gpsgek Geplaatst 9 september 2007 Geplaatst 9 september 2007 (bewerkt) Gewoon eens GEEN puzzels!! een leuke multi of traditonal! Dat is gewoon leuk cachen met een leuke of mooie wandeling. Dus een cache waar je niet van te voren werk moet verrichten, maar juist onderweg. Ik heb inmiddels al een hele hoop puzzels in mijn ignorelist staan. Sorry, nog even een reactie op deze post. Waarom nu "geen" puzzel? In't westen liggen nu eenmaal zoveel caches dat het maken van een goede multi steeds lastiger wordt. Mensen verzinnen dus een alternatief, en maken een leuke puzzel met een mooie cache-pagina en een leuke cache-locatie. Dat is ook precies de reden dat het gemiddelde puzzelniveau in 't westen een tikje hoger ligt dan in 't oosten. Geloof me, je bent niet de enige die zo reageert. Op mijn beurt zeg ik: don't care about it. Vind je de puzzels niks? Nou, das dan je eigen probleem. Dan doe je ze niet. Wil je toch de puntjes van je kaart halen? Dan zul je ze gewoon moeten oplossen... 9 september 2007 bewerkt door gpsgek
Ringeling Geplaatst 9 september 2007 Geplaatst 9 september 2007 Gewoon eens GEEN puzzels!! een leuke multi of traditonal! Dat is gewoon leuk cachen met een leuke of mooie wandeling. Dus een cache waar je niet van te voren werk moet verrichten, maar juist onderweg. Ik heb inmiddels al een hele hoop puzzels in mijn ignorelist staan. Idd!!!
Bappie-NL Geplaatst 9 september 2007 Geplaatst 9 september 2007 Gewoon eens GEEN puzzels!! een leuke multi of traditonal! Dat is gewoon leuk cachen met een leuke of mooie wandeling. Dus een cache waar je niet van te voren werk moet verrichten, maar juist onderweg. Ik heb inmiddels al een hele hoop puzzels in mijn ignorelist staan. Sorry, nog even een reactie op deze post. Waarom nu "geen" puzzel? In't westen liggen nu eenmaal zoveel caches dat het maken van een goede multi steeds lastiger wordt. Mensen verzinnen dus een alternatief, en maken een leuke puzzel met een mooie cache-pagina en een leuke cache-locatie. Dat is ook precies de reden dat het gemiddelde puzzelniveau in 't westen een tikje hoger ligt dan in 't oosten. Geloof me, je bent niet de enige die zo reageert. Op mijn beurt zeg ik: don't care about it. Vind je de puzzels niks? Nou, das dan je eigen probleem. Dan doe je ze niet. Wil je toch de puntjes van je kaart halen? Dan zul je ze gewoon moeten oplossen... Uhh ik ben het ook een tikkeltje niet met je eens. Het neerleggen van puzzels met een hoger niveau is naar mijn mening géén oplossing voor het ruimte probleem om nog een mooie multi neer te leggen. Voor iedereen die dit hogere niveau of vakkennis niet bezit (en dat zijn er vele) komt er dus géén puzzel om op te lossen bij en dus ook geen ritje met een leuke wandeling naar de cache locatie. En dat vind ik jammer! Straks een hele kaart vol met gele stippen, met waarschijnlijk hele mooie eindlokaties die ik nooit zal zien, tenzij ik een touristenboek van de ANWB ga kopen en het cachen maar laat voor wat het is en maar weer ouderwets aan het wandelen sla zonder kissie op het eind. Dat er ook puzzels zijn met een hoger niveau vind ik logisch zo blijft cachen heel breed. Maar als je hier naar de omgeving Delft kijkt (en die omgeving wordt steeds breder) loopt het naar mijn mening wel wat de spuigaten uit. Het is er een prachtige omgeving, maar tevens een omgeving die voor vele onbekend zal blijven op deze manier.
De Oliva's Geplaatst 9 september 2007 Geplaatst 9 september 2007 Gewoon eens GEEN puzzels!! een leuke multi of traditonal! Dat is gewoon leuk cachen met een leuke of mooie wandeling. Dus een cache waar je niet van te voren werk moet verrichten, maar juist onderweg. Ik heb inmiddels al een hele hoop puzzels in mijn ignorelist staan. Hoewel we een beetje off-topic aan het raken zijn: Eens... wij zijn zo'n beetje hoofdzakelijk actief in hetzelfde gebied als cachorganic, rondom Leiden dus. Hoewel een paar mooie puzzels liggen (bijvoorbeeld "ziende blind" en "tunnelvisie"), zijn er ook best een aantal van het slag dat GPSgek hier zojuist demonstreert: zonder specifieke kennis of aanknopingpunt niet op te lossen. (sorry GPSgek maar zelfs met je uitleg ben ik na twee regels de draad kwijt) Nu kunnen wij het best velen dat er wat gele stippen op de kaart blijven staan, that's life. De kaart hoeft niet per se leeg. Wat de ruimte betreft neemt een traditional niet meer plaats in dan zo'n puzzel, toch? Een multi ook niet trouwens. Zijn allemaal ongeveer een fotorolletje tot een ammokistje groot
TeamTobi Geplaatst 9 september 2007 Geplaatst 9 september 2007 Gewoon eens GEEN puzzels!! een leuke multi of traditonal! Dat is gewoon leuk cachen met een leuke of mooie wandeling. Dus een cache waar je niet van te voren werk moet verrichten, maar juist onderweg. Ik heb inmiddels al een hele hoop puzzels in mijn ignorelist staan. Hoewel we een beetje off-topic aan het raken zijn: Eens... wij zijn zo'n beetje hoofdzakelijk actief in hetzelfde gebied als cachorganic, rondom Leiden dus. Hoewel een paar mooie puzzels liggen (bijvoorbeeld "ziende blind" en "tunnelvisie"), zijn er ook best een aantal van het slag dat GPSgek hier zojuist demonstreert: zonder specifieke kennis of aanknopingpunt niet op te lossen. (sorry GPSgek maar zelfs met je uitleg ben ik na twee regels de draad kwijt) Nu kunnen wij het best velen dat er wat gele stippen op de kaart blijven staan, that's life. De kaart hoeft niet per se leeg. Wat de ruimte betreft neemt een traditional niet meer plaats in dan zo'n puzzel, toch? Een multi ook niet trouwens. Zijn allemaal ongeveer een fotorolletje tot een ammokistje groot Open de reeks maar eens in een willekeurige HEX editor...
Bunbury Junior Geplaatst 9 september 2007 Geplaatst 9 september 2007 Wij hebben afgelopen jaar meegedaan aan het Kerst event. De bedoeling was dat je een cache maakte voor een ander. Deze cache werd in principe slechts een keer gebruikt (Degene die zijn blijven liggen daargelaten). Dit was een hele leuke ervaring om eens een cache te maken, zonder al het gedoe er om heen. Je kon gewoon even proeven hoe het is een cache te ontwerpen. Wellicht is het event er dit jaar weer... aanrader als je het ook eens wilt proberen.
BigFurryMonster Geplaatst 9 september 2007 Geplaatst 9 september 2007 Hoe verzin je nou bv ook al die puzzels en verhalen....helpppp Ervaring mijnerzijds: Ik ga zelf altijd uit van het type landschap waar de cache moet komen. Welke plekken in aanmerking komen, hangt vooral af van de toestemming en van de interessantheid van de omgeving. Daarna ga ik na wat voor type cache het beste bij dat landschap past. Is het een stad, dan probeer ik daar iets over te vertellen tijdens de wandeling. Is het een bos, dan volstaat wellicht de natuur op zich, zonder verder 'puzzel-gedoe'. In een park kun je een soort tussenvorm bedenken: een wandeling met enkele puzzel-elementen.
Aanbevolen berichten