Aquosus Geplaatst 8 februari 2003 Share Geplaatst 8 februari 2003 GPS Garmin Vista aangekocht in Nevada USA Zeer snelle levering met FedEx International Priority Service Op woensdagavond besteld in Las Vegas USA via het internet en op vrijdagachtermiddag geleverd in Kruibeke BE zie : Scan Activity schema. Ship Date : 05/02/2003 Delivered To : Recipient Delivery Location : KRUIBEKE BE Delivery Date/Time : 07/02/2003 13:20 Service Type : International Priority Service Scan Activity schema......................................................Date/Time Left FedEx Ramp LAS VEGAS NV...................................05/02/2003 18:32 Arrived at Sort Facility MEMPHIS TN..............................05/02/2003 23:29 Left FedEx Sort Facility MEMPHIS TN.............................06/02/2003 04:34 Arrived at Sort Facility PARIS FR....................................06/02/2003 21:07 Left FedEx Sort Facility PARIS FR...................................06/02/2003 22:15 Package status MELSBROEK BE.....................................07/02/2003 05:05 Package status MELSBROEK BE.....................................07/02/2003 05:06 Package status MELSBROEK BE ....................................07/02/2003 05:07 On FedEx vehicle for delivery KRUIBEKE BE...................07/02/2003 06:12 Arrived at FedEx Destination Location KRUIBEKE BE.....07/02/2003 06:19 Delivered KRUIBEKE BE.................................................07/02/2003 13:20 Product...........................Etrex Vista..............$289.95 USD........€268.10 EURO Shipping & Handling ......................................$ 39.00 USD..........€ 36.06 EURO International insurance........3 %...................$ 8.70 USD..............€ 8.04 EURO BTW................................Belgie......................$ 68.67 USD..........€ 63.50 EURO Invoerrechten.................Belgie......................$ 11.66 USD..........€ 10.79 EURO Invoerrechten ...............Te betalen aan FedEx..$ 7.78 USD..........€ 7.20 EURO ...................................Totaal te betalen.........$425.76 USD........€393.69 EURO Wisselkoers van 07/02/2003 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bytheway Geplaatst 8 februari 2003 Share Geplaatst 8 februari 2003 Ik geef nog geen mening over het in de VS aanschaffen van producten.... Nog niet. Ik heb, door pure interesse, een metaaldetector gekocht in de VS. Bij www.valcoelectronics.com . Hij is nu ingeklaard. Met verzendkosten en BTW erbij heeft hij mij nog geen € 450,-- gekost. Exact hetzelfde model kost in de NL € 949,--. De netto prijs in de VS was $ 349,-- voor een product waar wij in NL € 949,-- voor betalen 1$ = € 1.093. Mijn GPS koste bij hetzelfde bedrijf $ 119,-- Heb ik bij Correct in de aanbieding € 220,-- voor betaald. Dus: Als Het product wat ik besteld heb goed wordt afgeleverd (een Bounty Hunter Land Ranger) begin ik toch te denken dat we in NL flink opgelicht worden. Andere woorden heb ik er niet voor. Als het een doos bakstenen is dan.............. Dus: Word vervolgd! Bytheway Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aquosus Geplaatst 8 februari 2003 Auteur Share Geplaatst 8 februari 2003 Met verzendkosten en BTW erbij heeft hij mij nog geen € 450,-- gekost. Exact hetzelfde model kost in de NL € 949,--. De netto prijs in de VS was $ 349,-- voor een product waar wij in NL € 949,-- voor betalen. Is er iemand die, kan uitleggen vanwaar dat grote verschil. Moeten we in de toekomst alles zelf gaan inporteren om niet gestroopt te worden. De man met de pet en ook die zonder krijgt hier wel vreemde gedachten bij. We kunnen ook nog emigreren of is dat toch wat voorbarig. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
remco.1971 Geplaatst 9 februari 2003 Share Geplaatst 9 februari 2003 Het grote verschil zit hem in het feit dat er door de nederlandse regering nogal wat accijns (heffing) op geimporteerde producten uit vs wordt geheven. Dit om import uit EU landen te stimuleren en import uit VS te remmen... Hierdoor is het vaak zo dat de leveranciers in nederland dezelfde prijs dokken voor de producten die zij inkopen als ons (zelf via internet aanschaffen). Aangezien de meeste leveranciers ook een boterhammetje willen eten komt daar dus een laag boter en beleg op zodat het een heel stuk duurder kost hier in de winkel dan via internet... Alleen moet je service in de gaten houden... wat zijn je mogelijkheden om iets terug te sturen, hoe makkelijk gaat het bedrijf in vs daar mee om.... Hopelijk zo wat duidelijkheid verschaft... Groeten remco Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
deBruineBeren Geplaatst 9 februari 2003 Share Geplaatst 9 februari 2003 Toch zie je dat producten in NL bijna 2 keer zo duur zijn als in de VS. En dat is naar mijn idee toch te veel. De prijs die wij in de VS betalen is niet de prijs die een Nederlands leverancier bij de fabrikant betaal. Normaal zit hier al 50 % prijs verhoging voor een normale winkel en 25 % voor een Internet winkel. Dit betaalt een Nederlandse leverancier niet. Hij wil dit natuurlijk wel aan ons door bereken, dus zou de prijs weer gelijk moeten zijn. Als wij echter iets overlaten komen van uit de VS betalen we meestal voor de transport kosten van 1 stuks. Een Nederlandse leverancier betaalt voor een grotere hoeveelheid, wat in verhouding goedkoper is, of hij betaalt niets als zij order groot genoeg is. Dan blijft alleen nog het betasting verschil over, 19 % bij ons en ?? % in de VS. Wat betreft eventuele extra accijns dit betalen wij ook als we iets in de VS kopen. Een hoop van spullen worden toch gewoon in de Taiwan of China gemaakt, als het rechtstreeks daar vandaan naar de Nederlands leverancier wordt verstuurd hebben die niets te maken met extra accijns Mijn ervaring is dat ik altijd goedkoper uit ben als ik het in de VS bestel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wally Geplaatst 9 februari 2003 Share Geplaatst 9 februari 2003 Het kopen in het buitenland is al veelvuldig besproken in het forum. Ik ga dan ook niet te diep in op voor/nadelen. Belangrijkste nadeel van kopen in het buitenland is (wat betreft GPS ontvangers) het soort basemap in het toestel. Dit is natuurlijk afhankelijk van de mogelijkheden om dit te wijzigingen van bv een US basemap in een EU basemap, maar wat mij betreft i.i.g. een belangrijk punt om in gedachten te houden. Verder is service voor mij een belangrijk punt. Wat te doen bij defecten? Opsturen naar de VS of kan het in EU/NL? Verder kwam het idee van een inkoopactie in me op (mensen die ook op GoT komen zullen dit fenomeen ongetwijfeld al kennen ). Voor de niet-ingewijden onder ons: Een inkoopactie houdt in dat 1 persoon contacten legt met een firma (kan in binnen of buitenland) en daar een scherpe prijs probeert te regelen door meerdere exemplaren van 1 product in te kopen. Ook scheelt dit in verzendkosten. Afhankelijk van de medewerking van het bedrijf kan er misschien ook afgesproken worden dat verschillende producten besteld kunnen worden. In feite is alles mogelijk, zolang de uiteindelijke prijs lager ligt dan de gewone verkoopprijs. De persoon die de inkoopactie heeft opgestart presenteert de bestelmogelijkheden, mensen kunnen dan geld overmaken en vervolgens wordt alles besteld en verder doorgestuurd naar diegenen die meedoen. Mogelijk nadeel is dat er voldoende mensen moeten zijn die interesse hebben. Hiervoor zou dan een animo check gedaan kunnen worden zonder verdere verplichtingen. Voorwaarde is dan wel dat de prijs ongeveer bekend is. Vraag blijft dan: welke producten? Zijn er veel mensen die een nieuwe GPS nodig hebben? Willen er mensen upgraden voor een leuke prijs? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aquosus Geplaatst 9 februari 2003 Auteur Share Geplaatst 9 februari 2003 Belangrijkste nadeel van kopen in het buitenland is (wat betreft GPS ontvangers) het soort basemap in het toestel. Dit is natuurlijk afhankelijk van de mogelijkheden om dit te wijzigingen van bv een US basemap in een EU basemap, maar wat mij betreft i.i.g. een belangrijk punt om in gedachten te houden.Verder is service voor mij een belangrijk punt. Wat te doen bij defecten? Opsturen naar de VS of kan het in EU/NL? De vooraf ingebakken Basemap is inderdaad een vs versie bij een in de vs aangekochte gps, bij sommige merken is het mogelijk om die achteraf nog te wijzigen maar bij de meeste merken en modellen zit die wel stevig vast. Ik heb die vastgebakken basemap in mijn Garmin Vista eens goed bekeken en moet zeggen dat die zeker niet te gebruiken is om je weg te zoeken naar een bepaald adres daarvoor geeft ze te weinig detail, wat ben je met een kaart waarop alleen maar autostrades en hoofdwegen te vinden zijn. Wil je op straten nivau je weg zoeken en dat is bij de meeste gebruikers wel het geval denk ik, dan ben je verplicht die gegevens van een CD-rom te inporteren, volgens mij hadden ze er beter geen basemap ingebakken dan was er wat meer vrije ruimte overgebleven voor zaken waar ik wel wat aan heb. Op gebied van service heb ik nog geen ervaring maar volgens de megeleverde documenten geniet ik dezelfde garantie als bij een toestel dat ik hier om de hoek zou aankopen. Je moet ermee naar de inporteur in je eigen land, dat gebeurt ook als je in je eigen land een toestel afgeeft voor herstelling in de zaak van aankoop, ik moet dat nu zelf doen en anders doet de winkelier dat voor mij. Maar met het geld dat ik heb uitgespaart bij de aankoop kan ik de transportkosten zeker wel een paar keer betalen, en na een jaar is de garantie voorbij en kan je het toestel gewoon in de winkel om de hoek laten herstellen. De besparing was bij aankoop om en bij de 200€. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
et1961 Geplaatst 10 februari 2003 Share Geplaatst 10 februari 2003 Hi, Een zeer verstandige beslissing om in de VS te kopen! De vooraf ingebakken Basemap is inderdaad een vs versie bij een in de vs aangekochte gps, bij sommige merken is het mogelijk om die achteraf nog te wijzigen maar bij de meeste merken en modellen zit die wel stevig vast.Ik heb die vastgebakken basemap in mijn Garmin Vista eens goed bekeken en moet zeggen dat die zeker niet te gebruiken is om je weg te zoeken naar een bepaald adres daarvoor geeft ze te weinig detail, wat ben je met een kaart waarop alleen maar autostrades en hoofdwegen te vinden zijn. Wil je op straten nivau je weg zoeken en dat is bij de meeste gebruikers wel het geval denk ik, dan ben je verplicht die gegevens van een CD-rom te inporteren, volgens mij hadden ze er beter geen basemap ingebakken dan was er wat meer vrije ruimte overgebleven voor zaken waar ik wel wat aan heb. Die basemap kan mij gestolen worden, zonde van al die mooie geheugenruimte. Op gebied van service heb ik nog geen ervaring maar volgens de megeleverde documenten geniet ik dezelfde garantie als bij een toestel dat ik hier om de hoek zou aankopen.Je moet ermee naar de inporteur in je eigen land, dat gebeurt ook als je in je eigen land een toestel afgeeft voor herstelling in de zaak van aankoop, ik moet dat nu zelf doen en anders doet de winkelier dat voor mij. Maar met het geld dat ik heb uitgespaart bij de aankoop kan ik de transportkosten zeker wel een paar keer betalen, en na een jaar is de garantie voorbij en kan je het toestel gewoon in de winkel om de hoek laten herstellen. De besparing was bij aankoop om en bij de 200€. Op de watersportbeurs in Dusseldorf (Garmin stand) vertelde een Garmin medewerker dat zij geen service/garantie geven op een toestel gekocht in de VS! Toen ik om de reden vroeg, werd ie boos. Hij had dat verhaal van dat ongeloofelijke prijsverschil van mij -en waarschijnlijk van enkele 100-en beursbezoekers- al aan moeten horen. SY Etienne Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
et1961 Geplaatst 10 februari 2003 Share Geplaatst 10 februari 2003 Aangezien de meeste leveranciers ook een boterhammetje willen eten komt daar dus een laag boter en beleg op zodat het een heel stuk duurder kost hier in de winkel dan via internet... Hi, Zo veel hoeft dat beleg toch niet te kosten? Eten die gasten alleen maar rosbief, gerookte zalm en kaviaar? SY Etienne Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 10 februari 2003 Share Geplaatst 10 februari 2003 En behalve brood op tafel willen ze net zoals vele anderen een luxe 4WD leasebak in de garage hebben staan. Met een goed Garmin navigatie systeem erin, met alle kaarten van Europa en..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bytheway Geplaatst 11 februari 2003 Share Geplaatst 11 februari 2003 En ja, hij is binnen. Gewoon aan de deur afgeleverd. Geen factuur of iets van de douane erbij voor de invoerrechten. Bedrag dan toch te klein? Hoe dan ook, hij werkt perfect. Al heel wat schroefjes in mijn tuin gevonden. En negentien gouden munten, maar daar lag een toegangskaartje van een museum in Utrecht bij Grapje! Maar in elk geval perfect afgeleverd, boekjes, orginele doos in omdoos, garantiekaarten en de hele zooi erbij. Plus een extra schotel, voor niks, bonusje van de leverancier! Die schotel kost hier in Nederland € 70,-- Dus nu nog ff alles onder elkaar: In Nederland/Duitsland bij verschillende leveranciers: Bounty Hunter Land Ranger: : € 949,-- Extra schotel: € 70,-- Totaal: € 1.019,-- Bij Valco Electronics: Bounty Hunter Land Ranger: $ 349,-- = € 320,-- Extra schotel: Gratis Verzendkosten: $ 63,-- = € 58,-- Totaal: € 378,-- Verschil: € 641,-- !! Mmm, ik denk dat ik ook een adres heb voor de aanschaf van een nieuwe GPS. Bytheway Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast level_one Geplaatst 12 februari 2003 Share Geplaatst 12 februari 2003 Vorige Week een magellan meridian gold besteld in the US. Zou gisteren afgeleverd worden maar helaas ik was nie thuis . (morgen nieuwe ronde nieuwe kansen) dus mogen weet ik ook wat ik precies moet gaan betalen. (douane en zo) En die us base map. die is van een magellan als je even zoekt op het Inet, of hier op het forum zo omgezet naar een europeese. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aquosus Geplaatst 12 februari 2003 Auteur Share Geplaatst 12 februari 2003 En die us base map. die is van een magellan als je even zoekt op het Inet, of hier op het forum zo omgezet naar een europeese. Voorlopig althans is dat bij Garmin nog niet mogelijk om de basemap te veranderen, niet dat ik de europese basemap mis, maar moest het in de toekomst mogelijk zijn, om te wisselen van map zal ik het zeker doen. Haal nu de nodige kaarten van een cd-rom die maken het mogelijk om op adres te zoeken, zelf tot op het huisnummer lukt niet met de basemap. Maar juist daarom is het een Basemap. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast level_one Geplaatst 13 februari 2003 Share Geplaatst 13 februari 2003 En ja hoor netjes om 11:00 reed een auto van DHL voor met mijn nieuwe aanwinst. Wat koste het geintje. magellan meridian gold € 230,49 $251,00 aansteker adapter € 13,77 $ 15,00 hoesje € 9,18 $ 10,00 porto € 28,74 $ 31,00 shipping/handling € 9,18 $ 10,00 invoer rechten € 12,03 BTW € 68,97 totaal € 372.36 een meridian gold kost in de nl ongeveer € 520,00 bij www.stay-active.nl Nu maar hopen dat hij niet stukt gaat Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JandeBeHanger Geplaatst 19 mei 2005 Share Geplaatst 19 mei 2005 (bewerkt) Ik weet dat dit draadje oud is en ik reageer niet op het voorgaande, ik wil alleen geen nieuw draadje openen! Ik ben nu een aantal keren met de Quest en de Geko 201 op pad geweest en nu stoor ik mij aan het volgende, waarbij ik aan moet tekenen dat het eigenlijk de bedoeling was om de Quest puur te gebruiken voor navigatie naar de cache en in het veld gebruik te maken van de Geko. 1. Bij de Quest kan ik weer kommentaar aan een waypoint toevoegen zoals ik gewend was bij de 12xl. 2. Waypoints mogen bij de Geko 201 slechts 6 karakters lang zijn, dank Peette z'n geweldige gebaar kwam ik er achter dat dit ook zo is bij de Etrex Euro. 3. De kompaspijl van de Quest geeft veel eerder de richting aan dan die van de Geko. Ik heb nu de neiging om dus de Quest in het veld te gaan gebruiken ipv de Geko, daarbij komt dat je met de Quest van het batterij gezeur af bent. Hmmmm, ik heb nu het plan opgevat om nu maar een GPS60 voor erbij te kopen, dan kan mijn dochter weer de Geko 201 in de hand nemen. Ik heb eens rond gekeken maar die GPS60 moet hier in NL maar liefst 220 euro kosten, terwijl het ding in de USA zo maar bij een willekeurige winkel $180 (= ca. 140 euro). Om zo'n gps te machtigen voor 2/3 van de prijs in NL durf ik wel enig risiko te lopen, echter als er nog 14% invoerrechten en daarover nog eens 19% BTW bij komt, DAN WORDT HET EEN STUK MINDER INTERESANT! Toevallig heb ik een kennis in Avon, MN die ook nog eens vlakbij (ca. 5 km) bij die winkel werkt. Mijn vraag is nu als ik een "gebruikte"gps* door een partikulier laat opsturen, moet ik dan ook invoerrechten en btw betalen. De gps gaat enige gebruiksporen krijgen en wordt door de modder gehaald. *zonder manual en rekening, in een PTT doosje welke al 7x heen en weer geweest is met rw cd's. Als ik die prijzen zo zie dan is misschien een GPS60C ook wel interesant, CS heb ik al door de aankoop van de Quest, 19 mei 2005 bewerkt door JandeBeHanger Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden