BigFurryMonster Geplaatst 14 augustus 2007 Geplaatst 14 augustus 2007 Ziet er prachtig uit maar......tussen de 5 en 5,5 km is me toch wel een beetje te nauwkeurig. Mee eens. Ook is het bij sommige (veel?) caches zo dat er meerdere routes zijn, of dat de afstand afhangt van de manier waarop je een puzzel oplost. Nauwkeuriger dan 1 km hoeft dan m.i. ook niet.
SN@G Geplaatst 14 augustus 2007 Geplaatst 14 augustus 2007 Op verzoek en wat je niet wilt gebruiken, gebruik je toch niet.
The Scorpios Geplaatst 14 augustus 2007 Geplaatst 14 augustus 2007 Op verzoek en wat je niet wilt gebruiken, gebruik je toch niet. Tja maar je hebt mooie ikoontjes gemaakt en als je nou vertelt hoe je dat gedaan hebt, kan ik zelf die halve kilometers enz eruit halen. Of leg je het niet uit maar doet het als extraatje
gpsgek Geplaatst 14 augustus 2007 Geplaatst 14 augustus 2007 Op verzoek en wat je niet wilt gebruiken, gebruik je toch niet. Tja maar je hebt mooie ikoontjes gemaakt en als je nou vertelt hoe je dat gedaan hebt, kan ik zelf die halve kilometers enz eruit halen. Of leg je het niet uit maar doet het als extraatje Zou je het op prijs stellen als je de icoontjes zelf een tekst kan geven? Dat is op zich vrij eenvoudig te maken...
Geopatra Geplaatst 14 augustus 2007 Geplaatst 14 augustus 2007 foutje Alweer??? Jij bent sneller dan het geluid ! Het leven is ook best wel gecompliceerd! Soms Ziet er prachtig uit maar......tussen de 5 en 5,5 km is me toch wel een beetje te nauwkeurig. Mee eens. Ook is het bij sommige (veel?) caches zo dat er meerdere routes zijn, of dat de afstand afhangt van de manier waarop je een puzzel oplost. Nauwkeuriger dan 1 km hoeft dan m.i. ook niet. Tja, en ik wil het wel nauwkeurig kunnen aangeven. Dat is de lengte die je aflegt als je de route aflegt conform het routeplan van de cacheontwerper. Korter wordt het dan niet. Vaak wel langer, maar dat is iets dat iedere cacher met enige ervaring kan weten.Ik heb wel eens 13 km. gelopen voor een route die zo'n 5-6 km. lang was. Echt mijn /onze eigen schuld hoor. En als je het niet nodig hebt gebruik je het toch niet. Nogal makkelijk. Geopatra.
Peetee Geplaatst 14 augustus 2007 Geplaatst 14 augustus 2007 (bewerkt) Dat is de lengte die je aflegt als je de route aflegt conform het routeplan van de cacheontwerper. Mijn idee. Ik heb vanmiddag ook even de lengte van de routes, zoals die m.i. moeten lopen, in de cachebeschrijving opgenomen. Ik heb daarvoor het handige tooltje van www.afstandmeten.nl gebruikt, waarover ik in een ander draadje had gelezen. Heel handig voor deze toepassing! 14 augustus 2007 bewerkt door Peetee
Geopatra Geplaatst 14 augustus 2007 Geplaatst 14 augustus 2007 Dat is de lengte die je aflegt als je de route aflegt conform het routeplan van de cacheontwerper. Mijn idee. Ik heb vanmiddag ook even de lengte van de routes, zoals die m.i. moeten lopen, in de cachebeschrijving opgenomen. Ik heb daarvoor het handige tooltje van www.afstandmeten.nl gebruikt, waarover ik in een ander draadje had gelezen. Heel handig voor deze toepassing! Ik pleeg dat te meten in MapSource op de pc. Soms in het terrein met de gps. Geopatra.
Skjal Geplaatst 14 augustus 2007 Geplaatst 14 augustus 2007 Als je de cache loopt, sla je aan het eind de track op in je mapCSx en hij toont je de exact gelopen afstand.
Geopatra Geplaatst 14 augustus 2007 Geplaatst 14 augustus 2007 Als je de cache loopt, sla je aan het eind de track op in je mapCSx en hij toont je de exact gelopen afstand. Het is wel off topic, maar als ik een cacheroute ontwerp loop of fiets ik hem eigenlijk nooit op de oorspronkelijke wijze. Na verkenning van het terrein heb ik een track, waypoints en enkele aantekeningen. De route stel ik dan samen achter de pc en wijkt totaal af van wat ik liep of - meestal - fietste. Sommige punten moet ik dan nog eens controleren op mogelijkheid en juistheid. Als er aanwijzingen en een cache worden aangebracht doe ik dat vervolgens kriskras vanuit verschillende posities. Anders kun je je rotsjouwen aan diverse gereedschap, stenen etc. , soms. Maw. aan die track heb ik dan niets. Geopatra.
Team WilP Geplaatst 14 augustus 2007 Geplaatst 14 augustus 2007 Als je de cache loopt, sla je aan het eind de track op in je mapCSx en hij toont je de exact gelopen afstand. Het is wel off topic, maar als ik een cacheroute ontwerp loop of fiets ik hem eigenlijk nooit op de oorspronkelijke wijze. Na verkenning van het terrein heb ik een track, waypoints en enkele aantekeningen. De route stel ik dan samen achter de pc en wijkt totaal af van wat ik liep of - meestal - fietste. Sommige punten moet ik dan nog eens controleren op mogelijkheid en juistheid. Als er aanwijzingen en een cache worden aangebracht doe ik dat vervolgens kriskras vanuit verschillende posities. Anders kun je je rotsjouwen aan diverse gereedschap, stenen etc. , soms. Maw. aan die track heb ik dan niets. Geopatra. En dan laten proeflopen slimmerik
Geopatra Geplaatst 14 augustus 2007 Geplaatst 14 augustus 2007 En dan laten proeflopen slimmerik Ja, ja, ik weet het. Heb dan ook de laatste tijd mijn leven gebeterd. Wel fijn dat je me een "slimmerik" vind overigens! Geopatra.
gpsgek Geplaatst 15 augustus 2007 Geplaatst 15 augustus 2007 Dames, heren en geïnteresseerden... Het gemak dient de mensch, daarom vullen jullie vanaf nu zèlf de pictogrammen in! Zie hier: http://www.gpsgek.nl/index.php?page=5_8
De Roode Loper Geplaatst 15 augustus 2007 Auteur Geplaatst 15 augustus 2007 Dames, heren en geïnteresseerden... Het gemak dient de mensch, daarom vullen jullie vanaf nu zèlf de pictogrammen in! Zie hier: http://www.gpsgek.nl/index.php?page=5_8
Lepman Geplaatst 15 augustus 2007 Geplaatst 15 augustus 2007 (bewerkt) Mooi gemaakt! Even eentje proberen dan: Afstand nieuwe cache 15 augustus 2007 bewerkt door Lepman
Poleman Geplaatst 15 augustus 2007 Geplaatst 15 augustus 2007 Dames, heren en geïnteresseerden... Het gemak dient de mensch, daarom vullen jullie vanaf nu zèlf de pictogrammen in! Zie hier: http://www.gpsgek.nl/index.php?page=5_8 Met alle respect voor het werk van sn@g, deze vind ik nog mooier
Aanbevolen berichten