme email adressen.

4 erzijn er vast nog wel een paar redenen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom mag je geen hotmail.com, live.nl of gmail.com adres gebruiken? Want dit zijn volgens mij de meest gerbuikte e-mails. :blush:

Het is een beetje naar de bekende weg vragen. Maar er zijn meerder reden

1 daar van het voorkomt flamen: snel een nieuw account aanmaken en daar vervolgens iemand de huid mee vol schelden. Zonder dat jouw echte naam in beeld komt en geband word.

2 het voor komt spam op het forum ... Botjes hebben nu een legetiem email adress nodig om een account te maken. Dit zal nu minder snel lukken. Kijk maar eens hoeveel troep je in je mailbox ontvangt met nep domein namen. ps ongeveer 90% van alle vertuurde mail is spam

3 tevens zorg het er voor dat de wat seriuse colega cachers op het forum komen, ivm met de hindernis van legitieme email adressen.

4 erzijn er vast nog wel een paar redenen.

 

 

mbt 3.

 

Iemand met een gmail/hotmail/etc. -acount is niet serieus? Hoe moet ik in hemelsnaam punt 3 anders interpreteren?

Als we zo gaan argumenteren dan weet ik het niet meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

knip

3 tevens zorg het er voor dat de wat seriuse colega cachers op het forum komen, ivm met de hindernis van legitieme email adressen.

knip

mbt 3.

 

Iemand met een gmail/hotmail/etc. -acount is niet serieus? Hoe moet ik in hemelsnaam punt 3 anders interpreteren?

Als we zo gaan argumenteren dan weet ik het niet meer.

Je hebt gelijk... ik heb niet helemaal de juist bewoording gebruikt.... Een account aanmaken is dan veel laag drempeliger, Hier door meer kans op snel ff een accountje aan maakt omdeze vervolgens nooit meer te gebruiken. Terwijl als je er iets voor doen moet de kans groter is dat je serieus/actief iets gaat doen.

 

En verder hebben we natuurlijk het ticet systeem mocht je je email willen aanpassen. zo als reeds al eerder genoemd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt gelijk... ik heb niet helemaal de juist bewoording gebruikt.... Een account aanmaken is dan veel laag drempeliger, Hier door meer kans op snel ff een accountje aan maakt omdeze vervolgens nooit meer te gebruiken. Terwijl als je er iets voor doen moet de kans groter is dat je serieus/actief iets gaat doen.

 

Hier wil ik toch graag even iets aan toevoegen, het is een mogelijkheid die hesselannema benoemt, maar ik lees het nu alsof dit ook een overweging c.q. beleidskeuze is van de SGN/geocaching.nl. Dat is niet zo.

Het bestand van gebruikers die nooit meer komen na de eerste keer wordt op een andere manier opgeschoond. Xaa heeft dit in 2008 nog gedaan en zo'n operatie is voorzien van mails naar gebruikers en aankondigingen hier op het forum.

 

Wat de SGN/geocaching.nl betreft kan iedereen die geinteresseerd is in geocachen zich aanmelden op deze site.

De overweging een aantal e-mail adressen (voor automatische aanmeldingen) uit te sluiten is alleen gebaseerd op de ervaringen met de enorme hoeveelheid spammers die binnenkwamen.

:blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom mag je geen hotmail.com, live.nl of gmail.com adres gebruiken? Want dit zijn volgens mij de meest gerbuikte e-mails. ;)

 

 

Het is een beschermende maatregel vanwege de enorme hoeveelheid (bulk)spammers en ik dacht ook virus-verzenders die via deze adressen probeert binnen te komen.

Die is eh.... nogal overweldigend.

 

oke duidelijk ;) dankje :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oke wat moeten vrienden van me nu dan doen om een inlog te krijgen?

Ze zijn al aardig onderweg naar de mogelijkheid om geo d'ors uit te reiken en hebben zoals ik alleen een gmail/hotmail -account.

 

Begrijp ik het goed dat ze gewoon mbv een ticket hun hotmail kunnen gebruiken om een inlog te krijgen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oke wat moeten vrienden van me nu dan doen om een inlog te krijgen?

Ze zijn al aardig onderweg naar de mogelijkheid om geo d'ors uit te reiken en hebben zoals ik alleen een gmail/hotmail -account.

 

Begrijp ik het goed dat ze gewoon mbv een ticket hun hotmail kunnen gebruiken om een inlog te krijgen?

 

Als je geen hotmail of gmail (of welk ander type gratis emailadres) gebruikt, dan kan je je gewoon registeren (klik).

 

Wil je wel met hotmail of gmail een forumaccount hebben, dan geldt het volgende (en ik citeer even het standaard antwoord vanuit de supportdesk):

Dat het door jouw gebruikte email-adres niet wordt geacepteerd kan kloppen !

Gratis email-adressen ( zoals hotmail, gmail etc. ) zijn nml. niet toegestaan. Het systeem zal daarom ook een foutmelding geven...

Waarom? Omdat we veel problemen hebben gehad met spammers die vaak met deze adressen opereren.

Als je ook een 'regulier' email-adres hebt bij je internetprovider verzoeken wij om dat email-adres te gebruiken.

 

Er is wel een oplossing als het reeds gebruikte email-adres je enige emailadres is.

Dan moet dat adres 'manueel' worden goedgekeurd door een administrator.

Maak in dat geval via de 'Contact Us' via de Hoofdpagina van geocaching.nl een ticket aan met dat specifieke verzoek.

Er kan wel enige tijd overheen gaan voor dat verzoek wordt afgehandeld.

 

Dus:

Gratis e-mailadressen ( zoals hotmail, gmail etc. ) zijn in principe niet toegestaan. Het systeem geeft bij aanmaken een foutmelding.

Als je ook een 'regulier' e-mailadres hebt bij een internetprovider dan verzoeken wij je om dat e-mailadres te gebruiken.

 

Wanneer je enkel een hotmail of gmail adres hebt kan de door de 'admin van Geocaching.nl' een account worden aangemaakt.

Maak hiervoor een melding (lees: ticket) bij support aan.

 

Om een ticket aan te maken: klik

 

Ik hoop dat het wat duidelijkheid geeft zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...