Spring naar bijdragen

Geocaching leren; Welke sites zijn belangrijk/interessant?


franklin

Aanbevolen berichten

goedemorgen

via via ben ik geinteresseerd geraakt in het fenomeen geocaching.

Mijn vraag is nu welke site,s er verder zijn over geocaching hoe werk het precies en welke gps is daar het best voor geschikt

Lijkt me echt erg leuk om te doen

graag hoor ik van jullie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

goedemorgen

via via ben ik geinteresseerd geraakt in het fenomeen geocaching.

Mijn vraag is nu welke site,s er verder zijn over geocaching hoe werk het precies en welke gps is daar het best voor geschikt

Lijkt me echt erg leuk om te doen

graag hoor ik van jullie

 

Welkom bij onze "sport". :yes:

 

Als je niet vies bent van wat engels, dan is geocacher-u.com wel een goede leidraad, maar je kunt ook genoeg vinden op geocaching.nl.

 

Iedere GPS is geschikt, en net als met zoveel dingen is nieuwer vaak wel sneller, maar niet altijd beter.

Pas het aan aan je eigen portemonnee.

 

Lees ook het newbie-gedeelte van dit forum eens door voor de meeste beginnersvragen.

In deze PDF staat ook veel info voor beginners.

 

Kies om te beginnen caches uit met een normale container, en een niet te grote moeilijkheidsgraad (die sterretjes op een cache-pagina)

 

Veel plezier alvast met cachen!!

 

modjes: verplaats deze post even naar het newbie-gedeelte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

...welke site,s er verder zijn over geocaching hoe werk het precies...
Welkom, de site met de meeste informatie over geocachen heb je al gevonden want dat is deze site. Op de beginpagina van www.geocaching.nl staat links onder een inleidende tekst.

 

Naast alle andere suggesties is dit. (op het onderstreepte woordje dit klikken) ook een leuke uitleg van geocaching. Het komt van de pagina van de cacher die in Nederland het meeste heeft gevonden. Zijn hele site is overigens verder ook erg leuk om door te lezen.

 

O. ja. Meerdere cachers hebben of zullen je er voor waarschuwen, het is heel verslavend.

 

Zilvervloot.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat alle tips al gegeven zijn, ben je wel even zoet mee!

 

Als je verder nog vragen hebt kan je ze op het forum stellen en je mag me ook altijd een pb sturen.

Of ik je vraag ook kan beantwoorden is een tweede.

 

In ieder geval veel plezier met de voorbereidingen en het vinden van je eerste cache.

 

Dit kan evt. ook zonder gps, je kan ook op kaarten en kompas lopen, maar met gps is wel leuker.

Al voor 100,- heb je er 1, tweedehands nog wel goedkoper. En als je een dikkere portomonai hebt, zijn er heel veel leuke apparaten te koop!

 

Je bent al gewaarschuwd, weet waar je aan begint!

 

groetjes GeoVlinder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedemorgen

via via ben ik geinteresseerd geraakt in het fenomeen geocaching.

Mijn vraag is nu welke site,s er verder zijn over geocaching hoe werk het precies en welke gps is daar het best voor geschikt

Lijkt me echt erg leuk om te doen

graag hoor ik van jullie

 

Ook ik ben een beginnende geocacher. Via dit forum kan je enorm veel lezen, maar op een gegeven moment moet je het gewoon een keer uit gaan proberen. Dit kan ook met een gehuurde GPS. Bij verschillende buitensportzaken kan je er één huren voor een dag of een weekend. Zo ben ik er mee begonnen. En het is echt opwindend om je eerste cache te vinden. Binnenkort gaan we (gezin) nu zelf een GPS aanschaffen. Het kost wel wat tijd om uit te vogelen wat je dan wilt, maar hier op het forum heb ik al vele goede tips gekregen. In welke regio woon je?

Groeten, A'Tuin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iedere GPS is geschikt, en net als met zoveel dingen is nieuwer vaak wel sneller, maar niet altijd beter.

Pas het aan aan je eigen portemonnee.

Helemaal mee eens, met dien verstande dat het met toestellen die bedoeld zijn voor gebruik in de auto, zoals de TomTom of de Garmin Nüvi, erg behelpen is.

 

Als je een toestel voor geocachen gaat aanschaffen zul je inderdaad niet snel op zo'n toestel uitkomen, maar het blijkt dat er mensen zijn die er dan meteen autonavigatie bij willen hebben, of er al zo een hebben. En die zouden teleurgesteld raken bij het geocachen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iedere GPS is geschikt, en net als met zoveel dingen is nieuwer vaak wel sneller, maar niet altijd beter.

Pas het aan aan je eigen portemonnee.

Helemaal mee eens, met dien verstande dat het met toestellen die bedoeld zijn voor gebruik in de auto, zoals de TomTom of de Garmin Nüvi, erg behelpen is.

 

+ dat auto-navigatiesystemen toch minder robuust zijn. Mijn Garmin Etrex Legend is al een keer met 18km/uur vanaf de fiets naar beneden gestuiterd (oogje hoesje scheurde af) en op vakantie zo'n 80m naar beneden gegleden de diepte in (touwtje aan hoesje raakte los.

 

Zou ik dit met mijn Garmin Ique3600 autonav gedaan hebben dan zou ie zeker in 1000 stukken liggen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iedere GPS is geschikt, en net als met zoveel dingen is nieuwer vaak wel sneller, maar niet altijd beter.

Pas het aan aan je eigen portemonnee.

Helemaal mee eens, met dien verstande dat het met toestellen die bedoeld zijn voor gebruik in de auto, zoals de TomTom of de Garmin Nüvi, erg behelpen is.

 

+ dat auto-navigatiesystemen toch minder robuust zijn. Mijn Garmin Etrex Legend is al een keer met 18km/uur vanaf de fiets naar beneden gestuiterd (oogje hoesje scheurde af) en op vakantie zo'n 80m naar beneden gegleden de diepte in (touwtje aan hoesje raakte los.

 

Zou ik dit met mijn Garmin Ique3600 autonav gedaan hebben dan zou ie zeker in 1000 stukken liggen....

 

Yep, Legends zijn zeker behoorlijk onverwoestbaar. Heb eens een verhaal gelezen van iemand die hem op het dak van z'n auto had neergelegd, en die is er toen op de snelweg in volle vaart afgestuiterd. Afgezien van wat krasjes heeft deze het nog jaren uitgehouden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welke GPS? Wat betreft de hierboven beschreven bestedigheid van de Garmin Etrex, die kan ik onderschrijven

 

Wij hebben een Garmin Etrex Venture, volgens mij bijna hetzelfde machientje. Ook goede ervaringen qua robuustheid en heel redelijk geprijst - wij hebben 'm nieuw gekocht voor volgens mij zo'n 200 Euri (als ik het me juist herinner). Tweedehands toestelletjes gaan op 't internet nog een stuk goedkoper weg.

 

Voor de beginnend geocacher die (nog) niet teveel eisen aan de apparatuur stelt kan ik de Etrexjes aanraden.

bewerkt door De Oliva's
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...