Spring naar bijdragen

Kaarten voor op de GPS en de computer; Advies gevraagd


Raksha1973

Aanbevolen berichten

ik snap het...heb even gekeken en die kaarten kosten dus 129 euro...nou zit ik in schuldsanering na twee overvallen op mijn winkeltje ( de gemeente weert was zo aardig om een opvang voor drugsverslaafden naast mijn zaak te zetten)

dus typisch een geval van jammer, dat krijg ik nooit bijeen gespaard nu. dus over drie jaar zijn we eruit en dan komt er een kaart voor op de pc

 

tot die tijd maar de kaart van geocaching .nl afstruinen

 

thanks voor de antwoorden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

ik snap het...heb even gekeken en die kaarten kosten dus 129 euro...nou zit ik in schuldsanering na twee overvallen op mijn winkeltje ( de gemeente weert was zo aardig om een opvang voor drugsverslaafden naast mijn zaak te zetten)

dus typisch een geval van jammer, dat krijg ik nooit bijeen gespaard nu. dus over drie jaar zijn we eruit en dan komt er een kaart voor op de pc

 

tot die tijd maar de kaart van geocaching .nl afstruinen

 

thanks voor de antwoorden

 

Tja, ik weet eigenlijk niet wat ik met deze "verklaring" aan moet.

 

Het enige dat me te binnenschiet is dat je in ieder geval een mooie dure kaart op de rug hebt staan en dat hebben wij weer niet.

 

Je kunt niet alles hebben in het leven. Maar om te geocachen ben je ter plaatse niet een kaart nodig op je GPSr. Het is niets meer dan een leuke dure spielerei voor zij die alles al (bijna) hebben. Een enkele keer misschien dat je even beter uit de voeten kunt, maar nodig ben je het niet.

 

 

Kijk naar je eigen onliner onder je berichten:

 

"Het gaat er niet om hoeveel finds je op je naam hebt staan, maar hoeveel lol je hebt aan het cachen :-)"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik snap het...heb even gekeken en die kaarten kosten dus 129 euro...nou zit ik in schuldsanering na twee overvallen op mijn winkeltje ( de gemeente weert was zo aardig om een opvang voor drugsverslaafden naast mijn zaak te zetten)

dus typisch een geval van jammer, dat krijg ik nooit bijeen gespaard nu. dus over drie jaar zijn we eruit en dan komt er een kaart voor op de pc

 

tot die tijd maar de kaart van geocaching .nl afstruinen

 

thanks voor de antwoorden

 

Tja, ik weet eigenlijk niet wat ik met deze "verklaring" aan moet.

 

Het enige dat me te binnenschiet is dat je in ieder geval een mooie dure kaart op de rug hebt staan en dat hebben wij weer niet.

 

Je kunt niet alles hebben in het leven. Maar om te geocachen ben je ter plaatse niet een kaart nodig op je GPSr. Het is niets meer dan een leuke dure spielerei voor zij die alles al (bijna) hebben. Een enkele keer misschien dat je even beter uit de voeten kunt, maar nodig ben je het niet.

 

 

Kijk naar je eigen onliner onder je berichten:

 

"Het gaat er niet om hoeveel finds je op je naam hebt staan, maar hoeveel lol je hebt aan het cachen :-)"

 

 

de kaart staat ook op mijn gps nuvi 350, ( dankzij de goeie tip van toenstraks) ik zou alleen graag mijn finds op een kaart op mijn pc willen zetten maar ik begrijp wel dat dat nu niet kan, idd je kunt niet alles hebben :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mbt die fraaie topokaarten...

we maken er hier in zuid limburg een sport van doorsteekjes die "niet op de (topo)kaart" staan te gebruiken, juist om voor de wandelaars die alles vooruit willen zien op het schermpje te blijven verassen.

met die topokaart nogal een klus, maar het kan nog :yes:

 

op evenementen is het leuk om te zien dat samen met collegawandelaars (met oudere/nieuwalleseropeneraan-generatie apparatuur hetzelfde resultaat en MINSTENS evenveel plezier te halen valt!

 

jaaaaaren hebben wandelaars achter de pijl aangelopen zonder extra kaarten, en dat kan nog steeds, het is ook nog eens leuker een paadje te ' ontdekken' in plaats van van tevoren te weten dat er achter de bocht links het bos in gelijk rechts eeen smal pad naar de cache gaat.....

 

minder weten = intensiever zoeken = helemaal niet erg = meer avontuur... succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mbt die fraaie topokaarten...

we maken er hier in zuid limburg een sport van doorsteekjes die "niet op de (topo)kaart" staan te gebruiken, juist om voor de wandelaars die alles vooruit willen zien op het schermpje te blijven verassen.

met die topokaart nogal een klus, maar het kan nog :o

 

op evenementen is het leuk om te zien dat samen met collegawandelaars (met oudere/nieuwalleseropeneraan-generatie apparatuur hetzelfde resultaat en MINSTENS evenveel plezier te halen valt!

 

jaaaaaren hebben wandelaars achter de pijl aangelopen zonder extra kaarten, en dat kan nog steeds, het is ook nog eens leuker een paadje te ' ontdekken' in plaats van van tevoren te weten dat er achter de bocht links het bos in gelijk rechts eeen smal pad naar de cache gaat.....

 

minder weten = intensiever zoeken = helemaal niet erg = meer avontuur... succes!

 

jahaaa maar dat bedoel ik ook niet...op de etrex h staan helemaaaal geen kaarten, no problem, ik zou graag een kaart hebben voor op de pc

om mijn eigen finds op aan te brengen, en de routes van de caches die ik zelf uitzet, ook voor het event, maar team limboos heeft het wel, dus die zet de routes (ook de mijne) van het event op zijn pc, zo kan het ook :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toen ik mijn GPS aanschafte had ik zelf als vereiste staan dat er Topo kaarten op moesten kunnen staan en dan ook nog in kleur, dat vond ik mooi. Dus met mijn Garmin Legend Cx schafte ik ook meteen de Topo kaarten aan. De eerste 70 caches heb ik allemaal gevonden middels de topo kaart. Later vond ik de optie van de pijl in mijn GPS. En ben die toen eigenlijk gaan gebruiken omdat ik dat veel gemakkelijker vind in gebruik. Je kijkt je dan niet steeds blind op de kaart, inzoomen uitzoomen.. Nee gevoon even een blik op de GPS, we moeten ergens die kant op.

 

Toen vond ik dus de aanschaf van de Topo kaarten weer een onoverdachte aanschaf. Maar later heb ik echt wel een heel aantal caches gelopen waarbij ik toch heel blij was met de Topo kaarten. Wat dacht je van heel waterrijke gebieden? Op de Topo kaarten kun je zien aan welke kant je van het water moet zijn, heel handig vind ik! Of bij bossen waarbij het echt niet zo heel duidelijk is wel pad het goede nou is. Of zoals gisteren toen ik "de Cirkel" aan het lopen was in de omgeving van Oisterwijk. Deze cache gaat in het begin steeds over verharde wegen en paden, ik wil het liefst onverhard lopen, dus wijk ik dan af van de route en kies mijn eigen onverharde weg. Daar vind ik de Topo kaarten echt handig voor. Komt misschien ook door mijn voorkeur voor caches waarbij de afstand tussen de waypoints toch minimaal 500 meter is. En niet steeds een paar tientallen meters en weer weet ik het hoeveel berekeningen te moeten maken, ik hou van lopen en genieten van de natuur, niet van rekenen tussen het asfalt.

 

Uiteraard heb ik de Topo kaarten ook op mijn laptop staan, maar daar doe ik eigenlijk niets bijzonders mee. Hooguit even snel checken of ik een puzzel een beetje goed heb opgelost, maar dat kan net zo goed in Google Maps.

 

Maar voor mij geldt wel dat ik de Topo kaarten een aanwinst vind voor je GPS, het is echt wel zo dat geocachen ook zonder te doen is, maar soms zijn ze gewoon handig. :yes: Ik zou geen Topo kaarten aanschaffen voor op de pc. Daar kan ik het nou met gemak zonder af... :o En nou vraag ik me toch af waarom Topo kaarten handig zijn voor je eigen caches? Ik ben bezig om er eindelijk ook eens een paar neer te gaan leggen, maar waarvoor zou je de Topo kaarten daar voor gebruiken? Ik dacht aan een aantal keren het gebied verkennen, wat is leuk om te laten zien? Dan een keer volledig lopen met GPS, de tracklog opslaan... wat punten nemen om wat vragen te stellen, dan weer lopen om alles te checken, wellicht nog 3 keer, klopt het allemaal wel... etc etc... Ik had hier nog helemaal niet aan Topo kaarten gedacht gedacht eigenlijk...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

jaaaaaren hebben wandelaars achter de pijl aangelopen zonder extra kaarten, en dat kan nog steeds, het is ook nog eens leuker een paadje te ' ontdekken' in plaats van van tevoren te weten dat er achter de bocht links het bos in gelijk rechts eeen smal pad naar de cache gaat.....

 

minder weten = intensiever zoeken = helemaal niet erg = meer avontuur... succes!

 

En ik gebruik de topo-kaarten juist ook op een andere manier.

Als ik achter het pijltje aanloop ben ik soms te snel op de locatie.

Het is ook mogelijk om a.d.h. van deze kaarten juist om te lopen,

bij dat vennetje of heideveld langs.

bewerkt door Tanuki
Link naar opmerking
Deel via andere websites

"Vroeger" kwam je nog wel eens kabouterkaarten tegen in een cache.

Dit is tegenwoordig ook verkrijgbaar tegen betaling bij het kadaster:

 

Kadaster: top25tomove

 

Ach ja vroeger....had ik minder grijze haren; vroeger: was er nog geen euro en was alles veel goedkoper! Maar ja, we worden ouder...Vroeger had men de Kabouterkaarten (illegaal) en nu de mooie topokaarten (legaal). En ja daar moet voor betaald worden :P !

 

Het zijn hartstikke mooie kaarten, maar heb je ze echt nodig voor het cachen? Nee, in principe: ze maken het soms makkelijker: 'aan welke kant van het water ligt het wp nu?' Maar het mooiste blijft, vind ik, gewoon lekker achter de pijl aanlopen: het avontuur tegemoet :) ! En voor de pc zijn andere mogelijkheden zoals Lex al aangeeft.

 

Ik zou graag een kaart hebben voor op de pc om mijn eigen finds op aan te brengen, en de routes van de caches die ik zelf uitzet, ook voor het event, maar team limboos heeft het wel, dus die zet de routes (ook de mijne) van het event op zijn pc, zo kan het ook :thumbup:

 

Maar Raksha het ziet er naar uit dat je al een oplossing hebt gevonden ;) . En ja...misschien toch even doorsparen. Overigens wel zeer vervelend van die overvallen :thumbdown: ! Ik ga het draadje sluiten aangezien je al een oplossing bij Team Limboos hebt gevonden. Anders even een PM naar mij!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...